Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardenkamp, wiens paard staat er ook op de wachtlijst

 
Profiel   

Ik ben er als klein meisje eens geweest. Lang, lang geleden :D

Ik was destijds erg onder de indruk. Ik kan me vooral een politiepaard herinneren.

Prachtig mooi initiatief. Na hard werken een (h)eerlijk pensioen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 17:01 



 

Jazeker hoor Poekie! Maar je kunt beter langs gaan. Mail is inderdaad niet hun sterkste kant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 17:27 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Jazeker hoor Poekie! Maar je kunt beter langs gaan. Mail is inderdaad niet hun sterkste kant :)


Bedankt! Goed om te weten. ‘T was voor mij wat uit de richting om zomaar zonder verdere info langs te gaan en ik heb 2 weken daarna een ander oudje via particulier geadopteerd. Maar ik hou het zeker in gedachten met die bejaardenclub hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 17:37 



 
Profiel   

Dankjewel kaitlyn , je krijgt dus dan ook een seintje als je je paard op kan geven.

Poekie, dat begrijp ik best , was alleen benieuwd of je dan zeg maar nu al donateur zou moeten worden of pas als je paard op de wachtlijst gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 05:09 



 
Profiel   

Volgens mij krijgen de donateurs bericht als de wachtlijst open gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 06:08 



 
Profiel   

Dankjewel, ik heb geen idee of mijn paard op de wachtlijst gaat komen of hij dan ook daar heengaat als het wel zover is, maar het lijkt mij een Fijn gevoel om te weten dat als er iets met mij gebeurd dat m'n paard een goede oude dag krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 06:11 



 
Profiel   

Vanaf welke leeftijd kan een paard daar naartoe? Ik heb me ook wel eens afgevraagd hoe het met mijn paard moet, mocht mij iets overkomen.. Hij mag dan best verkocht worden, maar alleen naar een goed thuis.. Maken jullie zoiets trouwens bespreekbaar met bijvoorbeeld jullie ouders? We hebben het hier nog nooit echt over gehad, het is ook niet echt een leuk onderwerp om over te hebben.. Maar ik denk het soms wel, ik zou niet willen dat hij in de handel komt of een slecht tehuis krijgt.. Eventueel is de Paardenkamp ook een idee inderdaad, maar alleen voor als mij iets overkomt. In principe gaat hij niet weg, ook niet als dat betekent dat ik financieel gezien geen ander paard kan hebben en niet kan rijden.. Hij is mijn maatje, hij blijft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 07:50 



 
Profiel   

Texas, volgens mij is de leeftijd dat ze erheen mogen vanaf 20 jaar.
Die van mij is nu 15 en staat al een aantal jaar op de wachtlijst. Nu op plek 102. Ik ben al een jaar of 30/35 donateur. Ik heb mijn paard erop laten zetten voor het geval ik niet meer voor haar zou kunnen zorgen. En mijn familie heeft ook niet genoeg verstand van paarden om dat dan over te nemen. Ik heb NAH na een ongeluk met een paard en een tumor in m'n hoofd, ik moet er dan wel echt serieus rekening mee houden dat ik niet altijd goed voor haar kan blijven zorgen. En dan lijkt mij de Paardenkamp een heel fijne plek om haar naar toe te brengen. Maar ze gaat nergens heen zolang ik de verzorging nog zelf kan doen. Het is meer als vangnet bedoeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 08:37 



 
Profiel   

Leeftijd is vanaf 20 jaar inderdaad. :j
Mijn bijrijdpaard (ondertussen dus ex-bijrijdpaard) staat er. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 08:41 



 
Profiel   

sanie22 schreef
Texas, volgens mij is de leeftijd dat ze erheen mogen vanaf 20 jaar.
Die van mij is nu 15 en staat al een aantal jaar op de wachtlijst. Nu op plek 102. Ik ben al een jaar of 30/35 donateur. Ik heb mijn paard erop laten zetten voor het geval ik niet meer voor haar zou kunnen zorgen. En mijn familie heeft ook niet genoeg verstand van paarden om dat dan over te nemen. Ik heb NAH na een ongeluk met een paard en een tumor in m'n hoofd, ik moet er dan wel echt serieus rekening mee houden dat ik niet altijd goed voor haar kan blijven zorgen. En dan lijkt mij de Paardenkamp een heel fijne plek om haar naar toe te brengen. Maar ze gaat nergens heen zolang ik de verzorging nog zelf kan doen. Het is meer als vangnet bedoeld.


Oh, wat naar!! Sterkte met de tumor, ik hoop toch heel erg voor je dat het niet zover komt en dat het voor jou zo blijft dat je er goed mee om kunt gaan.. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 08:45 



 
Profiel   

ik vind het er prachtig. al meerdere malen geweest.. de paddock Paradise is een paradijs.. Ik zou mijn paard ook op de wachtlijst ervoor zetten je kan altijd nog nee zeggen als je aan de beurt bent.... maar je weet wel dat ze goed verzorgd worden en niet zomaar ingeslapen worden en kundig medische zorg krijgen... Ik vind het concept fantastisch... zouden er meer mogen zijn in nl... doordat je afstand doet van je paard heb je er niks meer over te zeggen dat is wel een minpuntje anderzijds ben ik ervan overtuigd dat ze ver gaan om een paard te behouden en niet zomaar laten gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 09:24 



 
Profiel   

Dat afstand doen valt allemaal wel mee. Dat heeft puur te maken met het feit dat zij kunnen beslissen wat voor voer ze geven en dat ze een DA, hoefsmid, etc. kunnen inroepen als dat nodig is. Het is natuurlijk ondoenlijk om steeds eerst de eigenaar te bellen en te overleggen. Als het echt fout gaat of als er echt ernstige dingen zijn bellen ze altijd de eigenaar en die mag mee beslissen. Toen mijn oude vriend overleden is was dat door compleet verval van krachten; hij kon niet meer opstaan. Ze hebben hem nog wel wat ingespoten in de hoop dat hij nog overeind zou komen maar hij was echt op. Rond de middag is hij toen ingeslapen. Zijn staart hebben ze voor me bewaard :(:).
Hoe rot het ook was; hij was 37 en heeft een prachtig leven gehad. Hij heeft veel langer geleefd dan ik voor mogelijk achtte toen ik hem er heen bracht. Daarbij mag je als eigenaar altijd je paard komen opzoeken ( tijdens openingstijden natuurlijk). Ik heb nooit het gevoel gehad dat hij mijn paard niet meer was omdat ik altijd alles met de verzorgers daar kon overleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 09:42 



 
Profiel   

Dat klinkt wel heel mooi, ElCid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 20:07 



 
Profiel   

Het is overigens wel zo dat je paard pas daarheen kan na 20 jr leeftijd maar je kunt m wel vast eerder op de wachtlijst zetten. Mits je dan dus wel donateur bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 20:19 



 
Profiel   

Ik ben inmiddels al een paar jaar donateur en hoop mijn oude paard op de wachtlijst te kunnen inschrijven zodra het kan. Hij is nu ruim 25 en ik gun hem van harte zo’n mooie plek als daar! Niet dat hij nu geen top verzorging krijgt, maar ik zou het een mooi paardwaardig pensioen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-20 20:32 



 
Profiel   

Ik heb er ook twee pony’s staan! Ze worden in mei 28 en 33. De jongste van de twee kwakkelt nu wat door een slecht gebit. Ik zie hoe zorgvuldig ze daarmee om gaan..wauw! Dat had ik zelf allemaal nooit kunnen doen met haar op een pensionplek.
Oja, mijn shet staat er op de wachtlijst: plaats 266.
Hij is 8 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 08:44 



 
Profiel   

Texas02 schreef
sanie22 schreef
Texas, volgens mij is de leeftijd dat ze erheen mogen vanaf 20 jaar.
Die van mij is nu 15 en staat al een aantal jaar op de wachtlijst. Nu op plek 102. Ik ben al een jaar of 30/35 donateur. Ik heb mijn paard erop laten zetten voor het geval ik niet meer voor haar zou kunnen zorgen. En mijn familie heeft ook niet genoeg verstand van paarden om dat dan over te nemen. Ik heb NAH na een ongeluk met een paard en een tumor in m'n hoofd, ik moet er dan wel echt serieus rekening mee houden dat ik niet altijd goed voor haar kan blijven zorgen. En dan lijkt mij de Paardenkamp een heel fijne plek om haar naar toe te brengen. Maar ze gaat nergens heen zolang ik de verzorging nog zelf kan doen. Het is meer als vangnet bedoeld.


Oh, wat naar!! Sterkte met de tumor, ik hoop toch heel erg voor je dat het niet zover komt en dat het voor jou zo blijft dat je er goed mee om kunt gaan.. :(:)


Sorry, zie dit nu pas. Dank je wel! Het gaat nu heel goed met me hoor, dus ik ga er vanuit dat ik nog jaren zo door kan gaan. Maar het is wel een rustgevend gevoel dat mijn paard ergens heen kan waar ze goed verzorgd wordt als dat nodig zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 08:57 



 
Profiel   

De mail is weer binnen

De mijne staan nu op plaats 430 en 354

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:13 



 
Profiel   

Iemand enig idee wanneer de wachtlijst weer open gaat? Ik ben donateur maar heb nog niks gehoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 15:23 



 
Profiel   

Dat is voor zover ik weet ook nog niet bekend, heeft denk ik ook weinig zin als de lijst nog zo lang is

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 16:00 



 
Profiel   

Ik ben ook al enige tijd donateur. Ik hoop dat mijn paard in de toekomst ook op de wachtlijst kan.
Hij is nog lang niet bejaard ofzo, maar wil heel graag dat als de tijd daar is, ik een goede plek voor hem heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 16:06 



 
Profiel   

Hier staat er 1 op nr. 173.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 16:10 



 
Profiel   

Hopelijk gaat ie ooit weer open. Mijn oudje is inmiddels overleden, maar wie weet komt zijn opvolger er over 25 jaar voor in aanmerking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 16:30 



 
Profiel   

Mijn paard staat nu volgens mij iets van 8 jaar ingeschreven. Ik weet het eigenlijk niet precies meer.
Ik kreeg ook een email vandaag. Ze staat nu op plaats 193.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 16:30 



 
Profiel   

_suus19_ schreef
Het gaat sneller dan ik verwacht had. Mijn paard staat inmiddels plaats 542. Dat is ongeveer 100 plaatsen lager dan vorig jaar.
Als de eerste 140 al in de 'wacht' staan en dit zet zich zo door heb ik kans dat hij er ooit wel heen kan.

Ik vind het dubbel. Het liefst zou ik zelf voor mijn paard blijven zorgen, maar ik moet wel zeggen dat de hobby een stuk minder leuk wordt als ze ondanks heel veel moeite en liefde steeds kreupel zijn of wat anders mankeren. De laatste jaren heb ik er meer stress dan plezier van. Verkopen wil ik ook niet, maar als ze op deze manier naar een betrouwbare plek kunnen gaan waar er goed voor gezorgd wordt, dan wil ik het wel serieus overwegen...


Waarom is het dan kreupel?
Je kan toch geen dier dat wat mankeert zomaar aan hun uitbesteden, en ze met ectra kostten laten opzadelen. Enkel en alleen Omdat je er geen lol meer aan beleefd. Dat is niet netjes.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 17:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen