Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:01

Wat een knap paard! <3

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 18:14

Zo. Staart en manen gewassen en opnieuw in de vlechten.. uur verder naar dan kan t weer ff door haha!


Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:08

Afbeelding
Eindelijk weer Kale voeten en even gewassen! Ik moet zijn manen wel nog even apart wassen. Maar de rest van zijn lijf is gedaan. *\o/*



Afbeelding

Hij wou zelf vooral graag naar stal om eten :')

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:10

Weten jullie wat ik het beste kan gebruiken voor ingetrokken mestvlekken?

Ik heb een spierwitte PRE maar bij zijn achterbenen en onderbuik blijft er een gele vieze kleur zitten.

Dit heb ik al allemaal gebruikt:

Groene zeep
Biotex
Cowboy Magic
Galopping goop
Betadine shampoo
Zilvershampoo

Foto hieronder net gewassen maar je ziet dus nog steeds de ingetrokken mestvlekken.
Afbeelding

Afbeelding

Xritt
Berichten: 607
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:05

Zijn er al mensen die binnenkort hun paard gaan scheren? Ik wil het liefst nog even wachten. Maar ze zitten al zo dik in hun vacht.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:32

Xritt schreef:
Zijn er al mensen die binnenkort hun paard gaan scheren? Ik wil het liefst nog even wachten. Maar ze zitten al zo dik in hun vacht.

Hier schiet hij ook ineens in zinn vacht

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:35

Hier op stal zijn de 1e al geschoren. Vind ik vrij vroeg, ik wacht altijd wat langer. Vooral omdat er weer wat warmer weer aankomt en dat wat lastiger is qua dekens. Eigenlijk te warm voor deken, maar te nat om zonder te zetten.

Ik wachtte dus altijd wel tot oktober, maar ik scheer liever helemaal niet. :+ Dus hier alweer bezig met dekens en lampen.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:16

Xritt schreef:
Zijn er al mensen die binnenkort hun paard gaan scheren? Ik wil het liefst nog even wachten. Maar ze zitten al zo dik in hun vacht.

Ik heb mijn tinker gisteren al geschoren. Zat nog niet helemaal dik in zn vacht, maar met zijn pssm was het onmogelijk om normaal te trainen met hoeveel hij zweet.
Afbeelding

Afbeelding
Sokken en hoofd hou ik trouwens wel, hij is met momenten nog erg kopschuw en wil hem niet perongeluk pijn doen

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:36

Ik heb er een 0 grams deken op liggen. Jelske zit goed in zijn vel op het moment en heeft het snel te warm. Dus ik wacht nog even met scheren. Ik heb ook nog geen deken klaar liggen voor na het scheren.als ik hem kort in het haar kan houden scheer ik alleen zijn benen en zijn hoofd.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 17:37

Hier vandaag al een dikkere deken erop gegooid, want ondanks regendeken was ze helemaal koud en stijf := Benen scheer ik idd wel, hoge witte benen dus het witte haal ik eraf.

Xritt
Berichten: 607
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 21:02

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht even dat ik gek was om nu al te bedenken om de paarden te gaan scheren. Ik probeer het nog uit te stellen. Meestal begin ik in oktober met scheren. Maar hij zweet al best flink met dat haar.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:47

Ik heb ook al de eerste paarden geschoren, die van mij is ook al wel flink in de vacht geschoten.

Ik probeer het uit te stellen tot november, dan kan ik meestal af met één keer scheren en blijft de vacht wat mooier.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:10

Ik kom hier weer even binnen vallen met een vraagje over wassen :D !
Wat zijn jullie favoriete shampoos, conditioners en glansproducten om je paard voor een show of wedstrijd te laten shinen?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:41

Ik gebruik zeepvrije wasgel van zwitsal om te wassen, en babyolie voor het shinen. Die olie pas ik toe via "hot cloth". Paard wassen, laten drogen. Staart insprayen met anticlit en laten inwerken. Intussen hot cloth toepassen. Emmertje warm water, scheut olie erin. Microvezeldoek in het water soppen, uitwringen en met de haren mee over je paard. In een emmer met klaar water (zonder olie) doekje uitspelen. En dan weer in de emmer met olie.
Als paard gedaan is met deze methode, de staart uitpluizen, borstelen en dan met de hot cloth de staart vanaf de wortel omwikkelen en zo naar onder glijden.

Hot cloth kan je dagelijks toepassen, ook zonder je paard te wassen. Eerst goed poetsen weliswaar. Door dat olielaagje krijg je altijd mooie glans, het overtollige stof haal je eraf en je legt een soort laagje waardoor vuil minder snel aan gaat hechten.

Hot cloth is btw immens gekend van de Engelse showringen.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:32

Voor de staart gebruik ik gewoon shampoo die ik heb := Heb nu paardenshampoo staan die ik ooit gewonnen had, maar voor de staart ben ik niet zo moeilijk. Conditioner gewoon simpele goedkope voor mensen.
Voor het lijf of ongeparfumeerde baby shampoo, of ook een paardenshampoo. Maar dat doe ik niet zo heel vaak.
Voor de benen soms zilvershampoo, maar betadine werkt nog beter maar die is op :+ hoewel ik ook de normale shampoo gebruik als het alleen zand is.

Staart daarna cowboys magic in en als die droog is de Silk spray van Naf. Dat is de beste voor de staart van mijn paard, blijft lang klitloos en zorgt dat het zand van de paddock er niet in blijft plakken. Hij was nu op en moet dit weekend de staart dus weer wassen en helemaal opnieuw doen. Als ik die spray 1 keer per week gebruik blijft hij minimaal 1 maand keurig en hoef ik niet te wassen. Vaak nog langer zelfs. Gebruik ik het niet of een ander zou ik elke week moeten wassen en dan heeft ze 2 dagen een schone staart en daarna al niet meer.

Qua glans, ik poets, gebruik een schapenvacht en voor wedstrijden een babydoekje over de vacht. Ik gebruik geen glansspray op het lijf, daar wordt het niet beter van als met het schaap en eventueel een doekje.

Die hot cloth wil ik wel proberen. Kan je dat op het hele lijf doen of sla je de zadelplek over?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:37

Ik ben tegenwoordig gek op de pippa poppy seeds and Lime. Die maakt mijn draakje wel heel erg wit.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:21

Ik gebruik het gerust overal omdat het dan ook het vuil minder laat koeken op de zadelplek. Heb niet de indruk dat het gaat schuiven daardoor. Ik doe het niet dagelijks, wel meermaals per week. Als ik op koude dagen quasi heet water gebruik staat mijn paard er echt van te genieten omdat het ook ontspannend werkt.

Ikzelf gebruik babyolie maar je kan ook tea tree gebruiken bijvoorbeeld. Wil je ontspannend werken, dan zou lavendelolie een optie kunnen zijn. Eucalyptus en munt zijn dan weer verfrissend. Vrees alleen dat je voor die oliën wel flink duurder uit gaat zijn om te vinden.

Als je zoekt op hot cloth via Google kom je meer dan genoeg tips and tricks tegen.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:24

Ga het morgen toch eens proberen. Mijn schoonmaakdoekjes thuis zijn microfiber dus offer die wel op. Ben heel benieuwd!

Op zich is olie niet glad natuurlijk zodra het ingetrokken is. In tegenstelling tot glansspray. Ooit de domme fout gemaakt om dat wel op hele paard te spuiten voor wedstrijd, behalve zadel, maar alles was glad. Teugels, handschoenen, noem maar op. Tijdens de regen werd dat echr een ramp haha.

Even er aan denken om morgen foto's te maken. Heb pas wel de manen gedaan, maar moet benen wassen en scheren, staart wassen en derde oor weer weghalen. En dan toch maar eens die Hot cloth proberen

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:44

Varekaj schreef:
Ik gebruik zeepvrije wasgel van zwitsal om te wassen, en babyolie voor het shinen. Die olie pas ik toe via "hot cloth". Paard wassen, laten drogen. Staart insprayen met anticlit en laten inwerken. Intussen hot cloth toepassen. Emmertje warm water, scheut olie erin. Microvezeldoek in het water soppen, uitwringen en met de haren mee over je paard. In een emmer met klaar water (zonder olie) doekje uitspelen. En dan weer in de emmer met olie.
Als paard gedaan is met deze methode, de staart uitpluizen, borstelen en dan met de hot cloth de staart vanaf de wortel omwikkelen en zo naar onder glijden.

Hot cloth kan je dagelijks toepassen, ook zonder je paard te wassen. Eerst goed poetsen weliswaar. Door dat olielaagje krijg je altijd mooie glans, het overtollige stof haal je eraf en je legt een soort laagje waardoor vuil minder snel aan gaat hechten.

Hot cloth is btw immens gekend van de Engelse showringen.


Ik heb deze tip eerder van jou gezien en ben daardoor ook begonnen met deze methode. Werkt echt heel fijn en snel. Het resultaat is ook echt heel goed :) dank voor het delen.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:47

Dat hot cloth klinkt interessant! Dat ga ik eens uitproberen bij mijn merrie die 24/7 buiten staat en we geen goede voorzieningen hebben voor het wassen.

Thanks voor de antwoorden! Toch altijd leuk om te lezen hoe anderen dit aanpakken :D .

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 13:11

Graag gedaan dames :D

In de UK wordt dit ook standaard toegepast na het scheren, haalt alle losse haartjes en stof piekfijn weg. Ik scheer niks dus daar geen ervaring mee.

Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 16:53

Josien_ schreef:
Ik kom hier weer even binnen vallen met een vraagje over wassen :D !
Wat zijn jullie favoriete shampoos, conditioners en glansproducten om je paard voor een show of wedstrijd te laten shinen?


Ultra Final Touch spray <3 Dat is als je het mij vraagt echt absoluut de beste glansspray die er is.

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:07

Josien_ schreef:
Ik kom hier weer even binnen vallen met een vraagje over wassen :D !
Wat zijn jullie favoriete shampoos, conditioners en glansproducten om je paard voor een show of wedstrijd te laten shinen?


Ik heb 2 haffies en een vosbonte mini shet.
Lichaam doen ik altijd met babyshampoo. Gewoon de goedkoopste die ik kan vinden.
Manen met teershampoo/dermashampoo.
Staart met zilvershampoo, teershampoo/dermashampoo, gewone mensen shampoo, conditioner. Maar net hoe vies het is. Soms is het inzepen wel 7x nodig om het enigzins schoon te krijgen haha. Mijn ervaring is dat longeren of rijden in een zeiknatte rijbak het beste werkt :') het zand 'schuurt' het schoon. Als de staart met wassen echt niet schoon wil, masseer ik wel eens modder van rijbakzand in de staart om vervolgens uit te spoelen :o nadien wel heel goed conditioner en Magic gel er in!

Na het wassen doe ik Magic gel in de manen en staart. Dat maakt het mega zacht en doorkambaar

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:34

Varekaj oeh dat ga ik eens proberen, die hot cloth! Klinkt super makkelijk.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:52

Wat gebruiken jullie bij paarden die heel snel/veel schilfers/roos in manen en staart hebben? Ik kan wassen wat ik wil, maar heb niet het idee dat dit helpt… Ze schuurt ook erg aan haar staart en heb het idee dat dit door de schilfers komt, zitten echt hele grote vlokken tussen. :oo