Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vervoer van rijspullen met de fiets

 
Profiel   

Hi
Ik had een vraagje in verband met het vervoeren van mijn zadel en hoofdstel op de fiets. Ik moet namelijk met de fiets naar de plaats waar mijn paard staat en waar ik ermee kan rijden. Kan er mij misschien iemand helpen die een manier weet om deze spullen mee te krijgen op de fiets?
Alvast bedankt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 22:42 



 
Profiel   

Fietskar is de simpelste en fijnste oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 22:44 



 
Profiel   

Ik zie vaak meiden met het zadel over het stuur. Maar zoals hierboven gezegd is een fietskar misschien fijner en veiliger als je de spullen niet daar kan laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 22:49 



 
Profiel   

Je hebt ook van die frames voor het stuur om je tas op te zetten kan je daar niet een zadelsteun aan vastmaken? En dan met een spin vastzetten zodat hij er niet afvliegt bij een hobbel.
Hoofdstel past wel in een rugtas oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 23:11 



 
Profiel   

ik deed vroeger altijd het zadel gewoon op de bagagedrager en dan vast onder de snelbinders, en het hoofdstel, halster, borstels, cap en brokjes in mijn rugzak (beetje proppen) en zweep in de hand.. en dan oordopjes in tegen alle flauwe opmerkingen die je onderweg krijgt :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 23:41 



 

Ik moest 10 jaar geleden ook alles op de fiets vervoeren. Ik deed gewoon het zadel over het stuur en het hoofdstel en halster legde ik er overheen. Beenbeschermers onder de bagagedrager en fietsen maar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 06:24 



 
Profiel   

Vroeger ook ooit met het zadel over het stuur gefietst. De rest over de bagagedrager en in een tas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 06:28 



 
Profiel   

Er bestaan zadeltassen met een hengsel eraan zodat je die over je schouder kan dragen. Als je een niet al te zwaar zadel hebt, kan dat misschien een oplossing zijn. Het hoofdstel zou ik in een tas meenemen. Veel te gevaarlijk aan je stuur, al die losse riempjes.

Edit: dit bedoel ik. https://rglamicell.com/nl/product/zadel ... handvat-2/

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 07:23 



 
Profiel   

Ik hing altijd mijn zadel over mijn stuur. Hoofdstel hing ik er overheen. Andere spullen had ik achterop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 07:31 



 
Profiel   

Toevallig 3 weken geleden met de fiets alles gedaan. Ik had mijn borstels wel in een waterdichte emmer met wat voer bij de wei staan. Zadel ging over het stuur, hoofdstel in fietstas, cap en laarzen gingen aan op de fiets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 07:32 



 
Profiel   

pjer schreef
ik deed vroeger altijd het zadel gewoon op de bagagedrager en dan vast onder de snelbinders, en het hoofdstel, halster, borstels, cap en brokjes in mijn rugzak (beetje proppen) en zweep in de hand.. en dan oordopjes in tegen alle flauwe opmerkingen die je onderweg krijgt :-)

Dat ja :j En vooral die grapjes kan ik me nog heel goed herinneren :')
Ik had een westerzadel, dus de knop deed ik vastbinden aan de stang van het fietszadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 08:50 



 
Profiel   

Een krat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 23:08 



 
Profiel   

Ik had vroeger een klein babybadje achterop mn fiets met alle spullen er in en zadel erboven op met zo'n bagage spin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 23:24 



 
Profiel   

Je hebt een bagagekar voor fietsen nodig, je haakt hem van achteren vast en gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 10:39 



 
Profiel   

Oef, een zadel is wel zwaar op de fiets. Een fietskar is dan inderdaad misschien de makkelijkste oplossing. Ik heb mijn zadel altijd op stal liggen, als ik het moet vervoeren dan neem ik het mee in de auto maar ik neem aan dat dat voor jou geen optie is. Ik heb toevallig onlangs deze fiets muurstandaard gekocht. Die is eigenlijk voor fietsen maar toen ik hem gekocht had zag ik dat hij ook superhandig is voor het zadel en het hoofdstel. Dus ik gebruik de standaard nu voor mijn fiets en mijn rijtuig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 14:38 



 
Profiel   

Er bestaan zadelhoezen met schouderbanden, zodat je je zadel als rugzak op je eigen rug hebt:

https://paardenshop.nl/equithEme-rugzak-voor-een-zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 14:41 



 
Profiel   

Fietstassen en dan je zadel achterop en ook nog ruimte voor andere spullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 14:54 



 
Profiel   

Je hebt tegenwoordig van die kratten die je voorop je fiets kunt maken. Daarin je zadel doen misschien een optie?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-20 23:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen