Stal gezocht omg Hilversum, Soest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Stal gezocht omg Hilversum, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 09:18

Goedemorgen bokkers,

Ergens begin volgend jaar verhuizen wij naar Hilversum, en ben ik mij alvast aan het oriënteren op stallen en was benieuwd of jullie tips hebben! Omgeving Hilversum, Baarn, Soest.

Eisen:
- Volpension 7 dagen per week
- Hele jaar door de dag buiten. Minimaal 6 uur, dit mag zowel op het land als op de paddock zijn. (Bij voorkeur dus de nacht op stal, maar eventueel mag een rustige paddock paradise/hit-actief stal/uitloopstal ook aangeboden worden)
- Goede uitrijmogelijkheden op stapafstand

Bij voorkeur ook met binnenbak, maar dat is geen harde eis.
Prijs graag rond de €300, maar gezien ik volpension wil is dat wel bespreekbaar. (Absolute max is €400, daarboven aanbieden hoeft niet)

Stal Hilverzicht ken ik en hoor ik graag ervaringen over, stal Evers valt helaas af gezien ik een warmbloed heb.

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen!

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Stal gezocht omg Hilversum, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:20

Is nijkerk te doen voor je?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 09:23

Amado schreef:
Is nijkerk te doen voor je?


Bij voorkeur niet, ik werk in omgeving Amsterdam en wil na m'n werk niet nog te ver in de auto zitten gezien Nijkerk weer compleet de andere kant op is

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:32

Ik heb een tijd gestaan naast de menschool in Soest. Zijn 2 stallen naast elkaar, de menschool zelf biedt pensionstalling aan maar haar schoonvader ernaast ook. Paarden stonden zomer hele dag op de wei, winter op het verharde stuk en pad naar achter (echt nog wel een groot stuk). Nachten altijd binnen. Volpension en hele lieve mensen. Er zit een kleine buitenbak bij, maar je kan de bak van schoondochter er per maand bijhuren. Ik heb er fijn gestaan, vond alleen dat je redelijk vaak niet in de bak bij de buren mocht omdat ze bang waren dat de bodem beschadigde.. Maar wie weet zijn ze daar nu wat losser in. Ik betaalde voor deze stal ver onder je maximumbedrag. Is nu wel al 6-7 jaar geleden.

Hoe de stalling bij de menschool zelf was weet ik niet, maar daar zou je ook nog kunnen kijken.

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: Stal gezocht omg Hilversum, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:39

Stal de bergen in nederhorst te berg. Kan je vanaf Amsterdam eerst naar je paard en dan doorrijden naar Hilversum. Heb ik een tijd gedaan en ging super.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stal gezocht omg Hilversum, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:17

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

cynthiacarme
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-01-19

Re: Stal gezocht omg Hilversum, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:19

Stal Evers doet toch ook warmbloeden? Alleen niet op de 24/7 weide. Wel in de inloopstallen dacht ik

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:33

streep schreef:
Stal de bergen in nederhorst te berg. Kan je vanaf Amsterdam eerst naar je paard en dan doorrijden naar Hilversum. Heb ik een tijd gedaan en ging super.


Goede tip!

Vanaf Amsterdam is het ongeveer 35 minuten zonder file en dan naar Hilversum iets meer dan een kwartier. Je kan kiezen voor vol- of halfpension en ook uit hele dagen paddock of halve. In de zomer de hele dag weidegang. We hebben een 20-60 buitenbaan en een 20-40 binnenbaan. De laatste was een oude stal vroeger en er staan palen op de AC lijn maar daar leer je alleen maar van sturen. *D

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 17:45

spotsontop schreef:
Stal Evers doet toch ook warmbloeden? Alleen niet op de 24/7 weide. Wel in de inloopstallen dacht ik


Helaas niet, wegens het sobere voerbeleid nemen ze helemaal geen warmbloeden aan. Ik had juist interesse in de inloopstallen namelijk en dit vertelde ze mij toen ik daar was

Gulpje schreef:
streep schreef:
Stal de bergen in nederhorst te berg. Kan je vanaf Amsterdam eerst naar je paard en dan doorrijden naar Hilversum. Heb ik een tijd gedaan en ging super.


Goede tip!

Vanaf Amsterdam is het ongeveer 35 minuten zonder file en dan naar Hilversum iets meer dan een kwartier. Je kan kiezen voor vol- of halfpension en ook uit hele dagen paddock of halve. In de zomer de hele dag weidegang. We hebben een 20-60 buitenbaan en een 20-40 binnenbaan. De laatste was een oude stal vroeger en er staan palen op de AC lijn maar daar leer je alleen maar van sturen. *D


Dat klinkt heel goed! Zijn er ook goede uitrijmogelijkheden?

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Stal gezocht omg Hilversum, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:56

Alleen naar de Spiegelplas, op ongeveer 10 minuten stappen. Als je naar t bos wilt moet je je paard opladen en ongeveer 15 minuten met de trailer rijden :)

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 18:03

Gulpje schreef:
Alleen naar de Spiegelplas, op ongeveer 10 minuten stappen. Als je naar t bos wilt moet je je paard opladen en ongeveer 15 minuten met de trailer rijden :)


Ah dat is toch wel jammer...
Ik heb geen trailer en rij heel erg graag buiten. Ik onthou hem wel, maar kijk toch even verder :)

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 00:37

YoniB schreef:
Ik heb een tijd gestaan naast de menschool in Soest. Zijn 2 stallen naast elkaar, de menschool zelf biedt pensionstalling aan maar haar schoonvader ernaast ook. Paarden stonden zomer hele dag op de wei, winter op het verharde stuk en pad naar achter (echt nog wel een groot stuk). Nachten altijd binnen. Volpension en hele lieve mensen. Er zit een kleine buitenbak bij, maar je kan de bak van schoondochter er per maand bijhuren. Ik heb er fijn gestaan, vond alleen dat je redelijk vaak niet in de bak bij de buren mocht omdat ze bang waren dat de bodem beschadigde.. Maar wie weet zijn ze daar nu wat losser in. Ik betaalde voor deze stal ver onder je maximumbedrag. Is nu wel al 6-7 jaar geleden.

Hoe de stalling bij de menschool zelf was weet ik niet, maar daar zou je ook nog kunnen kijken.

Deze constructie bestaat sinds een tijdje helaas niet meer, gezien Gerard met pensioen is gegaan. De menschool bestaat uiteraard nog wel en ik zou gewoon even naar hun bellen als je geïnteresseerd bent!

Als ik jou was zou ik eens gaan kijken bij de Paltzerhoeve.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Stal gezocht omg Hilversum, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 17:21

Iemand anders nog goede tips?