Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard eet stro uit stal terwijl er hooi is, is t schadelijk?

 
Profiel   

Mijn paard eet als ze binnen staat stro terwijl er hooi naast hangt. We zorgen er altijd voor dat er altijd hooi is dus het kan niet uit gebrek aan hooi zijn. Ze staat wanneer kan buiten maar moet ivm zonlicht overdag nu binnen staan. In de stal naast haar staat een shetje dus t ligt ook niet aan alleen zijn.
Zou hier een reden voor kunnen zijn?
En is het schadelijk?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:08 



 
Profiel   

Hoe fijn/zacht is je hooi? en wat voor gras groeit er nu op de wei? Kan zijn dat ze wat extra structuur mist en daardoor een stro gaat eten wat een stuk groffer is. Stro wordt in verhouding 2-3 op 1? wel gebruikt als paardenvoer in bv Spanje, als de paarden genoeg drinken is het eigenlijk geen probleem, maar niet alle paarden kunnen er even goed tegen. In de gaten houden zeker (veranderd de mest bv), maar het is niet meteen reden tot paniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:16 



 
Profiel   

Stro kan een verstopping geven dus ideaal is het niet. Kijk even naar de kwaliteit van je ruwvoer. Wellicht vind ze het niet lekker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:19 



 
Profiel   

Dat geeft niks hoor. Wel moet alles wat je in de stal gooit,zowel hooi als stro, van goede kwaliteit zijn. Dus niet beschimmeld, bespoten, of met giftige planten ertussen.De mijne heeft stro en hooi in zijn stal en eet er afwisselend van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:33 



 
Profiel   

Er zijn wel paarden die, als ze op stro staan, de hele stal leegeten en dan verstopt raken. In zo'n geval zou je ze op krul kunnen zetten en dan wel voldoende hooi of kuil aanbieden.Maar dat zou toch pas nodig zijn als er medische redenen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 13:37 



 

Mijn paarden staan 24/7 op een paddock omdat ze geen gras meer mogen.

Ik voer zowel hooi als stro omdat ik onbeperkt wil voeren en alleen hooi dan te rijk zou zijn.

Een deel stro eten kan geen kwaad zolang ze voldoende drinken en dat niet het enige is wat ze eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 15:01 



 
Profiel   

Hier doen ze het ook soms
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 16:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen