Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

 
Profiel   

Ragdollcat schreef
_suus19_ schreef
Het gaat sneller dan ik verwacht had. Mijn paard staat inmiddels plaats 542. Dat is ongeveer 100 plaatsen lager dan vorig jaar.
Als de eerste 140 al in de 'wacht' staan en dit zet zich zo door heb ik kans dat hij er ooit wel heen kan.

Ik vind het dubbel. Het liefst zou ik zelf voor mijn paard blijven zorgen, maar ik moet wel zeggen dat de hobby een stuk minder leuk wordt als ze ondanks heel veel moeite en liefde steeds kreupel zijn of wat anders mankeren. De laatste jaren heb ik er meer stress dan plezier van. Verkopen wil ik ook niet, maar als ze op deze manier naar een betrouwbare plek kunnen gaan waar er goed voor gezorgd wordt, dan wil ik het wel serieus overwegen...


Waarom is het dan kreupel?
Je kan toch geen dier dat wat mankeert zomaar aan hun uitbesteden, en ze met ectra kostten laten opzadelen. Enkel en alleen Omdat je er geen lol meer aan beleefd. Dat is niet netjes.


:')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 17:39 



 
Profiel   

Had hier al een ander topic over geopend maar toen ik zocht op wachtlijst kwam ik hier terecht (eerst op Paardenkamp Soest en toen kreeg ik dit topic niet). Die van mij staat er sinds eind 2014 (net even nagezocht) op en we staan nu midden 400 op de wachtlijst. Het is dus zo dat je je paard al vanaf heel jonge leeftijd op moet geven (en dan als de lijst weer even is geopend) om er voor in aanmerking te komen, ik dacht dat je ze pas op kon geven vanaf hun 20e jaar. Dus vandaar 7 jaar geleden, toen werd ze 20. Maar al die paarden die op hun 20e worden toegelaten, zijn die dan al op bv hun tiende opgegeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 08:32 



 
Profiel   

Lightielight schreef
Had hier al een ander topic over geopend maar toen ik zocht op wachtlijst kwam ik hier terecht (eerst op Paardenkamp Soest en toen kreeg ik dit topic niet). Die van mij staat er sinds eind 2014 (net even nagezocht) op en we staan nu midden 400 op de wachtlijst. Het is dus zo dat je je paard al vanaf heel jonge leeftijd op moet geven (en dan als de lijst weer even is geopend) om er voor in aanmerking te komen, ik dacht dat je ze pas op kon geven vanaf hun 20e jaar. Dus vandaar 7 jaar geleden, toen werd ze 20. Maar al die paarden die op hun 20e worden toegelaten, zijn die dan al op bv hun tiende opgegeven?

Dat is wel verstandig ja.Het lijkt wel op de wachtlijsten voor sociale huurwoningen.....Het blijkt dat er veel vraag is naar goede pensioenplekken voor paarden.De Paardenkamp is ook al ooit uitgebreid,ze hebben er toch al een boerderij bijgekocht en nu ook weilanden (heb ik gehoord van mijn vriendin die onlangs op de open dag is geweest).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 08:50 



 
Profiel   

Caboby schreef
_suus19_ schreef
Het gaat sneller dan ik verwacht had. Mijn paard staat inmiddels plaats 542. Dat is ongeveer 100 plaatsen lager dan vorig jaar.
Als de eerste 140 al in de 'wacht' staan en dit zet zich zo door heb ik kans dat hij er ooit wel heen kan.

Ik vind het dubbel. Het liefst zou ik zelf voor mijn paard blijven zorgen, maar ik moet wel zeggen dat de hobby een stuk minder leuk wordt als ze ondanks heel veel moeite en liefde steeds kreupel zijn of wat anders mankeren. De laatste jaren heb ik er meer stress dan plezier van. Verkopen wil ik ook niet, maar als ze op deze manier naar een betrouwbare plek kunnen gaan waar er goed voor gezorgd wordt, dan wil ik het wel serieus overwegen...


Waarom is het dan kreupel?
Je kan toch geen dier dat wat mankeert zomaar aan hun uitbesteden, en ze met ectra kostten laten opzadelen. Enkel en alleen Omdat je er geen lol meer aan beleefd. Dat is niet netjes.


:')[/quote]

echt, je paard is kreupel en hij betekend niets meer voor jou en je hobby? Wat een nare post, nou mijn advies euthanasie als hij dan toch niets voor je betekend!...en dan komen de echte oudjes wel op een juiste passende plaats!.
Ik heb zelf een 26 jaar lang een oude grasmaaier gehad en na 10 jaar mis ik hem nog steeds!. ;)
( en ik heb hem altijd juist zelf verzorgd omdat ik hem met zijn longen een beste plek kon bieden en ja hij overleed op 36 jarige leeftijd gewoon in zijn slaap thuis bij zijn vrienden!).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 08:53 



 
Profiel   

Ik snap Suus19 heel goed en vind het juist een groot compliment dat ze hem voor het paardenkamp heeft ingeschreven en de maandelijkse kosten wilt door betalen terwijl ze er eigenlijk alleen maar stress en kosten van heeft.

Tot het einde voor je dier zorgen vind ik een hele mooie gedachte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 08:58 



 
Profiel   

Urona447 schreef
Ik snap Suus19 heel goed en vind het juist een groot compliment dat ze hem voor het paardenkamp heeft ingeschreven en de maandelijkse kosten wilt door betalen terwijl ze er eigenlijk alleen maar stress en kosten van heeft.

Tot het einde voor je dier zorgen vind ik een hele mooie gedachte.

Bij de paardenkamp hoef je niets te betalen.Je staat je paard aan hen af,hij is dan dus van hen inclusief zijn onderhoud en kosten. Er zijn geen verwijten aan ex-eigenaren die niet meer zelf voor hun oudje zorgen want daar kunnen veel redenen voor zijn. Bij de Paardenkamp gaat het puur om het welzijn van oude paarden die daar nog een mooie oude dag kunnen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 10:23 



 
Profiel   

Bedankt Anjali voor de uitleg, wat een mooie gedachte van het paardenkamp en wat fijn dat er genoeg donateurs zijn om het zo te laten draaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 10:48 



 
Profiel   

Urona447 schreef
Bedankt Anjali voor de uitleg, wat een mooie gedachte van het paardenkamp en wat fijn dat er genoeg donateurs zijn om het zo te laten draaien.

Naar ik vernomen heb zijn er inderdaad veel donateurs en krijgen ze ook veel uit erfenissen.Het is ook een erkend goed doel,iets van anbi stichting heet dat geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 11:23 



 
Profiel   

Lightielight schreef
Had hier al een ander topic over geopend maar toen ik zocht op wachtlijst kwam ik hier terecht (eerst op Paardenkamp Soest en toen kreeg ik dit topic niet). Die van mij staat er sinds eind 2014 (net even nagezocht) op en we staan nu midden 400 op de wachtlijst. Het is dus zo dat je je paard al vanaf heel jonge leeftijd op moet geven (en dan als de lijst weer even is geopend) om er voor in aanmerking te komen, ik dacht dat je ze pas op kon geven vanaf hun 20e jaar. Dus vandaar 7 jaar geleden, toen werd ze 20. Maar al die paarden die op hun 20e worden toegelaten, zijn die dan al op bv hun tiende opgegeven?


Je kan je paard op ieder moment opgeven maar ze worden pas toegelaten als ze minimaal 20 zijn. Mijn oudje heeft er 16 jaar gewoond, van 21 tot bijna 37. Van onze 3 paarden staan er nu 2 op de wachtlijst; 1 staat op nr. 293 ( die is nu bijna 17), de ander is bijna 11 ( daar moet ik nog zijn plek van doorkrijgen). Onze hengst staat op nr. 35 ( bijna 21) maar omdat hij er alleen heen mag als hij geruind wordt hebben we zijn plek dus geruild met de 11-jarige; de hengst kan niet geruind worden i.v.m. astma ( hij zou de ingreep waarschijnlijk niet overleven) dus die houden we bij huis. DE 11-jarige komt dan onderaan de lijst te staan.

Het afstand doen heb ik nooit als een probleem gezien; mijn oudje heeft er 16 jaar lang een fantastische tijd gehad en ik ben hem regelmatig gaan opzoeken. Toen hij echt op was ( hij kon niet meer opstaan) ben ik gebeld en is hij ingeslapen; niet leuk maar op 1 maand na was hij 37! Ik heb hem echt gemist toen hij er heen ging maar nooit spijt gehad van mijn beslissing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 18:09 



 
Profiel   

Mijn paard heeft jaren op de wachtlijst gestaan en was al een keer opgeroepen. Dat heb ik toen voorbij laten gaan omdat ze nog goed was en gewoon gereden werd.

Ze zou afgelopen voorjaar wel worden opgeroepen maar ze is net paar mnd daarvoor aan koliek overleden. Ze is 27 geworden en stond al vanaf haar 17e ingeschreven toen even de lijst open ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 18:15 



 
Profiel   

Het paard van mijn man staat al zeker een jaar of 10 op de lijst volgens mij, we hebben haar opgegeven toen de lijst een keer openging. Ze is nu inmiddels 20 en staat op positie 245. We gaan bijna elk jaar wel een keer naar 1 van de open dagen, vind het een heerlijke plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 13:50 



 
Profiel   

Ik kom dit topic nu pas tegen. Meteen donateur geworden. Hopelijk gaat de wachtlijst weer een keer open zodat ik mij Haflingers erop kan zetten. Lijkt me een heerlijke plek voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:43 



 
Profiel   

Is dit echt iets waar je je oude paard heen brengt? Ken het alleen van de penny, maar dat was een roze bril tijd :D Was er laatst een keer aan het kijken bij de wei, stond een tinker flink te stampen met zijn been, last van mijt oid
Benieuwd naar ervaringen over de zorg. Hier blijven ze tot de dood dus kan mij er geen voorstelling van maken dat je je oude dier afgeeft. Oudste op stal is 32

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:52 



 
Profiel   

Misschien moet je even het hele topic doorlezen om de positieve reacties te zien? Mijn paard heeft er 16 jaar gestaan, inderdaad tot aan zijn dood op 37-jarige leeftijd. Toen hij er kwam had hij een peesblessure en een hartkwaal............De verzorging is op en top; paarden krijgen het voer wat bij ze past; veel paarden hebben gebitsproblemen omdat ze zo oud worden daar en daar wordt super op ingespeeld. Verder wordt er per paard bekeken in welke groep of manier van houden hij/zij past; groepsstal, paddock paradise, individuele stal met overdag in de wei, etc. etc. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om een paard tot aan de dood te houden. Op een pensionstal is dat niet altijd optie of het is qua kosten niet haalbaar omdat mensen toch graag willen rijden. Mijn paard is er toen heen gegaan, bijna 21, omdat ik in Amsterdam woonde en dus was aangewezen op een pensionstal. Daar kon hij in de zomer weliswaar dag en nacht op de weide maar in de winter was het meestal maximaal een uurtje in een paddock. Door zijn gezondheid was rijden/ longeren geen optie meer. Ik heb het toen dus voor het paard gedaan en ondanks dat ik hem vreselijk heb gemist ( ik had hem zelf gefokt!) heb ik hem het grootste cadeau gegeven wat ik kon. Veel buiten, zorg aangepast op zijn behoeften, altijd vriendjes om hem heen, etc. Soms is bij je houden nou eenmaal niet altijd een optie en het gros van de paardeneigenaren is nu eenmaal aangewezen op de pensionstallen.

Ik heb hem regelmatig opgezocht en hij was altijd blij en zag er prima uit; natuurlijk in zijn laatste maanden was zijn leeftijd hem aan te zien. We hebben nu 3 paarden lopen; 2 daarvan staan op de wachtlijst ( nr. 3 niet i.v.m. hengst zijn en geen mogelijkheid tot castratie i.v.m. astma). We hebben de paarden nu bij huis dus kunnen ze ook thuis houden maar ik wil toch graag de zekerheid inbouwen dat ik ze een goede oude dag kan gunnen als er iets vreselijk mis gaat.

Voor nu is er nog geen sprake van en blijven ze tot hun laatste adem.

Dat een Tinker staat te stampen...........tja, dat kan gebeuren. Ook bij particulieren op stal kan dat. Kan je daar een waarde oordeel aan hangen, nee, dus niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 15:15 



 
Profiel   

Vandaar de vraag,tinkertje vind ik er persoonlijk niet goed bijstaan ook icm het stampen. De rest wel hoor! persoonlijk zou ik dat nooit doen. Ik hou ervan om voor oude dieren te zorgen maar snap dat niet iedereen die keus heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:12 



 
Profiel   

Cherdenise schreef
Vandaar de vraag,tinkertje vind ik er persoonlijk niet goed bijstaan ook icm het stampen. De rest wel hoor! persoonlijk zou ik dat nooit doen. Ik hou ervan om voor oude dieren te zorgen maar snap dat niet iedereen die keus heeft.



Maar ja.. je word zelf ook ooit oud en stel jullie zijn samen oud en je kunt niet meer voor jouw paard zorgen. Dan is dit een geweldige oplossing.
Daarbij ik begrijp uit jouw verhaal dat je 1 paard er niet goed vond uitzien. Wie zegt dat ze dat bij de paardenkamp zelf ook al niet hadden gezien en het paard onder behandeling hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:34 



 
Profiel   

Cherdenise schreef
Vandaar de vraag,tinkertje vind ik er persoonlijk niet goed bijstaan ook icm het stampen. De rest wel hoor! persoonlijk zou ik dat nooit doen. Ik hou ervan om voor oude dieren te zorgen maar snap dat niet iedereen die keus heeft.


Tja, het zijn nu eenmaal oudere, en soms niet meet 100% gezonde paarden. Ga maar eens in een bejaardentehuis kijken; daar zien sommige oudere mensen er ook niet meet zo goed uit. Daarbij hangt er ook nog van af op welk deel van de Paardenkamp je geweest bent; op de boerderij zelf ( waar je dus tijdens bezoektijden naar toe kan) staan de echte oudjes en de paarden die wat minder in conditie zijn. Daar kunnen ze die dieren nl. beter in de gaten houden. Op de andere onderdelen, de groepsstallen, paddock paradise etc. staan de beter dieren.
Maar het is en blijft een tehuis voor oude paarden en dat is ook te zien en dat mag ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:46 



 
Profiel   

kwita schreef
_suus19_ schreef
Het gaat sneller dan ik verwacht had. Mijn paard staat inmiddels plaats 542. Dat is ongeveer 100 plaatsen lager dan vorig jaar.
Als de eerste 140 al in de 'wacht' staan en dit zet zich zo door heb ik kans dat hij er ooit wel heen kan.

Ik vind het dubbel. Het liefst zou ik zelf voor mijn paard blijven zorgen, maar ik moet wel zeggen dat de hobby een stuk minder leuk wordt als ze ondanks heel veel moeite en liefde steeds kreupel zijn of wat anders mankeren. De laatste jaren heb ik er meer stress dan plezier van. Verkopen wil ik ook niet, maar als ze op deze manier naar een betrouwbare plek kunnen gaan waar er goed voor gezorgd wordt, dan wil ik het wel serieus overwegen...


Waarom is het dan kreupel?
Je kan toch geen dier dat wat mankeert zomaar aan hun uitbesteden, en ze met ectra kostten laten opzadelen. Enkel en alleen Omdat je er geen lol meer aan beleefd. Dat is niet netjes.



echt, je paard is kreupel en hij betekend niets meer voor jou en je hobby? Wat een nare post, nou mijn advies euthanasie als hij dan toch niets voor je betekend!...en dan komen de echte oudjes wel op een juiste passende plaats!.
Ik heb zelf een 26 jaar lang een oude grasmaaier gehad en na 10 jaar mis ik hem nog steeds!. ;)
( en ik heb hem altijd juist zelf verzorgd omdat ik hem met zijn longen een beste plek kon bieden en ja hij overleed op 36 jarige leeftijd gewoon in zijn slaap thuis bij zijn vrienden!).[/quote]

Oeps hahaha. Wat een heftige reactie. Mijn post (jaren terug inmiddels al) was zo totaal niet bedoeld.
Ter nuancering: wij hebben ons oudste pony'tje al 19 jaar. Geen haar op mn hoofd dat ik hem ooit weg zal doen. Hij maakt ook geen kans bij de paardenkamp, daar is hij al te oud voor en de wachtlijst te lang.

Naast hem heb ik nog een paard. Die is inmiddels 18, heb ik al 14 jaar. Ik ga hem niet verkopen, want je weet nooit waar ze dan terecht komen. Hij mankeert niks. Maar zijn en mijn karakter matchen gewoon niet helemaal.
Hierdoor heb ik later nog een pony gekocht (5 jaar geleden alweer). Een ongecompliceerd paardje waar ik wel lekker relaxed mee op pad had gekund . Helaas is zij gevallen en heeft daar een blessure aan over gehouden. Volgens de dierenarts is het al lang over, maar het blijft dikker dan het andere been, dus ik wil haar niet verkopen met het risico dat een ander het gaat overbelasten.

Ik ben inmiddels zelf gewoon de lol in het rijden verloren. Ik heb een drukke baan en weinig tijd.
Ik ga elke dag naar mijn paarden en ze krijgen alle liefde en aandacht die ze wensen kunnen. Maar als een ander mij kan garanderen dat er goed voor ze gezorgd gaat worden en ze niet doorverkocht, overbelast, op een verkeerde manier aan het werk gezet etc. Worden. Ja, dan teken ik daarvoor.

Dat lijkt me toch zo erg niet.
De paardenkamp is mijn inziens de enige die dit kan garanderen. Vandaar dat mijn paard daar op de wachtlijst staat. Maar ze hebben geen speciale behandeling oid nodig, ze zijn 100% gezond.

De oudste heeft wél een speciale behandeling nodig, met hoge kosten
Dus dat besteed ik niet uit. Dat wil ik zelf in de hand houden.

Ik hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen verduidelijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 17:24 



 
Profiel   

Ik ben daar eens op een open dag geweest, nieuwe paarden werden toen voorgesteld. Oa een 18 jarige....kon me daar helemaal geen voorstelling bij maken, paard zag er zo fiep uit...

Daarbij is ook mijn vraag ontstaan: worden de paarden daar nog getraind? Of is het leven alleen met je vrienden de wei op?
Mag je als oud-eigenaar ook stellen wanneer het genoeg is geweest? Nog voordat de mogelijkheden zijn uitgeput? Ik ben van liever een dag te vroeg dan een dag te laat, en hoewel de situatie ook plotseling kan ontstaan: niet meer op kunnen staan vindt ik een dag te laat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 19:25 



 
Profiel   

18-jarige op de Paardenkamp kunnen alleen politiepaarden of paarden die gebruikt zijn op de faculteit diergeneeskunde zijn, daarvoor is de leeftijdsgrens 18 in plaats van 20.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 12:42 



 
Profiel   

Ik wacht al een aantal jaren op een kansje om in te schrijven op de wachtlijst. Ben benieuwd of het nog gaat gebeuren. Verder ben ik een blije donateur

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-22 19:57 



 
Profiel   

vendake schreef
Ik wacht al een aantal jaren op een kansje om in te schrijven op de wachtlijst. Ben benieuwd of het nog gaat gebeuren. Verder ben ik een blije donateur


De vorige keer dat de wachtlijst open was, was in januari 2015. Ik zit met je mee te wachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 15:20 



 
Profiel   

Juut schreef
Ik ben daar eens op een open dag geweest, nieuwe paarden werden toen voorgesteld. Oa een 18 jarige....kon me daar helemaal geen voorstelling bij maken, paard zag er zo fiep uit...

Daarbij is ook mijn vraag ontstaan: worden de paarden daar nog getraind? Of is het leven alleen met je vrienden de wei op?
Mag je als oud-eigenaar ook stellen wanneer het genoeg is geweest? Nog voordat de mogelijkheden zijn uitgeput? Ik ben van liever een dag te vroeg dan een dag te laat, en hoewel de situatie ook plotseling kan ontstaan: niet meer op kunnen staan vindt ik een dag te laat...

Als je je paard daar wilt plaatsen,moet je een afstandsverklaring tekenen. Hij is dan dus niet meer van jou.Beslissingen worden dan ook door hen genomen.Het paard van een vriendin van mij stond daar en die had ooit hevige koliek waardoor hij geeuthanaseerd moest worden. Ze hebben haar toen eerst gebeld en zij wilde toen eerst nog komen om hem nog levend te zien en afscheid te nemen,daar hebben ze toen op gewacht.Voor mij had dat niet gehoeven.Maar ze houden of hielden,want dit is al weer vele jaren geleden,misschien is het beleid nu anders, veel rekening met de ex-eigenaar. Echter als je helemaal zelf wilt beslissen dan is het uiteraard het beste om zelf eigenaar te blijven. Voor je andere vraag: voor zover ik weet werken de paarden daar niet meer. Het is tenslotte een bejaarden-rusthuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-22 15:46 



 
Profiel   

De nieuwe positie op de wachtlijst zat weer in de mail, hoeveel is jullie paard opgeschoten als die er ook opstaat?
Mijn man hoopt nog steeds dat zijn merrie er een keer heen kan, staat al zeker 10 jaar op de lijst en is nu 21, maar als ik zie hoe langzaam het opschiet (van positie 245 naar 218 dit keer) lijkt het me nog een uitdaging dat ze de tijd van leven heeft om nog in aanmerking te komen ooit.
Ik ben best benieuwd hoeveel er van de lijst uiteindelijk een plek krijgen, is dat bekend? Paarden van politie, Uni Utrecht en paarden van mensen die een grote nalatenschap hadden ten gunste van de Stichting gaan voor de lijst zover ik weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 13:10 



 
Profiel   

Ze kijken vooral naar de leeftijd van het paard; 2 van onze paarden staan ook op de wachtlijst ( een ergens rond nr. 35 ( die moet nog 12 worden) en 1 op nr. 218; die moet nog 18 worden. Toevallig heb ik ze daarover gebeld en die worden sowieso weggestreept als er weer paarden aan de beurt zijn; dat scheelt er voor die van jullie dus alweer 2 nummers ;-). Kan dus sneller gaan dan je denkt.
Mijn oudje heeft toen ook ca. 10 jaar op de lijst gestaan dus het gaat goed komen.
En bij twijfel ze gewoon even opbellen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-22 15:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen