Paard met bemerking gekocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:00

Wat ben ik dan toch blij met mijn 2 zwartjes :j
Maar onze witte vroeger kregen we wit met houtskool.
Papje maken, insmeren, laten drogen, goed afborstelen en eventuele overgebleven plekken met zilvershampoo wassen (eigenlijk maar 1x nodig geweest) en dan met babypoeder na behandelen. Blijven ze langer en feller wit :j

Maar wat een mooi dier is het <3
Heel veel plezier met jullie aanwinst.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:06

Wat een mooie paarden komen hier voorbij!

Ik was stiekem op zoek naar een schimmel maar kwam met een bruine thuis :-)

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 12:49

Ik heb ook iets met veel wit en wat hier goed werkt is een (regen/winter)deken met een nylon voering en verder heb ik een 'schoonhouddekentje' (oude deken waar helemaal geen voering meer in zit).

Als ze al wat gelig is omdat ze eens zonder deken gestaan heeft dan 'schuren' de haren door de nylon voering vanzelf weer schoon.

Ik heb haar nu 12 jaar en ze is nog nooit gewassen.

Hier is ze vies geel na het rollen
Afbeelding

En na een nachtje met een nylon gevoerd dekentje
Afbeelding

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 13:34

Wat een knapperd :wow: Ik ben helemaal gek van schimmels.. Ik snap het probleem eigenlijk niet.. Mijn schimmel zag er meestal uit als een moddermonster.. ik zei gewoon dat dit de nieuwe trend was of dat ik een nieuw paard had een modderkleur appaloosa :o :D

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:00

DubbelDun schreef:
Ik heb ook iets met veel wit en wat hier goed werkt is een (regen/winter)deken met een nylon voering en verder heb ik een 'schoonhouddekentje' (oude deken waar helemaal geen voering meer in zit).


Off-topic, wat ontzettend gaaf bont patroon met die drie kleuren <3 <3

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:05

Dank je :o . Officieel is het een bruin-wildkleur (bay-dun). De aalstreep zie je hier net niet, maar wel de streepjes op de voorbenen.
Het patroon heet Frame-Overo.

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:51

Volgens mij is schimmel gewoon de politiek correcte term voor veranderlijk bont.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:03


karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:17

Mooi bloed hoor, je schimpie. Wij hadden er ook eentje op stal, was altijd groen, bruin en geel. We hebben er nog twee staan. Hebben ook alle kleuren. Het zijn gewoon my little ponies.
Tip: schakel heel veel meiden in om te poetsen.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 16:43

Maar serieus, jullie smeren biotex op je paard? Hoe dan? In de staart, toch niet op het hele lijf?

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:55

Sleazy, kan ook met oren, halsdeken en bij voorkeur ook nog een staartzak.
[/quote]
Zo te zien werkt dit ook niet. ..ik zie allemaal vieze vlekken[/quote]

Nee nee: schone vlekken!Dat is toch anders.
Maarre: ook mijn bruine en vos staan er zo bij, dé truc tegen uitvallende manen onder een halsdeken.


Afbeelding

Alleen is het nu net een bende struikrovers.[/quote]

Dragen ze die sleazy continu? Was je die tussendoor ook uit ivm huidvet of is dat niet nodig?

Mijn haflinger krijgt vd week ook een halsstuk op ivm het weiland op een open stuk. Maar ben zo bang voor afgebroken manen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:58

Magic brush werkt het aller beste! Gefeliciteerd, witjes zijn de aller leukste. Veel voldoening van het poetsen in ieder geval.

Afbeelding
Afbeelding

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:29

Wat Ibbel al zegt; ze zoveel mogelijk buiten houden, dan blijven ze het schoonst. En is die dan een moddermonster; gewoon wachten tot die goed droog is, even poetsen en weg is al dat zand.
Die hardnekkige vlekken krijgen ze vooral van mest en liggen in/op plasplek, maar buiten gaan ze over het algemeen niet in hun eigen mest liggen.
En verder investeren in kwaliteitsborstels en accepteren dat je veel tijd besteed aan poetsen.....of; accepteren dat je 9 van de 10 keer met een geelbont/groenbont/bruin-zwartbont paard rondrijd :+ Bij de echte monsters onder de schimmels kunnen al die variaties overigens ook tegelijkertijd; een soort regenboogschimmel in aardtonen

Maar veel wassen zou ik niet doen. Daar wordt hun huid niet beter van. Sowieso is het voornamelijk in de winter drama ( tenzij je scheert), omdat het vuil echt die wintervacht in kruipt.
In de zomer is het echt makkelijk hoor; gewoon 24/7 buiten en ze zijn prima schoon te houden/krijgen

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:36

Ik heb de Rambo dry rug gekocht en kan nu dus ook met kouder weer wassen. Paard is geschoren en met 15min stapmolen met die deken op is hij weer helemaal droog! Ideaal want zo blijft meneer ook wit in de winter haha

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:41

Wat Ibbel zegt: zo veel mogelijk buiten houden en zo min mogelijk aan doen.

Biotex, groene zeep etc. nooit op het paardenlijf. In de staart vanaf onder de staartwortel tot het puntje van de staart kan. Dan krijg je wel een mooie schone staart maar omdat ie dan poreuzer is, wordt ie ook weer sneller vies. Na de wasbeurt wat Cowboy Magic vertraagt het proces van weer vies worden.

Gini
Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:52

Kijk, je ziet nu toch zelf ook wel dat dit het niet is en dat het ook nooit iets gaat worden. Ik stel voor dat je het paard rustig aan mij geeft zodat je op zoek kan gaan naar iets dat beter past.

Ik houd van Contender-bloed. <3

Lindsey_99
Berichten: 2489
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:54

Ik mag aannemen dat deze flinke bemerking zich in de prijs heeft verdisconteerd? Anders ben je flink bekocht... :D :=
Mooi dier hoor, veel plezier ermee, en ach, zonnebril helpt ook wel.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:57

Beter een roze bril :+

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:57

Die was meegeleverd. De ellende begon volgens mij toen ie afgezet werd ...

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:09

Ik vond vier hoge witte benen erg genoeg.

Zijn heel bewust tijdens onze zoektocht naar een paard niet gaan kijken bij een schimmel, je zou er maar verliefd op worden.. Ellende!

Wel een leuk dier trouwens, veel plezier ermee. <3

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-19 18:13

Kom maar halen Gini, ben er helemaal klaar mee! Ah nee, het is zo'n lekker ding! Hij is ook hartstikke lief met onze bruine vriend (Apache x Negro, anyone? We zijn ze nu toch aan het weggeven ;) ). Wel net even snel zijn staart gewassen, het was mooi weer. Op één klein poepvlekje op zijn kaak na, was hij verder netjes gebleven. Misschien hebben we een proper jetje getroffen!

Enne, Lindsey, we zijn de állerslechtste onderhandelaars ever vrees ik. Voor hetzelfde geld hadden we zó een bruine kunnen hebben...

7ofhearts

Berichten: 2777
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:39

DubbelDun schreef:
Ik heb ook iets met veel wit en wat hier goed werkt is een (regen/winter)deken met een nylon voering en verder heb ik een 'schoonhouddekentje' (oude deken waar helemaal geen voering meer in zit).

Als ze al wat gelig is omdat ze eens zonder deken gestaan heeft dan 'schuren' de haren door de nylon voering vanzelf weer schoon.

Ik heb haar nu 12 jaar en ze is nog nooit gewassen.

Hier is ze vies geel na het rollen
[ Afbeelding ]

En na een nachtje met een nylon gevoerd dekentje
[ Afbeelding ]




Juuuh, over gave paarden gesproken!!! *\o/* **\O/**

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:34

Ons witje is meestal schoner dan de rest :+ maar zoals al eerder genoemd, 24/7 buiten doet veel goed. Moet zeggen dat ze nu wat gelig wordt, maar goed, we hebben het over een welsh a met heul veul haar

Wel een heel knap paard!

leonie87

Berichten: 4465
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Paard met bemerking gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:46

Wat een knappe bemerking heb je gekocht! Ik wilde nooit een bruine en raad eens wat ik nu heb staan?
Schimmels zijn leuk! Hopelijk heb je er een uitgezocht die zichzelf een beetje schoonhoud!

En anders, gewoon lekker paard laten zijn en voor de wedstrijd de grondige schoonmaak. Cowboy magic wil ook nog wel eens helpen of zilver shampoo

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:50

Ik heb me erbij neergelegd dat mijn vieze schimmel doordeweeks gewoon vies blijft haha. Enkel een borstel erover voor het eventuele zand eraf te halen.

De dag voor wedstrijd wassen met isobethadine shampoo, staart invlechten en hoodie aan :D n dan kom ik vaak nog de ochtend erop bij een paard met 2 gele ogen, oren en een vieze neus haha :+