Hoog gras, verstikking weide?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Hoog gras, verstikking weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:09

Dat is geen hoog gras, enkel de dorre plukken zijn hoog en het gras zelf is prima van lengte. Nu maaien doet meer slecht dan goed, het is riskant als de paarden het gemaaide gras gaan eten.
Als je het absoluut wil maaien om het mooier te hebben doe je dat beter in het voorjaar.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Hoog gras, verstikking weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 11:51

Na het zien van de foto was mij eerste reactie; Ruilen?!

Maar zonder gekheid, niks mis met de weide. De sprieten zie je na de winter niet meer, die vergaan en worden opgenomen in de bodem. Een glad groen weiland oogt misschien mooier maar zelf heb ik een absolute voorkeur voor "ruige weides". Dit met name omdat ik twee paarden heb die binnen no-time ziek zouden worden van teveel jong groen gras en ik op het "ruige" type ze zonder problemen 24/7 buiten kan laten lopen.

En in deze periode met machines het land op maakt veel kapot ook. Ik baalde er al van dat de sloten bij ons nog niet waren gedaan (door omstandigheden) en dus kwam de kraan vanochtend langs en heeft flinke sporen achtergelaten.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 13:12

Ik heb er ook een beetje spijt van. Ze zijn zelfs gister al geweest. Prijs viel wel heel goed mee.


Afbeelding

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Hoog gras, verstikking weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:33

Oei wat zonde... Ik snap dat je er spijt van hebt. Volgende keer dus maar gewoon laten staan...

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Hoog gras, verstikking weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 13:45

Fijn dat de prijs mee viel, maar toch wel zonde inderdaad.

Om de spijt te verzachten, ik heb exact eenzelfde fout gemaakt jaren geleden bij een verwaarloosd weiland. :') Lesje geleerd zullen we maar zeggen. ;)