Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 137 van de 157 [ 3922 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 157  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

 
Profiel   

Komt ie wat goed door de sokken heen? denk dat het niveau sokken van willem en mijn ponys wel redelijk overeen komt :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 14:05 



 
Profiel   

Oh ja echt probleemloos :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-19 17:06 



 
Profiel   

Ik heb vandaag voor het eerst benen geschoren, vind het echt knap hoe mooi mensen hier het kunnen! Voor mijn eerste poging ben ik best tevreden, maar tips zijn zeker welkom. ( foto's zijn best onduidelijk helaas door weinig licht )
Voorbenen:
[ img ]
Achterbenen:
[ img ]

En ook de maantjes weer lekker kort:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 17:12 



 
Profiel   

Tip, probeer rond de kogel al te stoppen, zeker met het wit van de achtervoetjes die grens aanhouden. Hoogstens een keer over de achterkant van de pees heen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 20:17 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 23:06 



 
Profiel   

Ik heb geprobeerd het topic te doorzoeken maar kan het niet terug vinden. Welk apparaat op ali express is vergelijkbaar met de sectolin tondeuze? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 21:27 



 
Profiel   

xChantal94 schreef
Ik heb geprobeerd het topic te doorzoeken maar kan het niet terug vinden. Welk apparaat op ali express is vergelijkbaar met de sectolin tondeuze? :)


€ 10,35 46% Off | 2018 Oplaadbare Geluidsarme Huisdier Tondeuse Remover Cutter Grooming Kat Hond Haar Trimmer Elektrische Huisdieren Hair Cut Machine
https://s.click.aliexpress.com/e/tXJ0FCRJN

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 21:45 



 
Profiel   

Voor de LeMieux liefhebbers. Meerdere kleuren in de aanbieding bij bol,com

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-19 13:50 



 
Profiel   

Hoi allemaal, ik val hier even binnen. Dinsdag ga ik met mijn jonge paard naar de keuring. We moeten al om 6 uur vertrekken dus ik wil haar graag de avond van te voren vlechten. Voorheen reed ik paarden van andere eigenaren en deed ik het altijd op de dag zelf. Maar wil graag de tijd nemen vandaar de avond van te voren zodat 's ochtends enkel nog eventuele schade hoeven te herstellen.

Ik heb haar 1 x eerder de dag van te voren gevlochten een paar weken terug en toen lag alles eruit. Ik had enkel vlechtjes gemaakt. Nu ben ik van plan om ze ook gelijk op te knopen met naald en draad. Heeft een van jullie ervaring met braid it up van naf? Draagt dat nog wat bij aan de stevigheid? Of zou haarlak of gel hetzelfde effect geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 18:52 



 
Profiel   

Ik zou gewoon veel draad gebruiken en veel haarlak, dan blijft het wss wel zitren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 19:20 



 
Profiel   

Ik heb de braid it up nog niet gebruikt helaas.
Ik zou er een hoody om doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 20:47 



 
Profiel   

Ik gebruik sowieso altijd de braid it up mousse van NAF, en als ik de avond van te voren vlecht haal ik het draad gewoon nog een paar keer extra door de knotten voor een beetje extra stevigheid.

Daarna gaat er een halsdeken over heen en blijft alles keurig op z’n plek. Nog nooit gehad dat een knotje lelijk was geworden of er uit was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-19 20:56 



 
Profiel   

Ik maak dan wel geen knotten (western=ministaartjes/vlechtjes/hengstenvlecht) maar ik vind mane n tail makkelijker werken dan braid it up!

Een hoody omheen doen is indd een goed plan

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 13:52 



 
Profiel   

stalxpaard schreef
Hoi allemaal, ik val hier even binnen. Dinsdag ga ik met mijn jonge paard naar de keuring. We moeten al om 6 uur vertrekken dus ik wil haar graag de avond van te voren vlechten. Voorheen reed ik paarden van andere eigenaren en deed ik het altijd op de dag zelf. Maar wil graag de tijd nemen vandaar de avond van te voren zodat 's ochtends enkel nog eventuele schade hoeven te herstellen.

Ik heb haar 1 x eerder de dag van te voren gevlochten een paar weken terug en toen lag alles eruit. Ik had enkel vlechtjes gemaakt. Nu ben ik van plan om ze ook gelijk op te knopen met naald en draad. Heeft een van jullie ervaring met braid it up van naf? Draagt dat nog wat bij aan de stevigheid? Of zou haarlak of gel hetzelfde effect geven?



Ik gebruik zelf de haarspray van de kruidvat. Werkt net zo goed als de Braid it up. Echt top!
Is ook niet zo'n spuitfles, maar echt een spraytje. 1,90 volgens mij.
Ook wel haarmouse gebruikt, dat doet het ook top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-19 12:33 



 
Profiel   

Hoe zouden jullie de voetjes van een Fries opscheren? Ik wil de sokken wel behouden, ik scheer altijd wel de kootholtes uit, dan zijn de sokken ook wat netter. Maar die kroonrand ziet er echt niet uit... ik zit te denken het op te scheren met een 9mm opzetstuk of zo.. maar straks wordt het vet lelijk haha.

Iemand ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 13:32 



 
Profiel   

Ik scheer altijd in een soort V vorm omhoog aan de voorzijde. Dus vanaf de kroonrand naar de kogel en aan de voorzijde dan de V. En inderdaad ook de kootholtes uitscheren. Evt dan nog met scheerapparaat met de haren meescheren vanaf knie ongeveer.
Heb het gisteren gedaan dus kan straks even foto’s maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 13:48 



 
Profiel   

VWestra schreef
Ik scheer altijd in een soort V vorm omhoog aan de voorzijde. Dus vanaf de kroonrand naar de kogel en aan de voorzijde dan de V. En inderdaad ook de kootholtes uitscheren. Evt dan nog met scheerapparaat met de haren meescheren vanaf knie ongeveer.
Heb het gisteren gedaan dus kan straks even foto’s maken


Graag! op hoeveel mm scheer je dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-19 17:18 



 
Profiel   

AnneJ1995 schreef
VWestra schreef
Ik scheer altijd in een soort V vorm omhoog aan de voorzijde. Dus vanaf de kroonrand naar de kogel en aan de voorzijde dan de V. En inderdaad ook de kootholtes uitscheren. Evt dan nog met scheerapparaat met de haren meescheren vanaf knie ongeveer.
Heb het gisteren gedaan dus kan straks even foto’s maken


Graag! op hoeveel mm scheer je dan?


Op langste stand van de moser adelar is denk ik 3mm? De foto is van 3 dagen terug geschoren.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-20 13:48 



 
Profiel   

VWestra schreef
AnneJ1995 schreef

Graag! op hoeveel mm scheer je dan?


Op langste stand van de moser adelar is denk ik 3mm? De foto is van 3 dagen terug geschoren.
[ [url=m/v3dZkF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-20 21:47 



 
Profiel   

Mijn witje weer mooi wit voor de wedstrijd vandaag <3
[ img ]

[ img ]
(Meneer vond die balk maar raar lol)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 14:36 



 
Profiel   

Ik ga zo de benen maar eens opscheren. Eigenlijk voor het eerst, andere paarden werden of geschoren in de winter (ook benen en hoofd), de andere hadden zo weinig haar dat het met een schaar bij te houden was. Huidige is helaas een halve holbewoner, nu helemaal nu ze al een tijd stilstaan vanwege blessure.

Als ik er aan denk zal ik foto's maken. Ik lees overal gewoon alleen het wit scheren, aan de ene kant makkelijk want mevrouw heeft 4 witte benen. Maar wel 4 hoge witte benen, rond de voorknie/sprong... Ik ga het gewoon doen, want over een paar weken wordt 1 been toch weer half geschoren voor echo, dus dan is het toch weer lelijk. :')

Hebben jullie nog tips om een staart een beetje netjes te houden? De paddock waar ze instaat is plakzand... Staart gewassen, cowboys magic er in en als die droog is nog spray en 2 dagen later weer grijs ipv vos en niet uit te pluizen of borstelen, zo stug wordt die. Als ik iets belangrijks heb vlecht ik hem in, maar dat wil ik niet elke dag en alsnog wordt die dan vies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 11:57 



 
Profiel   

Ik denk dat een staartzak de enige échte oplossing is. .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 15:52 



 
Profiel   

Nou, op jullie advies toch maar een bivakmuts voor mijn paard gekocht in de hoop dat ze haar knotjes vannacht laat zitten. Op hoop van goede zege. Ze ziet er echt niet uit. :')

Moet wel zeggen, ondanks het feit dat ik hem goed heb omgedaan en ze er totaal geen last van leek te hebben, lig ik toch met een beetje stress in mijn buik. Wat nou als het hoofdstuk verschuift vannacht en hij voor haar ogen zit ofzo? Ik zal wel een doemdenker zijn.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-20 00:37 



 
Profiel   

Staat goed hoor! Eigenlijk blijven ze hier altijd mooi zitten. Tenzij ze natuurlijk veel te groot zijn.
Als ze wild gaan schuren gaan ze toch wel kapot, dus denk eerder kapotte hoody dan dat die helemaal gedraaid zit :)

Edit: en ze heeft ook wel redelijke oren, die houden alles wel op de plek

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-20 06:19 



 
Profiel   

Je had helemaal gelijk, hij zat nog top vanmorgen en mijn knotjes kwamen er perfect uit. Handig ding zeg!


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-20 14:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 137 van de 157 [ 3922 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 157  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen