Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 11:50

Goed punt inderdaad van de afstand.
Had een mooi stuk op mp gezien maar dat is 20 minuten met de auto. Als je dan toch om wat voor reden dan ook meerdere keren per dag moet gaan of er is nood aan de man dan is het fijn als het niet te ver weg is.
Mest is inderdaad ook een goed punt om rekening mee te houden.

En dus ook effectief om echt rond te vragen in de omgeving begrijp ik uit jullie verhalen, goed om te weten, kan ik m'n stoute schoenen vast voorbereiden :D

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 15:51

Ik zit ook op 20min rijden met de auto en dat is best pittig inderdaad als je een paar keer per dag moet. Ik sta binnenkort op 5 min fietsen. Dat scheelt wel. Kun je echt wat makkelijker heen en weer als dat nodig is.

Edit, ook nog even je vragen ingevuld.
We gaan over 2 maanden verhuizen en zijn nu bezig met inrichten van het nieuwe stuk. Dus probeer voor beiden een beetje in te vullen.

- Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?
Momenteel huur ik een paddock paradise. Het nieuwe stuk kost me niets, ik draag bij door aanschaf materiaal, onderhoud, etc.

- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?
Nu hebben we 7500m2 paddock paradise met 5 grote pony’s, straks 5000m2 equihabitat met 2 grote pony’s en 2 shetlanders.

- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?
Ik woon nu 20 min met de auto van de plek vandaan. Met slecht weer ben ik al snel 1,5 uur kwijt per dag aan mesten en voeren (excl. reistijd). Straks staan ze op 5 minuten fietsen en hoop ik minder tijd kwijt te zijn. Het perceel is kleiner en minder pony’s.

- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?
Overstroming. Ons perceel is afgelopen winter 5x overstroomd en we hebben 1x de paarden moeten evacueren. Ook is de bodem slecht en moet eigenlijk losgetrokken worden. Wat ik dan wel lastig vind ik is wat doe ik wel en niet. Het is niet van mij, dus hoeveel ga je er investeren? Veiligheid is geen issue, dat moet goed zijn. Maar wat wil je wel en niet opknappen? Vond ik ook best lastig. Uiteindelijk hebben we gekozen voor leuke dingen toevoegen, maar wat wel deels weer mee te nemen is.
Op de nieuwe plek betaal ik geen huur, maar heb ik de deal gemaakt om het op te knappen en in te richten voor mijn paarden, maar dus ook op mijn kosten. In ruil daarvoor mag ik er dus staan, met hun shetlanders. Het zijn kennissen van ons, dus ook betrouwbaarder dan onbekenden.

- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)
Het huidige stuk via mp. Het nieuwe is van kennissen.

- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?
Op de huidige plek hebben we een mesthoop die we laten ophalen door een boer. Hooi laat ik bezorgen door een andere boer en stro halen we zelf. We voeren hooi gemengd met gerstestro. Nu voeren we 1x per dag en mesten ook 1x per dag uit. De wei mesten we niet uit, dat verslepen we. We hebben 4 weides, weiden ze regelmatig.
Op de nieuwe plek wil ik de mest composteren, dus richten we composthopen in. Hooi laten we bezorgen via een fouragehandel. Ook hier zal het 1x per dag mesten en voeren zijn. Hoe en wat moeten we nog ontdekken :D

- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?
Nu heb ik 3 pensionpaarden (2 eigenaren), dus hebben we alles verdeeld. Straks ben ik alleen (met partner), maar met bijrijdster en onze kennissen wonen er naast. Het zal even aankijken zijn hoe we dat gaan doen. Maar omdat het dichtbij is, kan ik zo even tussendoor gaan voeren. En als ik de mest dan een dag laat liggen, heb ik de volgende dag gewoon dubbel.

- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (kosten zijn voor mij geen reden om in eigen beheer te gaan, maar ik wil op maandelijkse basis ook niet heel veel meer geld kwijt zijn )
Nu 500 euro huur, 150euro hooi (grote balen voordroog) en 75 euro stro. Dit delen we dus met 5 paarden.
Straks geen huur, de rest moet ik nog uitrekenen, maar zal ongeveer 200 euro per maand aan onverpakte baaltjes hooi zijn, 75 euro stro.
En verder heb ik nog zakken voer. Een balancer voor beiden, jonkie krijgt nog breed & grow en mijn haflinger Agrobs alpengrun muesli. Ik doe zeker 2 maanden met een zak.

- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?
Ja. Zeker afgelopen winter was niet tof met al dat water. Dan is volpension wel echt lekker. Alleen de leuke dingen doen. Maar dat is dan ook het enige. Verder regel ik alles veel te graag zelf. Vind dat ook leuk.

- Hoe doen jullie het met vakantie etc?
We gaan nu voor de verhuizing :+
We ruilen de dagen onderling en als het nodig is, vragen we hulp. Hoe we dat straks gaan doen weet ik niet. We gaan gemiddeld 1x per 2 jaar een weekje weg, dus in theorie hebben we nog 2 jaar de tijd om daar over na te denken en in 2 jaar kan er veel gebeuren.

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:03

- Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?
Gehuurd of eigenlijk beter gezegd gepacht.
- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?
5000m2 is echt van mij en ik huur er nog een stukje bij van 3450 m2. Ik heb daar nu 3 paarden, 1 jaarling en 1 mini op lopen. Is krap aan en moet wel hooi bij blijven voeren. Ik houd ze 24/7 buiten met de stallen / loopstal open. Heb het verdeeld in 6 kleinere weides en heb 2 paddocks. 1 voor de ouderen en 1 voor de jonkies.
- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?
Ik zit 6 min autorijden van mijn stuk af. en ben minimaal een uur bezig met de klusjes. Dan doe ik er nog geen borstel over trekken bij wijze van....
- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?
De hoeveelheid tijd die je kwijt bent aan extra onderhoud, dat kost mij toch wel echt 8 / 10 uur per week.
- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)
Ik had de kleindochter les van de vorige huurder, ik werd medehuurder en na 3 jaar medehuurder zijn kan je het overnemen. Anders sta je 15 jaar op een wachtlijst. Ik had mazzel. sta er nu 4 jaar en 4 maanden.
- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?
Ik zit naast de volkstuinen dus kan mijn mest altijd kwijt. Ik laat hooi gewoon leveren op stal in midibalen verpakt die kan ik zelf verplaatsen / rollen en kan buiten blijven staan. Ik voer hooi onbeperkt dus rol zo'n baal in mijn halve IBC tank en als ie op is rol ik er een nieuwe in, als ik te laat ben slopen ze de regenpijpen eraf dus ben eigenlijk altijd op tijd :D
- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?
Ik heb mijn beste vriendin bij mij op stal tegen kostprijs, ik wil geen pensionklanten. Ze staan bijna wekelijks aan mijn hek maar nee bedankt 1 x geprobeerd en alleen maar gezeik.
- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (kosten zijn voor mij geen reden om in eigen beheer te gaan, maar ik wil op maandelijkse basis ook niet heel veel meer geld kwijt zijn )
In de winter meer dan in de zomer zeg zo'n 600 per maand voor 5 4 voeters.
- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?
Nope, nee echt niet.... Nooit meer anders. Als ik dit kwijt raak stop ik ermee.
- Hoe doen jullie het met vakantie etc?
Ik heb een boel verzorgers en mijn beste vriendin die het moeiteloos overnemen.

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:35

Bedankt voor je antwoorden! Klinkt inderdaad wel alsof je het getroffen hebt met dat plekje. Heb je de paddocks zelf aangelegd of lagen deze er al?

@Daihyo: ook bedankt voor je antwoorden! Zag je update net pas :D

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:25

Hoi LunarEclipse, fijn dat je goed overweegt. Ik heb mijn paarden nu al een jaar of 10 in eigen beheer. Voor mij nooit meer anders, maar ik zeg wel eerlijk dat ik mijn leven aardig om heb moeten gooien. Qua werk kan ik gelukkig mijn eigen tijden in delen en ik werk parttime, want anders.... Maar de rust, het zelf kunnen bepalen hoe en wat, ik vind het zo'n vrijheid. Ook al kost het meer tijd, werk, geld, noem maar op, hahaha....

Daarbij heeft één van mijn twee paarden insuline resistentie en dat is op pensionstallingen écht niet te doen.
Op deze manier blijft hij gelukkiger én gezonder, dus oprecht, nooit meer anders hier.

- Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?
Gehuurd.

- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?
We hebben weiland (1 hectare), drie paddocks met schuilstallen, een buitenbak, ruimte voor je spullen, je hooi en stro e.d. Er is stroom en water aanwezig, het terrein is ruim. Drie paardeneigenaren die elk hun eigen paddock met schuilstal hebben. De paarden (7 stuks) staan altijd buiten, in de zomermaanden kunnen ze ook op het gras, indien gewenst.

- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?
Woon zelf 5,5 km van de plek, dus met de auto of de fiets zijn we er zo. Vroeger woonden mijn man en ik er tegenover. Vandaag ben ik er 1,5 uur bezig en dat is enkel het klussen. Als ik nog wat wonderbaar ga verwijderen of trainen, ben ik uren verder....

- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?
Het vele voeren in ons geval. Wij gaan 3 à 4x per dag naar de paarden, omdat we in porties voeren. Maar mijn beide buurvrouwen voeren hun paarden 1x per dag. Of dat ideaal genoeg is is aan jezelf.
Plus dat het écht veel werk is. Elke dag mest scheppen, alles grotendeels zelf regelen, netten vullen, aanvegen.

- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)
Via mijn toenmalige instructrice, maar het stond en staat ook op MP. Bv vorig jaar en zo ben ik weer aan een fijn nieuw stalgenootje met twee leuke buurpaarden gekomen.

- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?
Mest wordt afgevoerd, staat ook in mijn contract. Hooi, stro inkopen doe ik zelf of samen met mijn buurvrouw. Voeren doen we allemaal zelf. Mijn man doet meestal de ochtendshift, ik de avondshift en de middagshift wisselt....

- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?
Manlief en ik doen het samen, mijn buurtjes hebben ook verzorgsters.

- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (kosten zijn voor mij geen reden om in eigen beheer te gaan, maar ik wil op maandelijkse basis ook niet heel veel meer geld kwijt zijn )
Ik heb een kruising Fjord én een Shetlander. Denk dat ik rond de 380 kwijt ben aan de huur en hun voer.

- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?
Nee, absoluut niet. Ik heb nu de gezelligheid van mijn mede stalgenoten, maar als ik alleen wil zijn, kan dat ook heel goed. En ik heb mijn focus ook graag bij mijn paarden en de natuur daar, als ik er ben. Mijn therapeutische rustpunt.

- Hoe doen jullie het met vakantie etc?
Heb een erg fijne betaalde verzorgster, maar wij gaan niet vaak erg lang weg door de paarden.... Mijn buuf hangt ook wel eens een netje op en één van de verzorgsters gaf ook al aan met liefde onze paarden eens te doen bij een weekendje weg. Maar wij gaan door de paarden vrij weinig weg, hoor...

Wat ik ook een spannend idee vind is dat er misschien niet altijd toezicht is, iets wat je bij een pensionstal vaker wel hebt. Je kunt natuurlijk camera's ophangen maar toch vind ik het een spannend idee, hoe ervaren jullie dat?[/quote]
Mijn paarden staan op privé terrein. Er woont ook iemand, het is omheind. Ik zou persoonlijk mijn paarden niet aan de openbare weg willen.

Nou, hoop dat je er iets mee kunt. Succes!!

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:15

Ik heb een stuk gekocht 1500 m2 voor een paard een shet en 2 geiten, op vakantie gaan we om de beurt. Ik mis geen pension stal want ik heb daar geen goede ervaring mee, behalve de laatste die was top.

ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 22:02

LunarEclipse schreef:
- Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?
Ik huur het van een boer
- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?
Geen idee hoeveel grond, gaat om 1 paard en 1 mini. Er zijn 4 stallen, maar alleen ik sta er. Andere personen wil de boer er ook niet meer bij hebben. Verder heb ik een inloopstal naast de koeien met daaraan vast een paddock, een stuk betonpad en stuk weiland. Mocht ik gras tekort hebben, kan ik altijd een stuk erbij pakken.
- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?
Het is aan de overkant van ons huis, dus even de weg oversteken. Iedere dag ongeveer een uur werk, en in het weekend minimaal 4 uur per dag. Ik rij alleen niet, dus het is puur verzorgen, uitmesten en vitamine P op snuiven.
- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?
Ik ben van huis al gewent om paarden in eigen beheer te hebben, maar er gebeurd altijd wel iets onverwachts.
Vanmorgen moest ik bv mijn paard uit de sloot halen. Of je schrikdraad is zomaar kapot. Oeps,ik wist wel dat het krachtvoer bijna op was, maar ik had toch nog wel voor een week in de ton zitten??? enz, enz, enz.
- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)
Via een dorpsgenoot die me vertelde dat ik dus achter de huizen van de overkant een boer had zitten.
- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?
Stro en voordroog haal ik bij de boer vandaan. Kleine balen ( reserve) hooi koop ik her en der.
Ik heb de paarden zoveel mogelijk dag en nacht buiten staan, en daar heb ik op 7 plekken hooi liggen in diverse bakken of slowfeeders. 1 of 2 keer per week vul ik overal hooi bij.
De reserve balen zijn voor als ik op een korte vakantie ben ( 4/5 dagen), toen ik in het ziekenhuis lag voor een operatie, of bij heel slecht weer bv sneeuw. Die zijn voor het gemak.
- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?
Helemaal alleen, zonder hulp
- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (kosten zijn voor mij geen reden om in eigen beheer te gaan, maar ik wil op maandelijkse basis ook niet heel veel meer geld kwijt zijn )
175euro huur, inclusief hooi en stro. Mineralenbrok ed ongeveer50euro.
- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?
Voor de gezelligheid soms wel eens, niet voor de roddel en achterklap.
- Hoe doen jullie het met vakantie etc?
De boer zet in mijn vakantie de paarden binnen en buiten, en dan doet 1 van mijn kinderen 's middags al het krachtvoer in hun voerbak. En een vriendin controleert 1 keer per dag of alles goed gaat.

Wat ik ook een spannend idee vind is dat er misschien niet altijd toezicht is, iets wat je bij een pensionstal vaker wel hebt. Je kunt natuurlijk camera's ophangen maar toch vind ik het een spannend idee, hoe ervaren jullie dat?

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 11:45

Hallo allemaal,
Hoe is het bij jullie?

Ik ben zo blij dat we weer in de fijne seizoenen zitten en er een plens regen is gevallen afgelopen week.
Het gras bleef door de droogte wat achter dit jaar, maar begint nu toch goed te groeien.
De paarden hebben wel al lekker op de wei gestaan gelukkig.

Ik heb begin dit jaar een mobiel schrikdraadapparaat op zonnepanelen gekocht voor mijn track en wat een uitkomst is dat! Had ik veel eerder moeten doen. Nooit meer paarden door de draad en heel fijn dat ik geen gedoe heb met accu's wisselen of andere ongein.
Ik heb nog wat palen te vervangen en wat snoeiwerk te doen, plus de vloer van mijn zadelkamer moet nog vervangen worden maar verder is alles eindelijk precies zoals ik het hebben wil en geniet ik ontzettend van hoe goed ze er bij staan <3

Hieronder lopen ze in het "bakje"

Afbeelding

'S ochtends vroeg, even op stal om te voeren is ook zo'n geluksmomentje.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 23-05-22 11:52, in het totaal 3 keer bewerkt

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:49

Hier geniet ik ook nog iedere dag van hoe fijn ze erbij staan. Voor het eerst mijn ruin eens op gezond gewicht ipv ondergewicht.

Op de wei is 4 jaar niets gebeurd dus veel onkruid. Dat zijn we nu rustig aan het aanpakken. Verder nog hier en daar wat dingen die ik wil verbeteren maar dat blijft altijd wel

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:08

Hier ook vier eigen paardjes in eigen beheer...

Vindt de vakanties altijd wel een dingetje hoor....ook omdat ik hengsten er bij heb. Die kunnen dus niet bij anderen of bij elkaar in de buurt.

Maar ook voor thuis, onze honden vindt ik ook echt een ding. We hebben een Sint Bernhard van 7 jaar die met onze basset goed samen kan maar op straat niet leuk is met andere reuen. Hij kan niet gecastreerd worden omdat zijn lever waarden niet goed zijn. Vindt het toch soort van eng om iemand anders er mee te laten lopen, hij weegt 85 kilo....

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 13:06

Ziet er mooi uit!
Welk stroomapparaat heb je? Ik wil er op termijn ook voor gaan kijken.

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 15:18

Afbeelding

Hier ook alles zennnnn <3 heb wel heeeeel veel boterbloem dit jaar zucht, mag mij uuuuren gaan vermaken met de bosmaaier.

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 18:18

Ik ben nu op vakantie. Maar we hebben een camera, dus ik vermaak me regelmatig. Is toch heerlijk om ze zo te zien <3



Bobbejaan
Berichten: 117
Geregistreerd: 24-05-22

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 19:59

Ja hier ook en ook camera's kijk er regelmatig op, een must...

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-22 15:16

Daihyo schreef:
Ziet er mooi uit!
Welk stroomapparaat heb je? Ik wil er op termijn ook voor gaan kijken.


Volgens mij deze, of een soortgelijke van dit bedrijf.

https://www.agrishop.nl/voss-farming-su ... -accu.html

Oh geweldig om te zien hoe ze elkaar zo vermaken :D en geniet van je vakantie!

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:34

@LunarEclipse

Ik vul ook even je vragen in, lees hier wel altijd mee mar reageer bijna nooit...

- Hebben jullie het stuk gehuurd of gekocht?
Wij huren een stuk grond en schuur van een bevriende boer

- Hoeveel grond hebben jullie verdeeld over hoeveel paarden en op welke manier houden jullie de paarden?
Er loopt een Mini shet en paardh3t is ongeveer 5000m3

- Hoe veel tijd zijn jullie op een dag bezig en hoe ver wonen jullie van jullie plek vandaan?
Ik woon 7 minuten van de paardjes en werk 4 minuten van de paardjes, het werk ligt tussen thuis en paardjes. Ik ben als ik alleen voer en mest 45 minuten bezig per dag, smorgens zet ik de wei open en mest ik 10 minuten ongveer en savonds voer mest en zet ik alles klaar voor de volgende dag zoals stukje gras erbij in de zomer en hooi zakken voor in de winter. Ga ik iets doen met haar ben ik 2 tot 2,5 uur kwijt op een dag.

- Wat zijn dingen waar je tegenaan bent gelopen maar van te voren niet aan gedacht?
Kosten kwa onderhoudt wei, stallen en materialen zoals trekkerzijn sommige jaren best pittig.

- Hoe zijn jullie aan het stuk gekomen? (mp, via via, etc)
Gevraagt bij deze bevriende boer.

- Hoe doen jullie het met mest, hooi inkoop, hooi voeren, etc.?
Ik koop hooi bij de boer, de mest gaat bij hem op de mesthoop brokken koop ik in de winkel.

- Zijn jullie alleen, of hebben jullie hulp/pensionklanten?
Ik sta er alleen met mijn paardjes

- Hoe veel zijn jullie (gemiddeld genomen) maandelijks kwijt per paard aan basisvoorzieningen (huur, hooi, water)? (kosten zijn voor mij geen reden om in eigen beheer te gaan, maar ik wil op maandelijkse basis ook niet heel veel meer geld kwijt zijn )
Rond de 400 euro dat komt ook door de medicatie die mijn paard nodig heeft.

- Missen jullie wel eens het 'op pension' staan?
Ja, het samen dingen doen met stalgenootjes even samen rijden ed.

- Hoe doen jullie het met vakantie etc?
Mijn broer en zijn gezin of mijn broer zijn schoonvader verzorgd ze als wij zelf niet kunnen.

ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:04

Daihyo schreef:
Ik ben nu op vakantie. Maar we hebben een camera, dus ik vermaak me regelmatig. Is toch heerlijk om ze zo te zien <3
[ Video ]

[ Video ]



Hoi Daihyo,

Ik ben benieuwd welke camera jij hebt; ziet er zeer goed uit en ik ben ook op zoek :) naar een camera.

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:13


ceylonsil
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-07-11

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 16:19

Thnx!!!

JudiG
Berichten: 38
Geregistreerd: 13-09-17

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:17

Hey bokkers,

Ik heb de mogelijkheid om een weide over te nemen dit betekend dat ik het water, hooi en mesten allemaal zelf zou moeten doen. Nu is het zo dat ik nog student ben en een wei beheren niet alleen zou kunnen doen. Alleen vraag ik mij af of mensen ervaringen hebben met betrekking tot een eigen wei in eigen beheer te houden? Hoeveel tijd je er aan kwijt bent per week en of de kosten te doen zijn?

Ik zou begin van de winter dan de wei over kunnen nemen. De persoon waar ik samen bij sta die gaat dan uit de wei. Als je zelf rondom Arnhem woont en je denkt misschien wil ik wel in de wei? stuur me dan een prive berichtje waarom je in de wei wil en wat voor paard je hebt.

Beetje info over de wei:
Het is een paddock paradise van 1 ha, hierbij hebben we twee stukken waaronder 1 stuk van 0,6 ha waar een paddock paradise is gemaakt en een stuk van 0,4 waar een bak is en ook een paddock paradise van kan worden gemaakt.

Het is een doe-het-zelf stal dus je moet 2 a 3 dagen in de week voeren en mesten. Dit houd in dat je onverpakt hooi voert het water checkt/schoonmaakt en eventueel bijvult en ook mest. De mest word ook terug op het land gebracht dmv onze eigen spierballen en een riek. Verder staan de paarden in een park en is er een kleine buitenbak gemaakt, wat eventueel ook nog kan worden veranderd. Er staan op allebei de weides een huisje. Dit is huisje staat wel dicht ivm hangjongeren.

Als je intresse hebt pb

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:22

Wij zijn inmiddels verhuisd naar de nieuwe plek. Zie onderschrift voor foto's.
Het is nog lang niet klaar, moet best nog veel gebeuren, maar de basis staat :j

happytime

Berichten: 1244
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:15

Dalhyo,wat zal het je rust geven,geen waterstress meer als het enorm gaat regen :j

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:27

Nou absoluut. En nu gewoon lekker op de fiets kunnen ipv 20 minuten met de auto. Wat een luxe is dat!

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:15

CoRiNa1983 schreef:
@LunarEclipse

Ik vul ook even je vragen in, lees hier wel altijd mee mar reageer bijna nooit...

....


Nog bedankt voor je toevoeging!

Ik ben eruit dat ik uiteindelijk graag een plekje in eigen beheer wil. Nu is het nog niet de tijd ervoor maar ik hou het aanbod rustig in de gaten. Dus ik lees af en toe eens mee ter lering en vermaak.
Heb wel wat mooie plekken voorbij zien komen maar dat is steeds net iets te ver, als ik toch eens 15 km zuidelijker had gewoond :D

Daihyo

Berichten: 88069
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:22

En zoek ook buiten de advertenties om. Vaak gaan dat soort plekken ook via via. :j
Dus leer paardenmensen in de directe omgeving kennen :D