Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

 
Profiel   

Mijn paarden staan nu denk ik 3 jaar op de wachtlijst bij de Paardenkamp ik Soest.
Zijn er meer mensen die hun paard op de wachtlijst hebben staan en op welke plek stonden jullie bij de laatste update?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 08:50 



 
Profiel   

Nee, de mijne staan er niet op en zal ik ook nooit doen. Voor geen goud geef ik de verzorging van mijn paarden compleet uit handen. Ik ben wel benieuwd naar de redenen van degenen die het wel willen, ik kan alleen financiële redenen bedenken eerlijk gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 08:57 



 
Profiel   

Ik heb de mijne er nog niet opstaan. Zit er wel aan te denken voor als ik er niet meer ben. Daar heb ik geen oplossing voor, maar dan moet het natuurlijk net uitkomen qua plek. Weet niet of er ergens anders zoiets geregeld zou kunnen worden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 08:59 



 
Profiel   

Ik ben er van overtuigd dat er daar de beste verzorging is voor oudere paarden gezien de ervaring die ze hebben. Mijn paarden staan helaas niet meer aan huis en geen enkele stal biedt alles wat ik zoek.

Ik ben uiteraard ook donateur

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 09:26 



 
Profiel   

Mijn paard is dit jaar 20 geworden maar eerlijk gezegd heb ik nog niet nagedacht over zijn pensioen. Hij staat nu samen met zijn maatje op een mooie plek. Ik rij hem nog 3 a 4 keer in de week recreatief. Hij is nog topfit.

Ik vraag me eigenlijk wel af wat de kosten zijn om een paard op de Paardenkamp zijn pensioen te laten doorbrengen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 09:34 



 
Profiel   

GDG schreef
Nee, de mijne staan er niet op en zal ik ook nooit doen. Voor geen goud geef ik de verzorging van mijn paarden compleet uit handen. Ik ben wel benieuwd naar de redenen van degenen die het wel willen, ik kan alleen financiële redenen bedenken eerlijk gezegd.

De mijne staat erop voor het geval dat ik zou overlijden.Want ik ben alleenstaand,en aan mijn familie kan ik geen bejaard paard toevertrouwen.Zolang ik in leven ben verzorg ik mijn paard zelf,veel te leuk!En ik heb een testament gemaakt dat ,als ik dood ben,de Paardenkamp mijn paard krijgt samen met mijn hele banktegoed.Want eigenlijk is dat geld voor mijn paard natuurlijk,maar een dier is geen rechtspersoon volgens de Nederlandse wet en kan dus zelf niets erven.De Paardenkamp heeft een kopie van mijn testament ,en dit heb ik vantevoren goed met ze doorgesproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 09:35 



 
Profiel   

vilheide schreef
Mijn paard is dit jaar 20 geworden maar eerlijk gezegd heb ik nog niet nagedacht over zijn pensioen. Hij staat nu samen met zijn maatje op een mooie plek. Ik rij hem nog 3 a 4 keer in de week recreatief. Hij is nog topfit.

Ik vraag me eigenlijk wel af wat de kosten zijn om een paard op de Paardenkamp zijn pensioen te laten doorbrengen?

Dat kost je niets,maar je moet het paard wel aan hen afstaan.Hij is dan dus niet meer van jou,maar de kosten zijn dat dan ook niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 09:38 



 
Profiel   

anjali schreef
GDG schreef
Nee, de mijne staan er niet op en zal ik ook nooit doen. Voor geen goud geef ik de verzorging van mijn paarden compleet uit handen. Ik ben wel benieuwd naar de redenen van degenen die het wel willen, ik kan alleen financiële redenen bedenken eerlijk gezegd.

De mijne staat erop voor het geval dat ik zou overlijden.Want ik ben alleenstaand,en aan mijn familie kan ik geen bejaard paard toevertrouwen. Zolang ik in leven ben verzorg ik mijn paard zelf,veel te leuk!En ik heb een testament gemaakt dat ,als ik dood ben,de Paardenkamp mijn paard krijgt samen met mijn hele banktegoed.Want eigenlijk is dat geld voor mijn paard natuurlijk,maar een dier is geen rechtspersoon volgens de Nederlandse wet en kan dus zelf niets erven.De Paardenkamp heeft een kopie van mijn testament ,en dit heb ik vantevoren goed met ze doorgesproken.

Dat vind ik wel mooi en goed geregeld +:)+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 09:48 



 
Profiel   

anjali schreef
GDG schreef
Nee, de mijne staan er niet op en zal ik ook nooit doen. Voor geen goud geef ik de verzorging van mijn paarden compleet uit handen. Ik ben wel benieuwd naar de redenen van degenen die het wel willen, ik kan alleen financiële redenen bedenken eerlijk gezegd.

De mijne staat erop voor het geval dat ik zou overlijden.Want ik ben alleenstaand,en aan mijn familie kan ik geen bejaard paard toevertrouwen.Zolang ik in leven ben verzorg ik mijn paard zelf,veel te leuk!En ik heb een testament gemaakt dat ,als ik dood ben,de Paardenkamp mijn paard krijgt samen met mijn hele banktegoed.Want eigenlijk is dat geld voor mijn paard natuurlijk,maar een dier is geen rechtspersoon volgens de Nederlandse wet en kan dus zelf niets erven.De Paardenkamp heeft een kopie van mijn testament ,en dit heb ik vantevoren goed met ze doorgesproken.

Precies dit heb ik dus ook in gedachte. Super dat je dit allemaal al zo geregeld hebt. Dit zou de oplossing zijn voor ons!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 12:57 



 
Profiel   

Anjali wat heb je dat goed geregeld! Hoef je dan niet op de wachtlijst als het ooit zover komt?

Ook mijn paard staat op de wachtlijst. Wel op plek 700 ofzo en hij wordt dit jaar 15. Dus denk niet dat hij er ooit heen zal gaan.
Ik zou hem er liever nooit heen brengen, maar een plekje op de wachtlijst is niet duur. Het is meer om voor de zekerheid iets achter de hand te hebben mocht hij 50 worden en ik het ooit niet meer kan betalen oid.
Mocht het in de toekomst weer mogelijk zijn om in te schrijven zet ik onze andere 2 er ook op.

Onze oudste pony heeft cushing en zijn verzorging komt heel nauw. Bij hem pijns ik er niet over om hem daarheen te brengen.

Ik zal mocht een van onze paarden ooit aan de beurt zijn per paard en situatie kijken of het verstandig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 20:32 



 
Profiel   

Volgens mij is de wachtlijst zelfs gesloten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 20:41 



 
Profiel   

Mijn moeder is al sinds mijn Pennytijd vaste donateur van De Paardenkamp en onlangs zijn we er weer eens naar toe geweest. Wat een feest zoals de paarden daar verzorgd worden. De dieren mogen daar echt paard zijn, hebben alle vrijheid en ze worden zeer goed in de gaten gehouden. Doordat ze alle paarden zo goed kennen, zien de medewerkers ook gelijk als een paard wat extra aandacht nodig heeft of een speciale behandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 20:51 



 
Profiel   

_suus19_ schreef
Anjali wat heb je dat goed geregeld! Hoef je dan niet op de wachtlijst als het ooit zover komt?

Ook mijn paard staat op de wachtlijst. Wel op plek 700 ofzo en hij wordt dit jaar 15. Dus denk niet dat hij er ooit heen zal gaan.
Ik zou hem er liever nooit heen brengen, maar een plekje op de wachtlijst is niet duur. Het is meer om voor de zekerheid iets achter de hand te hebben mocht hij 50 worden en ik het ooit niet meer kan betalen oid.
Mocht het in de toekomst weer mogelijk zijn om in te schrijven zet ik onze andere 2 er ook op.

Onze oudste pony heeft cushing en zijn verzorging komt heel nauw. Bij hem pijns ik er niet over om hem daarheen te brengen.

Ik zal mocht een van onze paarden ooit aan de beurt zijn per paard en situatie kijken of het verstandig is.

Er staan daar wel meer paarden met Cushing. De medewerkers hebben er juist heel veel ervaring mee en weten er heel goed mee te om te gaan. Ze hebben ook nauw contact met een vaste VA, die alle paarden goed kent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 20:52 



 
Profiel   

Mijn moeder heeft er 1 shetlander op de wachtlijst staan. Die pony is nu gewoon nog bixie pony en als hij daar niet terecht kan komt ie gewoon thuis. Maar ze is daarmee ook donateur en heeft hem sowieso niet om financiële redenen op de wachtlijst laten zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 20:57 



 
Profiel   

Ik heb de mijne op dr 18e op de wachtlijst gezet toen die even open was. Inmiddels is ze 25 en vorig jaar mocht ze al komen. Ik hou dr nog lekker thuis want ze is nog topfit en gezond. Ik heb haar net als Anjali ingeschreven omdat ik ook alleenstaand ben en geen paardenmensen in mijn familie heb en ik mijn bijrijdster ook niet met de kosten wil opzadelen.
Mijn paard blijft bij mij zolang het kan en ik heb de paardenkamp als achtervang.
Als ik dr nu zou willen inschrijven kan het niet ivm de wachtlijst en nu heb ik de zekerheid dat ze ergens terechtkan waar er goed voor wordt gezorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 20:59 



 
Profiel   

Dat is snel binnen 7 jaar! Dat had ik niet verwacht. Mag ze nu alsnog komen als jij het aangeeft of is haar beurt nu voorbij?

De wachtlijst is idd niet vaak open.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 21:09 



 
Profiel   

_suus19_ schreef
Anjali wat heb je dat goed geregeld! Hoef je dan niet op de wachtlijst als het ooit zover komt?

Ook mijn paard staat op de wachtlijst. Wel op plek 700 ofzo en hij wordt dit jaar 15. Dus denk niet dat hij er ooit heen zal gaan.
Ik zou hem er liever nooit heen brengen, maar een plekje op de wachtlijst is niet duur. Het is meer om voor de zekerheid iets achter de hand te hebben mocht hij 50 worden en ik het ooit niet meer kan betalen oid.
Mocht het in de toekomst weer mogelijk zijn om in te schrijven zet ik onze andere 2 er ook op.

Onze oudste pony heeft cushing en zijn verzorging komt heel nauw. Bij hem pijns ik er niet over om hem daarheen te brengen.

Ik zal mocht een van onze paarden ooit aan de beurt zijn per paard en situatie kijken of het verstandig is.

Mijn diverse ponies staan al 30 jaar op de wachtlijst en zijn al heel vaak aan de beurt geweest,maar ik heb ze nooit daarheen hoeven brengen omdat ik ze nog steeds zelf kon verzorgen en ze ook niet kon missen.Ik heb dus een plek op de wachtlijst met de aantekening dat ik die alleen nodig heb als ik dood ben,of laten we zeggen anderszins echt niet meer in staat om mijn dier zelf te verzorgen.Voor een echt noodgeval dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-18 12:24 



 
Profiel   

Je mag nee zeggen op het moment dat ze aan de beurt zijn. Als je later wel paard wilt brengen moet je contact opnemen. Dan wordt op dat moment gekeken wanneer ze plek hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-18 16:45 



 
Profiel   

Dat lijkt me een mooi systeem, de kans zit er natuurlijk in dat ze ook nooit aan de beurt komen omdat de wachtlijst zo lang is, maar toen de wachtlijst open was heb ik ze direct ingeschreven.
Er kan altijd (financieel) wat veranderen waardoor het niet meer mogelijk is de paarden zelf aan te houden en dan is de paardenkamp een prachtige plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 10:27 



 
Profiel   

Ik had er graag op willen staan, maar toen de wachtlijst een paar jaar geleden open ging voelde ik er niets bij om mijn pony aan hun af te staan. Tot ik er een paar jaar geleden voor het eerst kwam en het me verbaasde hoe goed ze het daar hebben. Ze kijken echt naar elk paard individueel en er is er geen een in slechte conditie. Dus mijn jonge paarden gaan er wel op.

De reden om het te doen? Financieel inderdaad en omdat ze het daar gewoon echt heel goed hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 10:42 



 
Profiel   

Ik breng mijn paard er niet heen.
Ik wil zelf de regie houden en de beslissing nemen als de tijd daar is.
Ik heb hem al 23 jaar, hij is nu 30 en hij blijft bij mij tot zijn dood. Dan maar geen ander paard om op te rijden als hij daar te oud voor wordt, dan gaan we wel alleen stapritjes doen of alleen wandelen.
Ernstig dokteren ga ik niet meer, mocht hij iets gaan mankeren neem ik afscheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 10:55 



 
Profiel   

Oh dat geldt voor mij ook hoor! Maar mocht er met mij wat gebeuren waardoor ik niet meer voor dr kan zorgen is er nu een backup

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 17:51 



 
Profiel   

Mijn beide paarden staan op de 'uitstellijst'. Ze waren twee jaar geleden aan de beurt maar ik heb ze daar destijds aangemeld voor als er iets met mij gebeurt. Mijn gezinsleden kunnen ze niet verzorgen, dus het geeft me veel rust dat er, indien nodig, een oplossing voor ze is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 17:59 



 
Profiel   

Ik liep er toevallig laatst langs (woon in de buurt). Hoe lastig mij het idee ook lijkt om afstand te doen van m'n paard, zag de verzorging er zo goed uit dat ik toch maar besloten heb aan te melden zodra dit weer kan. Voor het geval dat het nodig en niemand de zorg meer op zich kan nemen. Moet er niet aan denken :(


Laatst bijgewerkt door Lucilofty op 28-05-18 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 19:31 



 
Profiel   

Aanmelden kan toch al een hele tijd niet?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 19:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen