Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een droom komt uit; een paddock paradise in Toscane!

 
Profiel   

Naar alle waarschijnlijkheid als we de zaken helemaal rond krijgen vertrek ik volgend voorjaar naar Toscane om daar mijn eigen plekje voor de paarden te creëren. Hoofdinkomsten zullen gegenereed worden uit de B&B, camping en verhuur van luxe safaritenten, maar dat is voor dit verhaal niet belangrijk :D

Het plan is om mijn eigen paard en toekomstige nieuwe paard (uiteraard is op zo'n plek slechts één eigen paard geen optie) een fantastische huisvesting te bieden. Op termijn wil ik ook pensionklantjes/opfok/pensionado's erbij, reken op totaal +/- zes paarden. De ruwe schets zit wel in mijn hoofd, maar zou graag wat meer input/ervaringen/ideeën/suggesties ontvangen hoe de verschillende elementen het handigst in te delen.

Het stuk land is vrij vlak en ligt direct aan de rivier met een geschikte drinkplaats. Ideaal om een paddock paradise van te maken waarbij een stuk van de track door het bos loopt. Ik weet nog niet hoe het zit met blubber en drek in de winter, maar hoop aangezien het afloopt naar de rivier dat dit meevalt. Er moet nog een schuilstal/opslag/zadelkamer/poetsplaats, paddock en verharding worden bijgebouwd. De vraag is hoe groot en op welke plek? Tevens wil ik een rijbak van 20x40 aanleggen. Ook daarvoor de vraag, waar?

Op de foto de afmetingen van het stuk grond en een ruwe schets van de track. Linksboven ligt de B&B vanwaar stroom en water kan worden getrokken. Het filmpje het stuk grond als je vanaf de weg rechtsonder het terrein oprijdt.

Brand los :)

https://www.youtube.com/watch?v=6gJ52gJI8iA

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 08:59 



 
Profiel   

wooooow haha ben héus niet jaloers hoor O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:04 



 
Profiel   

De rijbak zou ik op het meest vlakke stuk doen zo ook de poetsplaats/opslag etc. Links bovenin lijkt mij een mooie plek. De track is wat saai, heb je dit bewust rondom het terrein gehouden? Wil je ook een minimaal aantal m2 aan weide of voer je jaarrond bij? Ga je de track verharden? Zo niet dan zou ik de voerplekken bij de weg houden ivm toegankelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:07 



 
Profiel   

Ehm..... WAUW!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:08 



 
Profiel   

Selka schreef
De rijbak zou ik op het meest vlakke stuk doen zo ook de poetsplaats/opslag etc. Links bovenin lijkt mij een mooie plek. De track is wat saai, heb je dit bewust rondom het terrein gehouden? Wil je ook een minimaal aantal m2 aan weide of voer je jaarrond bij? Ga je de track verharden? Zo niet dan zou ik de voerplekken bij de weg houden ivm toegankelijkheid.


Ik denk dat je zo optimaal gebruik maakt van de ruimte. Correct me if I'm wrong, ik ben geen PP expert, vandaar dat ik mij hier meld :D De track door het bos wil ik sowieso gezien de temperaturen in de zomer.

Het is nog even afwachten hoe het gras groeit, het is nu bijzonder nat en groen namelijk. Ik hou ook in mijn achterhoofd om te kijken of het handig en haalbaar is om te gaan sproeien, evt met een pomp water uit de rivier halen o.i.d. Het is niet mega groot. Aan bijvoeren ontkom je niet denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:11 



 
Profiel   

Ik vind het ook prachtig, maar is er in die omgeving vraag naar? Het zou heel zonde zijn als je veel investeert en je haalt het er niet uit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:13 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Ik vind het ook prachtig, maar is er in die omgeving vraag naar? Het zou heel zonde zijn als je veel investeert en je haalt het er niet uit..

Ik denk het wel. Er zijn enkel traditionele maneges waar men heel erg veel betaalt voor weinig paardenwelzijn. Nu is het uiteraard altijd de vraag in hoeverre je Italianen kan porren voor deze huisvesting, ze zullen eerst een tijdje de kat uit de boom kijken. Ik wil van de paarden ook geen verdienmodel maken de eerste jaren, de opzet wordt puur als hobby voor mijn eigen paarden. Het bouwen van de schuilstal en opslag doen we zelf. Het aanleggen van de bak zal ook een jarenplan worden, het zal in eerste instantie gewoon een afgezet stukje zijn ;) Ik ben zelf endurance ruiter en het terrein is in totaal 40 hectare groot. Helaas is zo'n 30 hectare bush bush, dus t.z.t. zou ik er nog wel een eigen ruiterroute doorheen aan willen leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:17 



 
Profiel   

Aaah oké.. Dst scheelt dan de helft.. Ik meende inderdaad dat het ook een inkomstenbron moest zijn vanaf het begin.. :)

Heel veel succes in ieder geval.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:20 



 
Profiel   

Wel of geen animo in Italië zelf, als je klaar bent dan kom ik sowieso een keer langs! Geweldig :D Toscane is prachtig, ben er vorig jaar geweest en wil er zeker vaker heen.

Ben benieuwd :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:20 



 
Profiel   

Die rivier heeft ook inderdaad jaarrond water? En hoe zit het met mensen die eventueel ook die rivier gebruiken (kano/boot/etc.) Mag het ivm natuurbescherming/veiligheid (overstromingen)/vervuiling wel om daar dieren regelmatig te laten lopen en oever te beschadigden? Sorry, maar hoe fijn een drinkplek hebben ook is, vraag echt goed na hoe dit zit of dat je via snoetendrukker oid moet gaan werken.

Bak/paddock op het hoogste deel leggen en kijk kritisch hoeveel vlak oppervlak je hebt, constant ongelijk staan is behoorlijk vermoeiend en zeker als ze net uit plat nederland komen. Advies qua waar je bak, etc. het beste kan is op ongelijk terrein echt niet te zeggen zonder er zelf te staan. En wat is de bedoeling qua hooi? Wil je (zelf) maaien/hooien dan heb je daar echt het vlakke stuk voor nodig, trekker kan op ongelijk terrein niet gebruikt worden, alternatief is zeisen, maar dat moet je wel kunnen en zeker ook willen. Wat kost hooi daar dus in de regio en hoe goed is de beschikbaarheid ervan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:21 



 
Profiel   

tamary schreef
Die rivier heeft ook inderdaad jaarrond water? En hoe zit het met mensen die eventueel ook die rivier gebruiken (kano/boot/etc.) Mag het ivm natuurbescherming/veiligheid (overstromingen)/vervuiling wel om daar dieren regelmatig te laten lopen en oever te beschadigden? Sorry, maar hoe fijn een drinkplek hebben ook is, vraag echt goed na hoe dit zit of dat je via snoetendrukker oid moet gaan werken.

Bak/paddock op het hoogste deel leggen en kijk kritisch hoeveel vlak oppervlak je hebt, constant ongelijk staan is behoorlijk vermoeiend en zeker als ze net uit plat nederland komen. Advies qua waar je bak, etc. het beste kan is op ongelijk terrein echt niet te zeggen zonder er zelf te staan. En wat is de bedoeling qua hooi? Wil je (zelf) maaien/hooien dan heb je daar echt het vlakke stuk voor nodig, trekker kan op ongelijk terrein niet gebruikt worden, alternatief is zeisen, maar dat moet je wel kunnen en zeker ook willen. Wat kost hooi daar dus in de regio en hoe goed is de beschikbaarheid ervan?


Gelukkig is het allemaal niet zo streng en hebben we dat al uitgezocht :) Recreatie en paarden uit de rivier laten drinken is geen probleem. De oever mag zelfs worden aangepast (stenen verplaatsen, uitgraven) om de toegankelijkheid voor de paarden te verbeteren. Er loopt inderdaad jaarrond water doorheen, te weinig om in te kanoën. In de winter met stevige neerslag staat de rivier wat hoger, maar niet schrikbarend. Overstromingen komen niet voor.

Ik wil niet zelf hooien van het land. Wellicht dat ik het een keer opnieuw in laat zaaien en het dan een keer laat hooien. Zoals je op het filmpje kan zien is het vlak genoeg. Hooi is voor Nederlandse prijzen redelijke verkrijgbaar in de omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:28 



 
Profiel   

Wat een heerlijk plekje! Stikjaloers hier :o :D . Je hebt ook hier in ieder geval al een toekomstige klant :-).
Waar ergens in Toscane is het gelegen?
Ikzelf kan helaas geen tips geven, maar ik wil je wel graag heel veel succes wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 09:29 



 
Profiel   

Snap goed dat dat een droom is die uitkomt, TS! Wat een prachtig plekje! <3 Daar kun je echt iets moois van maken! Wat een ontzettend groot terrein en heerlijk zo'n riviertje! <3
Slim om de track ook door het bos te laten lopen voor schaduw en langs het riviertje. Maak je dan een stroomdraadje halverwege over het water?
Als het mogelijk is, misschien de schuilstal onder de bomen plaatsen zodat het extra koel in de stal blijft?
Heb je zicht op de paarden vanuit je huis?
Ik ga je graag volgen. :D
Veel succes met de mooie plannen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 13:41 



 
Profiel   

oef totaal niet jaloers hoor O:)
Wat een prachtige plek

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 14:11 



 
Profiel   

Joh...dat is ook eens wat anders! Toscane of all places ! <3

Rijbak, paddock en andere voorzieningen op het hoogste gedeelte idd. Maar moeilijk te zeggen zo achter een schermpje :o
Ik vind het paardengedeelte op de foto eigenlijk al een paradijs op zich, ook zonder paddock paradise.

Nu wil ik graag vanalles weten :+ Hoe kom je in Toscane terecht ? Zijn de grondprijzen daar betaalbaar ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 14:19 



 
Profiel   

heel erg gaaf :D
Kunnen de paarden niet ontsnappen via de drinkplaats?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 14:49 



 
Profiel   

Dit is echt wel heel gaaf, ik lees mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 14:49 



 
Profiel   

Niet verkeerd , volledige perceel van 40 hectare is van jullie??

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 14:54 



 
Profiel   

Ereste schreef
Wat een heerlijk plekje! Stikjaloers hier :o :D . Je hebt ook hier in ieder geval al een toekomstige klant :-).
Waar ergens in Toscane is het gelegen?
Ikzelf kan helaas geen tips geven, maar ik wil je wel graag heel veel succes wensen.

We zitten ongeveer een uurtje van Lucca af in de Garfagnana :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 20:21 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Joh...dat is ook eens wat anders! Toscane of all places ! <3

Rijbak, paddock en andere voorzieningen op het hoogste gedeelte idd. Maar moeilijk te zeggen zo achter een schermpje :o
Ik vind het paardengedeelte op de foto eigenlijk al een paradijs op zich, ook zonder paddock paradise.

Nu wil ik graag vanalles weten :+ Hoe kom je in Toscane terecht ? Zijn de grondprijzen daar betaalbaar ?


Mijn ouders hebben in dezelfde gemeente al meer dan tien jaar een vakantiehuis. Nu kwam dit op ons pad... We kopen niets, maar krijgen de grond in bruikleen. De huidige eigenaar deelt mee in de winst, zo is het voor iedereen een win-win situatie. Mochten we het ooit kopen kan dat, niet zo duur, volgens mij 2-5 euro per vierkante meter :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 20:22 



 
Profiel   

Oh Toscane. Wat mooi! <3
Ik lees mee,ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 20:25 



 
Profiel   

Ooooh ik heb er toch weinig verstand van, maar volg graag mee! Wat zijn je plannen met de B&B?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-19 20:27 



 
Profiel   

__Nicky schreef
Pandora2 schreef
Joh...dat is ook eens wat anders! Toscane of all places ! <3

Rijbak, paddock en andere voorzieningen op het hoogste gedeelte idd. Maar moeilijk te zeggen zo achter een schermpje :o
Ik vind het paardengedeelte op de foto eigenlijk al een paradijs op zich, ook zonder paddock paradise.

Nu wil ik graag vanalles weten :+ Hoe kom je in Toscane terecht ? Zijn de grondprijzen daar betaalbaar ?


Mijn ouders hebben in dezelfde gemeente al meer dan tien jaar een vakantiehuis. Nu kwam dit op ons pad... We kopen niets, maar krijgen de grond in bruikleen. De huidige eigenaar deelt mee in de winst, zo is het voor iedereen een win-win situatie. Mochten we het ooit kopen kan dat, niet zo duur, volgens mij 2-5 euro per vierkante meter :=


Dat is idd een koopje :D

Heel benieuwd naar jullie avonturen ! Lijkt me echt een heerlijke plek <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 08:09 



 
Profiel   

__Nicky schreef
Pandora2 schreef
Joh...dat is ook eens wat anders! Toscane of all places ! <3

Rijbak, paddock en andere voorzieningen op het hoogste gedeelte idd. Maar moeilijk te zeggen zo achter een schermpje :o
Ik vind het paardengedeelte op de foto eigenlijk al een paradijs op zich, ook zonder paddock paradise.

Nu wil ik graag vanalles weten :+ Hoe kom je in Toscane terecht ? Zijn de grondprijzen daar betaalbaar ?


Mijn ouders hebben in dezelfde gemeente al meer dan tien jaar een vakantiehuis. Nu kwam dit op ons pad... We kopen niets, maar krijgen de grond in bruikleen. De huidige eigenaar deelt mee in de winst, zo is het voor iedereen een win-win situatie. Mochten we het ooit kopen kan dat, niet zo duur, volgens mij 2-5 euro per vierkante meter :=



Maak je wel hele goede solide contracten? Italië is corrupt en ze nemen het niet zo nauw met regels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 08:22 



 
Profiel   

Oooh wat prachtig zeg! Ik vind het nu al mooi! <3
Ik lees heel graag mee met de vorderingen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 08:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen