Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Weide winterklaar maken

 
Profiel   

Vraagje... Alles is nog nieuw voor mij.

Wat zou ik nu nog kunnen doen om het gras voor te bereiden op de winter? Het is redelijk kort gegeten, maar nog niet achterlijk kaal.

Ik wil sowieso de helft afzetten om daar toch al wat rust op te geven. Zou ik daarop eventueel bemesten/kalken/...? Of gewoon afzetten en het gras rust geven?

Eerste winter aan huis, dus ben benieuwd :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 10:00 



 
Profiel   

Kalken kan pas in het najaar, dus nog even wachten.

Het stuk waar ze nu op lopen wordt wss helemaal kapot gelopen tenzij het heel hoog en droog is. Gewoon accepteren helaas.

Het stuj dat je rust wil geven liefst ook niet super super kort laten eten, dan overleeft het makkelijker de winter.

En jn de lente terug mest. Veel meer kan je helaas niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 10:08 



 
Profiel   

Bij ons is alles begin augustus nog een keer gemest. De paarden lopen er sinds deze week weer op, wij hopen dus zeker tot december op de weides te kunnen blijven voor we ze op de paddock moeten doen. Dus je kan het aparte stuk mss nog eens bemesten zodat er zeker genoeg gras op staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 10:23 



 

Als je plekken hebt die doorgezaaid moeten worden is de herfst een fijne tijd. Ook voor kalk strooien is het najaar de tijd. Maar niet tegelijk.

Kunst is om het gras niet achterlijk kort de winter in te laten gaan want dan heb je in de.lente plekken vol mos en/of onkruid, maar ook niet te lang, want dan verstikt het. Nu is dat laatste op het moment vaak niet aan de orde, want niks groeit met die droogte.

Ik werk nu met strookbegrazing. Dan hou ik delen over die ik in de winter kan gebruiken. En blijven de zoden mooi dicht. Op onze hoge, droge zandgrond kan dat gelukkig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 10:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen