Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:03

EmEm Daar kan ik echt jaloers van worden :+
Het moet nu gewoon niet meer degene want de bak is bijna goed hier

5 is wel veel ja. Voor mij is 3 net te doen naast mijn werk

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:10

Mijn vriend vind de paarden ook leuk dus die springt ook mee in!

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:28

Ah dat scheelt wel ja! Mijn man helpt alleen met de grote dingen en ik heb natuurlijk ook nog 3 jonge kinderen rondlopen :+

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:56

Ik vind 3 ook echt zat, en ik werk nu niet eens (wel net als Maartje 3 jonge monsters rondlopen van ongeveer dezelfde leeftijd)

Hier de paddock en het pad naar de wei een grote blubber zooi....
Van het voorjaar moeten we daar echt wat aan gaan doen want dit kan volgend jaar niet nog een keer.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 07:47

Wij werken allebei fulltime maar hebben natuurlijk over het algemeen geen kids rondlopen. 1 x in de 2 weken een weekend is dan toch anders.

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:40

Maartje_M schreef:
Ah dat scheelt wel ja! Mijn man helpt alleen met de grote dingen en ik heb natuurlijk ook nog 3 jonge kinderen rondlopen :+



Same here, hij voert nu ik zoveel werk en in het donker thuis ben maar verder doe ik het werk. Hij zal best een helpen uitmesten als ik het vraag maar dit is niet standaard.

Wat wel heel veel scheelt is dat ze nu aan huis staan en hij nu ook bijspringt met bv voeren als ik later thuisben. Als ik het oudje slobber geef kan ik gewoon terug naar binnen, eten klaarmaken of kinderen naar school brengen en daarna zet ik de stal weer open. Voorheen was ik dan verplicht te wachten in alle weersomstandigheden en dan eet zij zoooo traag. Ondanks de problemen in huis ben ik er zo blij mee.

Superpony hoe gaat het bij jullie?


Deze week vordert het verven en behangen al een beetje

Afbeelding


Het begint al ergens op te lijken. Plafond is gewit, alle randen gekit en 2 muren geverfd en schouw behangen. Nu bezig met de rand rondom de deur ( sjabrang? of heet dat aleen in limburg zo) te restaureren en dan kan daar ook geverfd worden. Ik ben alleen ontzettend benieuwd hoe de andere kleur muur erbij staat, een leemkleur. Die wordt vandaag of morgen gedaan. Gelukkig een lieve moeder die nu komt helpen aangezien ik erg druk ben en in de avond is het donker en et een lamp verven is bijna niet te doen. Misschien dit weekend al de vloer erin in de woonkamer en dan nog een week of 2 wachten tot ook de aanbouw droog is en dan daar verder gaan. Ondertussen de vensterbanken, pinten etc erin zetten en bedenken wat wij bij de ramen doen. Gordijnen is met katten onhandig. Er komen rolluiken en ik denk folie, ben nu aan het bedenken of ik er een motief in wil, heb folie met paarden erin gezien en wil die laten maken naar eigen ontwerp, dat is wel een statement maar twijfel of manlief daar zo blij mee is
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-11-19 08:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:43

Sterkte Claudia, naar hoor om voor deze keuze te staan.

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:58

_Nelleke_ schreef:
Mag ik me ook melden? Ik ga volgende week mijn 2,5 jarige merrie ophalen. Ze is nog veel te jong om echt mee aan de slag te gaan maar ik wil heel graag al wat grondwerk, basis opvoeding gaan doen met haar. Plan is om haar volgend jaar in de zomer zadelmak te maken en dan in de winter weer een half jaar stil te zetten om haar in het voorjaar 2021 als ze 4 is rustig aan op te gaan pakken. Uiteraard blijf ik naar het paard kijken en is het ook afhankelijk van hoe ze zich gaat ontwikkelen.


Hihi oeps, ik postte gisteren dit en kreeg allemaal hele lieve reacties. Dankjulliewel daarvoor. :D Heel suf, maar hij was bedoeld voor het jonge paarden topic :+ :+ Heeft verder natuurlijk helemaal niks met paarden aan huis te maken. Iets met vermoeidheid en bouwen en verbouwen denk ik dan maar.

Al heb ik nog wel nieuws als meelezer van dit topic, volgende week dinsdag komen mijn 2 paarden naar huis *\o/*

Ik kruip weer stilletjes onder mijn meeleessteen, dit topic gaat te hard voor mij om actief mee te posten.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:29

Wat leuk Nelleke! Ik ben altijd benieuwd naar foto’s

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 09:45

Wat een mooi behang Lynn!

Mijn man voert ze wel als ik voor mijn werk in het buitenland zit of een avondje weg ben, maar ik heb tegenwoordig ook een verzorgstertje voor Jonique dus die kan ook voeren als ik er niet ben. En dat heeft dan wel de voorkeur van manlief :+

Lekker, de paarden naar huis Nelleke! Hoewel dat misschien niet voor iedereen geldt, ik zou echt niet meer anders willen

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:16

Toch welkom nelleke :+

Mooie kleur Ln!

Ik heb ook gewoon geluk met zo’n kerel <3
We staan regelmatig samen uit te mesten en te voeren, gewoon ook echt leuk. Lopen zelfs de 3 katten hun vaste rondje met ons mee :+

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:58

Ik ook geluk :D <3 Mijn vriend helpt ook zo enorm mee, we hebben de paarden qua uitmesten verdeeld en houden samen onze paddocks bij :') Hij voert 's ochtends, ik 's avonds en dan zet ik het voer voor de ochtend vast klaar :P Van 't weekend was ik een dagje weg en dan krijg ik een foto dat hij een van de paarden aan het longeren is <3 Dat is zó fijn... :+: En hier inderdaad ook: hond en kat lopen altijd met ons mee, het liefst met het laatste voerrondje voordat we gaan slapen :') Dan krijgen de mini's nog een mandarijntje en Splash en Jay nog een bak pulp extra, nog even alles checken en dan gaan we lekker slapen <3 Zo fijn is dat.. en die hond en kat dribbelen dan achter ons aan :') Om vervolgens zelf in de mand te gaan zitten, voor z'n tandenpoetsstokje :') En de kat gaat alvast naar boven, om in z'n slaapstoel te gaan liggen _O- Te leuk eigenlijk hahaha

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:01

Hahahaha zo herkenbaar die rituelen _O- En inderdaad, het avondrondje is favoriet...
Longeren gaat 'm hier nog net te ver maar wil hem dus wel binnenkort eens op een paard hijsen en andere dingen wat leren. Nu heb ik tenminste een paard waar dat ook mee kan :+

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:22

Hier zitten de katten ook om 23u klaar voor de deur.
Dan krijgen ze brokjes en de paarden een baal hooi.
Mijn man doet niks bij de paarden, heeft er de ballen verstand van en is allergisch :')
Hij laat alleen smorgens en savonds de honden uit.
Kinderen helpen zomers wel eens mee de weide en paddock uitmesten en de oudste met de zitmaaier, maaien en slepen.

Van onze kopers te horen gekregen dat ze het land niet gaan gebruiken en gaan verhuren.
Hij werkt zelf bij de loonwerker hier om de hoek en gooit van het voorjaar alles op de kop en trekt alle afrasteringspalen eruit.
Ik heb sinds vorige week de paarden van de wei gehaald en was dus niet van plan deze te gaan uitmesten als hij toch alles gaat omploegen _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:13

Robijntjah schreef:
Hahahaha zo herkenbaar die rituelen _O- En inderdaad, het avondrondje is favoriet...
Longeren gaat 'm hier nog net te ver maar wil hem dus wel binnenkort eens op een paard hijsen en andere dingen wat leren. Nu heb ik tenminste een paard waar dat ook mee kan :+


Haha ja, de jongste _O-
Hij vroeg laatst zelf of hij alleen een rondje buiten mocht rijden, maar toen ik zei: alleen met cap op en telefoon mee.... met doordringende blik... koos ie eieren voor z'n geld en issie maar veilig gaan longeren _O-

Ohhh dat klinkt eigenlijk wel zonde Claudia... Je hebt er zo je best op gedaan... -O- Maar dan zou ik inderdaad ook lekker niet meer uitmesten!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:18

Lekker laten liggen die handel :+

Haha ja lekker tegenstrijdig, mijn 16 jarige kan niemand iets mee behalve ik en mijn bijna 4 jarige half zadelmakke paard zet ik mijn stiefdochter op _O-
Kevin is ook wel echt fanatiek he? LEUK!

Nemen jullie in januari de paarden mee? :P

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:21

Hahaha denk 't niet _O- Maar kunnen we altijd tegen die tijd nog kijken <<) Ligt vooral aan het weer denk ik :')
Maar Kevin is zeker fanatiek, ik word er erg blij van. Gisteren zaten we een serie te kijken waarin iemand zich zo naar een andere locatie 'toverde', dus ik zei: da's handig, kun je zo vanaf de bank POEF naar je bed!! En toen zei Kevin: of zo vanaf je werk POEF op het paard in het bos! _O- Had er zelf nog niet eens aan gedacht :')

Kyno

Berichten: 10439
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:56

Mag ik met jullie mee praten?

Vandaag gehoord dat wij trotse eigenaar worden van ons droomhuis. Waar 5300m2 grond bij zit waar we een simpel soort paddock paradise van willen maken voor onze 2 pony’s. :D

Ben zo happy!

Hoop hier vooral veel tips en ideeen op te kunnen doen. Heb mijn pony’s nog nooit aan huis gehad. Wel in eigen beheer, maar is toch anders wanneer je uit je slaapkamerraam kijkt en ze kan zien lopen. <3

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:45

Ik was jullie kwijt door de grote "Bokt ontstip-crisis 2019" :+

Gefeliciteerd Kyno! Wat een heerlijk gevoel dat het gelukt is jullie droomhuis te kunnen kopen!

Voor ons is het vandaag exact een jaar geleden dat we de sleutel kregen van ons droomplekje (huis kan ik niet zeggen, het is nogal een bouwval natuurlijk hihi).

Ik ervaar het hier juist als een énorme verademing dat de paarden niet meer op pension staan en zou het nooit meer anders willen. Ik doe hier rond de paarden ook zo goed als alles zelf.

Heb alleen een lijf wat nu even aardig roet in het eten aan het gooien is, dat maakt het op het moment wel heel ingewikkeld allemaal.

Kyno

Berichten: 10439
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:37

Dankje Marlies! Zitten jullie in een verbouwing? (Ik ben nog bezig enkele pagina’s terug te lezen)

Precies dat (geen pension meer) lijkt mij dus ook zo fijn! Ik merkte dat ik gewoonweg geen fijne plek meer kon vinden, wegens uiteenlopende redenen, nadat ik ze in eigen beheer heb gehad. Het lijkt me fantastisch om ze lekker bij huis te hebben en weer alles zelf te kunnen bepalen. :o
Verheug me er enorm op!

Nu druk plannen aan het uitdenken hoe ik de grond wil gaan indelen voor ze. :) leuke voorpret!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:39

Wat leuk! In welke omgeving komen jullie te zitten?

Marlies, een jaar alweer joh! Schiet hard op!

Zucht, net alles droog en de pret begint weer opnieuw :+

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:43

Gefeliciteerd Kyno en welkom!

Ik vind het ook heerlijk dat ik nu alles zelf kan bepalen, dat ik zelf met voer kan rommelen om te kijken wat past en dat ik me niet hoef te verantwoorden wie er op welk tijdstip komt voor de paarden enzo :+ en dat ik ze nu lekker de hele dag buiten kan hebben!

Echt he Robijn, het is hier ook alweer een grote blub. Cheetah wilde niet eens komen eten want hij wilde niet door de modder :')

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:48

Ja, hier is het ook alweer nat.

Ik heb ontdekt dat mijn paardjes een roomie hebben. Gisterochtend werd ik ineens door drie paar ogen aangekeken toen ik kwam voeren. Ik dacht dat het derde paar ogen van een van de buurtkatten was, maar het bleek een vosje te zijn dat bij mijn paarden in de paddock zat. Toen ik wat ging rommelen ging hij toch maar in de bosjes zitten.

Mijn dag was toen al goed, ik had nog nooit een vos van zo dichtbij gezien. Vanochtend liep ik weer die kant op en werd ik tot mijn verbazing wederom aangekeken door drie paar ogen. En jahoor: hij was weer bij de paarden in de paddock. Dit keer zelfs lekker opgekruld onder een boom. Toen ik ging voeren en uitmesten keek hij even wat ik aan het doen was, maar al gauw besloot hij gewoon door te slapen. Zo bijzonder! De paarden vinden het ook allemaal prima, ze negeren hem volledig.

Zoiets had ik natuurlijk nooit meegemaakt met de paarden op pension. Ik vind het heerlijk om de paarden zo dichtbij te hebben, maar ik geniet ook minstens zoveel van het 'gewone' leven buiten de stad. Er wonen allerlei dieren bij de paarden die ik nog nooit eerder gezien had. Zo leeft er ook een groep ransuilen in onze achtertuin. Als ik 's avonds ga voeren hoor ik ze onderling 'praten' en dat is zo mysterieus. Ik vind het geweldig.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:52

Wat gaaf Flew!

Hier wonen vooral heel veel vleermuizen := we hebben 3 'huis'buizerds en een groepje bosfazanten in en om de weides wonen, toch iets minder spannend dan een vosje

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:56

Als je geen fijne stal kunt vinden kan ik me voorstellen dat je ze graag aan huis hebt.
Pension waar Melle eerder 4 jaar heeft gestaan is gewoon ontzettend fijn.
Eigenaar denkt mee, doet vanalles extra zonder zeuren en neemt tips van anderen van harte aan.
Eerder had hij voor de winter b.v paddocks van zwart zand, werd elke jaar een enorme drekzooi.
1 van de stalgenoten kwam toen met of het een idee was om de grond te gaan keren.
Hij heeft toen zomers een graafmachine gekocht en voor de winter alle paddocks gekeerd.
Resultaat waren prachtige droge paddocks.
Nu houdt hij een stal voor me vrij tot februari <3

Ik had gisteravond ook een extra dier in de stal maar die heb ik toch liever niet.
Een enorme dikke rat, hij was niet eens onder de indruk van mij 8)7
Liep op z'n dooie gemakje langs de katten om vervolgens onder de pallets hooi te kruipen :r juk.
Ook hier zitten hermelijntjes, reeën, heel veel grote roofvogels en uilen.
De wilde dieren zal ik straks wel gaan missen, behalve de overstekende reeën als je 100km/u rijdt :oo