Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:06

Probleem zijn niet de paardenmensen, probleem zijn de vage afspraken.
Ofwel ga je op een all-in stal staan, ofwel huur je een weide/stal en doe je alles zelf.
Iets daar tussenin is vragen om misverstanden. Uitzonderingen zijn er nqtuurlijk altijd maar bij afspraken van 'ik doe iets extra voor jou en ji doet iets anders voor mij' is het risico bijzonder groot dat beide partijen zich benadeeld gaan voelen.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 15:09

bedankt allemaal! ik voel me al een stuk beter! ik begon al aan mezelf te twijfelen.. (mijnvriend zegt al lang dat ik gek ben dat ik dat allemaal blijf doen)
ja het lijkt een fijne stal waar ze een hele dag buiten kunnen. ook een leuke buitenpiste en mooie ruime stallen. als het idd goed is zet ik gelijk alles op papier en verhuis ik deze week nog.
@duhelo idd ik ben min 100euro aan naft kwijt per maand de stal waar ik morgen ga kijken is op 7 km van mijn huis. luxe! en dus idd geldpotje over voor vervoer ;)

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 15:11

Sclimpre schreef:
Probleem zijn niet de paardenmensen, probleem zijn de vage afspraken.
Ofwel ga je op een all-in stal staan, ofwel huur je een weide/stal en doe je alles zelf.
Iets daar tussenin is vragen om misverstanden. Uitzonderingen zijn er nqtuurlijk altijd maar bij afspraken van 'ik doe iets extra voor jou en ji doet iets anders voor mij' is het risico bijzonder groot dat beide partijen zich benadeeld gaan voelen.


klopt en ik heb vaak geprobeerd om het duidelijker te maken en bv mij uren op te schrijven maar dat wou hij niet omdat alles in een ander kleurtje gebeurd :7

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:12

Wat een vervelende situatie...
Echt spijtig dat er zulke mensen rondlopen...ipv jou op hun knietjes te danken met wat je allemaal doet (zou ik toch doen met zo een hulp) krijg je nog erger dan stank voor dank, vind dit echt heel erg voor je.

Ik zou ook een gesprek aan gaan met hem, al vrees ik, als ik zijn omgang met jou zo lees, dat het zo n type is wat meent dat de wereld rond zijn gat draait.
Hij gaat waarschijnlijk serieus in zijn kont gebeten zijn en alles tegen strijden.
Zo n mensen zien zichzelf gewoon als foutloos en alles wetend.
De sfeer zal na het gesprek waarschijnlijk te snijden zijn...

Ik duim dus voor je dat je snel een super toffe fijne plek zult vinden waar ze je wel waarderen voor al hetgeen je doet.

En voor de tijd dat je bij hem nog staat, zou ik, indien hij jou mening en standpunt teniet doet, gewoon nog net dat doen wat in t begin afgesproken was maar zeker niets meer dan dat.
Moest hij wel open staan voor jou mening en er effectief werk van maken zou ik het nog een kans geven maar dan ook wel direct aan geven als hij weer de hoekjes er af begint te lopen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:20

Heel snel wegwezen daar. Tuurlijk word hij boos als je hem confronteert, omdat hij dan zijn knechtje kwijt is! Heel hard rennen naar die andere stal en trek je niks aan van deze profiteur. Ik begrijp dat je paard daar nog staat? Anders zou ik vandaag nog stoppen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:29

Ik heb zo n zelfde iets meegemaakt. Ik reed toen ook een paard van iemand anders. Ik zou af en toe wat helpen op stal. Maar op een gegeven moment ging de stal eigenaresse op skie vakantie en werd er van mij verwacht dat ik boven de stal ging logeren (in hun vakantie huis). Ik heb dit gedaan en elke dag naast Mn eigen werk de paarden verzorgd. Toen dit voorbij was, was het niet eens dankjewel. Daarna werd er elke keer als ik er was verwacht dat ik de paarden wel zou voeren/binnen zou halen.

Ik help mensen niet meer op stal als ik niet betaald krijg. Soms haal ik de paarden binnen, oké prima. Maar ik ga geen stallen mesten/paarden voeren. Dit is wel eens gevraagd (niet op Mn huidige stal, andere stal of ik een dagje wilde komen helpen, want iedereen was ziek). Ik doe het niet meer, omdat mensen misbruik er van maken en mijzelf ken dat ik al gauw zeg doe ik wel even. Ik doe t niet meer heb ik na die keer besloten.

Ik zou als ik jou was iets anders gaan zoeken en werk en privé gescheiden houden.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:31

Als je paard er goed staat en goed verzorgd wordt, zou ik niet meteen wegwezen zijn. Ik vind dat mensen ook wel heel snel oordelen hier over een slechte stalhouder. Dit verhaal is het verhaal van 1 kant. En wat ik mis is of de stalhouder überhaupt op de hoogte is van de grieven en frustraties van TS. De situatie hoe die nu is, is misschien niet ok, maar die is zo door de jaren heen gegroeid. Is er nergens een moment dat er gepraat geweest is? Dat er tegen de stalhouder gezegd geweest is van ho stop, wat zijn we hier aan het doen? Is er al eens gevraagd van 'he joh, ik merk dat ik minder en minder op je paarden mag rijden, hoe komt dit?'

Iemand kan altijd maar meer willen, maar als het antwoord altijd 'ja ok, doe ik' is, dan speel je de situatie zelf in de hand natuurlijk.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:47

Gini schreef:
Als je paard er goed staat en goed verzorgd wordt, zou ik niet meteen wegwezen zijn. Ik vind dat mensen ook wel heel snel oordelen hier over een slechte stalhouder. Dit verhaal is het verhaal van 1 kant. En wat ik mis is of de stalhouder überhaupt op de hoogte is van de grieven en frustraties van TS. De situatie hoe die nu is, is misschien niet ok, maar die is zo door de jaren heen gegroeid. Is er nergens een moment dat er gepraat geweest is? Dat er tegen de stalhouder gezegd geweest is van ho stop, wat zijn we hier aan het doen? Is er al eens gevraagd van 'he joh, ik merk dat ik minder en minder op je paarden mag rijden, hoe komt dit?'

Iemand kan altijd maar meer willen, maar als het antwoord altijd 'ja ok, doe ik' is, dan speel je de situatie zelf in de hand natuurlijk.


Ik ben het eigenlijk wel met jou eens..

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:57

Je kunt er misschien nog een gesprekje aan wagen, vertellen dat het je wat teveel wordt qua extra klusjes en wat je anders zou willen.. Wie weet. Als dat niks wordt kan je altijd nog weggaan.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:00

Das een hoop geld voor wat je krijgt.

Ik zou me afvragen, wil je er blijven?
Zo ja, ga het gesprek aan en neem iemand mee die je steunt.
En dan zou ik wel zwart op wit zetten, wat waren de mondelinge afspraken, wat doe je daadwerkelijk en wat ontvang je.
Dat zou ik hem aan het einde van het gesprek meegeven zodat hij het nog eens goed na kan lezen.

Zo nee, trek je terug, doe alleen nog wat je in het begin hebt afgesproken, aan mesten en voeren en waar nodig voer je je paard bij of geeft het extra beweging.

Ondertussen op zoek naar nieuwe plek, dit zou ik pas de dag van tevoren of de dag zelf vertellen en vraag dan meteen je paspoort terug.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:03

Mondeling in gesprek gaan en voorstellen: verder gaan zoals gewend en de € 250,- per maand wordt nul.
Als hij dat niet wil dan zou ik naar een andere stal gaan.
Jou situatie is redelijk vergelijkbaar met de mijne. Sedert 2 jaren: verzorgen paarden van eigenaar in ruil voor: 1 paard in bruikleen, gebruik naar keuze van mijzelf. Ik heb geen kosten en het bruikleenpaard is door eigenaar gekocht in overleg met mij.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:00

Als je blijft staan, is de kans groot dat je uiteindelijk weer in het oude patroon vervalt, zelfs na een goed gesprek dus in dat geval zou ik zeker de afspraken op papier zetten.

Naar aanleiding van je verhaal zou ik echter m’n spullen pakken en wegwezen zodra je een andere stal hebt gevonden.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:32

Ik hoop dat het een fijne stal is waar je morgen gaat kijken !
Ik las dat je in het antwerpse woont. Daar moet toch best wat te vinden zijn waar je dit allemaal niet hoeft te doen. Anders wil ik wel even met je meedenken :D

Zoals hierboven ook al ergens aangehaald, het is ofwel all-inn ofwel doe-het-zelf. Met alles ertussenin komt vroeg of laat ellende :7

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:55

‘Gunst om gunst’ werkt in mijn mening niet. En zeker niet met paardenvolk. Heb die fout nu twee keer op verschillende manieren gemaakt en nooit meer. :) Gewoon betalen en diensten zakelijk houden, daarmee blijf je vrienden.

En helpen waar ik betaal doe ik ook gewoon niet meer. Want als je een keer niet kan of een periode gewoon niet meer doet dan vooraf afgesproken ben je nog de geslagen hond ook. :x

Kabayo

Berichten: 13967
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:00

Nana_x0x schreef:
ja idd, ik kijk nu al tegen dat gesprek op ;( hij gaat echt lastig doen denk ik.... ik hoop dat de stal waar ik morgen ga kijken ok is, is in de straat van mijn ouders dus zou top zijn

Zorg er asjeblieft voor dat je voor dat gesprek je spullen daar al weg hebt en je paspoort hebt. Al zeg je eerst zoiets van "hij moet geent worden , ik moet het paspoort hebben"

Als je nu al weet dat hij moeilijk gaat doen kan hij het vertrek ook best lastig gaan maken


Verder eens met de rest , vertrekken

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:08

Hier precies het zelfde gegaan. Ik deed echt heel veel voor andere en toen er wat terug gedaan moest worden kon het niet. Toen ik weg ging heeft niemand meer een woord tegen me gezegd, best pijnlijk als je zoveel voor andere heb gedaan. Ok sta op een ander plekje en voel mij zoveel beter en mijn paard ook! Hoe eerder vertrekken hoe beter

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 20:02

Gizeppie schreef:
Ik heb zo n zelfde iets meegemaakt. Ik reed toen ook een paard van iemand anders. Ik zou af en toe wat helpen op stal. Maar op een gegeven moment ging de stal eigenaresse op skie vakantie en werd er van mij verwacht dat ik boven de stal ging logeren (in hun vakantie huis). Ik heb dit gedaan en elke dag naast Mn eigen werk de paarden verzorgd. Toen dit voorbij was, was het niet eens dankjewel. Daarna werd er elke keer als ik er was verwacht dat ik de paarden wel zou voeren/binnen zou halen.

Ik help mensen niet meer op stal als ik niet betaald krijg. Soms haal ik de paarden binnen, oké prima. Maar ik ga geen stallen mesten/paarden voeren. Dit is wel eens gevraagd (niet op Mn huidige stal, andere stal of ik een dagje wilde komen helpen, want iedereen was ziek). Ik doe het niet meer, omdat mensen misbruik er van maken en mijzelf ken dat ik al gauw zeg doe ik wel even. Ik doe t niet meer heb ik na die keer besloten.

Ik zou als ik jou was iets anders gaan zoeken en werk en privé gescheiden houden.


ja idd dat ga ik vanaf nu ook echt doen. maar eigenlijk is dat toch echt erg he? dat dit gewoon niet meer kan in deze maatschappij...

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 20:03

Ayasha schreef:
‘Gunst om gunst’ werkt in mijn mening niet. En zeker niet met paardenvolk. Heb die fout nu twee keer op verschillende manieren gemaakt en nooit meer. :) Gewoon betalen en diensten zakelijk houden, daarmee blijf je vrienden.

En helpen waar ik betaal doe ik ook gewoon niet meer. Want als je een keer niet kan of een periode gewoon niet meer doet dan vooraf afgesproken ben je nog de geslagen hond ook. :x


idd! ik heb het eigenlijk ook al twee keer meegemaakt! het begint altijd met veel beloftes maar na een paar maand begint het al te verwateren....

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 20:04

tirzasarah10 schreef:
Hier precies het zelfde gegaan. Ik deed echt heel veel voor andere en toen er wat terug gedaan moest worden kon het niet. Toen ik weg ging heeft niemand meer een woord tegen me gezegd, best pijnlijk als je zoveel voor andere heb gedaan. Ok sta op een ander plekje en voel mij zoveel beter en mijn paard ook! Hoe eerder vertrekken hoe beter


zo erg! ja mensen zijn echt erg op dat vlak soms! ze willen natuurlijk zelf niet op een slecht blaadje staan bij de eigenaar. fijn dat je nu ergens beter staat!

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 20:05

Kabayo schreef:
Nana_x0x schreef:
ja idd, ik kijk nu al tegen dat gesprek op ;( hij gaat echt lastig doen denk ik.... ik hoop dat de stal waar ik morgen ga kijken ok is, is in de straat van mijn ouders dus zou top zijn

Zorg er asjeblieft voor dat je voor dat gesprek je spullen daar al weg hebt en je paspoort hebt. Al zeg je eerst zoiets van "hij moet geent worden , ik moet het paspoort hebben"

Als je nu al weet dat hij moeilijk gaat doen kan hij het vertrek ook best lastig gaan maken


Verder eens met de rest , vertrekken


ik sta niet op een officiele stal dus ik heb al een geluk gewoon zelf mijn paspoort. morgen ga ik naar een stal zien en als het daar goed is ga ik idd al wat materiaal weghalen zodat ik deze week mss nog kan verhuizen

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 20:06

Rakkie123 schreef:
Das een hoop geld voor wat je krijgt.

Ik zou me afvragen, wil je er blijven?
Zo ja, ga het gesprek aan en neem iemand mee die je steunt.
En dan zou ik wel zwart op wit zetten, wat waren de mondelinge afspraken, wat doe je daadwerkelijk en wat ontvang je.
Dat zou ik hem aan het einde van het gesprek meegeven zodat hij het nog eens goed na kan lezen.

Zo nee, trek je terug, doe alleen nog wat je in het begin hebt afgesproken, aan mesten en voeren en waar nodig voer je je paard bij of geeft het extra beweging.

Ondertussen op zoek naar nieuwe plek, dit zou ik pas de dag van tevoren of de dag zelf vertellen en vraag dan meteen je paspoort terug.

hij wil niets op papier hebben. ik heb hem dit al eens voorgesteld vandaar

Kabayo

Berichten: 13967
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Is het ooit genoeg bij paardenmensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:10

Oh dat is beter. Je hebt verder ook geen contract? Ivm het maand opzegtermijn?

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 20:10

Gini schreef:
Als je paard er goed staat en goed verzorgd wordt, zou ik niet meteen wegwezen zijn. Ik vind dat mensen ook wel heel snel oordelen hier over een slechte stalhouder. Dit verhaal is het verhaal van 1 kant. En wat ik mis is of de stalhouder überhaupt op de hoogte is van de grieven en frustraties van TS. De situatie hoe die nu is, is misschien niet ok, maar die is zo door de jaren heen gegroeid. Is er nergens een moment dat er gepraat geweest is? Dat er tegen de stalhouder gezegd geweest is van ho stop, wat zijn we hier aan het doen? Is er al eens gevraagd van 'he joh, ik merk dat ik minder en minder op je paarden mag rijden, hoe komt dit?'

Iemand kan altijd maar meer willen, maar als het antwoord altijd 'ja ok, doe ik' is, dan speel je de situatie zelf in de hand natuurlijk.


ik heb hem letterlijk gezegd dat ik zijn reactie heel jammer vond en dat ik alleen maar mijn best doe. de enigste reactie die ik hierop kreeg was gewoon nog maar meer verwijten en dat ik niet gedaan heb wat hij gezegd heeft. maar ik had al 3 keer tegen hem gezegd dat hij dit niet aan mee heeft laten weten of niet duidelijk. maar hij blijft gewoon beweren dat ik gewoon niet gedaan heb wat hij gezegd heeft enz....

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 20:11

Kabayo schreef:
Oh dat is beter. Je hebt verder ook geen contract? Ivm het maand opzegtermijn?


nope niets

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 20:15

Esterke schreef:
Wat een vervelende situatie...
Echt spijtig dat er zulke mensen rondlopen...ipv jou op hun knietjes te danken met wat je allemaal doet (zou ik toch doen met zo een hulp) krijg je nog erger dan stank voor dank, vind dit echt heel erg voor je.

Ik zou ook een gesprek aan gaan met hem, al vrees ik, als ik zijn omgang met jou zo lees, dat het zo n type is wat meent dat de wereld rond zijn gat draait.
Hij gaat waarschijnlijk serieus in zijn kont gebeten zijn en alles tegen strijden.
Zo n mensen zien zichzelf gewoon als foutloos en alles wetend.
De sfeer zal na het gesprek waarschijnlijk te snijden zijn...

Ik duim dus voor je dat je snel een super toffe fijne plek zult vinden waar ze je wel waarderen voor al hetgeen je doet.

En voor de tijd dat je bij hem nog staat, zou ik, indien hij jou mening en standpunt teniet doet, gewoon nog net dat doen wat in t begin afgesproken was maar zeker niets meer dan dat.
Moest hij wel open staan voor jou mening en er effectief werk van maken zou ik het nog een kans geven maar dan ook wel direct aan geven als hij weer de hoekjes er af begint te lopen.


ja hij heeft echt niet door dit niet normaal is.. hij heeft mij ook veel geholpen maar dat was vooral een jaar geleden. nu doet hij amper iets voor mij en ik alles voor hem.. ik heb een nieuwe job, ben begonnen als zelfstandige een nieuwe hond, nieuw huis... ik heb hier allemaal geen tijd en energie meer voor