Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 19:20

Ik heb het altijd een ding gevonden en nu hik ik er weer tegen aan. En waarom? Ik vond de eigenaren super aardig en lief maar goede redenen om ergens anders heen te gaan.

Ik snap niet wat dat toch is, ik heb het altijd -O-

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:22

Ja hoor, ik ook.
Je krijgt vaak uiteindelijk een goede band met de mensen, en dan weet je dat je elkaar veel minder zult zien wanneer je gaat verhuizen naar een andere stal. Maar inderdaad altijd eerst om jezelf en om je paardje denken, goede keuze :)

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:26

Klanten komen en gaan bij een pensionstal ook na jaren dus als je opzegt om wat voor reden dan ook. Dat hoort bij het bedrijf. Hier ook wel eens na jaren om privé redenen.die weet ik wel maar ga ik hier niet neerzetten. Het is echt geen ding om je zorgen om te maken. Tegen aan te tikken.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 19:30

Nee klopt, ik kan t ook prima relativeren maar toch voel ik het meteen in mijn buik. We hebben inderdaad een goede band en ik wil gewoon niet dat ze het persoonlijk omvatte.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:33

Ja ik snap het wel. Vond het ook niet makkelijk. Maar had ook wel goede redenen en dat snapten ze wel de laatste keer. Dus was niet echt een probleem.

Bij de eerste keer kwamen de paarden niet meer buiten. Dat was op een manege waar ik ook les gaf en van alles nog meer deed. Daar stopte ik dus ook mee en dat werd me absoluut niet in dank afgenomen. Heb daar m’n maand opzegtermijn niet volgemaakt.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:33

Nope.
Eerste stal jaren met plezier gestaan maar toen de verzorging te wensen overliet paard opgeladen en vertrokken. Stal bestaat nu niet meer, wel nog contact met oud stalgenoten en voormalig stalhouder.
2de stal weggegaan omdat ikzelf verhuisde. Netjes opzeg gegeven en vertrokken. Geen contact meer met die mensen.
Stal waar ik nu sta is heel goed voor paard, minder voor mezelf (ik ben er altijd helemaal alleen, beetje saai soms).
Voor mezelf zou ik willen verhuizen, voor paardlief wil ik dan wel dezelfde verzorging en dat heb ik nog niet gezien bij omliggende stallen.
Als ik verhuis, zal ik verder geen contact meer hebben met stalhouder vermoed ik.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:44

Ik had dat vooral met mijn werk opzeggen. Wel wat anders natuurlijk. Ik ben zelf vooral snel bang voor de reactie en hoop dat ze gewoon niet boos worden op mijn keuze (dit is ook de reden dat ik bijna nooit nee zeg := ) Dus ja. Ik herken het wel

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:15

Hangt van de reden af, in geval van verhuizing of verkoop paard lijkt het me een stuk makkelijker dan bij onvrede. Wordt ook niet altijd even goed op gereageerd door stalhouders

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:18

Ohh ik wel, nog maar één keertje gedaan omdat ik bewust weg ging, maar wel staan huilen hoor. Ik moet er wel bij zeggen dat de eigenaresse een goede vriendin was geworden en ik daar hééééél graag stond, was ook met pijn in mijn hart dat ik daar weg ging maar ik had een prachtig plekje dichterbij huis gevonden.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:19

Ik vond het ook wel lastig. Sowieso ben ik sociaal al niet de beste dus zo'n gesprek zie ik altijd tegen op, maar zeker op de stal waar we een half jaar geleden stonden had ik hele leuke stalgenoten, dat mis ik nog steeds wel (maar die zijn ondertussen volgens mij ook allemaal weg :+ )

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:33

Ik moet het afkloppen... maar ben zelf 2 x ergens zonder gedoe weggegaan. Heb nu al jaren de paarden thuis en we hebben ook een paar 'pensionklanten'. Daar vertrekt ook wel eens iemand en we zijn altijd in goede harmonie uit elkaar gegaan.

Ik ben eerlijk en open en vind het prima als mensen iets anders willen. Stel ook zelf eisen. Ik vind het wel fijn als mensen het eerst tegen mij zeggen en pas daarna tegen andere stalgenoten (maar zelfs dat overleef ik wel :) ).
En ik hoef er niet van te leven, dat scheelt misschien ook....

entless
Berichten: 312
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: samen met mijn lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:42

Ik vond het heel moeilijk vooral omdat ik wist wat mij de laatste maand te wachten stond. :(

Er was geen begrip voor mijn privé situatie of de medische toestand van mijn paard, het enige wat telde was hun menig en hun pony's. Zelfs stalgenoten maakte mij de laatste weken het leven zuur.
Achteraf heb ik alleen spijt dat ik niet gelijk weg ben gegaan. Het had mij een hoop verdriet bespaard.

Poekkie

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:44

Nope....
Was weggegaan nadat stalhouder recht in mijn gezicht loog ivm medicijnen. Of ze dus kwaad of teleurgesteld zou worden of niet kon mij geen bal meer schelen :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:19

Nope, was een hele mooie vriendschap tot ik ineens telefoon kreeg dat mijn paard gevaarlijk was en niet meer op weide mocht. Heb de "waarom" nooit geweten, ze wilde niet meer met me praten, deed kinderachtig goed haar best om me te ontwijken. :?
Tsja, dan is het simpel. :wave: Als we er niet als volwassenen over kunnen praten. Dan niet he.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:28

Is altijd moeilijk. Zelfs ooit weggegaan bij een zeer goede vriendin (eigenaar vd manege), omdat het daar voor ons paard niet goed was toeven. Haar man vond het heel moeilijk en dat gaf spanningen. Maar wij bleven gewoon met elkaar door mennen en hebben dat heel erg goed uitgesproken zonder enig verwijt van mijn kant richting hun zorg. Want de zorg was goed, maar er liepen teveel kinderen die eten gaven tussendoor aan ons zeer sobere paard. Dus dat werkte niet.
Tweede keer zelfs verhuisd binnen één straatje met toen twee paarden. Daar werden wel kritische noten gekraakt, maar ook elkaar altijd gewoon tegen kunnen komen, ook al was ik helemaal weggegaan, dus ook met lessen gestopt. Maar die vrouw was ook zo lief en aardig.

Ik denk dat het altijd rot blijft, maar je het beste dit soort kritische noten vriendelijk, helder en zonder verwijt moet kunnen kraken. Want uiteindelijk doet iedereen altijd/ meestal zijn best ook al pakt dat soms fout uit.

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:31

Hier in de meeste gevallen wel problemen.Ik houd niet van veranderingen,maar soms kan het niet anders. Zeker als ik vind dat mijn paard niet goed verzorgd wordt.Ik praat er wel vantevoren over. Er zijn er ook die zonder voorafkondiging ineens weg zijn.Misschien om ruzie te voorkomen,maar mijn stijl is dat niet.

Sherivey
Berichten: 8624
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:48

Heb het een keer moeilijk gevonden, omdat ik de stal opzich heel fijn vond. Maar reed toen vrij fanatiek dressuur en reed ook paarden bij op een andere stal. Hadden daar ook een binnenbak en volpension. Dus toen besloten te verhuizen, omdat de accommodatie meer aansloot op wat ik op dat moment wilde.

Stallen daarna kostte me minder moeite, maar merk wel dat sommige staleigenaren er een groter punt van maken. Ben er niet weg gegaan vanwege slechte verzorging oid, maar omdat ik een stal vond met bvb betere ligging. Mijn vorige stal lag bvb in de polder, met veel verkeer en weinig berm. Als ik dan en stal kan vinden waar ik zo het bos in kan rijden, dan is dat voor iemand die vooral buiten rijd natuurlijk niet zo'n moeilijke keuze

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:52

En soms is het bijna grappig, ken een situatie waarin iemand wegging van haar oude stal en dat de stalhouder de trailer nog achterna rende en riep 'Maar beter dan hier krijg je het nergens ...'
Sneu, maar het verhaal wordt hier in de buurt heel vaak verteld, ook wel grappig }>.
Moraal: maak het niet persoonlijk, wordt het makkelijker van.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:34

Drie keer met paard verhuisd, een keer omdat ik zelf naar de andere kant van het land verhuisde en twee keer omdat de manier van houden op de stal toch niet bij mijn paard/mij pasten (ik heb hier aan de andere kant van het land even moeten leren wat de wel en niet passende stallen voor ons waren :)) ).

Geen van allen een probleem geweest, netjes op tijd opgezegd en opzegtermijn (incl. maand stallingsgeld) in acht genomen. Bij het opzeggen gewoon zakelijk geweest met aangeven waarom ik wegging en waarheen. Ondanks dat ik niet bij alle 3 de stallen echt goed overeen kwam met de staleigenaren (eentje bleek qua mentaliteit écht mijn ding niet, dat had bijna niet verder uit elkaar kunnen liggen zelfs al had ik daar naar op zoek gegaan :+ ) nooit een onvertogen woord gevallen, en paard is ook tijdens de opzegtermijn netjes volgens de standaard van de stallen verzorgd altijd. Gesprek is wel altijd even slikken om te moeten voeren, maar ik heb echt geen negatieve ervaring met verhuizen.

Nou ligt het ook een beetje aan waar je staat, ook tussen stalhouders zitten gekke joppies... Ik kan er zo een stuk of 5 hier in de omgeving opnoemen dat als je daar weggaat je er donder op kunt zeggen dat het gezeik geeft, ongeacht de reden of je eigen gedrag := Dat zijn dan ook stallen waar ik niet heen zal verhuizen. Kwestie van gedegen vooronderzoek doen voordat je ergens heen gaat.

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:00

Bij de laatste stal was ik vooral heel blij dat we weg konden. Wilde mijn paard daar echt geen moment langer hebben staan. Was vooral bang voor de reactie van de eigenaren, maar dat was dan ook een van de vele redenen van vertrek. :Y)

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:12

Op de laatste stal was het opzeggen heel moeilijk, ben er namelijk weg gegaan omdat mijn moeder doodziek was en mijn paard even echt dichtbij huis wou. Ben toen ook direct vertrokken.

De stallen ervoor was het eigenlijk echt zakelijk: paard verkocht of paard blessure dus naar een weide/kliniek. Nooit veel gedoe rond gehad.

Ik weet wel dat als ik op mijn huidige stal ooit vertrek dat een enorm emotioneel gedoe wordt. De staleigenaar is ondertussen 1 van mijn beste vriendinnen geworden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:13

Het kan je verbazen hoe snel dat kan om slaan seltje. :x
Ik beschouwde de laatste stal eigenaresse als familie.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:24

Ik heb 30 jaar op dezelfde stal gereden (op een pony van hun) en gestaan (met eigen paarden/pony’s. Enof me dat moeilijk viel om de stap naar een andere stal te maken.
Had niet direct met de stalling op zich te maken, maar omdat mijn paard geblesseerd is en alleen nog rijdbaar onder optimale omstandigheden.

Om te zeggen niet zo moeilijk, ze hadden ook alle begrip en zagen mijn worsteling, maar het gaan...
Nu ben ik 4 jaar verder en is mijn paard ook in de bak met super bodem niet meer echt rijdbaar en sta ik op een veel te luxe stal met een paard waar je hooguit een rondje mee kan stappen. Maar ze is drachtig en gaat daar haar veulentje krijgen. Voor daarna ga ik een goed baasje zoeken die haar verder als fokmerrie wil gebruiken.
Het veulen gaat dan naar een opfokstal dus moet ik weer afscheid nemen van een stal waar ik het reuze naar mijn zin heb.

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:27

Ik heb momenteel het zelfde.
Dit weekend krijg ik te horen of ik naar die andere plek kan waar mijn pony 24/7 naar buiten kan en ik minder hoef te doen.

Ik sta nu op een doe het zelf stal en de stal verhuurder zie je eigenlijk nooit het is meer mijn stagenootjes.
Er staan momenteel al 2 stallen leeg en als ik dus weg ga moeten ze mijn diensten ook overnemen.
En bij iedereen die tot nu toe weg is gegaan zijn ze omgeslagen van super aardig naar ja hoe zeg ik dat "bitches" :') .

De oude pension klanten konden niks goed doen ect ect. terwijl er daarvoor niks was en ze ook niet om rare redens zijn weg gegaan ( 1tje bij een vriendin en 1 kon gratis ergens gaan staan in ruil voor lessen)

Nu ben ik heel bang dat ik die pis paal ga worden ondanks dat ik nu echt op goede voet ben met iedereen.
Maar ik hou me zelf vast dat ik naar een beter plekje ga waar het voor mijn pony gewoon veel beter is.
Ik probeer straks maar door de zure appel heen te bijten.
Ik ga gelukkig ook bijna meteen weg als de knoop word doorgehakt dus dat scheelt iets hoop ik .

edit: en ik sta niet meer bij mijn beste vriendin op stal als ik weg ga -O- Maar ze heeft gelukkig het plekje gezien waar ik geen ga en snapt mijn keuze 100%

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:33

anjali schreef:
Hier in de meeste gevallen wel problemen.Ik houd niet van veranderingen,maar soms kan het niet anders. Zeker als ik vind dat mijn paard niet goed verzorgd wordt.Ik praat er wel vantevoren over. Er zijn er ook die zonder voorafkondiging ineens weg zijn.Misschien om ruzie te voorkomen,maar mijn stijl is dat niet.



op 1 stal genoot na weet de rest ook niet dat ik dit weekend hoor of ik weg ga of niet.
Dit omdat mijn stalgenootjes zich toch echt bijzonder gaan gedragen.
Ik heb dit nu al een paar keer mee gemaakt met andere die weg zijn gegaan.

Ik heb aan de gene die bij ons alles regelt wel door laten schemeren of ik niet weet of ik blijf.
Maar dan hoor ik van 1 stagenootje dat die meteen uit gehoord is waarom ik dat nu weer denk enz enz. inplaats van dat ze terug naar mij komt.

Aan gezien het nog niet 100% zeker is hou ik dus idd mijn mond omdat ik anders geen leuke tijd meer zal hebben