Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:47

De eerste keer was het makkelijk: ik ging 200 kilometer verderop wonen en ging na het weideseizoen niet meer mee naar 'binnen'. Dat snapte de stalhouder ook prima en hij wist het al een flink tijdje. De tweede keer was het lastiger omdat het een minder duidelijke reden was dan de eerste keer, maar wel iets wat uit te leggen was. Ben wel iets eerder dan gepland overgegaan.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:48

Helemaal niet eigenlijk, :+
Ik kom op stal voor mijn paard en niet voor de eigenaren... Maar zo ben ik, ;) Gewoon vriendelijk, niks meer, niks minder, :)
Snap wel dat het moeilijk kan zijn als je het goed kan vinden met je staleigenaren\stalgenootjes, dat maakt weggaan natuurlijk ook veel moeilijker.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:42

Ligt een beetje aan de reden van de verhuizing. Ik ben een keer naar een andere stal gegaan omdat ik zelf ging verhuizen. Die mensen heb ik nog een mooie bos bloemen gegeven als extra bedankje voor alle fijne jaren.

Maar ik ben ook wel eens verhuisd omdat het gewoon écht niet meer ging op een stal; afspraken werden constant niet nagekomen, pony kreeg veel te weinig te vreten en ik rende de benen onder m’n lijf vandaan (terwijl ik er volpension stond!). Druppel was herhaaldelijk dierenartskosten omdat mijn pony steeds weer bij een knol gezet werd die van alles mankeerde wat besmettelijk was. Ik heb mijn spullen gepakt en ben weggegaan.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:46

Ja, vooral op m'n eerste stal vond ik het heel moeilijk, heb daar echt graag gestaan maar dat heb ik ook duidelijk gemaakt. Gewoon de combinatie met halfpension en school ging niet meer. Tweede stal was een ramp, amper 6 weken gestaan, dus dat was iets minder proper. De laatste stal heb ik ook bijna 2 jaar gestaan, maar omdat mijn paard op pensioen ging en zij hadden het al zien aankomen, begrepen ook maar al te goed dat ik alle luxe niet meer nodig had, dus dat is ook allemaal heel fijn en begripvol verlopen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:48

Gwenvd schreef:
Ik heb het altijd een ding gevonden en nu hik ik er weer tegen aan. En waarom? Ik vond de eigenaren super aardig en lief maar goede redenen om ergens anders heen te gaan.

Ik snap niet wat dat toch is, ik heb het altijd -O-


Ik vind het ook lastig, stal opzeggen, nieuwe hondenoppas, mezelf als hondenoppas opzeggen...
Nooit leuk!

( tenzij verhuizing naar andere kant van het land inderdaad )

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 15:50

Mijn eerste keer was ook een groot drama. De keer erna ging ik ook 50 kilometer verder verhuizen en die stal was ook gewoon heel makkelijk en vriendelijk.

De vorige keer ging het ook wel prima maar toch wel beetje de bibbers. Volgende week ga ik opzeggen, ik ga omdat het er goedkoper is, betere accommodatie en ik dan gewoon altijd kan rijden. Ik betaal nu een godsvermogen voor alleen een slechte buitenbak ( natuurlijk ook voor de paddock enzo). Ik wil nog 1 keer mijn paard oppakken en echt goed aan het werk zetten en uitv(laten) brengen. Dan moet hij wel kunnen lopen. Over een paar jaar maakt het niet meer uit en mag hij lekker lantevanteren met een pre pensioen.

Ze zorgen toch voor je dier, en zeker als ze dat goed doen dan is dat zo fijn en ben je ze gewoon heel dankbaar. Ik heb dat nu ook! Ze zorgen goed voor hem, hij is mooi op gewicht, houden rekening met zijn nukken enz.

Pieneappel

Berichten: 488
Geregistreerd: 29-03-10

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:01

Ja, ik vond dat erg moeilijk en zag er zo tegenop :+
Uiteindelijk viel het mee, zei ze “moet jij weten, het is jouw paard” en vroeg niet eens naar de reden. Afgesproken dat ik een maand opzegtermijn aanhield en in de loop van die maand gezegd wanneer ik precies ging.

Een uur nadat pony verhuisd was afscheid had genomen/sleutel ingeleverd werd ik op alle Social media verwijderd :evaw:
Samen met mijn redenen om te verhuizen wist ik meteen dat ik een heeel goede keuze had gemaakt!!
En pony staat er nu stukken beter bij :D

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:02

Jaaaa ik heb dat ook! Ik merk dat veel pensioneigenaren er toch ook niet zo zakelijk (of juist te zakelijk haha) in staan en op hun tenen zijn getrapt als je weggaat of gefrustreerd zijn juist ivm de inkomsten die wegvallen. Ik zie toch dat iemand die op heeft gezegd vaak wel anders wordt behandeld. Op de grotere stallen niet, maar de kleinere wel.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:19

Nooit heb ik daar de bibbers voor, want heb altijd een goede reden, verhuizing waardoor het te verweg is om dagelijks op en neer te gaan autorijden om je paard te komen verzorgen. Bij verkoop geen paard meer en dus stalling opgezegd en bij overlijden van paard ook stal opgezegd en bij alle de keren wisten de stalhouders het een tijdje al, ben er altijd open en eerlijk over.

En ik mocht nog altijd terugkomen als ik weer een paard zou hebben.

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:31

Hier ook best moeilijk hoor..
eerste stal gingen we verhuizen omdat de accommodatie steeds slechter werd rijbak werd enorm zwaar hekwerk niet hellemaal top maar voor de rest paardlief had het eigenlijk wel goed. Maar de staleigenaar had zijn huis ook in de stille verkoop oude man dus na een jaar dat wij verhuisd waren was het ook verkocht.

2e stal paardlief had het weer goed maar ik werd enorm gebruikt ook weer een keuze om te gaan.

En nu willen wij ook weer verhuizen. De nieuwe staleigenaren waren eerst mijn stalgenootjes super lieve mensen kunnen we ook goed mee opschieten maar nu ze staleigenaren zijn kijk je toch weer anders naar ze voor mijn gevoel. Nou kijk ik naar de welzijn van mijn paarden heb er nu 2 wil ik toch verhuizen paarden zijn wel enorm relaxt geworden op deze stal hebben ook echt beide een maatje waardoor het weer moeilijk vind en je voor de rest echt alles heb binnenbak ect. En de nieuwe staleigenaren denken ook wel veel met je mee hoor dat wel.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:37

Heb maar 1x geen moeite gehad met opzeggen en dat was omdat mijn paard daar niet genoeg te eten kreeg, amper naar buiten ging en ik echt HEEL blij was om weg te kunnen.
Heb daarintegen ook al 2x met tranen gestaan omdat ik echt niet weg wilde maar het beter was voor mij of mijn paard.

In december weer een verhuizing voor de boeg, maar dit wist ik al voor ik naar deze plek ging en wist dus dat het tijdelijk was. Dit maakt het opzeggen wel makkelijker.
Ik denk dat ik toch maar terug ga naar de plek waar ik met tranen opgezegd heb. Vond het daar zo fijn dat ik maar over mijn eigen frustraties jegens een stalgenoot heen moet komen.
En dan hopelijk nooit meer opzeggen/verhuizen :(:)

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:43

Ayasha schreef:
Het kan je verbazen hoe snel dat kan om slaan seltje. :x
Ik beschouwde de laatste stal eigenaresse als familie.

Die ervaring heb ik ook gehad helaas. Ik beschouwde de staleigenaren en stalgenoten als familie, ze waren er voor me toen mijn moeder overleed etc.
Toen ik de stal opgezegd had met een hele goede reden(de paarden komen daar 's winters niet buiten en ik wilde dat wel graag) werd ik al in mijn opzegmaand heel koeltjes behandeld en sindsdien word ik compleet genegeerd door iedereen die er nog staat/komt. Beetje naar is het wel, en dat omdat ik voor het welzijn van mijn paard gekozen heb..

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:32

Bij mijn vorige stal vond ik het zeker lastig, paard had het fantastisch, normale stadgenoten en fantastische eigenaar.

De stal waar ik sinds mei sta is dit alles behalve. Ik voel mij er niet prettig, er mankeert van alles aan.. Nog een week, dan verhuist m'n paard helaas weer. Nu heb ik er totaal géén moeite mee!

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:10

Ragdollcat schreef:
Nooit heb ik daar de bibbers voor, want heb altijd een goede reden, verhuizing waardoor het te verweg is om dagelijks op en neer te gaan autorijden om je paard te komen verzorgen. Bij verkoop geen paard meer en dus stalling opgezegd en bij overlijden van paard ook stal opgezegd en bij alle de keren wisten de stalhouders het een tijdje al, ben er altijd open en eerlijk over.

En ik mocht nog altijd terugkomen als ik weer een paard zou hebben.

Nou ja,als je paard verkocht of dood is,dan lijkt het me toch logisch dat je de stal niet meer nodig hebt?Tenzij je meteen op zoek gaat naar een nieuwe en je box gereserveerd wilt houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:18

Ik ben nu 3x verhuisd met mijn vorige merrie meegerekend. Het opzeggen van de eerste stal vond ik verschrikkelijk, zulke lieve mensen die altijd super voor haar zorgden. Ik wilde haar alleen 24/7 buiten hebben. Ik heb denk ik een week lopen piekeren hoe ik het het beste kon brengen, voelde me zo banketstaaf. Hun reactie: 'Wat jammer zeg! Wil je koffie?' :+ En vervolgens een hele gezellige avond gehad dus ik had me druk gemaakt om niets.
De tweede stal ging stoppen en de sfeer was daar dusdanig slecht dat ik enorm opgelucht was toen we weggingen.
Stal nummer 3 ging het opzeggen via de app. Staleigenaar zat binnen en wilde niet naar buiten komen. Ik ben een week na het opzeggen vertrokken omdat het echt niet goed ging met mijn pony daar. We hadden (hebben) duidelijk een andere mening over paarden houden.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:41

Ik vond het een loodzwaar iets, klinkt raar maar ik stond dan ook op een superplek.De staleigenaar moest huilen en toen ging ik mee doen was best pittig.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:03

Hier de eerste keer verhuist omdat ik zelf verhuist was en het te ver weg was voor mij. Vonden het heel jammer maar begrepen het wel en zagen het ook aankomen. Vond het wel moeilijk om op te zeggen.

2de keer was een tijdelijke stal had een contract voor 6 maanden had dit via de vader van mijn werkgever kunnen regelen tot ik een goede stal had gevonden. En had ookna 6 mnd een nieuwe stal gevonden. Hier vond ik het niet moeilijk omdat het een tijdelijke oplossing was en dit was voor beide duidelijk.

De keer er na vond ik wel weer lastig. Op zich een fijne stal maar moesten zelf uitmesten en in rooster zelf buiten zetten. En andere stalgenoot die mijn veulen had gekocht en haar dochter reed op mijn pony verhuisde naar een stal stukje verder op waar vol pension was en goedkoper wel iets minder luxe maar wel een binnenbak.
Bij de opzegging werd er over de stal waar ik neen ging erg negatief gesproken. En werd er gezegd dat ik het daar nooit lang ging vol houden.

Nou was de beste keuze ooit. Sta er niet alleen nog met mijn pony's inmiddels een pony er bij. En woon er ook en is de stal eigenaar inmiddels mijn schoonvader en de opa van mijn 2 kinderen.

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:32

marleen_usar schreef:
Ik vond het een loodzwaar iets, klinkt raar maar ik stond dan ook op een superplek.De staleigenaar moest huilen en toen ging ik mee doen was best pittig.

Maar waarom ging je daar dan weg?

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:47

De eerste keer had ik geen centje pijn. Was 24/7 binnen met een beetje weide in de zomer en wij gingen verhuizen. Pony zou al voorop gaan en wij er achteraan. De stalhouder is daar 'gewend' aan types die stiekum hun paard op straat inladen en vertrekken zonder te betalen. Ik ben gewoon met een handdruk en een aantal dagen voor mijn maand afliep vertrokken. Stallen stonden toch weer zo vol.

Daarna naar een hit actief gegaan waar we al niet op goede voet binnenkwamen met de stalgenoot met de grootste allures. Uiteraard kreeg mijn merrie mot met haar merrie en eigenlijk binnen een week al met de stalhouder afgesproken dat ze er mocht staan tot ik wat anders had. Geen zin in al dat wijvengezeik.

Daarna heel fijn bij een boer gestaan, maar alles tegen elkaar afgewogen was dat niet de plek voor ons om een 2e bij te zetten. Mede omdat de mijne erg karaktervol is en al niet makkelijk te koppelen. Dat zou qua stallen en land zo'n ongelofelijke stoelendans worden... Vond het wel jammer om er te vertrekken en zat er ook wel mee in mijn maag toen ik het 'moest' zeggen.

Dus ja, een fijne plek op zeggen vind ik wel moeilijk :D

Oehlala
Berichten: 4305
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 19:17

nee eigenlijk niet. gewoon open en eerlijk zijn en de opzegtermijn in acht nemen. nu heb ik ook nog nooit problemen gehad met mijn stallingen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:58

Ik vond het nooit leuk om te moeten zeggen, maar heb nooit gedoe gehad. Altijd netjes op tijd opgezegd en de laatste maand uit kunnen zitten tot ergens eind van die maand wat handige verhuisdatum was.
Bij sommigen werd er niet strak een opzegtermijn gehanteerd, maar gewoon wel netjes gedaan. Vriendelijk bedankt met meestal iets lekkers of een bon als afscheid. Ook als ik blij was dat ik er weg kon vanwege bepaalde dingen/gedrag waar ik ongelukkig van werd.

Aan de andere kant hier thuis enorm moeite gehad met mensen die niet normaal op tijd op konden zeggen en ons ineens verlieten zonder het opzegtermijn te respecteren qua geld en/of ond lieten zitten met een incompleet verzorgrooster, paard dat ineens zonder maatje in de wei achterbleef, etc.

Ik heb in bepaalde gevallen nog wel de rest van de maand teruggegeven, maar op een gegeven moment had ik er wel genoeg van. Zij wilden eerder weg dan einde van de maand. Het hoefde niet van mij, paarden en mensen werden niet vervelend behandeld die laatste maand, bij problemen met ziekte of ineens tijdgebrek boden we altijd een oplossing aan om te kijken hoe het met het verzorgrooster kon in die periode zodat wij de tijd hadden om iemand anders te zoeken en het voor hun te doen was.

En als het dan steeds van 1 kant komt, dat rekening houden met, dan gaat het je steeds meer tegenvallen hoe anderen rekening met jou houden.

Zij willen bij problemen niet ineens er direct op straat gezet worden, maar ik wil ook niet dat iemand mij zo voor het blok zet en vertrekt zonder opzegtermijn. Als je van beide kanten rekening houdt met elkaar dan gaat het afscheid nemen het fijnst. En kun je altijd weer terugkomen in de toekomst. Want soms lijkt het gras elders groener, maar dat kan ook tegenvallen. En het paardenwereld je is best klein en veel mensen kennen elkaar direct of via via en verhalen gaan snel rond. Zowel over stslhouders, als over klanten.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:06

NenaC schreef:
nee eigenlijk niet. gewoon open en eerlijk zijn en de opzegtermijn in acht nemen. nu heb ik ook nog nooit problemen gehad met mijn stallingen.


Idem. Puur zakelijke beslissing.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Vond jij je stal opzeggen moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 13:46

Gister opgezegd. Blijft vreemd en ongemakkelijk. Ze begrepen mijn keuze niet... nouja maandje uitzingen nog.