Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard met bemerking gekocht

 
Profiel   

Wauw Dioxide, daar komen de eerste tranen voor mijn flaconnetje al! Mijn hemel, heerlijk zo'n beestje :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:20 



 
Profiel   

Driehoek groene zeep, vlekken zsm weg wassen en een staartzak... succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:23 



 
Profiel   

eventueel schreef
Ik ben al een boodschappenlijstje aan het maken hoor! Ketchup zet ik er ook bij, maakt groene chloorharen ook weer blond, dus ik geloof erin :). Tranen ga ik ook opsparen in een flaconnetje, mogen dat ook tranen van het lachen zijn of werkt met tuiten beter?

En Zoolgangster (is dat gangster in het nederlands of in het engels, het moet wel kloppen in mijn hoofd), ik zal het gelijk in zijn paspoort veranderen. Kleur: strontbont. En het is een echte knapzak, ons ventje! Ik mopper, maar dat is maar schijn <3 .



Hihi, Zoolgangster is Nederlands, de gedachte erachter was dat ik persoonlijk geen hoefdier ben, in tegenstelling tot een paard. :D
Maar ik geef toe dat het niet de beste nick ever op bokt is. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:24 



 
Profiel   

Ohhh leuk!
Die lijkt echt precies op die bonte dressuurgefokte ruin uit mijn profiel!
(lees: springgefokte donkerbruine échte merrie :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:27 



 
Profiel   

24/7 buiten, niet op stal dus (daar kunnen ze de stront niet ontwijken) en niet wassen, geen troep er op, en dan poets je ze het makkelijkst. Hoe meer vet je er af haalt met shampoo en andere oliebol, hoe dieper de strontvlekken ín de huid trekken en hoe moeilijker je 'm schoon krijgt. Zo min mogelijk aan doen dus. En dat wilde je toch al niet, want je wilde sowieso geen witte. Simpel zat dus, behandel 'm als een bruine.
Gewoon niet moeilijk doen en geen glitterende eenhoorn er van willen maken. Schimmels zijn altijd een beetje gelig, zeker in de winter, so what?

Ik heb er 22 jaar één gehad en ik dénk dat ik 'm 3 x gewassen heb in die tijd. Kan ook 2x keer zijn geweest.


Laatst bijgewerkt door Ibbel op 16-11-19 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:31 



 
Profiel   

tja....
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:32 



 
Profiel   

@TS; wauww wat een leukerd! <3 Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.

Ik heb zelf ooit eens gehoord dat ketchup niet helpt
Maar die onesie is wel erg leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:32 



 
Profiel   

Zoolgangster, alles beter dan eventueel toch :D . In het engels had ik um wel stoer gevonden ~~}>, maar in het nederlands issie ook mooi, jouw nick!

Hahaha upendo, ruin en spring hadden wij dan tenminste nog goed. Bruin en dressuur hadden we al, nu hebben we duo penotti!

Ibbel, hiervoor had dochterlief de allerknapste bruine e pony die al niet behandeld werd als een bruine, zij gaat voor de glitters! Heb haar duizend keer gewaarschuwd voor het leed dat een schimmel heet, maar liefde maakt blind. Dat kan haar redding zijn, misschien ziet ze dan de vlekken ook niet meer ;)

Mooie paarden allemaal, de oogverblindend witte én de ehm... niet-meer-zo-oogverblindend-witte!


Laatst bijgewerkt door eventueel op 16-11-19 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:38 



 
Profiel   

_O- wat een mooi paard *\o/* . Mag ik heel hard lachen om dit topic en van binnen heel dankbaar zijn met mijn 2 zwarte merens paardjes. Ik was echt nooit en poetsen maar af en toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:38 



 
Profiel   

pien_2010, moest even in je profiel spieken naar je merensjes, maar nu ben ik stikjaloers op je prachtige stekje! Lekker dan, heb ik niet alleen een witte, maar ook nog een zielig hoekhuis. Dat helpt niet hè :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:49 



 
Profiel   

Dat helpt zeker niet Eventueel.....maar ik ben om.....ik vind je een enig mens. <3

Enne het huis dat je ziet is de gîte die verhuur wordt, daar wonen wij niet hoor. We wonen wel vrijstaand buiten maar in een kleiner huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:50 



 
Profiel   

Oh geniaal!!! Maar met zo'n knapperd kun je alleen maar plezier gaan hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:54 



 
Profiel   

Ik kan echt niet begrijpen dat je dit niet gezien hebt bij aankoop.
Ik bedoel, dit is niet te missen! 8)7

Ik heb ook een schimmel gehad, maar die is verkocht voor hij te licht werdt. :j
Nu heb ik nog een haflinger die zich ook graag vies maakt.
Dus ik was ook met regelmaat, en dan voornamelijk staart en manen.
Ik was ook met groene zeep, heb heel veel geprobeerd, maar dit werkte echt het beste. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:57 



 
Profiel   

Gefeliciteerd...!

Ik heb heel wat complimenten gehad die ik niet verdiende.

Stond mijn schimmeltje buiten in de wei, rond 11 uur 'ochtends werden ze binnengehaald, en nam mevrouw eerst nog een modderbad.
Kwam ik om drie uur op stal, poetste een beetje en dan riep iedereen '...hoe heb je haar weer wit gekregen?! Ze zat onder de modder!"

....modderbaden dus! (En een paar uur geduld.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 21:59 



 
Profiel   

Ibbel schreef
24/7 buiten, niet op stal dus (daar kunnen ze de stront niet ontwijken) en niet wassen, geen troep er op, en dan poets je ze het makkelijkst. Hoe meer vet je er af haalt met shampoo en andere oliebol, hoe dieper de strontvlekken ín de huid trekken en hoe moeilijker je 'm schoon krijgt. Zo min mogelijk aan doen dus. En dat wilde je toch al niet, want je wilde sowieso geen witte. Simpel zat dus, behandel 'm als een bruine.
Gewoon niet moeilijk doen en geen glitterende eenhoorn er van willen maken. Schimmels zijn altijd een beetje gelig, zeker in de winter, so what?

Ik heb er 22 jaar één gehad en ik dénk dat ik 'm 3 x gewassen heb in die tijd. Kan ook 2x keer zijn geweest.


Ik heb maar liefst 3 schimmels en hier zweer ik bij!

Enigste wat ik wel eens doe is de staart een kwartier in een emmer biotex voor het wassen. En na het wassen niet te zuinig inspuiten met antiklitspray. Door de laag antiklit kan de viezigheid zich niet/minder goed aan de staart hechten. Je zou 1x per week kunnen wassen en dagelijks even antiklit kunnen doen.

Als ik wat bijzonders te doen heb was ik de benen met betadineshampoo. (als ik het zo goed zeg) Dat trekt de viezigheid er goed uit.

Verder niet panikeren van zand of modder, dat borstel je er eenmaal opgedroogd zo af.

Misschien heb jij straks ook wel 2 schimmels, ik bedoel als je toch de cowboy magic al hebt kun je er net zo goed nog 1 in die kleur bijnemen. :') Maar geniet eerst maar van deze aankoop, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:06 



 
Profiel   

haha :D ! Geen verborgen gebrek in ieder geval! Prachtig paard, geniet ervan! Ik heb het poetsen met mn grullo-roan opgegeven in de winter :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:09 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Ik heb dan een bonte, maar ook eentje die wel eens vies is. Gelukkig niet zo heel erg vaak, maar ik hou gewoon van een schoon paard. Ik gebruik om te poetsen vaak zo'n zwart poetsblokje, ideaal! Krijg ik erg veel mee weg. Daarnaast gebruik ik met wassen vaak tea three shampoo, werkt ook als een trein. En als laatste heb ik bij de action een fles voor hondeb gekocht om vlekken te verwijderen. Is zoals de greenspot remover van cowboy magic, maar dan een heeeel stuk goedkoper.
En dekens gebruiken. Het enige geluk van de zomereczeem bij mijn merrie, is dat ze altidd een deken draagt en blijft ze schoon. In de winter heeft ze normaal een halsdeken op, dus blijft ook schoner. Nu alleen een halve hals, en heeft ze een kleine vieze vlek soms.

Vies paard
[ img ]

Schoon paard
[ img ]

Middeltje vn de action
[ img ]

En wat het doet
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:09 



 
Profiel   

Ibbel schreef
24/7 buiten, niet op stal dus (daar kunnen ze de stront niet ontwijken) en niet wassen, geen troep er op, en dan poets je ze het makkelijkst. Hoe meer vet je er af haalt met shampoo en andere oliebol, hoe dieper de strontvlekken ín de huid trekken en hoe moeilijker je 'm schoon krijgt. Zo min mogelijk aan doen dus. En dat wilde je toch al niet, want je wilde sowieso geen witte. Simpel zat dus, behandel 'm als een bruine.
Gewoon niet moeilijk doen en geen glitterende eenhoorn er van willen maken. Schimmels zijn altijd een beetje gelig, zeker in de winter, so what?

Ik heb er 22 jaar één gehad en ik dénk dat ik 'm 3 x gewassen heb in die tijd. Kan ook 2x keer zijn geweest.

Inderdaad. Alleen mijn schimmel is helemaal niet meer gelig sinds ze niet meer op stal staat, ze is gewoon echt goed wit. Nou ja, gelig als ze net in de paddock gerold heeft, zwart als ze het in de aarde heeft gedaan maar beide poets je er zo af en dan is ze dus wit. Nooit meer poep- of piesvlekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:41 



 
Profiel   

[ img ]

Heb ik nou noooooit last van .... _O-

Oplossing: laat het idee van een mooi schoon wit paard gewoon los! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:42 



 
Profiel   

Babydoekjes _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 22:48 



 
Profiel   

Sjongejonge, wat een zwamverhaal hebben ze jou op de mouw gespeld. Dit is helemaal geen schimmel; dit is een grijze roan-Appaloosa!
Een van de eigenschappen van de roan-factor is dat de kleur veranderd. Ze zijn zogezegd niet kleur-echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:06 



 
Profiel   

Zo min mogelijk wassen :j

In de zomer mijn schimpie heel veel afgespoten met het warme weer. Gevolg was dat ze net zo hard in dr mest ging liggen := .

Nu staat ze onder een deken en overdag buiten. En ze ziet er weliswaar ‘keurig’ uit voor een schimmel :D

Ps. Schoonmaken met tranen werkt het beste!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:07 



 
Profiel   

Leuk koppie zit er op :)


Enne wit?? :')
[ img ]
[ img ]
Ik gebruik deze spray van Veredus
https://www.cheval-shop.com/boutique/pr ... redus.html

En deze:
https://www.padd.fr/shampoings-demelant ... nce-946_ml

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 23:26 



 
Profiel   

Ik heb 15 jaar een schimmel gehad. Gewoon zo min mogelijk aan doen. Een regenbui er overheen en ze was weer schoon. Nu heb een bruine en die vind ik echt lastiger schoon te houden. Je ziet er alles op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 10:49 



 
Profiel   

Hele erge gele vlekken insmeren met houtskool.
Klinkt gek , maar helpt wel.
Veel anti klit gebruiken.
Als je op wedstrijd gaat nog eerder op ivm extra poetssessie.
Geniet van jullie aanwinst, met of zonder vlek.
Wat een leuk dier
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 10:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen