Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

 
Profiel   

Wat grappig om te lezen dat jullie redelijk in dezelfse regio zitten. Ik zit tegen den Haag aan
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-19 23:24 



 
Profiel   

Forcalquier schreef
Dat is een flinke prijsstijging, maar het is nog steeds niet duur. Huis en wei rond de veluwe gaat vele malen meer kosten helaas. Wij zoeken ook een huis met grond en moeten naar een andere regio.

Onze plek komt wel op 4000/5000 per jaar kaal, maar is wat verandert.




Klopt, is alsnog niet duur. Ik mag ook zeker niet klagen over de onkosten. Helaas groeien de woonwijken, distributieterreinen en snelwegen hier als paddestoelen uit de grond en zijn de uitrijmogelijkheden enorm afgenomen. Nu ik momenteel ook nog eens zonder trailer zit ben ik voornamelijk aangewezen op de (buiten) bak....die is met extreem weer niet te gebruiken ondanks drainage (kleigrond)
Daar komt ook bij dat ik 3x per dag zo'n 30min reistijd heb; ik woon zelf niet in de buurt van mijn ouders.
Vandaar de keuze: verhuizen, ondanks de hogere kosten. Het huis + perceel is dan wel van onszelf.[/quote]

Ik begrijp het en voor ons is aan huis ook bijna noodzaak aan het worden. Maar even een huis met grond op de veluwe kopen zit er voor de meesten echt niet in.

Wij kunnen meer besteden dan toen we dit huis kochten, hebben overwaarde en al wat afgelost, maar als ik tegen de bank zeg; ja, maar ik betaal ook 4000 voor de paarden, houden ze daar echt geen rekening mee.

+ dat we echt niet de enige zijn die iets zoeken.......Ik weet zo nog wat mensen die voor iets minder dan hier nu alles kost ook direct vooraan zouden staan.

Als je het kan betalen, zeker doen. Maar makkelijk gaat het hier niet voor de ''gewone'' man.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 01:43 



 
Profiel   

Ik huur ook 2 stukken land. De 2 stukken liggen naast elkaar. Het heeft 2 eigenaren en ligt tussen hun huizen in. Beide eigenaren doen er niks aan en ik bepaal alles zelf. Weide onderhoud is ook voor mij bijvoorbeeld door zaaien van het grasland, palen en lint vervangen. Maar het is heerlijk!
De ene wei gebruik ik de winter en de andere wei vanaf april tot en met november. De winter wei daar heb ik ook het hooi van.
Wel is het zo dat als het huis van de eigenaar van de zomer wei verkocht gaat worden dan moet ik eraf (echtpaar van 80). De eigenaar van de winter wei hoopt het ooit nog als bouwgrond te kunnen verkopen, als dat zo is dan moet ik er ook af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 10:28 



 
Profiel   

Ik heb vandaag een stukje "track" gezet, die dient als sluis naar de achterste wei zodat ze altijd bij de stallen en automatische drinkbak kunnen komen als ze er op mogen (volgende maand als het gras aangegroeid is). Alleen nog poortgrepen aan de toegang van de achterste wei maken en dan is het af. Vind het vrij breed nu ik de foto terug zie dus wellicht maak ik het nog wat smaller, kleine man was in ieder geval zeer nieuwsgierig :)
Morgen wordt er weer hooi geleverd, als het goed is hoef ik dan pas weer in Juni te bestellen.
Weet niet of dat voor jullie ook altijd zo'n fijn gevoel is, maar ik geniet echt van het beeld van een volle opslag :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 21:27 



 
Profiel   

Haha ja ik word daar ook heel rustig van in mijn hoofd.
Laatst noemde iemand het "hay fever" op social media: "a horse owner's condition caused by hay shortage that effects the brain and causes a panic attack". _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 21:52 



 
Profiel   

:') Dat is oprecht een goede benaming!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 21:54 



 
Profiel   

Hoi, ik meld me ook. Sinds een kleine 5 jaar heb ik mijn paardjes in eigen beheer. Heb op verschillende plekken gestaan, door verkoop woning bij voorbeeld al eens met ze moeten verhuizen. Waar ik nu sta was eigenlijk al toegezegd aan andere mensen, die nog niet wisten of en wanneer ze er zouden komen staan. En ik mocht 't dan tijdelijk huren... tot nu. Die andere mensen komen maandag -O- Dus vrij dringend op zoek naar wat anders.

Hay fever heb ik gelukkig geen last van... heb een erg fijne leverancier en mijn paardjes doen het allebei heel goed op dit hooi.

Ik heb twee paardjes, eentje van 29 en een chronisch geblesseerde van 20. Als één van de twee wegvalt zal ik met de ander wel weer in pension moeten, er komt geen derde paardje.

Zo was het op de eerste wei die ik huurde:

[ITP] Leven in een stapmolen


Laatst bijgewerkt door Koper op 27-03-19 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 22:08 



 
Profiel   

Haha ja heel herkenbaar die 'hay fever' heb ik ook. Het liefste zou ik in het voorjaar zoveel kopen dat ik er er mee red tot ze het gras op gaan. Helaas is mijn opslag te klein. Ook kan in de grote balen van 150 kg niet in achterste schuurtje kwijt. Toevallig pas geleden kleine baaltjes elders geprobeerd en die waren zo goed dat we snel nog meer gingen halen. Nu ligt alleen mijn trailer afgeladen dat ik die niet eens kan pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 22:09 



 
Profiel   

Veel ruimte voor opslag heb ik ook niet. Mijn hooi ligt bij de loonwerker. Die richt zich op mensen met 2 of 3 paardjes (of alpaca's, of een paar schaapjes) die het zelf niet kwijt kunnen. "Waarom denk je dat ik zo'n grote schuur heb". En mijn hooi ligt daar dus ook. Hij weet hoe veel ik nodig heb per jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 22:11 



 
Profiel   

Ja inderdaad, hay fever! :))
Mijn weide heeft een Facebook-pagina en daar plaats ik foto’s van een volle hooiopslag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 22:18 



 
Profiel   

Koper schreef
Hoi, ik meld me ook. Sinds een kleine 5 jaar heb ik mijn paardjes in eigen beheer. Heb op verschillende plekken gestaan, door verkoop woning bij voorbeeld al eens met ze moeten verhuizen. Waar ik nu sta was eigenlijk al toegezegd aan andere mensen, die nog niet wisten of en wanneer ze er zouden komen staan. En ik mocht 't dan tijdelijk huren... tot nu. Die andere mensen komen maandag -O- Dus vrij dringend op zoek naar wat anders.


Ooh dat lijkt me echt stressvol als je in eens opzoek moet naar iets anders -O-
Dat is wel zo'n beetje mijn nachtmerrie dat ik weer op zoek moet...... heeft 3 jaar geduurd dit te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 23:00 



 
Profiel   

Ja, dat is het ook :\ Ik woon ook niet in een regio waar het heel makkelijk is om wat te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 23:09 



 
Profiel   

Dat is een mooie optie qua hooi opslaan, Koper!
Wel enorm kort dag om iets te moeten vinden zeg, dat is pas stress!

Ik heb helaas ook niet heel veel opslagruimte, anders zou ik ook een boel meer in 1x inkopen, zodat je eind van het seizoen niet zo zit te klooien met waar je hooi vandaan moet toveren. Het lukt tot nu toe wel al 2 winters maar ideaal is anders.
Heb 2 vaste leveranciers maar die waren beide al door hun voorraad heen vanwege de droogte afgelopen zomer, een was daarbij ook best aan de prijs (wat logisch is, maar toch). Dus nu toch een 3e partij moeten zoeken. Dat is ook altijd weer afwachten, hoe dat spul is, of de prijs/ kwaliteit oke is.. Ben daar de eerste winter flink mee bedonderd, baal die 25 hoort te kosten voor bijna 4x meer afgenomen :') Wist ik veel destijds := maar al doende leert men, haha.
En ik heb geen shovel of oid waardoor grote balen altijd lastig te plaatsen zijn met enkel mankracht. Tot nu toe altijd nog gelukt linksom of rechtsom dus ik ga er vanuit dat het morgen ook goedkomt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 23:12 



 
Profiel   

@ Koper zo'n leverancier had ik ook. Echter rekende hij 6,50 euro per kleine baal en kon ik hem om de week laten komen en nu haal ik ze zelf voor 4,50 en betere kwaliteit. Heb wel geleerd verder te kijken dan mijn langs is. Wat een stress dat je plekje kwijt raakt. Is het een idee om als een dolle te flyeren bij huizen (met ruimte) in de buurt waar je je paardjes wilt zetten? Kort briefje, wie je bent en wat je zoekt en dat je er ervaring in hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 23:14 



 
Profiel   

Dat doe ik ook _ENGEL_ :) Alleen dan niet flyeren, ik spreek mensen aan. Morgen na het werk ook maar weer op pad. Vandaag moest ik tot 20u werken, dat vond ik te laat om daarna nog bij wildvreemden aan te bellen :+

Mijn hooi kost 6 euro per baaltje. Ik vind 't wel prima, in de winter voer ik ongeveer 5 baaltjes per week, in de zomer 0 tot 4, afhankelijk van de hoeveelheid gras en de conditie van de paardjes (mijn ruin móét gras, mijn merrie kan er niet zo goed tegen ivm hoefbevangen in het verleden. Vaak zie je mijn ruin dan op de wei staan en mijn merrie bij het hooi, net of ze het zelf weten). Ik kan ongeveer 30 baaltjes opslaan momenteel. Mijn leverancier is betrouwbaar en heeft genoeg, dus geen geleur voor ander hooi halverwege de winter. Ook doet mijn shet het goed op dit hooi. Zij is de graadmeter, ze heeft gauw last van de maag en de darmen. Ben sinds januari vorig jaar bij deze leverancier en het gaat nog steeds heel goed. Ik heb maar zelden een baal die ze minder goed eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 23:39 



 
Profiel   

Oef ik vind 5,50 hier al aan de prijs :o maar wij hebben geen gras dan ook in de winter...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 00:20 



 
Profiel   

Newallure schreef
Oef ik vind 5,50 hier al aan de prijs :o maar wij hebben geen gras dan ook in de winter...


Ik heb een kleine 2000m2 en ook geen gras tussen in het winterseizoen. Aangezien ze beide sober zijn mogen ze er pas op als het uitgebloeid is en dat is eind mei

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 07:28 



 
Profiel   

Balen zeg koper enzo kort dag. Wij hebben gelukkig het land waar we eerst stonden waar we terecht kunnen als we weg moeten.

Wij kunnen 1 baal van 400 kilo ongeveer kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 08:02 



 
Profiel   

[ img ]
Dit zou 2 jaar oud hooi moeten zijn. Dat groene er op is van afgelopen jaar.
Ik ben bang dat ik wéér genaaid ben want het lijkt verdomd veel op stro en de paarden moeten er niet veel van weten :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:19 



 
Profiel   

Kwa structuur ziet het wel hooi uit en twee jaar oud kan best kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 17:14 



 
Profiel   

Hoi, ik kom me ook melden! Vanaf zondag van volpension naar weide huren samen met stalgenootje. Na de ellende dat een passende pensionstalling vinden heet, kwamen we samen op het idee om een weide samen te huren. Wat begon als een grapje tijdens een buitenrit een maand geleden is uiteindelijk uitgebloeid tot een nieuw plan haha _O-
Alles geregeld, hooi en vlas ingeslagen, vervoer geregeld en zadelkamertje ingericht. Morgen onze hooi opslag in elkaar draaien, hebben een metalen tuinhuis gekocht voor het in te doen. Zondag de grote verhuis. Kijk er echt naar uit, eindelijk een propere stal, voldoende hooi en alles in eigen beheer :j. Veel werk maar dan heb je ook wat ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 21:38 



 
Profiel   

Barbalala ik vind je grove hooi er juist goed uit zien. Mooi structuurrijk en ideaal bij onbeperkt. Zou mijn voorkeur zijn tegenover dat andere fijne groene hooi van je

Leuk flynnieman een nieuw avontuur. Wel vlakbij je huis? Wel fijn dat je het samen doet met iemand

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 22:12 



 
Profiel   

_ENGEL_ schreef
Barbalala ik vind je grove hooi er juist goed uit zien. Mooi structuurrijk en ideaal bij onbeperkt. Zou mijn voorkeur zijn tegenover dat andere fijne groene hooi van je

Leuk flynnieman een nieuw avontuur. Wel vlakbij je huis? Wel fijn dat je het samen doet met iemand

Ja, denk 2km verderop, fijn met de fiets! Ja scheelt zeker als je het met 2 kan doen, als je dan eens een keer niet kan gaan of op vakantie wil gaan is het niet zoveel gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 22:44 



 
Profiel   

Ja ik meld me ook! Heb mijn paard bij een vriendin aan huis staan, samen met nog een derde vriendin. Met zn drieen runnen we onze stal!

Vind het echt superleuk om zo met mijn paardje bezig te zijn! Wel een hoop geregel inderdaad.. de hooivoorraad en alle andere stalperikelen.

Afgelopen jaar voor het eerst de hele wei om laten zetten, laten vlakken, mesten en zaaien. Nu gister tegen onkruid laten spuiten en over 14 dagen schapen erop. En dan eind april is het eindelijk zo ver! De paardjes kunnen erop! Nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn met een stuk gras :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 23:04 



 
Profiel   

Sorry voor het ego-gehalte van deze post:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Volgende week kunnen we terecht!!!

Gisteren na het werk fietste ik toevallig -echt toevallig- langs leuk boerderijtje met leeg weiland. En we kunnen er terecht, de eigenaar/bewoner belde net. Een collega kwam vragen waarom ik moest huilen :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 19:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen