Meer ruinen dan merries in kudde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Meer ruinen dan merries in kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:05

Omdat mn d-pony ruin te lief was, heeft hij samen met de shet ruin tussen een koppel shetjes gelopen ook. Waren ook merries. Hij deed het hartstikke goed, maar de merries eisten hem op, met name 1 grotere shet en mn shet ruin had te lijden. De d-pony heeft toen die grote shet gedekt. Hij had al vaker gedekt, dus ik zei dat er altijd wel bij.

Dat dekken is wel opgehouden. Hij was 4 dat ik hem kocht en na zijn 8e heb ik het hem nooit meer zien doen. Mn merrie van nu 26 loopt er ak 5 jaar 24/7 bij en biedt zich behoorlijk aan tijdens de hengstigheid, maar dan is hij gewoon veel bij en met haar.

Nu dus 1 shet ruin ( 21 jr ) met d-pony ruin (21 jr ) quarter ruin ( 20jr ) en quarter merrie ( 26jr ). In deze samenstelling maakt de maat niks uit eigenlijk.
De quarter merrie en haar zoon zijn vreselijk close, maar komt door hem. Zij is ook gek op de andere 2. Daarom worden die af en toe eens gepest door de zoon, maar niet de hele dag en minimale acties.

Net zo vaak dat hij opeens met de d-pony of de shet leuk staat te doen.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Meer ruinen dan merries in kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:16

Mijn merrie heeft vorig jaar met (uiteindelijk) 5 ruinen samen gestaan. Zij toont ook niet vaak hengstig.
Het ging grotendeels goed. Alleen halverwege het weideseizoen kwamen er dus 2 ruinen bij (waardoor het totaal op 5 kwam). Toen werd ze wel hengstig. En na de hengstigheid is ze dus met 1 nieuwe ruin slaags geraakt omdat ze opeens niet meer zo gecharmeerd was van hem. Dat was wel even een dingetje.
Maar daarna is het ook weer gewoon goed gegaan in de groep.
Mijn merrie laat ruinen overigens ook niet toe om haar te dekken (hoewel de ruinen deze groep dat ook niet deden).

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 20:41

Update;
Afgelopen donderdag is ze verhuist. Tot nu toe gaat het goed! Het idee van het maatje is niet door gegaan omdat de tinker verkocht is en morgen weggaat en het alleen maar onrustig zou zijn als ze gekoppeld werden en hij na een paar dagen weg zou gaan.
Dus ze staat nu even alleen achter een draadje, dit lijkt ze niet erg te vinden. Haar er uit halen en door de groep lopen naar de uitgang vind ze een beetje spannend (omdat ze elkaar nog niet zo goed kennen), maar komt wel goed denk ik. Vanaf dinsdag willen ze kijken wie bij haar gaat staan. Helaas kunnen ze dan niet alle 4 bij elkaar omdat 1 van de ruinen enorm blijkt te claimen en dan serieus vervelend wordt. Nu merk ik daar helemaal niks van, maar goed. Het zal wel. Dus het worden dan 2 clubjes.
Dat is nu het idee.

Maakt mij niet uit wat het wordt, zolang ze later maar met nog een paardje staat.

Het is wel een geke meid :+ bij ons is ze wat stresserig nu. Zoals hinniken als je wegloopt om wat te pakken, onrustig met stilstaan. Beetje plakkerig. En dan app ik de stalhulp hoe het gaat met buiten zetten; heel rustig met een slap touwtje. Raar beest. :')

annvdg

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-07-19
Woonplaats: Herveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:35

daantjuhhh schreef:
Ik ben benieuwd.

Mijn ruin was echt een lief sulletje. Zal niet het gevecht opzoeken. Ook niet uit de weg gaan overigens.
Heel vriendelijk rustig karakter.

Maar merries werden altijd gedekt.
Op een gegeven moment een nieuwe merrie waarvan de eigenaresse zei dat ze zich echt niet liet dekken.

Nou binnen 2 dagen zat mijn vriendelijke charmeur er op!

Alle andere ruinen op stal een stuk of 6 deden dat niet.

Ligt echt aan het paard.


Heeft jouw ruin wel een vriendelijke en lieve, rustige moeder? :o