Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 103 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

 
Profiel   

vraagje over het gebruik IBCvaten: hoe blijft de waterkwaliteit in de zomer? lijkt mij bij 25 graden toch ook warm worden? en swinters bij vorst? kan het vat gaan scheuren door het uitzetten van ijs?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:50 



 
Profiel   

Nee scheuren doet het niet, en ik heb groene uv hoezen er om zitten anders krijg je veel groene aanslag. Het water is altijd goed hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 13:11 



 
Profiel   

Mijn bak is 7 bij 16 en er ligt een groen dekzeil op voor als het gaat regenen.Nu zoek ik iets omdat zeil op te kunnen rollen. Zelf dacht ik aan een een plastic buis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 13:33 



 
Profiel   

happytime schreef
vraagje over het gebruik IBCvaten: hoe blijft de waterkwaliteit in de zomer? lijkt mij bij 25 graden toch ook warm worden? en swinters bij vorst? kan het vat gaan scheuren door het uitzetten van ijs?

Wij hebben ze in het schuurtje staan en water blijft goed in de zomer en is gewoon lekker fris :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 17:09 



 
Profiel   

Ik had er een bekisting omheen en een vijverpompje om in beweging te houden. Dit werkte erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 20:28 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de reacties. Zolang ik nog leidingwater heb hoef ik er nog niet aan maar denk erwel over

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 22:23 



 
Profiel   

Hallo allemaal!
Even geleden dat ik hier actief was.

Marleen gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wel heel erg fijn dat je het land voor je dieren kunt kopen nu. Een mooi idee ook dat je moeder dat graag wilde :) .

Hier is in maart gekalkt en in april bemest, dat laatste voor het eerst in de 3,5 jaar dat ik hier sta.
Man, wat een verschil maakt dat! :wow:
Er staat nog steeds veel onkruid maar er komt nu in ieder geval ook weer gras op. Ik gok dat het nu zo'n 10 cm is, vergeleken met afgelopen jaren is dat bijzonder veel hoger en het is veel meer, dus als de zomer nou niet weer te droog is ben ik hopelijk een stuk minder kwijt aan hooi dit jaar.
Komend weekend ga ik een begin maken met de omheining vervangen + nog wat andere klusjes.
En via Instagram kom je geregeld leuke ideëen tegen van anderen die je zelf ook in de praktijk kunt brengen zoals snackplekjes op de track;

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 13:41 



 
Profiel   

Wij ook veel onkruid :( maar het is niet anders , blijf braaf maaien....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:31 



 
Profiel   

happytime schreef
vraagje over het gebruik IBCvaten: hoe blijft de waterkwaliteit in de zomer? lijkt mij bij 25 graden toch ook warm worden? en swinters bij vorst? kan het vat gaan scheuren door het uitzetten van ijs?

Wij hebben zwarte ibc tegen de algen, ze staan achter de stal met de meeste schaduw per dag dus lekker koel water in de zomer. In de winter Als het vriest dekken we de kranen af met isolatie, zo kunnen ze niet scheuren als iemand ze (per ongeluk) toch wil openen, dan slepen wij ook met jerrycans waar nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 21:49 



 
Profiel   

Na vijf jaar emmertjes scheppen nu een dompelpomp. Afgelopen jaar na verloop van mijn rijpaard had ik alleen 2 mini's en waren die emmertjes no problem. Sinds een maandje een ijslander erbij en een grote shet, dus heel blij met mijn pomp. Deze doe ik aan mijn accu voor stroom en dan kan kan hij max een half uur pompen en dat is meer dan genoeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 15:20 



 
Profiel   

Ik heb er ook 1 ik gebruik hem om het land te sproeien echt ideaal, hij werkt via een accu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 15:56 



 
Profiel   

Ik ben zo blij met een grondwaterpomp en vlotterbakken. Geen gezeur met pompen, water zeulen in de winter. Afgelopen winter was wel even sh*t met de kou. Verwarming bij de pomp en even ton vullen.

Maar gelijk van die warmtedraden gekocht voor om de leidingen. Helaas net te laat om nog te testen afgelopen winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 23:26 



 
Profiel   

Hallo allemaal!

Ik kan even wat advies gebruiken ivm een kleine Sjaak Uitbraak;

Voor degenen die een mobiel schrikdraad apparaat hebben;
Welke heb je?
Voor hoeveel KM?
En is deze ook te bevestigen op 3 verschillende stroomdraden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 18:47 



 
Profiel   

Wij hebben zo’n ‘paddenstoel’ staan van koltec.
Maar wat bedoel je met 3 verschillende draden? Wij hebben gewoon alles met elkaar verbonden zodat overal stroom op staat.

Edit: en dat is genoeg stroom om onze mini tegen te houden (je merkt vanzelf wanneer je een nieuwe batterij moet bestellen _O- )

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 21:13 



 
Profiel   

Ik heb er 1 op zonne energie die werkt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 21:39 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Wij hebben zo’n ‘paddenstoel’ staan van koltec.
Maar wat bedoel je met 3 verschillende draden? Wij hebben gewoon alles met elkaar verbonden zodat overal stroom op staat.

Edit: en dat is genoeg stroom om onze mini tegen te houden (je merkt vanzelf wanneer je een nieuwe batterij moet bestellen _O- )



Ik heb hem achter 3 draden staan, dus wil op alle 3 de draden stroom omdat hij er anders alsnog tussendoor duikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 13:48 



 
Profiel   

Er komt toch op alle draden stroom als je dat knijpertje er op klikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 17:11 



 
Profiel   

Als je de draden verbind met elkaar dan komt overal stroom op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 17:48 



 
Profiel   

Hallo,

Ik kom mij ook melden. Vanaf vandaag mijn paard in eigen beheer op een mooi weiland van 0.6 hectaren. Ik was eerst van plan om al hooi, stropellets etc etc te regelen, maar meneer had weer een wond en moest weer apart van de rest staan. Als hij geen koorts zou hebben mocht ik hem over rijden van de dierenarts. Wel alleen aan een los teugeltje en stappen. ( heeft een groot abces op zijn hals waar anders de teugel over loopt. )

Binnenkort komt er een weidemaatje bij. Nu dit hele topic aan het doorlezen wat handig is. Ik denk dat ik hoe dan ook IBC vaten wil, ondanks dat we 3 elektrische water bakken hebben op de wei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 17:05 



 
Profiel   

[ img ]
Het afdak is bijna helemaal vernieuwd, er zaten golfplaten maar die waren helemaal kapot. Nu staan ze weer droog. Ibc tanks zijn ideaal al staan ze hier al een tijdje droog, we hebben regen nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:06 



 
Profiel   

Ziet er mooi uit!

Ik heb ook echt regen nodig, mijn IBC vaten zijn ook leeg :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:37 



 
Profiel   

Goed werk met dat afdak!

Van mij mag de regen nog even weg blijven. De nieuwste wond van mijn paard moet ook droog blijven. 3 weken geleden hechting gehad en dat was ook een en al ellende. Heeft bijna 2 weken op stal opgesloten gestaan omdat het zoveel regende.

Voorlopig ga ik daarom ook twee keer per dag. Abces doorspoelen, temperatuur opnemen etc etc. Hopelijk straks maar een keer per dag.

Wel al genoeg ellende gehad met hooi vinden. Hopelijk morgen 10 baaltjes ophalen in de auto. Volgende keer wil ik iemand zoeken die kan komen leveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:47 



 
Profiel   

Nou jij verveelt je ook niet hopen dat je paard snel op knapt. Ja baaltjes laten bezorgen is ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:51 



 
Profiel   

Beterschap voor je paardje romy!
Wij hebben balen van eigen land dus hebben dat probleem gelukkig niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 05:58 



 
Profiel   

Oh wat een leuk topic! Ik heb mijn paarden sinds 1 juni ook in eigen beheer en heb daar nog 4 pensionklanten bij. Ik huur een perceel op 10km van mijn huis met een paddock paradise. De basis met paden, schuilstal, bak en weides lag er al en ik probeer wat puntjes op de i te zetten en het nog mooier te maken.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 103 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen