Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Super sterk hooinet of ander alternatief

 
Profiel   

Mijn paard verslijt op dit moment een hooinet/tas per 2/3 weken. Niet heel fijn voor de portemonnee…

Vorige week een sterk nieuw hooinet aangeschaft waar iets meer in kan maar hij vond het slowfeed principe niets (te kleine gaten) en heeft zich er binnen een week doorheen geknaagd waardoor de inhoud nu door de hele stal ligt.


[ img ]

[ img ]


Hij is wel echt dol op zijn hooinet want hij eet liever uit zijn hooinet dan van de grond.

Wie heeft de gouden tip voor mijn sloopkogel?

Staleigenaren hebben liever geen ruif of iets anders dat vast in de stal gemonteerd is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 10:22 



 
Profiel   

Netten van equiculinair ! Ze hangen hier dag en nacht in weer en wind buiten, met 10 slopers en na 3 jaar heb ik nu voor het eerst een netje vervangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 10:24 



 
Profiel   

Rider Pro hooinet Deluxe, ik zweer erbij. Met een paard dat alle netten kapot kreeg, ben ik nu met dit net toch al twee jaar verder. Alleen vind ik ze niet meer in de fysieke ruitershops. Wel nog de Super, maar daarvan weet ik dus niet of die even sterk is.

Wel online gevonden: https://www.justathlete.be/rider-pro-ho ... gJm6fD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 10:27 



 
Profiel   

Wij hebben ook Equiculinair inderdaad. Hadden daar een aantal hele fijne netten van en daarom nog een paar besteld. Hier zat helaas wel een slechte bij - waarschijnlijk pech gehad - die snel kapot ging, maar dat hebben ze super opgelost door ons 3 nieuwe netten te geven terwijl we de oude ook mochten houden. Maar vergeleken met andere netten zijn ze heel degelijk! Ook hier hangen ze dag en nacht buiten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 10:34 



 
Profiel   

Ik lees mee, want ik blijf repareren en dat houdt ook een keer op. :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 10:34 



 
Profiel   

Equiculinair inderdaad, die hebben ook een extra sterke variant. Heb hier hoop merken in gebruik maar de enige die zo goed als heel blijven, sommige zijn al 6 jaar oud.

Echter ligt het soms ook aan het hooi, lang/kort, fijn/grof, en op welke manier je het net bevestigd of deze sneller kapot gaat. Zo had ik een tijd wat grover hooi en doordat er dat grotere plukken eruit getrokken werden icm met een fijne maas waren de netten als snel stuk. Nu iets grotere maas en wat fijner hooi en dat gaat goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 10:54 



 
Profiel   

Een hooitas van little bit bijv.
Ik heb de grootste maat. Kan 12 kilo in.
Vult goed en is makkelijk op de hangen.
Heb een grote musketon haak aan de stal tralies hangen en klik de hooitas er zo aan.
Gaat al twee jaar mee. En kan gewassen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 11:09 



 
Profiel   

Ook equiculinair hier ja. Super fijne, sterke netten: knoopvrij, niet scherp, wel sterk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 11:11 



 
Profiel   

Bij PaardEerlijk verkopen ze extra sterke slowfeeder netten. Zelfde kwaliteit als de andere die hier genoemd wordt maar betere service want ik wacht al 4 maanden op antwoord op diverse mails.
PaardEerlijk had mij ook eerst een klein stukje opgestuurd om de kwaliteit te voelen, heb vergeleken en is exact het zelfde. Ze verkopen los net op maat en kant en klare slowfeeders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 11:11 



 
Profiel   

Deze van de welkoop!

https://www.welkoop.nl/winkel/dier/erfd ... rt_1205157

Hangt bij ons in de wei, past een volle baal in en nog geen enkele beschadiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 11:17 



 
Profiel   

Jinte schreef
Bij PaardEerlijk verkopen ze extra sterke slowfeeder netten. Zelfde kwaliteit als de andere die hier genoemd wordt maar betere service want ik wacht al 4 maanden op antwoord op diverse mails.
PaardEerlijk had mij ook eerst een klein stukje opgestuurd om de kwaliteit te voelen, heb vergeleken en is exact het zelfde. Ze verkopen los net op maat en kant en klare slowfeeders.


Die ga ik gelijk opslaan, was nog op zoek naar los materiaal voor mijn bakken buiten... prijs valt me ook erg mee zie ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 11:23 



 
Profiel   

Gini schreef
Rider Pro hooinet Deluxe, ik zweer erbij. Met een paard dat alle netten kapot kreeg, ben ik nu met dit net toch al twee jaar verder. Alleen vind ik ze niet meer in de fysieke ruitershops. Wel nog de Super, maar daarvan weet ik dus niet of die even sterk is.

Wel online gevonden: https://www.justathlete.be/rider-pro-ho ... gJm6fD_BwE


Sluit deze met ringetjes of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 11:28 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij de mensen die equiculinair (de extra sterke variant) noemen. De mijne slijten alleen een beetje aan de bovenkant, maar het net zelf blijft jaren stevig. En dat met 1 van m’n paarden die alleen maar haar tanden in de netten blijft zetten, die gaat het nooit leren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 11:32 



 
Profiel   

Hier raad ik ook equiculinair aan daarvoor, ik heb zelfs maar een gewoon net van hun en die gaat inmiddels 4jaar mee zonder ook maar 1 kapot vakje. Dat netje is al over de grond gesleept, over geplast, gemest, ruwe eters doorstaan, tegen de muur aan geschuurd echt top :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 11:55 



 
Profiel   

Ja, equiculinair zijn goede hooinetten! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 04:38 



 
Profiel   

De little bit hooitas! Dit is de enige hooitas die mijn ruin niet kapot kreeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 06:15 



 
Profiel   

Ik volg
Heb een hooinet (slowfeeder XL) van bij de Horta. Maar deze begint door het gewicht van het hooi en getrek van de paarden te slijten waar ik de opgang haken heb. In de hoeken. Ene kant is het originele ophanglusje al gescheurd.
Er gaat dagelijks zo'n 20kg hooi in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 06:23 



 
Profiel   

equiculinair wordt vaak genoemd, daar ga ik eens naar kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 06:42 



 
Profiel   

Equiculinair zijn inderdaad stevig. Daarnaast ook goede ervaringen met die van Zeldenrust Haystack. Heb nu zelf de Harry’s horse de luxe en op 4 punten vast hangen. Gaat dan ook goed.
Eerdere netten op 2 punten vast en dan gaan er veel wel snel stuk is mijn ervaring door de trekkrachten.
En mijn slopers hebben 3 jaar gedaan met hun hooikussens van HayPillow uit Amerika. Helaas zijn die in NL niet meer te koop, maar hoop plezier van gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 07:23 



 
Profiel   

Dat hadden wij ook altijd tot we de huidige netten vonden. Deze gaan bij ons al heel lang mee. In maas 4 en 2,5.

https://www.paardeerlijk.nl/a-52628667/ ... aas-4x4cm/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 07:46 



 
Profiel   

Equiculinair!
Met destijds een haflinger, daarna een Fjord. Een slopend hengstveulen en een clydesdale die er het hare van dacht Nooit een net kapot gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 08:08 



 
Profiel   

Nooit van z'n leven komt er hier nog een hooinet in stal. Paard van kennis hebben ze onlangs ter plekke in moeten laten slapen nadat hij met z'n been in het net was vast komen te zitten. Daar op stal zijn de netten sindsdien verboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 08:14 



 
Profiel   

Tja... in die optiek ook nooit geen poorten maar aan m'n weide, want daar heeft eentje van ons zich paar weken terug ook een mogelijks carrière-eindigende blessure mee opgelopen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 09:01 



 
Profiel   

Ik heb er 1 van Heunetzshop.de
Vergelijkbaar met die van equiculinair.
Hij hangt er nu 2 jaar en er is nog helemaal niks aan kapot.
Als je op google zoekt naar hooinet/slowfeeder extra sterk, ongeknoopt vind je vast wat geschikts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 09:05 



 
Profiel   

SunnyHorse schreef
Een hooitas van little bit bijv.
Ik heb de grootste maat. Kan 12 kilo in.
Vult goed en is makkelijk op de hangen.
Heb een grote musketon haak aan de stal tralies hangen en klik de hooitas er zo aan.
Gaat al twee jaar mee. En kan gewassen worden.

Die wilde ik ook voor mijn ruin, maar zijn niet meer leverbaar.

Ik had de Shires Hooinet Deluxe.
Echt super tevreden over. Hooinet was na een jaar nog steeds goed.
(Helaas ging wel het vastzettouw kapot, dus die heb ik toen vervangen)

Ondertussen een hooinet van Kramer, maar die vind ik toch minder fijn dan die van Shires.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 09:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen