Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard kiepert waterbak steeds om

 
Profiel   

Normaal krijgen ze water om die reden uit een drinkbakje.
Maar nu is alles bevroren en zijn we weer aangewezen op emmers en speciekuipen.
Zijn manier van drinken is dat hij de bak eerst omver trekt, en dan de drie slokjes die er nog in zitten opdrinkt. :+
Nooit genoeg natuurlijk, maar zo blijft er ook niets over voor zijn bejaarde vriendje.
Wie heeft de briljante oplossing?
Mijn laatste poging was om de bak in te klemmen tussen een paar paaltjes, maar na de boel even bestudeerd te hebben heeft hij ook dat probleem weten te tackelen. :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:01 



 
Profiel   

Als de bak tussen wat paaltjes ingeklemd staat een touwtje vastmaken om bak en paaltjes?
Hier werken strotouwtjes heel goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:03 



 
Profiel   

x


Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:06 



 
Profiel   

En stenen erin leggen? Of een oude badkuip zoeken en die met houten palen en latten vast maken in de palen in de grond zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:10 



 
Profiel   

Ik heb een dikke baksteen onderin liggen. Maar dat is niet afdoende. Ik zou ze tegen een paal zetten en gewoon dikke schroef erdoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:25 



 

Grote zware steen er in:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:55 



 
Profiel   

Tussen de paaltjes, vast met een strotouwtje en dan 2 of 3 dikke stenen onderin :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:56 



 
Profiel   

Sorry, moest stiekem wel lachen om het beeld, sommige dieren halen je het bloed onder de nagels vandaan met hun 'spelletjes'.

Maar inderdaad, vastschroeven aan de paaltjes of gaatjes in de rand en met touwtjes vast aan de paaltjes als het verplaatsbaar moet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:58 



 
Profiel   

Emmer in een autoband zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 09:59 



 
Profiel   

Rotknollen... :') hier verzinnen ze ook altijd iets.dus altijd wat te doen!
Frame maken en dat aan je hek zetten, en daar je bak inzetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 10:04 



 
Profiel   

Gewicht onderin helpt helaas niets, hij tilt in een vloeiende beweging een volle speciekuip met water op.
Truc met de emmer in de autoband werkt enigszinds vertragend, een autoband kan je trouwens heel leuk mee gooien volgens Mac.
Badkuip heb ik ook over na gedacht, maar we huren dit en als we hier weg gaan, moet ik die badkuip ook weer afvoeren. Ik probeer liever eerst de andere oplossingen.
Of zoals paard het ziet, nieuwe puzzeltjes. :D

Ik ga eens proberen om hem tussen de paaltjes vast te schroeven, die had ik nog niet geprobeerd.
Zo eerst even naar de bouwmarkt voor een nieuwe speciekuip, want die heeft meneer net kapot gevoetbald.
Pfff, leuk joh, paarden.... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 10:17 



 
Profiel   

Doe hem een muilkorf om en beenkluisters, dat zal hem leren! :+



Geintje natuurlijk. Hoop dat ie langer doet over je volgende puzzel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 10:20 



 
Profiel   

_O-
Grappig. Ik heb 4 weilanden met allemaal zo'n speciekuip erin, groot en klein. Maar ze laten ze allemaal netjes staan! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 10:27 



 
Profiel   

Ohh ik volg eventjes. Hier exact hetzelfde probleem. Badkuip begin ik ook liever niet aan aangezien die ook weer afgevoerd moet worden...
Speciekuipen zijn niet alleen leuk om leeg te gooien, maar ook om pootje te baden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 10:28 



 
Profiel   

Hier gooien ze hem alleen om als ie leeg is. Je moet wel echt zware stenen nemen. Niet bakstenen maar grindtegels of palissadepaaltjes.
Anders een xxl speciekuip. Als je die vol houdt krijgt ie die echt niet om hoor. Hooguit stuk als ie echt wil

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 10:39 



 
Profiel   

Dorine92 schreef
Hier gooien ze hem alleen om als ie leeg is. Je moet wel echt zware stenen nemen. Niet bakstenen maar grindtegels of palissadepaaltjes.
Anders een xxl speciekuip. Als je die vol houdt krijgt ie die echt niet om hoor. Hooguit stuk als ie echt wil


Dat zou je denken!! en dat dacht ik ook :D Maar het was elke dag weer een verrassing waar de waterbak lag. soms over het hekje van 1,50 meter hoog?! soms aan de andere kant van zijn paddock. Mijn reus had in elk geval altijd grote lol met die bakken ook al besefte hij niet dat hij dan ook zonder water stond.

O en de 4 dikke loodzware grindtegels die er in hoorde te liggen die lag ook vaak ergens anders.

Nu dus een grote badkuip zonder randje en een bekisting om heen gemaakt. hij kan hem nu nergens aan vast pakken. Ze staan nu aan huis dus ik kan vaak genoeg het water open maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 10:48 



 
Profiel   

Waar staat de kuip? Geen mogelijkheid om middels een touw de kuip te verankeren aan de muur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 10:51 



 
Profiel   

Selka schreef
Waar staat de kuip? Geen mogelijkheid om middels een touw de kuip te verankeren aan de muur?


Of aan een paal van je weiland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 11:02 



 
Profiel   

Wat hier enigszins hielp was een ton zonder een rand (moeilijker vast te pakken) erom heen wat een kuip wel heeft. Een grotere nemen (zwaarder) touw erom heen en aan paaltjes vast. En zorgen dat die goed vol blijft.
Nu hebben ze een 1000 liter ibv waarvan de bovenkant open is, werkt echt super haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 11:04 



 
Profiel   

Vastleggen (bv met 1 a 2 bouten aan een flinke paal) en de rand eraf zagen.
Dan evt een zware steen erin.
Zonder rand hebben paarden er geen grip meer op.

Of een rechthoekige bak nemen en deze met 2 bouten aan de buitenzijde van de muur bevestigen.
https://www.agradi.nl/berdal-gripline-m ... htm?page=3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 11:04 



 
Profiel   

geef hem dan een andere emmer en wat autobanden om mee te spelen en die voor het drinken vastmaken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 11:19 



 
Profiel   

Ik hang in de stal een emmer aan de tralies vast met een stro touwtje. Buiten een paar flinke bakstenen of tegels erin leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 11:21 



 
Profiel   

Nu in de binnenstal water in de voerbak en voer in een emmer. Buitenstallen blijven bikken in de 1000 liter vaten en bijvullen als bikken niet meer werkt.

De paarden stampen ze zelf wel even een gat in het ijs :+ Is nogal een investering maar een speciekuip overleeft redt het hier ook niet met of zonder zware steen. Waterdichte palletbox is ook een optie, maar ook die gaat om als er niet genoeg water in zit :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 11:35 



 
Profiel   

Ik heb wel een muur waar ik de bak aan vast zou kunnen maken, maar die is een eind naar achteren, dan moet ik erg ver sjouwen met emmertjes water om hem te vullen.
Rechthoekige speciekuip is een goede tip, die is wat beter vast te zetten denk ik.
Een halve palletbox is ook nog een goed idee, houd ik even in mijn achterhoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 12:12 



 
Profiel   

Kan je die kuipen stapelen?
Zou je dan niet 2 van die kuipen, de onderste vasttimmeren in je land met een haring of iets stevigers en vervolgens de 2e erbovenop (evt vast plakken) en die vullen?
Want mn eerste idee was gewoon die kuip vasttimmeren maar dan is ie niet zo water dicht meer :+

Alhoewel de bevroren grond in timmeren ook niet heel makkelijk is denk ik :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen