Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

 
Profiel   

Barbalala zulk oud hooi hoeft op zich geen probleem te zijn... dat ze het niet eten wel. Hoe veel heb je er van gekregen? Is het een optie om te mengen met hooi wat ze wel lusten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 19:20 



 
Profiel   

Hallo! kom me ook maar melden haha :D

Sinds februari huur ik 2088m2 grond op 1min rijden met de auto van thuis gerekend.
Heb hier 2 eigen tinkers opstaan.
Alles zelf gezet, was een hele klus om in één maand tijd te doen...

vanaf december-januari- 2020 kan ik nog eens een stuk van 2088m2 huren. Dus dan hebben we een dikke 4.000m2 dat we ter beschikking hebben om te huren. *\o/*

Mensen die een waterput hebben laten boren? (huren zo i zo voor zeker 3 jaar, al dan niet langer hopen we natuurlijk)
waterrekening thuis wordt aan de dure kant op termijn uitgerekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 21:14 



 
Profiel   

Koper schreef
Sorry voor het ego-gehalte van deze post:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Volgende week kunnen we terecht!!!

Gisteren na het werk fietste ik toevallig -echt toevallig- langs leuk boerderijtje met leeg weiland. En we kunnen er terecht, de eigenaar/bewoner belde net. Een collega kwam vragen waarom ik moest huilen :=

Fijn! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 00:28 



 
Profiel   

Wat fijn koper!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 20:15 



 
Profiel   

Leuk topic! Misschien vals spelen, maar onze paarden staan in 'eigen beheer' bij mijn schoonvader. Als het goed is komt daar met een paar jaar wel een huis voor ons en hebben we ze dus aan huis :j
Is wel ideaal. Hooi & stro regelen we in principe zelf, alhoewel schoonvader ook wel eens voor ons gaat halen als dat nodig is. Hij doet 't land bemesten en helpt met onderhoud als dat nodig is.
Zijn nu bezig met er een paddock paradise van maken. Hadden ze al 24/7 buiten, grote loopstal, 3 stukken wei waarvan 1 vast zat aan de inloopstal. Alleen elk jaar soms wel gras tekort. Sinds oktober hebben we een track aangelegd langs de wei die aan de schuilstal vast zit. Zo konden ze prima rondlopen en bewegen. Hooi in of net buiten de stal, waterbak aan het einde van de track om de beweging te stimuleren. En eindelijk 3 mooie groene weides!

Materiaal schaffen we wel gewoon zelf aan.
Moet zeggen dat dit wel erg fijn is. Verzorging doen we in principe zelf, maar mocht er nood aan de man zijn zoals vorig jaar dat we een week weg waren omdat m'n opa op sterven lag, doet m'n schoonvader het. Hebben we wel erg veel geluk mee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 21:02 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Ik heb vandaag een stukje "track" gezet, die dient als sluis naar de achterste wei zodat ze altijd bij de stallen en automatische drinkbak kunnen komen als ze er op mogen (volgende maand als het gras aangegroeid is). Alleen nog poortgrepen aan de toegang van de achterste wei maken en dan is het af. Vind het vrij breed nu ik de foto terug zie dus wellicht maak ik het nog wat smaller, kleine man was in ieder geval zeer nieuwsgierig :)
Morgen wordt er weer hooi geleverd, als het goed is hoef ik dan pas weer in Juni te bestellen.
Weet niet of dat voor jullie ook altijd zo'n fijn gevoel is, maar ik geniet echt van het beeld van een volle opslag :')

[ [url=m/efCk2F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe breed is je track? Op zich ziet het er niet verkeerd uit. Bij ons is de track tussen de 4 & 5 meter breed. Paarden kunnen allemaal goed samen, en je ziet ook dat ze echt 1 smal paadje gemaakt hebben waar ze lopen, maar vind het wel een fijn idee dat ze elkaar kunnen ontwijken als dat nodig is.

Zal eens kijken of ik foto's heb :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 21:05 



 
Profiel   

Ik heb 15min verderop een kale wei te koop gezien, ruim 6000m2 voor 25.000GBP (ongeveer 29duizend euro). Ik vraag me af of dit een normale prijs is? Het is aan een heel rustige weg, het is geschikt als graasland en omheind, naast de wei staat een woonhuis dus er is soort van toezicht. Maar daar houd het wel bij op. Schuiling, een track, verharding, stroom, aardig kostenplaatje bij elkaar... maarja...
Zo’n topic als deze helpt niet haha :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 21:08 



 
Profiel   

Binnenkant stal. Hiervoor zit een gedeelte waar we oa hooi en stro opslag hebben, zadelkamer en ruimte om te poetsen en zadelen
[ img ]
Stal met uitloop en track die langs de stal loopt
[ img ]
Andere deel van de track. Links, rechts & rechtdoor weiland
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 21:20 



 
Profiel   

genieten koper!
woepsie, kun je mss navraag doen bij het kadaster ofzo?
in Friesland heb je eerder een hectare voor dat geld maar in de Randstad moet je meteen toeslaan denk ik :P
je moet nog flink investeren om het helemaal geschikt te maken en mag dat allemaal?
wel een leuk project, als je het gaat doen: succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 21:24 



 
Profiel   

woepsie90 schreef
Ik heb 15min verderop een kale wei te koop gezien, ruim 6000m2 voor 25.000GBP (ongeveer 29duizend euro). Ik vraag me af of dit een normale prijs is? Het is aan een heel rustige weg, het is geschikt als graasland en omheind, naast de wei staat een woonhuis dus er is soort van toezicht. Maar daar houd het wel bij op. Schuiling, een track, verharding, stroom, aardig kostenplaatje bij elkaar... maarja...
Zo’n topic als deze helpt niet haha :=


Wij hebben een iets kleiner stuk, 500m2, op veengrond dus helemaal oliebol eigenlijk. Wel al meteen gedoogde stal erop, paddock, schuur en tuinhuis. Werd getaxeerd op 35.000 euro 2 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 21:30 



 
Profiel   

Water hebben we door regenwater op te vangen in een grote 1000l tank. De stal en schuur staan met dakgoten in verbinding met de tank en loopt zo vol. Als deze leeg is vullen we hem met gepompt slootwater.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 21:31 



 
Profiel   

Hier de paarden ongeveer in eigen beheer. 1 paard en een mini.
Sta bij een boer aan de overkant van ons huis.
Oude boxen, zelf vergroot en naar mijn eigen idee verandert.
Maar staan in een aparte schuur.
Heb een eigen stuk weiland, waar ik zelf verantwoordelijk voor ben.
Maar wel gebruik kan maken van de trekkers van de boer.
En als het tijd is om de sloot uit te halen, wordt mijn stukje ook meegenomen.
Afgelopen weken zijn alle daken met asbest vervangen, en toen heb ik een nieuw dak gekregen.
De overkapping waar de paarden droog kunnen staan, is nog wel zonder dak.
Maar die gaan we verkleinen, en daar een soort van inloopstal van maken.
Maar alleen om overdag droog te kunnen staan, uit de zon te staan, en de vliegen te ontvluchten.
Stro en voordroeg hooi regel ik in principe via de boer, maar als ik tegen een mooie partij hooi aanloop,
Koop ik die, en kan die dan in 2 boxen opslaan.
Verder verzorg ik alles zelf, maar bij ziekte of een dagje weg zet de boer ze binnen en buiten.
En zorgt mijn man voor het voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 21:33 



 
Profiel   

Dat ziet er mooi ruim uit Jinte, die stal lijkt me echt ideaal.

Nog 4 nachtjes slapen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 21:57 



 
Profiel   

Amalarab schreef
genieten koper!
woepsie, kun je mss navraag doen bij het kadaster ofzo?
in Friesland heb je eerder een hectare voor dat geld maar in de Randstad moet je meteen toeslaan denk ik :P
je moet nog flink investeren om het helemaal geschikt te maken en mag dat allemaal?
wel een leuk project, als je het gaat doen: succes!


Ach ik weet het nog niet hoor haha, maar kriebelt altijd als ik een wei te koop zie. Mijn paard is de makkelijkste niet qua onderhoud maar een paddock paradise zal hem goed doen denk ik. Momenteel staat hij op een bijna perfecte stal maar ik mag helaas geen andere paarden bij hem in de wei hebben, dus hij staat alleen met vriendjes in weides om hem heen. En daar balen we allebei van.
Helaas is er geen PP daar waar ik woon, dus heb ik altijd het idee gehad om ooit zelf een pp op te zetten.

Weten jullie of er ergens een website is of een lijst met hoe je een PP bouwt en alle opties die er zijn qua keuzes voor ondergrond van de track, keuzes en mogelijklheiden qua schuilstallen, welke opties er zijn om een stuk te verharden, etc? En dan ben ik vooral geinteresseerd in de betaalbare opties natuurlijk :D
Zo vraag ik mij bv af hoe je een droge track krijgt zonder te draineren, vooral in de winter! Maar dan vraag ik me ook af of er verschillende soorten manieren van draineren zijn, of alleen die hele dure manier van pijpen ingraven?

Goeie tip van het water opvangen @Denice , dank je!

Ik blijf iig lekker meelezen hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 22:05 



 
Profiel   

Ik heb mijn 2 paarden bij mijn buurman staan en doe alles zelf telt dat ook ?

Het enige wat mijn buurman doet is ze sochtends naar buiten gooien de rest van de verzorging is voor mij. Evenals hooi,stro, brok ect. Mijn stalling is all in en dan verrekenen we dat onderling weer.

Verder verzorg ik het paard van mijn buurman er dan ook gewoon bij :D

Dus ben meer daar dan thuis denk ik haha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-19 22:14 



 
Profiel   

Woepsie: maak het schuin. Water kiest de weg van de minste weerstand, en als er een hellingshoek in je track zit krijg je water aan de ene kant (bij voorbeeld de binnenbocht) en blijft het hogere gedeelte droog. Tenzij je een echt heel natte bodem hebt, veengrond ofzo. Dan wordt het een ingewikkelder verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 19:05 



 
Profiel   

Koper schreef
Woepsie: maak het schuin. Water kiest de weg van de minste weerstand, en als er een hellingshoek in je track zit krijg je water aan de ene kant (bij voorbeeld de binnenbocht) en blijft het hogere gedeelte droog. Tenzij je een echt heel natte bodem hebt, veengrond ofzo. Dan wordt het een ingewikkelder verhaal.


Slim!

Volgens mij is het gebied kleigrond, iig grotendeels...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 19:17 



 
Profiel   

Dan wens ik je veel succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 19:19 



 
Profiel   

Woepsie je mag mij altijd PBen over PP. Onze is nog in aanbouw maar de komende jaren gaat er een hoop veranderen. Ook bij ons moet het betaalbaar blijven.
M'n overburen hebben ook een waanzinnig mooie PP waarbij ik vast wel foto's mag maken en om advies kan vragen.

Bij ons is 't eigenlijk altijd droog. Er was 1 punt, bij de waterbak, waar 't altijd nat was met regen. Dat is 't laagste punt. Maar sinds er verharding ligt is 't altijd perfect droog. Maar we zitten hier dan wel op zandgrond, wat al enorm scheelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 20:44 



 
Profiel   

Hoii, ik heb twee eigen Shetlanders en ik heb ze op een volkstuin staan, mijn ouders en ik hebben daar stukken grond die we huren. Het leuke van die volkstuintjes is, dat er vaak mensen toch mee stoppen en dan kan je weer iets erbij huren. Zo krijg je natuurlijk steeds meer, als je dat wilt! En kan je je weide uitbreiden! Het huren per jaar is nog eens heel goedkoop, dus dat is echt super leuk!
Helaas is daar geen stroom beschikbaar en je kan er ook niet zomaar water vandaan halen. Dat maakt het af en toe wel lastig haha.
Verder doe ik niet zoveel aan de bouw (van de hekjes en het stalletje enzo) maar mijn ouders wel. We begonnen ook heel klein, maar hebben nu best veel grond en daarom is mijn vader er nu best vaak te vinden hahah.
Ik ben er zelf i.v.m school maar één keer per dag maar mijn ouders gaan wel vaker.
Het is trouwens echt een aanrader als je houd van een beetje gezelligheid waar je paardjes staan, want er is op zo’n volkstuin altijd wel iemand te vinden.

Nou dat was even een lang verhaal over mijn ervaring :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 21:15 



 

Mag ik vragen aan de mensen die 2 - 3 keer per dag naar hun paard gaan, hoe ze dat doen met hun werk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-19 21:37 



 
Profiel   

AmoorM schreef
Mag ik vragen aan de mensen die 2 - 3 keer per dag naar hun paard gaan, hoe ze dat doen met hun werk?

Ik ga voor en na het werk. Dus bij voorbeeld als ik om 8 uur moet beginnen ben ik rond kwart voor zeven op de wei, tot iets na half acht. Het is nu ruim 15 en vanaf woensdag wel 8 minuten fietsen tussen wei en werk en ik moet een kwartier van tevoren op het werk aanwezig zijn. En dan na het werk weer naar paardjes, en dan naar huis.

Op de dagen dat ik een halve dag werk combineer ik de ochtend- of avondvoerbeurt met het werk, en de andere keer ga ik gewoon heen en weer tussen thuis en de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 01:16 



 
Profiel   

AmoorM schreef
Mag ik vragen aan de mensen die 2 - 3 keer per dag naar hun paard gaan, hoe ze dat doen met hun werk?


Ik doe het samen met mijn moeder. En ik werk 20 uur per week. Dus parttime en soms werk ik 's ochtends en soms pas 's middags. Als ik bijvoorbeeld 40 uur zou werken, denk ik dat ik ze op pension zou zetten.

Vandaag bijvoorbeeld werk ik van half 10 tot 1 uur. Dan doet 's ochtends mijn moeder de paarden(die is vandaag vrij) ik ga vanmiddag beide paarden rijden. En 's avonds met binnen zetten doen we het samen.

En morgen moet ik om 1 uur beginnen en doen we het ook samen.

En als laatst vrijdag dan moet ik van 9 tot 6, dan ga ik alleen 's avonds, mijn moeder begint pas om 2 uur dus die kan 's ochtends het weer doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 06:27 



 
Profiel   

AmoorM schreef
Mag ik vragen aan de mensen die 2 - 3 keer per dag naar hun paard gaan, hoe ze dat doen met hun werk?


Ik werk 40 uur en ga meestal voor die tijd heen en na die tijd ook nog als ik aan het werk ben staan ze buiten op de wei en na het werk mest ik af zet ik ze binnen en rij ik evt nog. S'avonds nog een keer voeren en dan begint de dag erna het opnieuw :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 09:52 



 
Profiel   

AmoorM schreef
Mag ik vragen aan de mensen die 2 - 3 keer per dag naar hun paard gaan, hoe ze dat doen met hun werk?


Wij gaan dan maar 1 keer per dag, maar mocht het nodig zijn om 2 keer te gaan dan kunnen we in de ochtend voor werk en na het werken gaan.

Nu gaat meestal mijn moeder na haar werk, wij voeren 1 keer per dag twee volle slowfeeder netten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-19 10:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen