Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:26

Sammiex2000 schreef:
Hé vraagje: iemand hier een tip hoe je stoffig grijs paard dat zwart hoort te zijn Weer diep zwart krijgt? Hoor hier goede verhalen over cowboy Magic, is dit nog steeds het beste?


Gewoon echt goed wassen. Ik denk dat het niet eens echt uitmaakt welke paardenshampoo je ervoor gebruikt. Met een rosborstel / harde borstel flink boenen en goed spoelen. De vraag is wel of je dat echt wilt, dat grijzige stoffige laagje heeft een functie in de winter om de huid te beschermen. Als je die dus grondig gaat verwijderen, is dat misschien niet zo fijn voor je beestje.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:33

En voor tussendoor is een vochtige handdoek ook ideaal. Of de shampoo van NAF die je niet hoeft uit te spoelen en de soap bars van Pippa. Die spoel je wel uit, maar dat gaat heel makkelijk en ze worden heerlijk zacht erna

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:54

Sammiex2000 schreef:
Hé vraagje: iemand hier een tip hoe je stoffig grijs paard dat zwart hoort te zijn Weer diep zwart krijgt? Hoor hier goede verhalen over cowboy Magic, is dit nog steeds het beste?


Ik gebruik hiervoor de glans- & anti-klitspray van Ruiterleven (https://www.ruiterleven.nl/product/glan ... klitspray/) en ga daarna met een (schone) zachte borstel over de vacht heen. Een wollen poetshandschoen zou nog beter werken denk ik.

Voor:
Spoiler:
Afbeelding


Na:
Spoiler:
Afbeelding


De staart wordt er ook wel mooi diep zwart van. Ik zou alleen niet weten wat beter is; wassen of dit. Misschien als je paard onder een deken staat dat wassen wel de oplossing is en deze manier voor de benen tussendoor?

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:36

Wollen handschoen, of eigenlijk een pluk echt schapenwol. Zo'n vettige nog. Soms werkt glans of antiklit ook goed, maar wel even opletten of het niet te glad wordt. Onder het zadel dus liever niet.

Ik heb ooit paard ingespoten voor wedstrijd. Hals en kont enzovoorts, helaas werden teugels er ook extreem glad van dat ik ze zelfs met handschoenen aan lastig vast kon houden :')

Anoniem

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:23

Dank jullie wel! Ja, ik ga hem nu in de winter ook niet wassen hoor, pas in zijn zomervacht. Vooral in de zomer is hij altijd erg stoffig

Daphne__
Berichten: 12460
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:26

Sammiex2000 schreef:
Dank jullie wel! Ja, ik ga hem nu in de winter ook niet wassen hoor, pas in zijn zomervacht. Vooral in de zomer is hij altijd erg stoffig


*Komt even binnenvallen *

Hot Oil! Heb je van verschillende merken :j

Ik heb die van Supreme products en love the skin van NAF. Die laatste kun je op verschillende manieren gebruiken.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:48

Ik gebruik voor mijn zwarte pony ook altijd een wollen handschoen, maakt dr wel mooi glimmend

De staart en manen gaan helaas niet zo makkelijk

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:16

Sammiex2000 schreef:
Hé vraagje: iemand hier een tip hoe je stoffig grijs paard dat zwart hoort te zijn Weer diep zwart krijgt? Hoor hier goede verhalen over cowboy Magic, is dit nog steeds het beste?


Ik vond Cowboy Magic altijd erg fijn bij mijn donkerbruine. Ik sprayde het dan op een wollen handschoen en dan over de vacht. Glimmen als een spiegeltje :D

Edit: alleen merkte ik wel dat je daar eigenlijk alleen de ‘oppervlakte’ schoon maakt. Misschien is de Warming Wash beter om echt stofvrij te maken?

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:48

Baby doekjes helpen ook goed om oppervlakkig stof eruit te krijgen.

Iedereen het weerbericht al gezien voor aankomend weekend? Ik ga dan maar een poging tot witwassen doen!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:58

Hier ook wassen!!! Kijk er echt weer naar uit {:}

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:06

Ik schop dit topic ff omhoog..

Sinds vandaag weer in het bezit van een eigen paard, een schimmel wel te verstaan,

Vandaag meteen de manen netjes gemaakt,


Afbeelding


Iemand nog tips/trics die ik moet hebben bij een schim? Brand los :D

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:51

Groene zeep, betadinezeep en zilver shampoos zijn een must!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:25

jumpyhorse schreef:
Groene zeep, betadinezeep en zilver shampoos zijn een must!


Tnx!

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:48

Wauw die manen zien er strak uit!

Bij mijn paard zijn ze lastig in model te krijgen op het moment. De onderkant krult een soort van naar de zijkant en op. Zal van de week even een foto maken, misschien heeft iemand hier nog een tip om het netter te maken.

Edit; heb even een foto van vorige week uitgeknipt. Hij heeft hals dekens op gehad en heb het al vaker heel kort geknipt maar toch komt het zo krullend terug >;)
Met rijden valt het niet echt op maar mooi vind ik het echt niet. Heb hem altijd wel strak geschoren en netjes erbij staan O:)

De hals is nu paar dagen af dus dacht misschien gewoon wat langer laten groeien en dan goed in model knippen. Nu is de lengte ook een bij elkaar geraapt zooitje geworden := Mocht iemand nog tips hebben graag!


Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:36

Vind het wel mooi staan zo bij jou paard <3

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:01

jumpyhorse schreef:
Groene zeep, betadinezeep en zilver shampoos zijn een must!



Ik ben nieuwsgierig, vanwaar de betadinezeep?

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:06

Yellow out shampoo van Cowboy Magic <3

Ik heb ook een schimmel, en hiervan wordt hij weer écht wit.

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:09

En gewoon een washandje met wat warm water tussendoor om de vlekken niet in te laten trekken. Zo hoef je niet elke keer te wassen en handig voor hoofd enzo.
Ver naf brighter than white voor last minute wit maken als je geen tijd meer hebt om te wassen.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:28

Loes1996 schreef:
jumpyhorse schreef:
Groene zeep, betadinezeep en zilver shampoos zijn een must!



Ik ben nieuwsgierig, vanwaar de betadinezeep?

Geen idee hoe het werkt, maar naast ontsmetten maakt het echt enorm wit :)

Wat ik vaak doe is het meeste vuil wegwassen met groene zeep, dan een flinke scheut betadinezeep in een emmer met warm water en daar dan nog een keer mee wassen.
Werkt bij mijn wittekop geweldig, en is ook het enige dat werkt bij 24/7 buiten op zwarte grond :+


Afbeelding


Afbeelding

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 18:50

Capriootje schreef:
Wauw die manen zien er strak uit!

Bij mijn paard zijn ze lastig in model te krijgen op het moment. De onderkant krult een soort van naar de zijkant en op. Zal van de week even een foto maken, misschien heeft iemand hier nog een tip om het netter te maken.

Edit; heb even een foto van vorige week uitgeknipt. Hij heeft hals dekens op gehad en heb het al vaker heel kort geknipt maar toch komt het zo krullend terug >;)
Met rijden valt het niet echt op maar mooi vind ik het echt niet. Heb hem altijd wel strak geschoren en netjes erbij staan O:)

De hals is nu paar dagen af dus dacht misschien gewoon wat langer laten groeien en dan goed in model knippen. Nu is de lengte ook een bij elkaar geraapt zooitje geworden := Mocht iemand nog tips hebben graag!


[ [url=m/SF491h.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zou een boog die van jou niet gewoon super strak staan?

[TI] Manen in een boog knippen?

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:00

Gister gewassen en opnieuw gevlochten.
Toch weer mooi wit zo :+:
Afbeelding

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:35

Mijn moeder deed vroeger wel vaak zo’n boog maar ik weet niet of ik het wat vind voor mijne. Misschien wel een oplossing om het weer netjes te maken, Dankje!

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:47

Ik zoek tips voor de staarten van mijn haffies. Normaal gesproken werkte wassen met gewone paardenshampoo en daarna teershampoo goed om de staarten weer wit te krijgen, maar het lukt mij nu niet meer...

Groene zeep, zilvershampoo en biotex al geprobeerd... :(

Wat werkt bij jullie goed?
Schoner dan dit krijg ik ze momenteel niet.... Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:57

gallop stain removing shampoo vind ik echt veruit de beste!
Resultaat na 1x wassen

Afbeelding
Afbeelding
Had niet echt voor fotos genomen maar hij was behoorlijk bruin :+

Helemaal mooi schoon <3
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 16:59

ladyrosa schreef:
Ik zoek tips voor de staarten van mijn haffies. Normaal gesproken werkte wassen met gewone paardenshampoo en daarna teershampoo goed om de staarten weer wit te krijgen, maar het lukt mij nu niet meer...

Groene zeep, zilvershampoo en biotex al geprobeerd... :(

Wat werkt bij jullie goed?
Schoner dan dit krijg ik ze momenteel niet.... [ [url=m/BlWC3G.jpg]Afbeelding[/url] ]

20 minuten in een emmer met groene biotex en heet heet water hangen. Wel opletten dat de staartwortel er niet inhangt of je paard de emmer niet omgooit. Ik zet de emmer op een bierkrat achter hem, maar de mijne is dat wel gewend en ik blijf er altijd bij.
Daarna nog uitwassen met driekhoek groene zeep en ze zijn prachtig schoon.

Overigens is mijn ervaring wel als het echt poep/urine is en het zit er al lang dat je het nooit meer echt wit wit krijgt en dat het moet uitgroeien. Goed bijhouden is de boodschap.