Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen gezocht

 
Profiel   

Ik heb stuk weide/boomgaard,waar ik een kleine paddock paradise wil creƫren. dit grondstuk huur ik, en wil geen duizenden euro's aan drainage uitgeven tbv paddock/longeerbak. Nu heb ik een idee.. En wil ik stukje van grasgewas afzetten en laten frezen en mengen met zand en tzt houtsnippers in verwerken.
Iemand misschien ervaring mee of dit geen modderpoel wordt?"

Ook heb ik" jaren lint gebruikt" met hoge breuklast en ziet er allemaal wel" puik uit... Na 'verloop van tijd zakt' kwaliteit sterk' breukjes hier en daar en door div weer invloed en een boer waar ik overpad moet verlenen kijkt niet zo nauw, en schroomt niet om bij overpad lint een 'gooi' te geven en rijd met z'n trekker over heen ben 'ik achter gekomen. Omdat zo veel breuken in lint zit moet ik helaas 'alles vervangen' . Nu zie je veel van koeien draad van dat oranjedraad lekker goedkoop en iedere boer gebruikt vaak dit product. Ook heb ik mijn laten vertellen.. Ts mooi en prachtig wat'jij aan lint heb, maar zit hoge breuklast en dat" is ook weer" gevaarlijk" mbt paard in verstrikt raakt hoge kans op' grote snijwonden 'ipv lage breuklast knapt het draad en blijft schade beperkt!
Ik vondt het een goede tip! Iets waar ik zelf nooit zo had bekeken.
Welke ervaring heb jij met oranje draad? "
Ik had een idee er mee een Trac mee aan te leggen. Een deel stelcon platen heb ik opnieuw laten leggen. En de paden wil ik gaan opvullen met omgekeerde grindtegels, met daar boven op laag zand zodat" ze niet in de blub weg zakken. Zit nl op deel veen/klei grond.
Dacht een schuiltent /opslag gewoon een goede oude 2e hands bungalow tent(en) tekopen via Marktplaats , voor hooi stro en overige paarden spul. Staat 'niet vast' aan de grond 'verplaatsbaar' en kost de duurte niet. Nog meer die dit zo hebben gedaan? Inspiratie met foto's altijd welkom.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 17:55 



 
Profiel   

Hallo, wat leuk dat je dit ter beschikking hebt.

Wat betreft de drainage: mijn ervaring is dat na verloop van tijd dit 1 grote bagger bende wordt en alles wat diep in de grond zit komt naar boven en andersom. Goedkope bak aan willen leggen; grind houtsnippers hebben het een tijdje erg goed gedaan maar uiteindelijk konden we de paarden er niet eens meer in losgooien.

In dit geval zal ik dus toch kiezen om even wat geld te investeren in drainage pijpen, doek en zand..
Voor een paddock hoor ik ook nog wel eens mensen die tapijt gebruiken maar daar heb ik geen ervaring mee..

Wat betreft het lint; mijn paard heeft jaren bij een boer gestaan met gewoon koeiendraad en ja hij is er ook wel een keer doorheen gegaan maar geen snijwond. Is prima draad hoor en wanneer ze eenmaal weten dat er stroom opstaat blijven ze er wel uit de buurt. Ik ken ook iemand die wat wit/rood lint zo her en der knoopt op het draad zodat het draad goed zichtbaar is voor jezelf en je paard. Ik heb nu wel op mijn stuk land paarden lint,maar ga binnenkort alles weer vernieuwen en ga dan ook voor draad, lekker makkelijk te repareren, goedkoop en werkt prima.

Wat betreft schuilstal is een leuk idee! Container kan ook of tuinhuis.

Veel succes en plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:58 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen