Zorgen maken om wolf...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:16

Maar een gemiddelde hond springt al met gemak over hele hoge hekken. Hoe kunnen mensen dan denken dat ze wolven achter een hekje van 1.20 m kunnen houden?

Loretta
Berichten: 8762
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 00:10

Paardenfann4 schreef:
Maar een gemiddelde hond springt al met gemak over hele hoge hekken. Hoe kunnen mensen dan denken dat ze wolven achter een hekje van 1.20 m kunnen houden?



In elk land waar de wolf komt is het het zelfde liedje. Vervolgens komt men er achter dat 1.20 te laag is. De schapenhouders weten al lang dat het geen zin heeft. Maar de pro wolfers blijven keer op keer herhalen dat 1.20 voldoende is.

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:33

120 met stroom is ook de eis voor duitsland om in aanmerking te komen voor vergoeding, maar daar laat onderzoek zien dat zodra er stroom op staat, ze er niet overheen gaan. daar zijn zelfs beelden van schapen tussen het hek en gewoon langslopende wolven. Is echter ergens de stroombron onderbroken, weten ze dat ook binnen no time.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:38

Hier gaan ze gewoon over minimaal 1,50m met flinke klap stroom. :+

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:38

Quir schreef:
Hier gaan ze gewoon over minimaal 1,50m met flinke klap stroom. :+


Dat is geen officiëel onderzoek (lees:dat komt niet goed uit) , dus dat is niet waar :P

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:07

Nee dat is waar. :=

Achja ze komen er vanzelf achter toch. :+

Vind het alleen echt zo bizar hoeveel vreselijke onwaarheden verteld worden door de pro's, maar nog veel erger, door de "experts". Al mag je ze zo echt niet noemen, maar dat doen ze zelf wel.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:14

Maar er komen pas akties als er veel leed is geweest en die akties zullen dan ook leed brengen voor de wolven.
Enkel verliezers!

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:31


Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:47

Die reacties eronder ook... oehhhh aaaaahhhhh geweldig %)

Loretta
Berichten: 8762
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:55

Quir schreef:
Nee dat is waar. :=

Achja ze komen er vanzelf achter toch. :+

Vind het alleen echt zo bizar hoeveel vreselijke onwaarheden verteld worden door de pro's, maar nog veel erger, door de "experts". Al mag je ze zo echt niet noemen, maar dat doen ze zelf wel.


Volgens de directeur van de Hoge Veluwe hebben we in Nederland geen wolvenexperts. Die zijn volgens hem wel in Europa maar niet in Nederland. Ik ben heel benieuwd wat de echte experts zeggen.

Het lastige is dat je nu als diereneigenaar totaal niet weet waar je aan toe bent. Maar gezien alle nare ervaringen uit het buitenland kan ik wel zeggen dat het er slecht uit ziet.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:06

Loretta schreef:
[

Volgens de directeur van de Hoge Veluwe hebben we in Nederland geen wolvenexperts.

Die man zit vast niet op bokt. Het stikt van de wolvenexperts hier... _O-

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:11

Kuggur schreef:
Loretta schreef:
[

Volgens de directeur van de Hoge Veluwe hebben we in Nederland geen wolvenexperts.

Die man zit vast niet op bokt. Het stikt van de wolvenexperts hier... _O-

Ja lach jij maar, we zullen de lieve wolfjes anders wel zwemles geven of leren op de veerboot te stappen :D
Mag je graag meegenieten hoor, we willen best delen met jou *\o/*

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:20

Ik maak me weinig zorgen, de meeste boeren hier bezitten geweren.
Een kennis van me trof een ijsbeer aan tussen zijn schapen een paar jaar geleden. Toen hij van de schok bekomen was haalde hij zijn geweer uit de auto en schoot hem af.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:23

Dat ben ik met hem eens. :j
Maar wel veel zelf benoemde experts in NL en vooral op internet. _O-

Dit is een Zweedse website met feiten over wolven, dus geen meningen verder. Ik weet niet of het lukt met translate of iets? Anders wil ik wel kijken of ik het naar het NL kan vertalen.
http://www.vargfakta.se/fakta-om-vargen/

Dit is ook wel een interessant plaatje (van bovenstaande website):
Afbeelding

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:29

Kuggur schreef:
Ik maak me weinig zorgen, de meeste boeren hier bezitten geweren.
Een kennis van me trof een ijsbeer aan tussen zijn schapen een paar jaar geleden. Toen hij van de schok bekomen was haalde hij zijn geweer uit de auto en schoot hem af.

Ja, maar dat is nu juist het probleem, dat mag niet hé....foei. Strafbaar feit...
Er loopt momenteel net een rechtszaak tegen een Nederlandse jager die in Duitsland een wolf neerschoot op het moment dat die wolf besloot zijn jachthond op te vreten.
Dát mocht nou net niet hé ;)
Men verwacht in Nederland van je dat je erbij staat te kijken als je dieren aangevallen worden.

In Duitsland roept men ook al een hele tijd schieten, scheppen, zwijgen...

mysa

Berichten: 10481
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:33

Bedankt Quir, voor de link.
Gelukkig is het beroep vertaler nog niet overbodig ;) Maar goed, het lukt wel een consistent verhaal te reconstrueren. (nooit geweten dat een wolvenpup vier hectare weegt) :)

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:09

Kuggur schreef:
Loretta schreef:
[

Volgens de directeur van de Hoge Veluwe hebben we in Nederland geen wolvenexperts.

Die man zit vast niet op bokt. Het stikt van de wolvenexperts hier... _O-


Of vrouw := kan het niet laten.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:19

mysa schreef:
Bedankt Quir, voor de link.
Gelukkig is het beroep vertaler nog niet overbodig ;) Maar goed, het lukt wel een consistent verhaal te reconstrueren. (nooit geweten dat een wolvenpup vier hectare weegt) :)


4 hekto haha, 400 gram. _O-

Als het niet helemaal makkelijk gaat, laat maar even weten. :)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:25

pien_2010 schreef:
Of vrouw := kan het niet laten.

Ehm, hij is een man. Dat is een feit, dus ik begrijp niet helemaal wat jij "niet kan laten".

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:38

Kuggur schreef:
pien_2010 schreef:
Of vrouw := kan het niet laten.

Ehm, hij is een man. Dat is een feit, dus ik begrijp niet helemaal wat jij "niet kan laten".


Ja ik zie het. Hij sloeg bij jou op de directeur vd Veluwe.
Ik las het als hij , die sloeg op de wolvenexpert, die dus niet op Bokt zit. Vandaar dat ik dacht, kan ook een vrouw zijn.

Loretta
Berichten: 8762
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:40

Kuggur schreef:
Loretta schreef:
[

Volgens de directeur van de Hoge Veluwe hebben we in Nederland geen wolvenexperts.

Die man zit vast niet op bokt. Het stikt van de wolvenexperts hier... _O-


Het stikt hier van de mensen die het nieuws over wolven uit het buitenland hebben gevolgd. Daarnaast zijn hier ook mensen die in het buitenland wonen zoals bijvoorbeeld Zweden die in de dagelijkse praktijk met wolven te maken hebben.

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:50


Stapleford
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:32

speurneusc schreef:
heb het hele artikel gevonden, zonder abonnement.

Nu de hele artikel :

In Limburg worden momenteel Wolf Fencing Teams samengesteld. Dat zijn groepjes wolvenliefhebbers die binnenkort afrasteringen plaatsen om vee te beschermen tegen de wolven. Er is maar liefst 600 kilometer omheining nodig om alle weides te beveiligen.
.
Vrijwilligers van Natuurpunt en het WWF zullen in het weekend van 20 juli een eerste afrastering plaatsen in Peer. Momenteel hebben al een honderdtal vrijwilligers zich opgegeven om mee wolfwerende afrasteringen te plaatsen. "Dat zijn mensen met heel verschillende achtergronden", zegt Diemer Vercayie van Natuurpunt. "We gaan dus eerst een opleiding geven aan al die mensen, zodat ze weten wat een wolfwerende omheining is en hoe ze die moeten plaatsen."
600 kilometer
Schapenhouders kunnen gratis beroep doen op de vrijwilligers. Het materiaal voor de afrastering moeten ze wel zelf betalen maar ze kunnen nadien 80 procent terugkrijgen via subsidies. Om goed te zijn zou er zo'n 600 kilometer speciale afrastering moeten komen, in 24 gemeenten waar schapenhouders daarvoor subsidies kunnen krijgen.
1,20 meter hoog
"In Vlaanderen verhogen ze een bestaande omheining meestal tot 1,20 meter", vertelt Vercayie. "Meestal wordt er onder- en bovenaan ook een stroomdraad geplaatst, zodat de wolf er niet onder of over durft. Dat is voldoende om de omheining wolfwerend te maken." Natuurpunt is nog steeds op zoek naar vrijwilligers om mee te helpen. Je kan je daarvoor opgegeven via de website van Natuurpunt.



In Duitsland spreken ze al over 1.80 hoog, e nog een meter de grond in, minimaal 6 draden en beide zijden een meter verharden met steen of beton.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:16

Vandaag stond in “Het Belang van Limburg” dat er sterk gevreesd wordt dat de Belgische wolvin Naya en haar pups gedood werden. De reu werd afgelopen donderdag nog op camera waar genomen maar de wolvin al maanden niet meer.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:29