Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

flexibele balken, wie o wie heeft ervaringen?

 
Profiel   

Hallo!

Excuses als hier al een topic over is, maar kon het op een paar zinnen na niet terug vinden.

De balken zouden moeten voorkomen dat het paard struikelt wanneer het erop stapt of landt. Blessures en ongelukken worden voorkomen. Bovendien zijn flex poles veel makkelijker te verplaatsen dan gewone hindernisbalken. Wie heeft er ervaringen met de flexibele zachte balken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 17:43 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 18:30 



 
Profiel   

Ik zie er weinig voordelen in. Je kunt ze niet als hindernisbalk gebruiken lijkt me? Veel te slap?
Wij hebben van die superlichte kunststof balken, die deuken in als ze er per ongeluk op staan :+ zijn makkelijk te verslepen en blijven mooier dan hout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 19:02 



 
Profiel   

Het hele idee dat het paard zich bewust is dat het de balk geraakt heeft is dan weg.
Bij een sensibel warmbloedje wellicht geen probleem maar de meeste paarden zullen al snel leren dat voeten optillen nergens voor nodig is en er gewoon bovenop gaan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 19:11 



 
Profiel   

Ik heb ze al een paar jaar. Aangeschaft na de zoveelste blessure nav balkjes lopen (lees galopperen), ik gebruik ze voor bv galoptraining met springen. Fout uitkomen en erop stappen is nu geen blessure meer.
Ze worden ook gebruikt door stal genoten voor WE training, je kunt er makkelijk bochten mee leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 19:28 



 
Profiel   

Ik heb er een aantal voor grondwerk aangeschaft en vind ze fijn.
Enige nadeel is als je ze ruimtebesparend opruimt(ik vouw ze in 3/4 en stop ze in een grote bigshopper) dat je ze dan niet echt goed uitgevouwen krijgt in de bak haha. Dan blijven het een beetje wokkels lol. Dus ik zou ze wel plat opbergen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 19:33 



 
Profiel   

Ik heb er ervaring mee tijdens de springles bij mijn springinstructeur. Heel handig om bijvoorbeeld in de lengterichting voor of achter een hindernis te leggen (tussendoor gaan) en als grondbalk(en). En dus geen blessures meer als ze er op staan. Al doen ze dat maar 1x, die van mijn instructeur klappen aan beide kanten omhoog als ze erop springen dus daar schrikken ze van en blijven er dan wel vanaf. En voor grondbalken is het ook wel praktisch dat ze licht zijn en je dus niet een breuk tilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 19:44 



 
Profiel   

Paris_ schreef
Ik zie er weinig voordelen in. Je kunt ze niet als hindernisbalk gebruiken lijkt me? Veel te slap?
Wij hebben van die superlichte kunststof balken, die deuken in als ze er per ongeluk op staan :+ zijn makkelijk te verslepen en blijven mooier dan hout.

Zou ik mogen vragen van welk merk of waar je de kunststof balken vandaan hebt? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 20:38 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie ervaringen! Tot welke hoogte blijven de flexibele balken op de staanders liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 00:52 



 
Profiel   

M_Vainqueur schreef
En dus geen blessures meer als ze er op staan. Al doen ze dat maar 1x, die van mijn instructeur klappen aan beide kanten omhoog als ze erop springen dus daar schrikken ze van en blijven er dan wel vanaf.

Nee hoor :o mijn Fjord walst er gewoon overheen en gaat er soms ook expres op staan. Het kan haar geen ene drol schelen als de zijkanten dan omhoog komen. Al vanaf de eerste keer met deze balken kijkt ze daar niet van op of om.
Dat is dus ook meteen het nadeel, want ze weet dat ze op de flexibele balken kan staan en doet dus minder moeite om de pootjes op te tillen...
Ze zijn verder wel handig vanwege het lichte gewicht en leuk om te gebruiken bij grondwerk, schrik training of Trail parcoursjes.

Anoniemk2 schreef
Bedankt voor jullie ervaringen! Tot welke hoogte blijven de flexibele balken op de staanders liggen?

Ze zijn niet te gebruiken icm staanders... Dan buigen ze gewoon door (zwaartekracht).

Foto van de eerste dag dat ik mijn balken had:
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 04:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen