Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

 
Profiel   

Charaz schreef
Aanmelden kan toch al een hele tijd niet?


Klopt, verkeerd verwoord, sorry. Zodra het weer mogelijk is wil ik mij direct aanmelden. Zal het aanpassen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-18 19:41 



 
Profiel   

Hoi Bokkers

Heeft er iemand en idee wanneer de wachtlijst terug zou kunnen open gaan , is dit gemiddeld elke 5 jaar? Dus 2020? .

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-18 13:17 



 
Profiel   

Volgens mij ligt dat aan de hoeveelheid paarden die erop staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 20:12 



 
Profiel   

anjali schreef
De mijne staat erop voor het geval dat ik zou overlijden.Want ik ben alleenstaand,en aan mijn familie kan ik geen bejaard paard toevertrouwen.Zolang ik in leven ben verzorg ik mijn paard zelf,veel te leuk!En ik heb een testament gemaakt dat ,als ik dood ben,de Paardenkamp mijn paard krijgt samen met mijn hele banktegoed.Want eigenlijk is dat geld voor mijn paard natuurlijk,maar een dier is geen rechtspersoon volgens de Nederlandse wet en kan dus zelf niets erven.De Paardenkamp heeft een kopie van mijn testament ,en dit heb ik vantevoren goed met ze doorgesproken.

Wat een goed idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 20:30 



 
Profiel   

Charaz schreef
Volgens mij ligt dat aan de hoeveelheid paarden die erop staan.
en aan hoeveel plek er vrij komt op de paardenkamp.

Mijne staat inmiddels op nr 140 maar is dus al opgeroepen. Er staan dus al zeker 140 paarden op de wachtlijst die 'aan de beurt zijn'. Daar vallen er tussentijds ook vast wel enkele van af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 20:58 



 
Profiel   

Ik zou mijn paard hier nooit heen doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 21:22 



 
Profiel   

Ik heb mijn 30jarige in eigen beheer op een DHZ stal staan, op 4km van huis.
Er wordt s morgens gevoerd wat ik zelf klaar zet en kan verder ook echt zelf regelen.
Ik geniet zo van m'n manneke, dat ik hem niet ver weg van huis zou willen hebben staan en maar af en toe op bezoek kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 21:31 



 
Profiel   

Die van mij staan ook op de zogenaamde uitstellijst. Iets boven de honderd, geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 21:53 



 
Profiel   

Perryx schreef
Ik zou mijn paard hier nooit heen doen..

Misschien dan ook even vertellen waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-18 21:58 



 
Profiel   

De mijne staan nu op 498 en 598 van de wachtlijst

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-18 12:41 



 
Profiel   

Het gaat sneller dan ik verwacht had. Mijn paard staat inmiddels plaats 542. Dat is ongeveer 100 plaatsen lager dan vorig jaar.
Als de eerste 140 al in de 'wacht' staan en dit zet zich zo door heb ik kans dat hij er ooit wel heen kan.

Ik vind het dubbel. Het liefst zou ik zelf voor mijn paard blijven zorgen, maar ik moet wel zeggen dat de hobby een stuk minder leuk wordt als ze ondanks heel veel moeite en liefde steeds kreupel zijn of wat anders mankeren. De laatste jaren heb ik er meer stress dan plezier van. Verkopen wil ik ook niet, maar als ze op deze manier naar een betrouwbare plek kunnen gaan waar er goed voor gezorgd wordt, dan wil ik het wel serieus overwegen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 22:10 



 
Profiel   

Ik heb van de week de brief ontvangen en de mijne staan nu op plaats 501 en 415.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 15:32 



 
Profiel   

Onze paarden staan er op, nu nr. 38 en 344. Mijn oudje, Jasir, heeft er gestaan; opgenomen toen hij bijna 21 was en overleden toen hij 37 was. Het beste wat ik ooit voor hem heb kunnen doen. Hij heeft daar dus nog heel lang, in goede gezondheid, geleefd. Toen hij er heen ging had hij een hartprobleem, hoestte hij en hij had een peesblessure. Ik had niet verwacht dat hij zo oud zou worden.

Ik kan het alleen maar aanbevelen; ben er vaak geweest om Jasir te bezoeken en heb nooit het gevoel gehad dat hij het daar niet naar de zin had of dat hij mijn paard niet meer was. De keuze was toen overigens erg makkelijk; paard stond niet bij huis en op de pensionstallen kon hij in de winter een half uurtje per dag in de paddock. Dat was geen leven voor hem. Op de Paardenkamp heeft hij eerst heel lang in de groepshuisvesting gestaan en daarna individueel i.v.m. zijn ouderdom en aangepast dieet ( hij had geen voortanden meer) in een dubbele box omdat hij anders niet op kon staan maar wel iedere dag naar buiten. Dat niet opstaan is hem uiteindelijk fataal geworden maar 37 is een mooie leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:01 



 
Profiel   

De mijne stond bovenaan en zou in maart worden opgeroepen. Helaas is ze anderhalve maand geleden aan koliek overleden ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:03 



 
Profiel   

Ach wat verdrietig Cissy! Ik weet ook niet of mijn oudste pony zijn pensioen daar gaat halen.
Hij is nu 29 en eer hij aan de beurt is zijn we minstens 5 jaar verder denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:07 



 
Profiel   

Volgens mij moeten ze hun systeem van wachtlijsten en criteria om je daarop te laten zetten een klein beetje herzien. Op deze manier (met tientallen mensen die blijkbaar 'nee' zeggen als het hun beurt is) heeft het toch geen nut?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:13 



 
Profiel   

Word je eerst donateur en als de wachtlijst dan open gaat dan mogelijk om je paard in te schrijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:19 



 
Profiel   

Je kunt nee zeggen en dan schuift er een andere naar voren. Mijne was paar jaar terug al opgeroepen maar dat vond ik te vroeg.
Heb deze herfst besloten om haar op te laten roepen voor volgend jaar. Ze was inmiddels 27 en we deden niet zoveel meer met haar. Wellicht tijd voor pensioen.

Maar de tijd besloot helaas anders.

Je moet donateur zijn (en blijven) om je paard te kunnen laten opnemen. Anders vervalt je plek op de wachtlijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:22 



 
Profiel   

cissy schreef
Je moet donateur zijn (en blijven) om je paard te kunnen laten opnemen. Anders vervalt je plek op de wachtlijst.


Ah ok, dan snap ik waarom ze het zo doen zoals ze nu doen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:23 



 
Profiel   

Wat een prachtig initiatief.

In belgie bestaat zo niets denk ik en de mijne zal ook aan huis blijven staan tot hij met de pootjes omhoog buiten gedragen wordt, maar superfijn dat zoiets kan en paarden daar een mooie oude dag kunnen Hebben. Ik keek even op hun site en verbaasde mij over de hoge leeftijden die daar voorbij komen. Ik dacht altijd dat 30 eerder een uitzondering was :D

Het enige dat ik niet begrijp is dat de eerste 100 mensen ongeveer wel aan de beurt zijn maar nee zeiden? Dan zouden die in theorie allemaal kunnen zeggen dat ze volgende jaar willen komen? Hoe dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:43 



 
Profiel   

Ok, maar eerst donateur worden voordat je überhaupt in aanmerking komt in op de lijst te komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:45 



 
Profiel   

Tinkermuts schreef
Ok, maar eerst donateur worden voordat je überhaupt in aanmerking komt in op de lijst te komen?


Ja. Staat ook op hun website, donateurs krijgen een bericht wanneer er weer plek op de wachtlijst is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:48 



 
Profiel   

Tinkermuts schreef
Ok, maar eerst donateur worden voordat je überhaupt in aanmerking komt in op de lijst te komen?


Aangezien ze blijkbaar volledige moeten overleven van giften lijkt me dat wel logisch. Donateur is vanaf 25 euro per jaar zag ik net, dus ook geen wereldbedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:49 



 

Poekkie schreef
Wat een prachtig initiatief.

In belgie bestaat zo niets denk ik en de mijne zal ook aan huis blijven staan tot hij met de pootjes omhoog buiten gedragen wordt, maar superfijn dat zoiets kan en paarden daar een mooie oude dag kunnen Hebben. Ik keek even op hun site en verbaasde mij over de hoge leeftijden die daar voorbij komen. Ik dacht altijd dat 30 eerder een uitzondering was :D

Het enige dat ik niet begrijp is dat de eerste 100 mensen ongeveer wel aan de beurt zijn maar nee zeiden? Dan zouden die in theorie allemaal kunnen zeggen dat ze volgende jaar willen komen? Hoe dan?


Dit was er, namelijk THOL. Maar juist door de vele verwaarloosde paarden die er werden achtergelaten etc zijn ze een asiel geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:52 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Poekkie schreef
Wat een prachtig initiatief.

In belgie bestaat zo niets denk ik en de mijne zal ook aan huis blijven staan tot hij met de pootjes omhoog buiten gedragen wordt, maar superfijn dat zoiets kan en paarden daar een mooie oude dag kunnen Hebben. Ik keek even op hun site en verbaasde mij over de hoge leeftijden die daar voorbij komen. Ik dacht altijd dat 30 eerder een uitzondering was :D

Het enige dat ik niet begrijp is dat de eerste 100 mensen ongeveer wel aan de beurt zijn maar nee zeiden? Dan zouden die in theorie allemaal kunnen zeggen dat ze volgende jaar willen komen? Hoe dan?


Dit was er, namelijk THOL. Maar juist door de vele verwaarloosde paarden die er werden achtergelaten etc zijn ze een asiel geworden.


Zijn die nog operationeel? Ik had daar 2 jaar geleden eens een bericht naar gestuurd dat ik graag een shetlander zou willen adopteren (er stonden er 2 op de site) met hele uitleg van mijn accommodatie bij en die mensen hebben nooit gereageerd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 16:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen