Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 104 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 130  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

 
Profiel   

Prachtig plekje! Ben jaloers.

Zo hier de eerste 10 balen binnen, vanavond nog 10 halen met de auto en stropellets voor in de stal. Misschien vrijdag nog eens 10 of 20 balen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:53 



 
Profiel   

wauw is inderdaad een heel mooi plekje zo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 14:56 



 
Profiel   

Hallo,

Hoe gaat het met iedereen hier?

Mij bevalt het nog altijd super goed. Paard is enorm opgeknapt.

Weiland ondertussen bijna klaar, vandaag nog de wei in twee stukken verdelen ( 2x 3000 m2 )

Heb een modder stukje waar ze standaard gaan glijden. Is ook net een heuveltje helaas. Zou lava gruis hier goed helpen?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 13:52 



 
Profiel   

Ik ken het gruis niet, onze bak is glad en daar wil ik zand op gooien. Dat scheelt veel met gladheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 14:34 



 
Profiel   

Heb ik ook over na gedacht ja, maar zand moet je weer een flinke hoeveelheid voor gebruiken.

Heb gelukkig wel een mooie verharding voor de stallen die geheel afgesloten kan worden, denk 80 m2 aan tegels exclusief te stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 10:16 



 
Profiel   

Een stuk verharding is inderdaad fijn! Hier voor het eerst een winter met 4 pony's op 2500m2. Er zijn er alleen 2 die niet op de wei mogen dus die hebben een uitloop stal, stuk verharding en een paddock welke nu helaas te nat is van 15x 15m. Wel mogen ze 1 a 2x per dag 1 a 2 uurtje op de wei. Voor het eerst dat ik mijn wei deel en het bevalt me erg goed. Hierdoor ben ik 3 dagen per week klus vrij en dat is fijn.

StonedRomy: kan je me iets meer over dat lavagruis vertellen? Ik ken het niet. Fijn dat je wei in eigen beheer zo goed bevalt. Je hebt er 2 staan op 6000m2?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:52 



 
Profiel   

Excuses, ik was in de war tussen de mineraal toevoeging ( lava gruis ) en lava steentjes die zorgen dat afwatering wat beter verloopt.

Ja ik heb er 2 staan op 6000 m2. Gelukkig op een heuvel en daarnaast afwatering. En nog belangrijker: geen schade tijdens de waterramp!

Lijkt me erg lastig als een groep niet de wei op mag, maar wel fijn dat je de klussen kunt verdelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 21:01 



 
Profiel   

Aha lavasteentjes ik ga is op zoek.

De groep splitsen had ook niet mijn voorkeur, echter pakt het heel fijn uit. Sowieso had ik je voor gek verklaard om niet 1 maar 2 pony's in pension te nemen, maar ze mogen niet op het gras en des te meer er voor mijn pony's overblijft. Na de komst van de eerste pensionpony bleek deze bevangen zijn geweest en mij shet raakte er nogal van in de war dat die pony er steeds een uurtje bij kwam en dan weer apart gezet werd. Voor de rust is er dus 1 shet die beperkt op het gras mag bijgekomen. Het voordeel is wel dat ik nu 3 dagen mag komen naar de wei en niet hoef. Dat brak me op na 6 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:42 



 
Profiel   

Waarom lavasteentjes en geen zand? Ik heb ook 1 zo'n stuk, dat echt een kuil is, van de overgang van paddock/bak naar stal. Daar lopen ze natuurlijk vaak. Ik dacht aan zand bij gooien, maar misschien zijn lavasteentjes ook wel een optie dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 06:32 



 
Profiel   

Bij mij is het echt een heuvel op, zand spoelt dan makkelijker mee of ik zou al een hout rand onder de heuvel moeten maken/ een groot deel grond moeten afgraven en dat vervangen met zand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:07 



 
Profiel   

Hoe gaat het bij jullie ik heb een vraag en ik probeer het goed uit te leggen. Ik breng zelf de mest weg in een tuinkar, maar ik wil dat anders gaan doen.
Ik wil het op laten halen maar ik kan het niet in een container doen omdat ik vanuit stal nog een stuk moet lopen om bij de weg te komen waar ik de container moet zetten om te laten legen. Ik weer al wat ik moet maken zo dat ik het bij stal tijdelijk kwijt kan.
Maar ik wil dus de mest op laten halen dat ligt dan aan de weg. Ik rijd het daar dan heen, het moet alleen wel ergens op of in liggen als de grijper het maar kan pakken. Ik pieker me suf help me please.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 21:50 



 
Profiel   

Weet wel dat er containers in verschillende maten bestaan die ze optillen,onderkant losmaken en zo de mest eruit laten vallen op de mestwagen,die containers kon je huren incl legen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-22 23:51 



 
Profiel   

Ik moet dan zelf die container leeg op tillen naar voren brengen en hem daar gaan vullen. Hij kan vol niet bij stal staan daar kan geen wagen komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-22 08:18 



 
Profiel   

De bedrijven die het ophalen verhuren meestal zelf ook van die containers, kunnen die er dan niet 1 bij de weg zetten? (overigens heb ik alles op een aanhanger en die zet ik bij de volkstuintjes neer en dan wordt hij leeg geschept :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-22 18:13 



 
Profiel   

Er mag geen container meer langs de weg staan helaas, ik ga er nu compost van maken dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-22 20:42 



 
Profiel   

Er is een vorm van compost maken wat binnen 8 weken klaar is, maar dan heb je op een jaar wel ongelofelijk veel compost.

Hier vul ik fruitbakken met mest en dan komt een boer ze ophalen als ze vol zijn. Werkt voor mij super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 08:30 



 
Profiel   

[ img ]

Ik los het zo op, gaat heel makkelijk heb een kar per week ongeveer met 5 paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 13:08 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
[ [url=m/gqczRE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik los het zo op, gaat heel makkelijk heb een kar per week ongeveer met 5 paarden.

Dat is inderdaad ook ideaal!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben blij dat het afgelopen nacht wat geregend heeft. De grond begon daadwerkelijk te droog te worden :')

Hier staat een van de twee nu 24/7 buiten en eet ook bijna geen hooi meer. De andere staat zo’n 10 uur per dag erbij met graasmasker. Rest van de tijd heeft ze haar stal+ betegelde uitloop met meerdere hooi punten. Maar daardoor ben ik wel 2 keer per dag op en neer aan het rijden. Hopelijk kan de snel weer hele dagen naar buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 16:53 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik vond dit topic, bokt waarschuwt mij in grote letters dat er al een tijdje niet gereageerd is maar ik hoop dat ik met een maand geleden het laatste bericht toch dat ik hier mijn vraag kan stellen.

Momenteel staan mijn paarden in pension (arabier+shet), een verhuizing staat binnen het jaar sowieso op de planning omdat ze nu te ver weg staan maar ik ben nu eigenlijk aan het denken of ik misschien niet iets in eigen beheer wil. Reden is voor mij dat ik het een fijn idee vind om echt een plekje voor mijzelf te hebben. Ik weet van verzorgpaarden die in eigen beheer staan dat het niet altijd rozengeur en manenschijn is, zeker niet in de winter :+ maar toch vind ik die vrijheid en rust daar echt heerlijk.

Laatst zag ik op marktplaats een prachtig stukje grond bij het bos met een schuilstalletje en toen dacht ik ja, dat zou ik toch wel fijn vinden. Maar je paarden in eigen beheer hebben is natuurlijk niet zomaar iets dus ik wil me goed informeren om de keuze weloverwogen te kunnen maken. Ik zit vooral met een aantal vragen en ik vroeg me af of jullie misschien wat inzicht willen geven

- Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?
- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?
- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?
- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?
- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)
- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?
- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?
- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (kosten zijn voor mij geen reden om in eigen beheer te gaan, maar ik wil op maandelijkse basis ook niet heel veel meer geld kwijt zijn )
- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?
- Hoe doen jullie het met vakantie etc?

Wat ik ook een spannend idee vind is dat er misschien niet altijd toezicht is, iets wat je bij een pensionstal vaker wel hebt. Je kunt natuurlijk camera's ophangen maar toch vind ik het een spannend idee, hoe ervaren jullie dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 07:44 



 
Profiel   

Leuk dat je het aan het overwegen bent, ik zal hieronder even mijn antwoorden geven.

- Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?
Ik huur een stuk land, daar heb ik zelf een schuilstal op geplaatst (deze huur ik ook). Bij het land zit de mest afvoeren, stroom en water inbegrepen.
- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?
Ik heb 3 pony’s en heb 2 redelijke grote weilanden en een paddock. Ze staan 24/7 buiten met schuilstal. De weilanden heb ik om en om open en ik doe aan strookbegrazing.
- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?
Ik woon op 7 minuten met de auto. Ik ben alleen aan de klusjes, poep scheppen, water en hooi vullen ongeveer 1 uur kwijt per dag. Vergeet alleen niet dat je aan het onderhoud wel meer tijd kwijt bent, vooral in de zomer gaat er veel tijd inzitten en ben ik veel bezig met de dingen eromheen.
- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?
Dat ik niet langer dan een weekend weg kan, in mijn geval dan.. ik heb niemand om mij heen die het langer dan een weekend kan overnemen.
- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)
Via marktplaats
- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?
Mest wordt geregeld door de eigenaar. Hooi koop ik zelf in via een fouragehandel en ik voer 1x per dag voor 24 uur.
- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?
Ik doe het alleen.
- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (kosten zijn voor mij geen reden om in eigen beheer te gaan, maar ik wil op maandelijkse basis ook niet heel veel meer geld kwijt zijn )
Dat verschilt per maand, maar gemiddeld met de huur en hooi ben ik rond de 500 euro kwijt. (3 pony’s).
- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?/
Soms ben ik de klusjes wel eens zat, verder mis ik niks aan het in pension staan.
-Vakantie
Ik ga nu dus niet op vakantie..

Denk inderdaad vooral aan extra kosten van als er iets kapot gaat, omheining, spullen aanschaffen etc.

Er ging iets mis in mijn bericht, maar volgens mij heb ik nu alles beantwoord.


Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 08-04-22 08:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 07:56 



 

Nadat ik laatst weer een keer geprobeerd heb in pension te staan, ben ik erachter gekomen dat dat toch echt niet voor mij is. Ik heb erg nood aan mijn eigen ding.

- Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?
Gehuurd

- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?
2 ponys op een halve ha

- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?
Reistijd is een half uur enkele reis. Ik ga dagelijks met mn scootertje heen en weer.
Ik doe het graag rustig aan en ben ongeveer een uurtje bezig.

- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?
Dat je écht elke dag naar je paarden moet. Dat er weinig toezicht op is. Dat je een heleboel moet aanschaffen wat allemaal best prijzig is. Dat er ook dingen stuk gaan die best prijzig zijn :+

- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)
Brutaal gevraagd :+

- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?
Hooi koop ik in bij een hooiboer. Het is niet altijd makkelijk om aan geschikt hooi te komen bij iemand die ook betrouwbaar is.

- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?
Ik heb het geprobeerd met pensionklanten, maar dat is niet mijn ding. Dus nu sta ik alleen. Het voordeel met pensionklanten is dat je het werk kan verdelen.

- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan
basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (
Ik ben 200 euro per maand kwijt aan enkel huur, hooi en water. In de winter iets meer, in de zomer iets minder.

- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?
Nee

- Hoe doen jullie het met vakantie etc?
Niet gaan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 08:13 



 
Profiel   

LunarEclipse schreef
Hallo allemaal,

Ik vond dit topic, bokt waarschuwt mij in grote letters dat er al een tijdje niet gereageerd is maar ik hoop dat ik met een maand geleden het laatste bericht toch dat ik hier mijn vraag kan stellen.

Momenteel staan mijn paarden in pension (arabier+shet), een verhuizing staat binnen het jaar sowieso op de planning omdat ze nu te ver weg staan maar ik ben nu eigenlijk aan het denken of ik misschien niet iets in eigen beheer wil. Reden is voor mij dat ik het een fijn idee vind om echt een plekje voor mijzelf te hebben. Ik weet van verzorgpaarden die in eigen beheer staan dat het niet altijd rozengeur en manenschijn is, zeker niet in de winter :+ maar toch vind ik die vrijheid en rust daar echt heerlijk.

Laatst zag ik op marktplaats een prachtig stukje grond bij het bos met een schuilstalletje en toen dacht ik ja, dat zou ik toch wel fijn vinden. Maar je paarden in eigen beheer hebben is natuurlijk niet zomaar iets dus ik wil me goed informeren om de keuze weloverwogen te kunnen maken. Ik zit vooral met een aantal vragen en ik vroeg me af of jullie misschien wat inzicht willen geven

- Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?
- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?
- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?
- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?
- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)
- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?
- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?
- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (kosten zijn voor mij geen reden om in eigen beheer te gaan, maar ik wil op maandelijkse basis ook niet heel veel meer geld kwijt zijn )
- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?
- Hoe doen jullie het met vakantie etc

Wat ik ook een spannend idee vind is dat er misschien niet altijd toezicht is, iets wat je bij een pensionstal vaker wel hebt. Je kunt natuurlijk camera's ophangen maar toch vind ik het een spannend idee, hoe ervaren jullie dat?


Leuk weer een reactie in dit topic!

Wij, een vriendin en ik, hebben bijna 2 hectare gehuurd voor 2 paarden. Het is bij mensen die verder niets met de paarden willen maar wel de paaltjes in de gaten houden en de mesthoop verspreiden. Er stond een bordje in de wei dat het te huur was voor 2 paarden. 100 euro per paard. Meer willen ze ook niet.
Ze kunnen het hele jaar op gras met strookbegrazing. Stroomdraad verzorgen we zelf. Er is een stal bij met 2 boxen en opbergruimte en zoldertje voor hooi. Hooi laat ik brengen of halen per 4, dat zoek ik dan op marktplaats. Dat hebben we niet veel nodig. ze staan nooit in de boxen, die staan open in de zomer. In de winter regendeken op en in de natuurwei. Zomerwei mesten we dagelijks uit. Ben er met op en neer rijden op zijn kortst een uur mee kwijt. half uur is dan de reistijd.
Meestal hoeven we maar 1 keer per dag erheen.
Het is 12 km ver.
Voer koopt ieder zelf. Mijne is nu oud en ben ik denk ik 90 euro per maand aan kwijt, plus medicatie van bijna 2 euro per dag. Nu ga ik vaak een 2e keer.
Voorheen voer bijna niets, zak voer deed ik 3 maanden mee.
Ik mis een pensionstal niet, ik vind het heerlijk zoveel lekker buiten aan te prutsen. Rijden is niet het belangrijkste meer.
Vakantie stemmen we af en we hebben nog een hele fanatieke verzorgster en nog 1 achter de hand. En anders moet ik op zoek naar betaalde verzorgster voor vakantie.
We hebben geen camera. Als ze naar de natuurwei gaan, ligt 1 pad tussen, dan moet ik wel elk jaar wennen eraan dat er geen hoog hek omheen staat. Maat ze hebben het daar heerlijk.
Het is echt een paradijs voor onze paardjes. Als ik ooit iets anders zou moeten zou dat een heeeeele grote stap terug zijn voor hun en mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 08:30 



 
Profiel   

Allang niet meer meegelezen omdat ze tussentijds op pension hebben gestaan maar nu al weer even in eigen beheer.

Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?
gehuurd, per 6 maanden, dus zowel vooe mij als de verhuurder weinig risico. (Opzeggen is 3 mmd van de voren)
- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?
Ik heb nu 1 paard en 1 pony op bijna 1 ha. Meer dan genoeg dus. Ik heb wel heel veel luxe, een grote schuur met schuilstal er in en 4 vaste grote boxen.
Ik houd ze zo veel mogelijk 24.7 buiten maar bij slecht weer kan ik ze binnen zetten.
- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?
De snelle beurt: Mesten (buiten en drollen stal) en voeren doe ik in 20 minuten. Ze staan 2,5 km van huis.
Maar ik kan er ook de hele dag bezig zijn. Heerlijk klussen en knuffelen.
- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?
Ik doe het al zo veel jaar in totaal dat ik het niet zo durven zeggen. Ben niet anders gewend.
- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)
Via marktplaats
- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?
Hooi en stro koop ik via de boer, dat doet hij alleen voor mij, heb weinig te maken met stijgen en dalen en dat is wel fijn. Anders kan het zomaar dure grap worden. De mest afvoer kan ik ook via hun regelen.
- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?
Nu alleen, en eigenlijk is dat wel lekker. Andere mensen geven altijd gedoe.
- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (kosten zijn voor mij geen reden om in eigen beheer te gaan, maar ik wil op maandelijkse basis ook niet heel veel meer geld kwijt zijn )
Dat kun je niet vergelijken met elkaar.. waar je in Drenthe 800 per jaar betaald. Betaal in Brabant 400 per maand bewijzen van spreken.
- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?
Nee!
- Hoe doen jullie het met vakantie etc?
Niet gaan, of als ik echt even wel moet door omstandigheden dan heb ik 1 goede vriendin die ik de zorg over laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 08:38 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie antwoorden! Fijn om te lezen.

@Melissa1996: logisch natuurlijk dat de huurprijs per regio verschilt, had ik even niet over nagedacht. Betere vraag zou dan eigenlijk zijn; hoeveel zijn jullie kwijt per maand aan terugkomende kosten voor onderhoud zoals hooi, mestafvoer etc bovenop de huur van de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 08:58 



 
Profiel   

Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?

Gehuurd

- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?

24/7 buiten op paddock paradise achtig. Ik heb 4 merries op 4000m2, 2 heren op 2000m2. Dit is wel krap, kleiner zeker niet doen. Ik voer het jaar rond hooi bij.

- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?

Ik reken een half uur werk aan daagse klusjes per paard. Dus nu met 6 paarden 3 uurtjes werk per dag. Ik heb een reistijd van 10min. Zou verder weg niet willen, stel er moet eens 2 keer per dag medicatie in oid.

- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?

Ik heb geen machines, dat is wel eens lastig/duur.

- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)

Altijd viavia, of gewoon rond rijden en aanbellen.

- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?

Hooi wordt gebracht, ik voer onbeperkt op veel plekken. De merries hebben met z'n vieren 10 hooiplekken, de heren met z'n tweeën 6 plekken. Met mooi weer voer ik om de dag. Grazen doen ze alleen in de uren dat ik er ben, of gelimiteerd met strook begrazing.

- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?

In principe alleen, maar in geval van nood maakt mijn bijrijder tijd vrij. Pensionklanten alleen doen met mensen met dezelfde visie en waarmee het zowel qua persoon als paard goed klikt. En jij blijft beslissend. Hier komt zo vaak gedoe van...

- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (kosten zijn voor mij geen reden om in eigen beheer te gaan, maar ik wil op maandelijkse basis ook niet heel veel meer geld kwijt zijn )

Huur is in Oost Groningen een lachertje, tussen de 50 en 150 euro voor weiland of privé plekje bij iemand aan huis. Water erbij in, maar is ongeveer 2,50 per paard. Hooi zit ik in de winter rond de 70 euro per paard, in de zomer halveert dat. Ik heb ze redelijk luxe in de bijvoer staan, prijzen van je eigen voer kan je opzoeken en berekenen. Mestafvoer kan ook flink in de papieren lopen, kijk hierna. Mestplaat, mestbakje huren, wegbrengen met aanhanger?

- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?

Hier in de omgeving zijn geen stallen die aansluiten op mijn wensen. Een stal die dat wel zou doen, zou qua gemak, ruimte, luxe en kudde fijn kunnen zijn. Maar ik zou het zelf voor mijn dieren zorgen erg missen.

- Hoe doen jullie het met vakantie etc?

Ik kan niet zonder ze. Vraag een vriendin of bijrijder. Van de zomer gaan we wellicht 1 nachtje weg met 4 van de 6 paarden. Dan krijgen de andere 2 extreem veel hooi en water en controleert mijn verhuurder.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-22 09:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 104 van de 130 [ 3230 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107 ... 130  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen