Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:20

Ik vraag me af of ik d enigste ben die dit telkens opnieuw meemaak.. nu weer ik sta op een privéstal, ik betaal hiervoor 250 euro/maand. enkel ik sta hier met mij eigen paard. de eigenaar heeft er ongeveer 5 staan.
In het begin was er afgesproken dat ik meehielp met de stallen, verzorging, eten geven en etc. in ruil hiervoor mocht ik met paarden van hem rijden, hielp hij mij met paard en mocht ik meerijden op wedstrijd met mijn paard.

Allemaal top maar je voelt hem al komen... ik doe steeds meer en hij doet steeds minder voor mij.
paarden mag ik niet meer rijden. op wedstrijd gaan is zeer onregelmatig en vaak komt hij te laat voor mijn proeven waardoor ik problemen krijg met de jury.

ze waren op vakantie (hij liet mij dit 3 dagen op voorhand weten). ik moest dus voor de paarden zorgen maar ik moest gaan werken en lesgeven en etc. goed de buurvrouw kon eventueel eten geven maar niet meer dan dat. ik heb zelf nog moeten sturen om concrete afspraken te maken over welke dagen wie voedert want ik hoorde niets meer van hen...

ik zit mij dus in allerlei bochten te wringen om de paarden zoveel mogelijk buiten te krijgen (voor mijn werk en lesgeven vroeg opstaan etc) soms twee keer per dag 25km heen en terug rijden.

Krijg ik een berichtje dat de paarden volgens de buurvrouw niet genoeg buiten kwamen dat dit niet kon en blabla. ik was enorm verbaasd hiervan. ik heb mijn best gedaan om zo goed mogelijk voor hen te zorgen. ( ze zijn trouwens elke dag min 5uur buiten geweest). hij zei dat dit de afspraak niet was (er waren geen afspraken gemaakt????).

maw ik ben het beu ik zit altijd maar mijn best te doen voor paardenmensen (dit is nog al eens op een stal gebeurd) maar als het puntje bij paaltje komt willen ze altijd maar meer zonder zelfs iets in de plaats te stellen! ik moet dus 250euro betalen terwijl ik een naftbak heb leeg gereden en ik krijg dan nog eens op mijn kop!

sorry voor het lange verhaal maar ben er echt niet goed van. :(

zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt? afspraken die niet op papier staan worden precies snel vergeten...

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:27

Doei zeggen, andere stal zoeken.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:27

Jee wat een bedrag voor zo'n slechte stal := Ik zou snel een andere plek zoeken.

Ik denk niet dat het typisch iets is van paardenmensen. Er zijn er wel meer die graag misbruik maken van de goedheid van anderen. Erg vervelend voor jou zeg!

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:28

Dit heb ik zelf gelukkig niet mee gemaakt. Maar ik zou er zelf erg boos om worden.. ik vind €250 best duur (misschien komt het omdat ik in een gunstige omgeving woon) en al helemaal als er zo met je om word gegaan. Misschien eens met de eigenaar gaan praten dat je niet helemaal blij met met hoe het nu gaat? En misschien eens rond gaan kijken naar een andere stal. Straks miet je alles doen ook voor zijn paarden zonder dat je er iets voor terug krijgt, en dat lijkt me niet de bedoeling. Als je verwacht dat het gesprek misschien niet prettig verloopt iemand mee nemen? (En misschien een reserve stel hebben want sommige mensen kunnen erg boos worden..) Want ik denk niet dat je zo verder kan gaan zonder het er over te hebben dat is niet eerlijk tegen over jou!

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:31

ja en het ergste is echt dat hij mij echt een slecht gevoel probeert aan te praten maar ik heb echt niets verkeerd gedaan. hij beweert dat hij mij gezegd heeft dat de paarden dag en nacht moesten blijven buiten staan ( in de regen zonder schuilhok?!) maar hij heeft hierover niets gezegd tegen mij... dus ik heb die paarden elke dag zitten wisselen voor mijn werk na mijn werk enzo. dus ja op andere tijdstippen dan normaal ja maar dit kon niet anders.... het jammere is dat ik op een vorige stal ook iets soortgelijks heb gehad. ik hielp heel vaak mee en als ik dan eens niet kon of ik vroeg eens een gunst was het allemaal te veel...

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:34

ik heb hem al gestuurd (hij stuurde zelf berichtjes) dat ik het heel jammer vond dat hij zo reageerde en dat ik enkel maar best doe. ik doe trouwens al bijna alles op stal. ik geef de paarden elke avond eten zet ze buiten en doe de stallen...

ja morgen ga ik bij een andere stal kijken.... vind het gewoon heel jammer in het begin was het echt heel leuk samen op wedstrijd enzo

pien_2010

Berichten: 43309
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:34

8nnemiek schreef:
Jee wat een bedrag voor zo'n slechte stal := Ik zou snel een andere plek zoeken.

Ik denk niet dat het typisch iets is van paardenmensen. Er zijn er wel meer die graag misbruik maken van de goedheid van anderen. Erg vervelend voor jou zeg!


Dit dus. Er wordt van je geprofiteerd, want je bent een lieve hulpvaardige vrouw. Doordat jij geen grenzen trekt gaan zij hierover en zelfs grof erover.
Dit zijn onaardige mensen, die totaal geen respect voor je hebben. Dus zsm andere stal zoeken en wegwezen. Doei. ..

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:36

het jammere is gewoon dat ik zelf geen vervoer heb dus daar moet ik dan ook een oplossing voor zoeken...

pien_2010

Berichten: 43309
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:37

Nana_x0x schreef:
het jammere is gewoon dat ik zelf geen vervoer heb dus daar moet ik dan ook een oplossing voor zoeken...

Klopt maar dit schiet ook niet op en eigenlijk heb je nu onbetrouwbaar vervoer.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:38

@pien_2010 ja idd ik voel mij echt poedersuiker nu wat ook stom is want ik heb niets verkeerds gedaan maar het is zo jammer dat je zo hard je best doet en dat het niet geapprecieerd wordt :(

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:38

pien_2010 schreef:
Nana_x0x schreef:
het jammere is gewoon dat ik zelf geen vervoer heb dus daar moet ik dan ook een oplossing voor zoeken...

Klopt maar dit schiet ook niet op en eigenlijk heb je nu onbetrouwbaar vervoer.

dat is ook waar...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:39

Daar is altijd een oplossing voor. Te voet is vaak wel te doen binnen 10/15km, en anders huur je een paardentaxi.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:41

te voet gaat moeilijke worden in mijn omgeving (antwerpen) maar ik kan wel een camionette huren in de buurt en ben aan het sparen om zelf eentje te kopen. ik zat gewoon net in een hele goede wedstrijd flow met mijn paard en dit verpest weer alles natuurlijk. maar ja een goede stalling zonder stress en zorgen is belangrijker natuurlijk

pien_2010

Berichten: 43309
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:41

Nana_x0x schreef:
@pien_2010 ja idd ik voel mij echt poedersuiker nu wat ook stom is want ik heb niets verkeerds gedaan maar het is zo jammer dat je zo hard je best doet en dat het niet geapprecieerd wordt :(

Dat snap ik. Iedereen voel zich poedersuiker hierover. Wat deze mensen doen is nl echt niet OK!
Het enige wat je kunt doen is om het nu op te lossen want dit komt niet meer goed.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:45

Als ik het zo lees betaal jij nu dus 250 euro per maand om op een stal te mogen werken? Is dat niet meer dan een beetje de wereld op zijn kop?

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:46

ja idd, ik kijk nu al tegen dat gesprek op ;( hij gaat echt lastig doen denk ik.... ik hoop dat de stal waar ik morgen ga kijken ok is, is in de straat van mijn ouders dus zou top zijn

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:47

Er zijn genoeg paardentaxi's die je kan inhuren! Hebben wij ook wel eens gebruik van gemaakt!

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:47

@tamary haha idd eigenlijk wel maar in het begin mocht ik paarden van hem rijden en gingen we elke week op wedstrijd. hij gaf mij ook wat les en betaalde een deel van mijn lesgeld aan mijn lesgever. maar dat werd altijd miunder en minder en wat ik moest doen altijd meer en meer. ging heel langzaam over 2 jaar... en nu denk ik idd van huh wat ben ik aan het doen?

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:48

@movement ja klopt maar momenteel ga ik 2/maand op wedstrijd (normaal) en dit zou ik graag aanhouden dus wordt wel duur maar ik hoop snel zelf iets te kunnen kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:50

Hij maakt gewoon misbruik van je en zolang jij het blijft doen veranderd er niks. Hij kan heel moeilijk gaan doen maar als jij aangeeft dat dit niet de afspraak was en dat je het zat bent kan hij je verder toch niks maken? Ik zou idd ook dikke doei zeggen en een andere leuke stal zoeken, dan maar even geen wedstrijden, ik kan me niet voorstellen dat dat erger is dan jezelf uit de naad werken en er een rotgevoel aan over houden.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:53

ja idd toch raar hoe mensen je helemaal kunnen beïnvloeden zonder dat je het door hebt of toch pas te laat. ik heb idd teveel ja gezegd op alles wat ze vroegen om te doen. ik help graag mensen en ben niet vies van hard te werken. dat hadden zij duidelijk ook door.... -O-

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:57

Nana_x0x schreef:
@movement ja klopt maar momenteel ga ik 2/maand op wedstrijd (normaal) en dit zou ik graag aanhouden dus wordt wel duur maar ik hoop snel zelf iets te kunnen kopen...

je hebt er niks aan om 2 keer per maand op wedstrijd te gaan als de rest van de situatie in het nadeel van jezelf of je paard gaat.
Op dit moment het nog even uitzingen en uitkijken naar een andere stal, zoals ik het hoor sta je bijna op een doe het zelf stal, en die kun je een stuk goedkoper vinden. (zelfs met dure hooiprijzen ben ik rond de 60 euro per maand kwijt (dan hebben ze 5 maand per jaar gras, 7 maand volledig op hooi en betaal ik het hooi aan 0.22 euro per kilo). De basisprijzen van een doehetzelf stal is 90-120 euro per maand voor stal en weidegang en gebruik van een buitenpiste.
dus voor minder dan 200 euro zal je het paard kunnen onderhouden, minder benzine kwijt zijn als het dichterbij is (ik ben net veranderd van een stal op 23 km afstand waar ik 4 keer per week naartoe moest naar eentje op 4 km waar ik dagelijks naartoe ga en spaar ong 100 euro uit per maand.)
Lijkt me dat je voor 150 euro vast wel 1-2 keer per maand vervoer kan regelen naar wedstrijd...

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:58

Als je stal waar je gaat kijken goed is zou ik daar gelijk maar een stal nemen! Die zelfde dag naar je oude staleigenaar gaan en zeggen dat je het niet goed vond hoe je werd behandelt en dat je dus weg gaat. Aangezien hij dan dus geen help meer heeft en alles wat jij deed zelf moet doen kan hij anders best moeilijk gaan doen..

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:59

Heel snel weg wezen...

Ik zou bij een volgende stal duidelijke afspraken maken over wat je wel of niet doet zodat er niet maar van alles naar je toegeschoven wordt. Zorg dat je op papier (contract) hebt staan wat je betaalt en wat je daarvoor krijgt en wat je zelf moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:03

Nana_x0x schreef:
ja idd toch raar hoe mensen je helemaal kunnen beïnvloeden zonder dat je het door hebt of toch pas te laat. ik heb idd teveel ja gezegd op alles wat ze vroegen om te doen. ik help graag mensen en ben niet vies van hard te werken. dat hadden zij duidelijk ook door.... -O-


Ik snap je wel hoor, ik ben ook zo en het sluipt er makkelijk in maar als het niet leuk meer is en je het nooit goed kan doen dan moeten ze het zelf maar doen. Ik hoop dat het een leuke stal is waar je gaat kijken :)