Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn159

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:33

Zorgen dat je een partner hebt die ook goed verdiend, per direct studieschuld aflossen en een bultje eigen geld mee nemen. En daarbij natuurlijk niet te kieskeurig zijn: evt opknappertje als huis of de eerste jaren weiland huren in de buurt voordat je zelf iets aankoopt. De ene locatie is ook de andere niet: bij grote steden in de buurt is het weer duurder dan bv richting de grens in de middle of nowhere.. Eventieel huren wellicht nog een optie?

Goed zoeken! En niet te veel levenshaast hebben.. Dit is een mooi levensdoel maar hoef je echt niet al op je 30e bereikt te hebben. Kies anders eerst voor klein en goedkoop wonen, spaar een paar jaar en neem dan dat eigen geld mee in je aankoop.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:34

Ik heb ook altijd gezegd dat ik buitenaf wilde wonen. En werd dan altijd voor gek verklaard. Want "Dat lukt je toch niet". Heel motiverend... :Y)

Toch is het wél gelukt!
Voor ons 30ste hebben mijn man en ik een huis buitenaf gekocht. Welliswaar een 2 onder 1 kapper, maar toch op een mooie plek waar de paarden aan huis konden!
We begonnen met 700m2 eigen grond en pachtte weides van de gemeente.
Intussen hebben we 5500m2 eigen grond. We hebben nu genoeg voor onze 2 pony's.
Stap voor stap maken we er een hele leuke plek van.
Intussen hebben we een speelveld voor de kinderen, een paddock van 30x15m, een weide met trainingsheuvel én een eigen paardenvijver! Die 2,5 meter diep is op het laagste punt.
Ook toen we vertelde dat we zelf een vijver wilden voor de paarden werden we wederom voor gek verklaard. Maar wat een lol hebben we er van. En van de heuvel ook.
Het is nog lang niet klaar allemaal, maar het is al iets heel moois, wat alleen maar mooier kan worden.
Als je iets graag wilt, ga er dan voor. Wat een ander er ook van denkt of zegt. Doe het op je eigen manier.
Wij hebben het huis gekocht voor een hele gunstige prijs. We moesten het huis wel compleet strippen en opnieuw aanpakken. Maar dat is met een man die werkt in de bouw geen probleem.
Het is geen mega groot huis, maar groot genoeg voor ons gezin! 2 kinderen, 2 paarden, 3 katten en 1 hond.
Ook een stal of schuur was er nog niet, dat heeft manlief allemaal zelf gebouwd.
Alles kant en klaar konden wij ook niet betalen, maar een 'doe het zelf' huis was voor ons een mooie oplossing! En we zijn blij dat we die kans hebben gepakt.

edit. En dit alles is ons gelukt met 1 loon.

c_alsemgeest

Berichten: 20705
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:36

Wat je ook kan doen is starten en je vermogen steeds vergroten door slim te kopen en verkopen.
Maar dan moet je 3 dingen hebben:

-Heel veel handigheid dat je alles zelf kan doen en niets hoeft uit te besteden.
-Een economie die een beetje mee werkt.
-Goed kunnen aanvoelen wat je kan kopen en hoe je zo veel mogelijk af kan dingen.

Wij zijn ook begonnen met een vreselijke bouwval, zelf opgeknapt en met dikke winst verkocht.
Huidige huis ook, dat was minder een bouwval maar van binnen extreem verouderd... wel was het een mooie grote eengezinswoning. Dus ook voor een leuke prijs kunnen kopen, het huis voorzien van alle luxe, goede alarmsystemen en uitgebouwd waardoor het op een oppervlakte van 160m2 uit komt wat best uniek is hier in de buurt en als we zouden verkopen op dit moment zouden we ook weer rond de 70K winst maken.
Maar dan moet je zelf echt super handig zijn en voor weinig aan de materialen kunnen komen.
Door het steeds op die manier te doen en het met een beetje eigen geld te financieren ipv hypotheek...
Wij hebben namelijk een hypotheek van niks. Zo kan je steeds een stapje groter en luxer om de paar jaar. Maar dan moet je wel bereid zijn veel te klussen en te verhuizen :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:38

MoniqueT schreef:
Op 30 km van Utrecht, net in de verkoop voor 345000 euro. Opknappertje ....

https://www.funda.nl/koop/beesd/huis-40 ... terweg-24/


Klein? Evenveel als ik nu heb, alleen dan vrijstaand. En onbewoonbaar? :o? Het is niet modern en heeft opknappen en cv nodig. Maar alleen geschikt voor sloop? Ik zou er erg blij mee zijn met ligging huisje en grond. :j

Maar ook hier vraag ik me wel af, waar betalen mensen het van, jong of oud? Perceeltje 200000 euro. Dan heb je nog niet eens een huis. Huizen die 600000 kosten en verkopen alsof ze gratis zijn. Waarvan dan?

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:45

Ik woon in het Midden van t land, op een ruim perceel. Ik was 40 jaar toen we het kochten, we kwamen uit een rijtjeshuis :) Wel gekocht in de crisis.

Het duurde even, maar nu heb ik ook wat :D

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:47

Wij konden het ook pas na ons 40 doen. Beiden WO, fulltime werkend en twee kinderen (die zijn ook duur). Ook heel bewust gaan sparen ervoor. Wij hebben geen opknapper en op 1 ha in Brabant. Rond de 6 ton

Wij zijn beiden heel blij met rustig en vrij wonen met beestjes.
Wat idd tegenvalt is de gezelligheid van een pensionstalling. Ik doe eigenlijk minder met paardjes dan verwacht. Enerzijds tijdgebrek en anderzijds minder gezellig alles alleen doen.
Paardjes leiden er niet onder, staan 24/7 buiten en hebben een top leven. Kan ik ook van genieten vanuit mijn keukenraam

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:51

Toen mijn vriend 28 was en ik 26 hebben wij een huis uit bouwjaar 1870 gekocht. 4 muren en een lek dak, als behang hing er jutezakken aan de muur... Is een groot herenhuis met inhoud van 380m2.
Gekocht voor 110.000 en een bouwdepot erbij van 70.000. Bouwdepot hebben wij in 2x gedaan. Beide zijn wij na 4 jaar flink gegroeid qua loon, dus we vonden het verstandiger om het in 2 delen te doen. We hadden wel de mazzel dat de regel zoveel % van aankoopbedrag eigen vermogen hebben, nog niet van toepassing was.

Wij hebben zeker geen snorkel hypotheek, want we willen ook graag nog op vakantie kunnen en leuke dingen blijven doen. Hebben nu een hypotheek van 850 per maand. Hadden ook kinderwens, dus dat ook zeker in het achterhoofd gehouden. Wel heb ik een vriend met gouden klushanden en is de hele naaste familie van mijn vriend voorzien van deze handen. Als we de verbouwing door bedrijven moesten laten uitvoeren was het financieel niet te doen geweest.

We hebben dit huis ook bewust gekocht voor het grotere doel: 2 paarden bij huis.
Onze woning is op dit moment getaxeerd op 250.000, is nog niet af dus ik ben erg benieuwd waar het huis in 2020 (dan willen we het klaar hebben) op getaxeerd word. Mocht de waarde nog stijgen en we zouden dat er ook voor kunnen krijgen dan hebben wij een mooi startkapitaal voor onze volgende hypotheek.

Dat er ouders in het spel zijn, is hier niet het geval. Wij werken zelf hard om onze droom waar te kunnen maken, en in Friesland zijn de woningen nou eenmaal beter te betalen dan in andere delen van het land. We wonen dan ook nog niet eens helemaal bovenin Friesland. In 20 minuten zijn wij in Zwolle, zeker goed te doen!

Dus het kan wel, maar je moet geduld hebben tot er een kans voorbij komt...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:52

karuna, heel hard werken? Zo gaat het bij ons tenminste. Ik werk 40 uur, vriend 80+ uren in de week. Is dat altijd even leuk? Nee maar dat zijn de keuzes die je maakt. Wij zien elkaar vrij weinig zeker nu hij 7 dagen per week op kantoor is maar dat zien buitenstaanders niet.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:56

karuna schreef:
MoniqueT schreef:
Op 30 km van Utrecht, net in de verkoop voor 345000 euro. Opknappertje ....

https://www.funda.nl/koop/beesd/huis-40 ... terweg-24/


Klein? Evenveel als ik nu heb, alleen dan vrijstaand. En onbewoonbaar? :o? Het is niet modern en heeft opknappen en cv nodig. Maar alleen geschikt voor sloop? Ik zou er erg blij mee zijn met ligging huisje en grond. :j

Maar ook hier vraag ik me wel af, waar betalen mensen het van, jong of oud? Perceeltje 200000 euro. Dan heb je nog niet eens een huis. Huizen die 600000 kosten en verkopen alsof ze gratis zijn. Waarvan dan?


Voor een gezin met kinderen is 71m2 echt klein. Daarbij komt nog dat de grond daar echt vette, natte klei is. In de winter sowieso niet bruikbaar. Ligt tegen Landgoed Marienwaerdt aan, wat veel paardenmensen wel kennen.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:58


c_alsemgeest

Berichten: 20705
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:00

Wendy schreef:
MoniqueT schreef:
Op 30 km van Utrecht, net in de verkoop voor 345000 euro. Opknappertje ....

https://www.funda.nl/koop/beesd/huis-40 ... terweg-24/

Leuk, alleen omdat het zo klein is, denk ik dat de markt ervoor wel beperkt is. En als je paarden wilt houden, heb je ook schuren nodig...

Ik zou wat verder doorrijden en voor deze gaan https://www.funda.nl/koop/geesteren-gld ... laapweg-8/
Is zandgrond daar, ook prettig :)

Jemig :+:
Daar koop je hier in de buurt niet eens een klein rijtjeshuis voor :wow:

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:00

karuna schreef:
MoniqueT schreef:
Op 30 km van Utrecht, net in de verkoop voor 345000 euro. Opknappertje ....

https://www.funda.nl/koop/beesd/huis-40 ... terweg-24/


Klein? Evenveel als ik nu heb, alleen dan vrijstaand. En onbewoonbaar? :o? Het is niet modern en heeft opknappen en cv nodig. Maar alleen geschikt voor sloop? Ik zou er erg blij mee zijn met ligging huisje en grond. :j

Maar ook hier vraag ik me wel af, waar betalen mensen het van, jong of oud? Perceeltje 200000 euro. Dan heb je nog niet eens een huis. Huizen die 600000 kosten en verkopen alsof ze gratis zijn. Waarvan dan?


Ik krijg ook weleens de vraag, zeker erfenis ? Nee, gewoon hard werken, sparen en zuinig leven. Prioriteiten stellen. Vrienden gaan heel luxe op vakantie en ieder week uit eten enzo.
Wij hebben wel goede banen, dus dat is wel een mazzel.
Hadden eigenlijk idee om het na ons pensioen te gaan doen, maar na wat sterfgevallen om ons heen toch besloten om er nu voor te gaan. Dus ook banen gezocht in deze regio (economie zit mee) en wat zekerheden opzij gezet. Geen spijt van.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:04

Ik zou eerst een gewone starterswoning kopen, goed sparen en na een aantal jaren kijken of je het gewenste boerderijtje kunt vinden en kopen in de hoopt dat er dan een leuke overwaarde op de bestaande woning zit. Zo hebben wij het ook gedaan.

Suzanne F.

Berichten: 49401
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:05

MoniqueT schreef:
Op 30 km van Utrecht, net in de verkoop voor 345000 euro. Opknappertje ....

https://www.funda.nl/koop/beesd/huis-40 ... terweg-24/


Geen haar op mijn hoofd dat ik daar aan zou beginnen. Wat een bouwvak en zo klein. Dat moet plat en wat nieuws erop. Zonde van je geld, daar kan je zoveel andere leuke huisjes van kopen.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:08

Het is lastig, ik heb samen met mijn vriend (hij 30, ik 24) deze zomer een boerderijtje met plek voor paarden gekocht op de Veluwe op 15-20 minuten vanaf Zwolle voor net iets minder dan 500.000, wel in zeer nette staat. Ondanks dat mijn vriend een hele goede baan heeft had hij het in zijn eentje ook niet kunnen kopen, het moest echt op beide salarissen. Daarnaast hebben wij onze nieuwbouwwoning vlakbij Amsterdam goed kunnen verkopen, waardoor we dus eigen geld meenamen, anders hadden we het met 2 salarissen alsnog niet kunnen betalen.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:08

Paardenfan25 schreef:
Ik krijg ook weleens de vraag, zeker erfenis ? Nee, gewoon hard werken, sparen en zuinig leven. Prioriteiten stellen. Vrienden gaan heel luxe op vakantie en ieder week uit eten enzo.
Wij hebben wel goede banen, dus dat is wel een mazzel.
Hadden eigenlijk idee om het na ons pensioen te gaan doen, maar na wat sterfgevallen om ons heen toch besloten om er nu voor te gaan. Dus ook banen gezocht in deze regio (economie zit mee) en wat zekerheden opzij gezet. Geen spijt van.

Haha, krijg je die vraag echt? Die heb ik nog nooit gehad, maar ik ben er ook wel open over.
Dit is wat we altijd al wilden en waar we ook ons vorige huis voor kochten, dat was ook een opknapper. Hebben we met een klein verlies verkocht in de crisis, maar daardoor wel dit huis kunnen kopen voor 4 ton.
Ons vorige huis ook helemaal gestript en opnieuw opgebouwd, dat was ook hard werken. Daarnaast allebei nog een fulltime baan, maar wel allebei een goede baan.
Daardoor ook veel kunnen sparen, in ons vorige huis woonden we immers ook niet duur. Dus we hadden flink wat eigen geld om enerzijds in de hypotheek te steken en anderzijds in te zetten voor de materialen om een nieuwe stal te bouwen.
En we hebben natuurlijk geen kinderen, dat maakt ook verschil.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:13

Suzanne F. schreef:
MoniqueT schreef:
Op 30 km van Utrecht, net in de verkoop voor 345000 euro. Opknappertje ....

https://www.funda.nl/koop/beesd/huis-40 ... terweg-24/


Geen haar op mijn hoofd dat ik daar aan zou beginnen. Wat een bouwvak en zo klein. Dat moet plat en wat nieuws erop. Zonde van je geld, daar kan je zoveel andere leuke huisjes van kopen.


Dat bedoel ik dus!

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:17

Dat was ook onze wens, maar we vonden pas iets betaalbaars in Noord-Groningen; wat heel ver weg lag van onze toenmalige woonplaats (Haaksbergen).

We hebben destijds een grote, oude opknapboerderij gekocht. Stallen buiten bijgebouwd. In totaal 5000 m2 aan grond. Niet genoeg voor veel paarden, maar in de omgeving kun je hier voor een futje weidegrond huren. Voor ons was dat niet nodig. We hadden toen een paard, een welshpony en 6 (grote) landgeiten. Met wat bijvoeren in voor en naseizoen ging dat prima.

Opknappen van een dergelijk grote boerderij is wel heel veel werk en erg kostbaar. We hadden toen 3 kleine kinderen en qua tijd was het een behoorlijk probleem.
Doordat we gescheiden zijn moest ik daarna de kost verdienen, voor kinderen, dieren, mijzelf en de hypotheek. Met mijn lage salaris was het niet echt mogelijk om het huis op te knappen en toen ik minder mobiel werd (mislukte enkeloperaties/enkelbreuk) kon ik nog maar weinig zelf. Dat is nog steeds zo helaas. Desondanks ben ik erg blij dat we hier zijn gaan wonen. Rust, ruimte, vriendelijke mensen en vrijheid... heerlijk... vooral in de zomer!

tengeltje11
Berichten: 7164
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:18

wij kregen zo'n vragen ook echt hoor.
zo van 'hier woonden een van jullie ouders toch?'
neen,zelf gespaard en gekocht.

en ook jaloerse blikken en roddels komen voor.
maar mensen zien maar wat ze willen zien.

hun gaan x-aantal keer per jaar op reis,zitten om 19u voor de tv,maken allerlei uitstapjes,gaan dagelijks om friet,resto,broodje,.....roken meer dan een pakje per dag,kopen om de zoveel jaar een nieuwe auto,.....

tja,zoals er ook mensen reeds zeiden,je maakt keuzes,je spaart,werkt hard,en verbouwd zelf.

het is mogelijk,maar er staan ook vaak heel wat opofferingen tegenover.je ziet van anderen vaak alleen wat ze hebben,niet wat ertegenover staat.

om het heel cru te stellen,reken eens wat je bv uitgeeft op een maand aan extra's(van kledij tot uitjes,roken als je dat doet,reisjes,hebbedingen,nieuwe telefoon,tot zelfs benzine van uitjes en rondrijden zonder dat het echt nodig is,afhaaleten,kant-en-klaar voedsel,....)
je zou ervan versteld staan wat je kan bijeen sparen als je zoiets x 12 doet en bv 10 jaar samentelt.

tuurlijk zegt niemand dat je dat allemaal moet opgeven,maar het is maar waar je prioriteiten liggen natuurlijk,de meeste mensen kunnen niet alles in het leven.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:19

Hier ook heel hard werken, zakelijk gezien wel een keer mazzel gehad. En midden in de crisis gekocht (2012), nu hadden we het ook niet kunnen betalen. Huis was zo'n 30 jaar oud en niks aan gedaan zo ongeveer na de bouw. Grote schuur erbij waarvan alleen de spanten en de vloer ok waren. Alleen de aankoopprijs hebben we hoeven onder te brengen in een hypotheek. We hebben er veel voor over gehad, maar het is het allemaal waard. We wonen prachtig en we barsten van de geweldige buren.
Dus net als wat de rest zegt, hard werken, veel sparen en een beetje mazzel (wij zakelijk, anderen met bijdrages van ouders) Maar geloof me het blijft veel geld kosten, altijd, het is nooit af.

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:21

Ik ben 24 en woon sinds 1.5 jaar in een vrijstaande woning met stallen, grond en een rijbak
Ik heb dit samen met mijn vriend gekocht die al 9jaar lang een eigen woning had en al wat had opgebouwd. Zonder hem had dit ook nooit werkelijkheid kunnen worden. Goed, nu hebben we ook heel erg geluk gehad met de aankoopprijs. Het is overigens geen boerderijtje, maar een 'gewoon' huis net buiten het dorp :) er zit 2500m2 grond bij. Dat is totaal dus met huis en tuin etc erbij. Nee groot is het niet. Maar precies goed voor mij :) en voor hem voldeed het ook aan de eisen :) (garage en aan het water) we hebben wel een huis gekocht die we op 1 salaris kunnen betalen mocht ik werkloos worden (nog geen vast contract).
Het huis was verder binnen volledig verbouwd :) in de toekomst willen we er nog wel een aanbouw aanzetten. (Is nu ongeveer 100m2 woonoppervlak). Het paardengedeelte is helemaal af nu. Nu eerst de tuin aanpakken en nieuwe garage laten bouwen. En dan in de toekomst een aanbouw er aan :)
Moet wel zeggen dat mijn spaargeld nu wel op is.. wat dat betreft had t nog wel een jaartje mogen wachten, maar dit was zo perfect voor ons dat we dit hebben gekocht :)

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:23

Wij sinds een jaar ook paarden aan huis. Ik zou echt nooit meer anders willen, het is zo fijn alles zelf te bepalen en ze te zien wanneer ik wil.
Iets onder de vijf ton in de randstad. Perceel is niet super groot, iets van 2000 m2 voor de paarden, hebben stallen met vrije uitloop en 3gedraineerde weitjes. Rijden en les bij de buren, daar veel mazzel mee en zit in een klein bosje als ik de weg oversteek.
Het wordt wel steeds schaarser merk ik, wij hebben best geluk gehad.
Huis zelf is trouwens ook heel mooi.

Alles zelf bekostigd met mijn vriend, merk wel dat ik nu meer op mijn geld moet letten en soms pak ik wat extra uurtjes op m’n werk.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:05

Eerste dat ik ook dacht was kom naar Zweden, vertrek zelf rond 2020 die richting uit juist om wat grond te hebben en daarbij meer rust en natuur. :')

Ik volg het topic even is wel interessant :j .

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Paarden aan huis, onbetaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:23

De brutale vraag waar doen jullie dat van hebben wij ook gehad hoor.
Wij zijn geen hoog geschoolde mensen, dus dan is het niet anders dan veel werken, niet alles uitgeven aan vakantie, dure mobieltjes en uiteten maar sparen. Zo het eerste huis samen al met weinig hypotheek gekocht als begin twintiger. Dan nog steeds zuinig leven voor je doel. En zuinig is echt niet zonder hobby's hoor. Maar ook niet alles willen wat je sommige ook ziet doen.
En dan je droomhuis kopen. Dat is dan niet vol gefinancierd en dat scheelt natuurlijk een boel.
En dan nog steeds sparen voor aanpassingen in stal of huis, ipv 3 keer per jaar all inclusieve vakantie.
Als je geen geweldige baan hebt kan niet alles en is het keuzes maken.
En dat bevalt ons prima.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:34

Waarom zou het niet mogelijk zijn? Misschien niet direct na een jaartje werken maar wel na een aantal jaar.
En ja, misschien buiten de regio zoeken als je je droom wil waarmaken.

Ik ben nu 24, en heb mijn droom. Ik heb een huis met 5 stallen, paddock van 20x40 en weiland. Het is niet perfect, luxe, en super chique. Maar mijn paard kan buiten, kan gereden worden, heeft een stal en voer en een warm-koud waterkraan op de poetsplaats.
Maar ja, het is hard werken. Ik ben verpleegkundige en werk full time. Iedere maand tandjes bijten en zomaar de schoenen of kleding kopen die je tegenkomt en leuk vindt kan niet meer. Sparen voor hetgeen is dan de boodschap.
Proberen aan budgetten te houden, en soms is het scharrelen.

Maar eerlijk is eerlijk, zonder partner is het vrijwel niet haalbaar. Mijn vriend is zelfstandige, maar is bezig met afbetalen van aandelen van zijn bedrijf, daarbij de hypotheek afbetalen dus er blijft ook voor hem maar een minimum over. Maar we redden ons en daarbij deelt hij zijn droom gelukkig ook met mij.
Hij vindt het gezellig om paardjes op de wei te hebben staan en wil ooit een keer een clydesdale voor de kar zodat hij lekker kan gaan mennen.