Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 102 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

 
Profiel   

En dat gebeurt dus ook nog eens op hele korte termijn. Dat is toch bizar?!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 22:16 



 
Profiel   

Ja klopt maar aan de andere kant ook wel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 22:36 



 
Profiel   

Ja dit heeft zeker een positieve kant. Heb je het al in bezit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 23:21 



 
Profiel   

Nee nog niet we zijn met de laatste dingen bezig dus duurt het niet lang meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 08:32 



 
Profiel   

Dat is echt zo bizar, maar soms lopen dingen nu eenmaal zo... wel sneu voor je dochter dat ze haar gevonden heeft....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 15:23 



 
Profiel   

Ja dat was heel heftig ze keek de woonkamer in door het raam en toen klopte ze op het raam. En toen riep ze oma oma wordt wakker, en toen besefte ze dat ze niet sliep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 16:37 



 
Profiel   

Jeetje arm kind.... vreselijk....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 18:57 



 
Profiel   

Ja ze was compleet in paniek mijn moeder woonde naast ons, ze bokte heel hard op de deur. Ik deed open en toen riep ze oma is dood oma is dood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 21:40 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig zeg, dat wil je echt niet voor je kind, voor niemand eigenlijk. Hoe gaat het nu met je dochter? (sorry late reactie erg druk met werk (zeilschip) en dus een paar dagen geen bokt gezien....

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 18:38 



 
Profiel   

Het gaat gelukkig goed, ze is autistisch en praat iedere week met haar coach. Dus dat scheelt veel

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 18:56 



 
Profiel   

Dat scheelt in ieder geval, fijn dat het goed gaat met haar. Hoe gaat het nu met jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-05-21 22:44 



 
Profiel   

Vanmorgen kwam de makelaar voor haar huis dan komt het besef dat Ik er straks niet zo maar meer kan binnen lopen en dat is ook confronterend omdat we er naast wonen. Dat is best moeilijk maar verder gaat het wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 12:09 



 
Profiel   

Ja inderdaad straks wonen er toch andere mensen in dat huis. Best heftig eigenlijk....

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 11:57 



 
Profiel   

Wat een bijzondere samenloop van omstandigheden Marleen_usar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 10:24 



 
Profiel   

Ja klopt dinsdag komt de fotograaf en daar na gaat het snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-21 11:22 



 
Profiel   

Wat een gek idee Marleen, sterkte!

Hoe doen jullie het met de water voorziening? Heb tot nu toe altijd de luxe gehad van een kraan, maar nu een prachtige weide op het oog zonder kraan. Wel sloten er omheen. Maarja, is dat veilig qua gezondheid? En hoe doe je dat anders? Ze drinken toch al gauw 250 a 300 liter op een warme dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 00:34 



 
Profiel   

Geen idee of ik mij hier al eens gemeld heb maar wij hebben de paarden ook in eigen beheer, 2 weides, paddock met pad en 2 stallen en schuurtje.

Sterkte marleen
Caily, Wij vangen regenwater op, werkt ideaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 07:12 



 
Profiel   

Caily schreef
Wat een gek idee Marleen, sterkte!

Hoe doen jullie het met de water voorziening? Heb tot nu toe altijd de luxe gehad van een kraan, maar nu een prachtige weide op het oog zonder kraan. Wel sloten er omheen. Maarja, is dat veilig qua gezondheid? En hoe doe je dat anders? Ze drinken toch al gauw 250 a 300 liter op een warme dag.


Puntstuk laten boren met een pomp op een benzine motor of een weidepomp erop voor paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 07:12 



 
Profiel   

Wanneer het niet warm is kan slootwater prima, ik heb ibc tanks en het water loopt daar via de dakgoot in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:14 



 
Profiel   

Wij hebben altijd een ibc tank op een aanhanger gehad. Nu sinds vorig jaar de luxe van een waterput. Kan het echt aanraden. Kost wel wat maar een goeie investering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 08:22 



 
Profiel   

Mijn oudste heeft al uit vanalles gedronken.
In opfok hadden ze gewoon zo'n koeien ding waar ze zelf met de neus moeten pompen in de sloot gegooit. Echter werkte dit uiteindelijk niet meer.. Pompte geen water meer omhoog. Kort daarna lag de sloot droog en ik zat toch wel met botulisme en blauw alg etc.

Daarna uit tonnen die gevuld werden. In de zomer ook weer problemen met vieze algen.
We hebben een keer een poel gehad in de weide. Heel gaaf en echt super voor de paarden om doorheen te banjeren maar ze dronken er natuurlijk ook uit. Echter zag je algen ontwikkelen. Uiteindelijk ibc vat neergezet onder een boom (schaduw) dat werkte wel maar moest wel constant schoonmaken en schepnetten. Hij heeft leidingwater gehad en buiten een betonnendrinkbak met kraan erboven (ook leiding water) ging prima.
Nu dan grondwater dmv grondwaterpomp en vlotterbakken.

Als ik jou was zou ik kijken of je een puntstuk mag laten slaan. Kost iets van 150€ maar dan zet je er gewoon een pompje op en dan heb je jaarrond water. Zonder alg of dat het opraakt. Vlotterbak erop ofzo en kan die altijd drinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 13:47 



 
Profiel   

Dat klinkt erg goed! Maar eens uitzoeken wie dat hier kan doen, voor mocht ik de wei echt krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 14:01 



 
Profiel   

Wij hebben ook een pomp, zo een met zo'n zwengel eraan. Eerst moet er altijd emmertje water in(zuigt kennelijk ergens lucht aan) en dan pompen maar.
In de zomerwei wel de luxe van een kraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 17:47 



 
Profiel   

Hier ook IBC vaten op de dakgoot aangesloten. Per paard hebben we 1 vat, soms in het voorjaar wat tekort en dan sjouwen we met jerrycans. Grondwater oppompen vind ik te eng. Hoor her en der dat er toch altijd teveel ijzer in je bron kan zitten. Slootwater durf ik al helemaal niet en onze sloot staat ook altijd droog in de zomer. Die vaten werkt in mijn optiek het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 18:08 



 
Profiel   

Ik heb IBC vaten staan en daar is de regenpijp op aangesloten. Bij hard vriezen moet ik met jerrycans slepen. Ik heb een waterpomp en als het echt droog is kan ik water uit de sloot naar mijn wei pompen is ongeveer 50 meter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 102 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen