Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hit softbed/paardenmatras

 
Profiel   

Ik ben me aan het orienteren naar een paardenmatras, en hoop ervaringen van jullie te kunnen horen!

Ik had mezelf al een beetje ingelezen en kwam eigenlijk met google meteen uit op het mayo matras. Nu las ik hier en daar dat veel mensen echt tevreden waren over HIT Softbeds maar dat deze moeilijk te krijgen zijn.

ZIt er daadwerkelijk veel verschil tussen de twee? En waar kan ik de HIT Softbeds vinden?
Het zou voor 2 paarden zijn, een van 1.80m en een van 1.55m.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-19 20:07 



 
Profiel   

Volgens mij heeft Dubbeldun dat, dus vraag het haar eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 01:22 



 
Profiel   

Ik heb ook twee HIT softbeds in mijn schuilstal. Indertijd aangekocht omdat mijn oude paard last had van stofallergie. Tezamen met hooi stomen bleek het de juiste oplossing voor mijn paard. Intussen is dat paard er helaas niet meer, maar de softbeds gebruik ik nog steeds naar volle tevredenheid. Ik gebruik geen stro meer, de paarden mesten en urineren altijd buiten en gebruiken de softbeds om op te rusten en te slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 06:08 



 
Profiel   

Wij hebben nu bijna een jaar de mayo matten in stal liggen, en zijn er nog steeds heel tevreden over. Wij gebruiken er nog wel mot bij, maar hebben minder dan vroeger. Wij hebben ze vooral gekocht voor het comfort van paardlief, dus niet om te besparen op bodembedekking.
Maar goed, ze blijven heel netjes liggen, en er komt niet tot nauwelijks vocht en vuil onder. Mayo matten zijn niet geschikt voor buiten trouwens.
Wij hebben ze gekocht via https://www.euro-horse.nl/nl/, misschien weten die wel of er ergens bij jou in de buurt stallen zijn die de matten hebben liggen en waar je dan evt eens kunt gaan kijken. Hebben wij toen ook gedaan. Met de HIT bedden geen ervaring, maar ik had toen ook begrepen dat die niet of nauwelijks meer te vinden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 06:32 



 
Profiel   

Ik zou het dus willen om eigenlijk geen stroo of vlas te hoeven gebruiken. Misschien dat ik een beetje vlas doe voor het vocht en voor het idee. Ik kom regematig bij Two Lazy Seven ranch, mijn paard slaapt daar ook af en toe een nachtje, en daar hebben ze ook van die matrassen. Ze weten zelf helaas niet meer waar ze die vandaan hebben maar ik vermoed dat het HIT softbeds Dus hoe die voelen en eruit zien weet ik eigenlijk al.

Mij lijken de hit softbeds ook makkelijker om te verhuizen dan de mayo matrassen aangezien je die op maat maakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 07:54 



 
Profiel   

Mayo matten zijn juist heel makkelijk te verhuizen en te verplaatsen. Ze zijn heel licht van gewicht namelijk. Maar je snijdt de matten inderdaad wel op maat. Verhuizen naar een grotere stal/ruimte lijkt me dan inderdaad wat lastiger.
Je kunt mayo matten ook zonder verdere bodembedekking gebruiken hoor, maar wij vinden het zelf fijner om er toch nog een laag mot op te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 08:12 



 
Profiel   

De Mayo matten ken ik niet, maar het HIT-Softbed heb ik al járen liggen. Die dingen gaan een leven lang mee want hij ziet er nog perfect uit.
's Zomers gooi ik er niets op, maar 's winters doe ik er wel een laagje houtkrul over en een strook er achter, want dan heeft madam niet altijd zin om naar buiten te lopen om de behoefte te doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 08:20 



 
Profiel   

Even opgezocht, maar die van mij ligt al vanaf 2006 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 08:22 



 
Profiel   

ik neig toch wel meer naar de HIT Softbeds, jammer dat ze zo moeilijk te krijgen zijn :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 15:30 



 
Profiel   

Waarom een eigen topic starten wanneer er al een topic bestaat!

Ik was aan het speuren naar de Mayo matrassen maar kom ook steeds het Hit softbed tegen.
Nu is de verkrijgbaarheid van de mayo matrassen eenvoudig, maar dat Hit matras lijkt lastiger.

Wie heeft een Hit softbed en waar heb je deze gekocht? En hoe bevalt het uiteraard....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 16:31 



 
Profiel   

Lees even mijn posts iets hoger ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 16:53 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Lees even mijn posts iets hoger ;)


Hey! Had ik gelezen....
Maar had stiekem gehoopt dat er wellicht inmiddels meer 'ervaringsdeskundigen' zijn.
https://aktivstall.de/nl/
Ik had dit inmiddels ook gevonden, maar niet direct een adres van een retailer in NL.... maar misschien kijk ik niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 16:58 



 
Profiel   

Staat wel op de link die je geeft. Is wel iemand anders als waar die van mij toen vandaan kwam, maar die bleek later een moeilijke leverancier te zijn.

HIT-Beratungszentrum NIEDERLANDE
Branterweg 3, Nuth, Niederlande
Die Niederlande

Mobil: +31 6 52 74 0887
Mail: info@paddockmaker.nl
Ansprechpartner: Ralph Rijstenbil

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 17:02 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Staat wel op de link die je geeft. Is wel iemand anders als waar die van mij toen vandaan kwam, maar die bleek later een moeilijke leverancier te zijn.

HIT-Beratungszentrum NIEDERLANDE
Branterweg 3, Nuth, Niederlande
Die Niederlande

Mobil: +31 6 52 74 0887
Mail: info@paddockmaker.nl
Ansprechpartner: Ralph Rijstenbil


Jemig de pemig.... ik kijk weer met mijn neus :-(

Kom dit ook tegen:
https://www.paardenmatras-comfort.nl/pa ... s-comfort/

En deze, eerdergenoemde, Mayo matras:
https://paardenmatras.eu

Zou mooi zijn wanneer iemand ze heeft vergeleken, maar dat zal wel niet :-(
Ik zal die Ralph eens contacten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 17:05 



 
Profiel   

Bij mn werk hebben we er 8 paarden op staan. Voor merrie is het perfect maar voor ruinen niks. Ruinen plassen erop waardoor het een bende word

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 17:11 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Bij mn werk hebben we er 8 paarden op staan. Voor merrie is het perfect maar voor ruinen niks. Ruinen plassen erop waardoor het een bende word


Het Hit Softbed of 1 van de andere soorten?
Hebben jullie er helemaal niets van strooisel op liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 17:12 



 
Profiel   

Als de stalvloer op afschot ligt loopt het er zo af, maar vaak vinden ze een beetje houtkrul tegen het spetteren wel fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 17:14 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Als de stalvloer op afschot ligt loopt het er zo af, maar vaak vinden ze een beetje houtkrul tegen het spetteren wel fijner.


Beetje erop suggereert iets meer een bedje ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 17:16 



 
Profiel   

Even een upje. Zijn de mayo matrassen ook isolerend voor geluid of hoor je de hoeven er goed op? Onze paarden stal zit aan het huis van de buren vast en ze zeggen dat ze nu niks horen dus dat is fijn, maar ik wil over van soort van halve potstal naar een combi schoon strooisel en mayomatrassen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 14:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen