Mijn shet stinkt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:10

Ha ha, dat had ik laatst ook met één van mijn mini's: die stonk ook een uur in de wind en dat voor langere tijd (denk een week of twee). Gelukkig is het nu over en had ik - in zijn geval - ook de oorzaak gevonden. Meneer had namelijk in de kippenstront gelegen. En dan niet de gewone stront, maar dat bruine goedje dat uit de blinde darm komt. Meuren tot en met! :')

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 17:59

@shenavallie getver :')

@Lillian ze mesten idd het land met eigen mesthoop. Vorig jaar met scheren stonk ze ook het helpt gewoon niet. Ja ik doe er wel wat mee. Ze is nu 3 en wordt uiteindelijk beleerd in de mensport. Ben nu bezig met wat longeer werk enz

@Bravura, van die speciale voor buiten met zo'n anti slip patroon zeg maar :+ ik haal sowieso elke dag de natte plek eruit. Ik haal op de plasplek gewoon al het stro eruit en dan opnieuw opstrooien. Maar die plek blijft gewoon nat doordat ze daar altijd staan te plassen

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Mijn shet stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:24

Mijn merrie ligt het liefst op haar drollen, dus ik heb er maar mee leren leven. :')

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mijn shet stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:34

Ligt er wel voldoende strooisel in de stal? Als het stalbed goed dik is, blijft de bovenste laag droog. Het principe van de potstal dus.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Re: Mijn shet stinkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 20:49

hoikimmmy whahah ben dus niet de enige met zo'n goor paard

Senna21 ja ga nu maar proberen met nog meer stro maar ja alsnog denk ik als ze erop gaat liggen ze toch wel vies gaat ruiken

Zebrastreep

Berichten: 9759
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:14

Wat vaker de mest en urine plekken verwijderen kan ook erg helpen. Waar ik ooit stage liep stonken de paarden en pony's (althans dat viel mij op) ook erg naar tja echt waarna kan ik niet omschrijven maar in ieder geval niet lekker naar paard. Als ik dan bij mijn eigen kwam rook die toch een stuk frisser. Maar op die plek werd echt weinig uitgemest. Wel elke dag een nieuwe laag stro maar echt fris werd het er niet van. Vaak rook ik zelf ook echt vies na een dag daar gelopen te hebben.

Dus mijn tip probeer dat eerst eens! Dat je Shet in de Urine en mest gaat liggen kun je denk ik niet zoveel aan doen.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:27

AnnexUdith schreef:
Wat vaker de mest en urine plekken verwijderen kan ook erg helpen. Waar ik ooit stage liep stonken de paarden en pony's (althans dat viel mij op) ook erg naar tja echt waarna kan ik niet omschrijven


Ammoniak lucht?


Lastig TS mijn pony die nu er nog even bij loopt als een harige mamoet stinkt echt niet terwijl er echt blubber in de paddock ligt en hij ook wel eens in de drollen ligt. Misschien is het ook een beetje pony eigen geur door dat haar vacht zo dik is?

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 17:31

Gini schreef:
Zoiets? https://www.divoza.com/nl/paarden-parfum-klassiek
Vooral de 'extra krachtig' spreekt me wel aan, want volgens mij heb je dat wel nodig. :D


Volgensmij is dat een vliegenspray. Althans ik heb ook zo´n fles en die ziet er vrijwel identiek uit :+