Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Staarten wassen zonder water?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Mss een beetje vreemde titel maar ik ben benieuwd hoe jullie de staarten van jullie paarden doen wassen als ze op de weide staan?

Ik heb dus een eigen wei zonder stromend water of elektra, dit is allemaal goed te doen met een waterval voor drinken en een weide apparaat voor stroom.

Maar nu heb ik haflingers....met natuurlijk eigenlijk witte staarten :-)

Ze hoeven niet altijd schoon te zijn maar zo nu en dan wassen lijkt me wel fijn zeker als we eens ergens heen willen een clinic of wedstrijdje.

Ik dacht er zijn vast meer bokkers in een soortgelijke situatie en ik vroeg me af: hoe doen jullie dit?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 16:51 



 
Profiel   

Droogshampoo van Grand National :)
https://www.medpets.nl/grand-national-d ... n-shampoo/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:23 



 
Profiel   

Ik neem dan jerrycans met water mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:28 



 
Profiel   

Je kunt een “ gifspuiter” kopen bij agradi bijvb van 30 liter of meer welke draagbaar zijn. Ipv gif doe je er dan water in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 17:45 



 
Profiel   

Wauw Thnxs wat een tips al!

Vraag me af of droogshampoo bij witte staarten genoeg werkt?

Heb me al een beetje verdiept in een soort camping douche, met druk erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:06 



 
Profiel   

Zon gifspuiter heb ik ook idd. Maar vond dat wel enorm lang duren als je pony een dikke staart heeft.

Je hebt ook zon rinsekit, aqua2go of een mud daddy :) Wel even aanschaf maar lijkt me wel fijn in gebruik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:10 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Je kunt een “ gifspuiter” kopen bij agradi bijvb van 30 liter of meer welke draagbaar zijn. Ipv gif doe je er dan water in.

Ik gebruik zo'n plantenspuit die je op druk "pompt", lijkt erg op jouw suggestie denk ik. Werkt fijn want je hebt niet enkel een "spray-moment" dat maar kort duurt. Ik kan in 1 keer de staart nat genoeg krijgen om er vervolgens verder mee te gaan. Uitspoelen doe ik dan vervolgens met 2 frisdrankflessen (1,5 liter) water). Waarbij ik wel moet zeggen dat ik een paard heb met een zwarte staart (dus het oogt al snel superschoon).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:13 



 
Profiel   

Ik heb zo'n rinsekit. Helemaal gevuld kan je dik 5 minuten sproeien :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 19:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen