Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 30 [ 747 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

(VOLG) Boerderijtje gekocht/ paard naar huis

 
Profiel   

Wij hebben oktober 2018 een droom boerderijtje gekocht. 1 mei is het zo ver en krijgen we de sleutel *\o/* . Het boerderijtje is eigenlijk zo goed als na onze smaak. Uiteraard moeten we schilderen binnen als alle spullen er uit zijn.

Vroeger hebben er paarden gestaan, maar om wat voor rede dan ook is de omheining een x weggehaald.

Afgelopen week zijn de palen voor het plaatsen van de omheining al bezorgd. De palen zijn 2 meter lang en gaan 70 cm de grond in.

Volgend weekend mogen we al vast beginnen met het plaatsen van de omheining. De bovenste draad willen we op 1.25 plaatsen. Palen steken 1.30 boven de grond uit. Wat is de afstand die jullie hebben tussen de draden? 60cm?

De stallen zijn wat smal. Aangezien mijn paard vrij groot is zal het schot opgeschoven worden waardoor zijn stal 3 x3,5 gaat worden. We gaan op zoek naar een B of een C pony voor erbij als maatje. Die kan wel een iets smaller stalletje krijgen (is dan nog 2,25 x 3,5).
De pony dient echt als maatje en mag best een klein gebreken hebben, zolang die maar niet bevangen is en gewoon het land in kan met mijn paard.

Zal de komende tijd foto’s plaatsen van de vorderingen van de omheining, stallen uiteraard van ons boerderijtje zelf.



[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 16:22 



 
Profiel   

Mooie vooruitzichten, wat draden betreft, zou ze om de veertig cm zetten, dus minimaal drie stuks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 16:26 



 
Profiel   

Leuk om te zien. Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 16:27 



 
Profiel   

Leuk. Ik ga je volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 16:28 



 
Profiel   

bigone schreef
Mooie vooruitzichten, wat draden betreft, zou ze om de veertig cm zetten, dus minimaal drie stuks.



Hij heeft altijd tussen 2 draden gestaan. Waarom zou jij kiezen voor 3 draden?

Heb nu al 2.000 meter aan draad, dan moet ik nog 1.000 bij bestellen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 16:32 



 
Profiel   

Omdat je er een kleinere pony bij wil en wanneer dat er eentje is die een dikke wintervacht heeft gaan ze er zo tussendoor , die staat op een andere hoogte dan de grote.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 16:34 



 
Profiel   

Super leuk!! Ik ga volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 16:40 



 

Ik volg ook ! Altijd leuk zulke projecten

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 16:55 



 
Profiel   

Tof!! ik volg ook.

En ik zou ook gaan voor 3 draden, zeker aan de buitenzijde.
Mijn haflinger ging als jonge duivel zo de stroomdraad onder als het er maar 2 waren. :+
Is nu gelukkig wel een beetje slimmer geworden :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 16:59 



 
Profiel   

Gefeliciteerd. Wij gaan dan gelijk op. Ook 1 meide sleutel en paarden aan huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 17:09 



 

Gefeliciteerd! Ik ga even mee lezen, wij krijgen ik juni de sleutel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 17:11 



 
Profiel   

Ik zou ook 3 draden doen als het de enige omheining is, hier ook 3 draden ivm een shet een lage en ivm een die graag over de omheining heen gaat op 1.30, rond de 50 cm ertussen 1.30-80-30
Mogen jullie al omheining plaatsen van de verkopers nu? Wat fijn dan kun je al vooruit. ik mag gelukkig wel al de paaltjes neerleggen gisteren toevallig gekocht maar plaatsen durf ik nog niet om te vragen eigenlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 18:53 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Ik zou ook 3 draden doen als het de enige omheining is, hier ook 3 draden ivm een shet een lage en ivm een die graag over de omheining heen gaat op 1.30, rond de 50 cm ertussen 1.30-80-30
Mogen jullie al omheining plaatsen van de verkopers nu? Wat fijn dan kun je al vooruit. ik mag gelukkig wel al de paaltjes neerleggen gisteren toevallig gekocht maar plaatsen durf ik nog niet om te vragen eigenlijk



We hebben het als voorwaarde bij de onderhandelingen gedaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 19:51 



 
Profiel   

Wauw wat super zeg. Ik ga je volgen. Leuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:08 



 
Profiel   

Tymone schreef
Lynn_Nikita schreef
Ik zou ook 3 draden doen als het de enige omheining is, hier ook 3 draden ivm een shet een lage en ivm een die graag over de omheining heen gaat op 1.30, rond de 50 cm ertussen 1.30-80-30
Mogen jullie al omheining plaatsen van de verkopers nu? Wat fijn dan kun je al vooruit. ik mag gelukkig wel al de paaltjes neerleggen gisteren toevallig gekocht maar plaatsen durf ik nog niet om te vragen eigenlijk



We hebben het als voorwaarde bij de onderhandelingen gedaan :D


Dat is slim, ik had niet verwacht bij onze verkopers dat ze nu sinds vandaag al verhuisd zouden zijn en er nu 2.5 weken niemand woont en ik nu al vrij zou hebben en dus ook tijd om al te beginnen, mijn handen jeuken namelijk. Ik durf het ook niet te vragen eigenlijk, ben al blij dat spullen neerleggen geen problemen zijn. Hoeveel grond heb je erbij zitten?
Moeten jullie nog veel aan de woning zelf doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:22 



 
Profiel   

Wat leuk om te volgen. Wij komen een half jaartje na jullie, kunnen hopelijk in december over.
Lees even mee voor de tips over de draden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:25 



 
Profiel   

@lynn_nikita

Bij ons wonen ze er nog. Ze gaan zelf 24-4 verhuizen en 1-5 is dan de overdracht.

De woning is 15 jaar geleden helemaal gerenoveerd. Dat houdt in, nieuwe rietenkap, de deel is bij het woonhuis aangetrokken en woonkamer geworden. Beneden voorzien van vloerverwarming en een natuursteen vloer, nieuwe keuken, badkamer etc.

De keuken en badkamer zou ik zelf niet zo gekozen hebben, maar passen wel echt bij de boerderij. Vind het ook wel echt mooi gedaan.

Voorlopig laten we het dan ook zo en gaan eerst lekker wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 21:03 



 
Profiel   

wat leuk, veel succes in jullie nieuwe huis!

voor wat betreft de omheining, 2 draden is prima hoor. Als de kleine pony niet al te klein is. Zorg dat je ook stroom op de onderste draad hebt. Mijn paarden zijn er nooit doorheen gegaan, de kleinste hier is 1.20.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 21:15 



 
Profiel   

Super cool! Ik had een shet en een paard ook gewoon achter twee draden staan. Ging prima. Had voor de shet een stukje waar hij alleen in kon zodat als ie m’n merrie zat was even kon vluchten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 21:32 



 
Profiel   

Gaaf! Mijn buitenomheining is op 30-60-100-150 van de grond, maar ik heb een ontsnappingskunstenaar van een shetty als vriendje. Binnenomheining is 40-80-130. Zo even uit mn hoofd gezegd.
Denk echter als je inderdaad voor een B-C pony gaat dat zoveel draden zo laag niet per se nodig gaan zijn.
Heel veel plezier gewenst alvast

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 10:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd :)

Ik heb 4 draden: 135, 95, 55 en 25 cm. De laagste is voor de honden dus in jouw geval zou ik zeker voor een buitenomheining 3 draden doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 10:29 



 
Profiel   

En ik weet niet waar jullie gaan wonen maar met het oog op eventuele roofdieren en loslopende honden is een deugdelijke omheining niet verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 10:35 



 
Profiel   

Vandaag zijn de palen geplaatst en zitten alle isolatoren er op. Er is super hard gewerkt en echt alle palen zitten al in. Gras staat al goed hoog. Dat gaan mooie baaltjes worden.

We krijgen een draver op proef zodra ons paard naar huis komt.


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 19:23 



 
Profiel   

Lekker perceel zo te zien! En genoeg gras inderdaad. Veel plezier en succes met je paardje(s) aan huis!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 09:55 



 
Profiel   

Zou nu eerst hooien, heb je je eerste ronde wintervoer binnen, dit is een mooie lengte. Zoek een boer in de buurt om te maaien en te schudden en een loonwerker voor het wikkelen, desnoods grote balen om te verkopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 09:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 30 [ 747 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen