Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:15

Dit was de eerste keer dat hun kwamen. Meestal is het de Dierenbescherming de paarden staan direct aan een doorgaande weg, met veel fietsers ook veel jeugd en ik woon naast een hengsten fokkerij. Daar komen veel mensen met de paarden 23uur per dag op stal. Je kent ze wel. _-:(

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:44

Hier wel eens de politie gehad. Er lag een dood paard in mijn wei.
Hij lag gewoon plat te slapen...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:49

Je schrikt je toch wezenloos als ze met die boodschap aan de deur staan _-:(

Doet me denken aan iemand die ergens aanbelde met de melding dat de paarden op de wei 'in brand' stonden. Bleek dat de paarden nat van de ochtendmist door de zon aan het opdrogen waren en stonden te 'stomen' ... :)

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:50

Hey Laura :-) ik moest even nadenken hoor! Leuk dat ik je hier tegen kom. Àls ik eens in de buurt ben dan wip ik even aan. Maar ben nu zo gruwelijk drukkig.

Ziet er mooi uit jouw systeem. Wij wilden eerst ook bovenlangs, maar om redenen die ik niet meer weet is het onderlangs gegaan nu.

Mooie slowfeeder netten van paardeerlijk he? Ik heb de tweede in bestelling staan haha. Denk eerst maar even zonder proberen.

KVolden: vriendin van me heeft het ook regelmatig (en ik ken niemand die meer Pietje precies is met haar paarden dan zij) de dierenbescherming op de stoep. Echt schandalig vind ik dat. Aan de echte crisis gevallen gaan ze voorbij.

En jaren geleden moest een buurtgenoot zijn oude maar wel gezonde paardje laten inslapen na klachten over dierenmishandeling.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:56

Niemand kan je toch verplichten een gezond paard te laten inslapen omdat ie oud is ??

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:58

Ik hoop dat de wind snel weer afneemt... Ik vind het veel te eng zo met de schuiltent en alle spullen van de bouwplaats. :=

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 19:08

Wat een bizarre verhalen over DB en DP? Hier nog niet meegemaakt maar ze staan dan ook niet in het zicht.

Hier staat vooral een hele warme wind. Wel raar maar ook wel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:17

Ik zit ook aan een drukke, openbare weg, maar heb tot nu toe gelukkig alleen maar complimenten gekregen :o van voorbijgangers.

Op de pensionstal waar ik vroeger stond, stonden ze in de winter echt tot over hun kogels in de bagger overdag. Maar dat was uit het zicht. Eigenlijk kon het niet, maar het is beter dan 24/7 in een box.

Ik begrijp dat het vervelend is als mensen denken dat je. je dieren niet goed zou behandelen, maar veel mensen hebben gewoon geen kennis van dieren en dat ze dan twijfelen en de DB oid bellen, vind ik eigenlijk wel positief.
Mijn schoonmoeder vindt het nog altijd erg zielig voor mijn paarden omdat ik ze niet in de boxen zet die ik heb, maar buiten in de paddock laat staan, met keuze om in de schuilstal te gaan staan. Zij denkt nog steeds dat het voor een paard veel lekkerder is om in een dik pak stro in 3x3 mtr te staan, dan in de wind en de regen. Ik begrijp wel dat zij dit denkt en velen met haar.....

Hier ook veel wind! En eindelijk is het wat warmer geworden. Het is de hele dag zo'n 10 gr geweest en nu is het opgelopen naar 15 gr.

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:19

Bizarre verhalen inderdaad. Ik heb voorheen wel mijn tel nr opgehangen toen er een oud mager paard gestald stond, met de tekst dat het een paard was en voldoende gevoerd werd en voor nood mijn tel nr.

Hier was in de ochtend regen, in de middag vooral veel wind maar de temperatuur was lekker. Ik heb vanmorgen nog kalk op het gras gegooid, fijn met die regen dat trekt het er ook sneller in
Helaas door de wind ook de esdoorn propellers van de buurman in de paddock. Behalve eikels nu ook dit weer, ( al waren het er niet heel veel, baal ervan dat ze met wind ook bij mij terecht komen)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:30

JudithO schreef:
Hier wel eens de politie gehad. Er lag een dood paard in mijn wei.
Hij lag gewoon plat te slapen...

Oh ja daar hebben ze hier ook vaak voor bij de deur gestaan of me gebeld vanaf de wei.

Ik moet zeggen dat deze man ook aangaf dat als een paard magerder word lees spieren verliest je dan moet besluiten om hem in te laten slapen. Omdat hij nog een mooie bolle buik zag kreeg ik dat advies niet.
Op zich vind ik het ook positief als mensen meldingen doen, maar mijn paarden staan aan huis. Je kunt ook even aanbellen en er naar vragen. Dan had ik er over kunnen vertellen, want denk je nou echt dat ik 1 van mijn paarden te weinig geeft en de andere zich lekker vol laat eten. Ga ik met mijn goede gedrag 4x voeren en 4x mesten op een dag. Wel moet ik bekennen dat Marinka er niet als 27 uit ziet. Vaak word ze rond de 17 geschat, dus misschien heeft dat er ook mee te maken. Maar goed het liep weer met een sisser af, maar het houdt me wel weer bezig, ik voel me weer in de gaten gehouden.

Karin_deB

Berichten: 8243
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:25

Vervelend dat soort dingen. Het zou mensen sieren als ze eerst aanbellen en informeren naar de situatie.
Andere kant is natuurlijk ook wel dat iemand dan niet openlijk gaat toevoegen dat de dieren verwaarloost worden.

@Lynn, hier kijken ze niet om naar die propellers en eten eromheen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 08:55

kvulden schreef:
Maar goed het liep weer met een sisser af, maar het houdt me wel weer bezig, ik voel me weer in de gaten gehouden.

Dit zou ik dus ook hebben inderdaad... Lijkt me niks.

Hier nog niet gehad, maar had het ergens wel verwacht. Tot wij vorige week de grond hebben laten keren stonden ze hier ook flink in de modder... en afgelopen winter net zo.. :(:) Nu gelukkig niet meer :D Heb nu m'n kleine cremello mini, die pal aan de weg staat, die steeds diarree heeft.... leuk met zo'n licht dingetje := Dus die deed ik steeds wassen, maar met deze temperaturen ga ik dat niet doen natuurlijk... dus nu staat ie daar met een vieze kont, en inmiddels geen diarree meer... :(:) Voel ik me dan toch ook wel banketstaaf over... misschien eens kijken wat ik met een borsteltje goed kan maken...

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:08

@xXutopiaXx: probeer het eens goed in te smeren met een middeltje als Cowboy Magic Detangler & Shine en dan te borstelen of anders gewon afscheren als dat lukt.

@kvulden: toen ik nog met Missy kon wandelen heb ik wel eens een opmerking van iemand gehad of ik een jong paardje aan het verkeersmak maken was :) (ik denk dat ze toen 30 was of zo :D )

Gisteravond was het nog bizar warm en vanochtend eigenlijk ook nog.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 09:22

Wij stonden ook al te kijken van hoe warm het gisteravond was haha! Vanochtend inderdaad ook nog best warm. Maffe gewaarwording. Gelukkig met die enorme wind alle bomen blijven staan en de nieuwe pannen liggen er ook allemaal nog op :+

Hier gelukkig nog nooit meegemaakt. Al weet ik wel dat er ook mensen zijn hier in de omgeving die mijn paarden zielig vinden dat ze altijd buiten staan (met inloopstal en veel beschutting van bomen). Ik vind hun manier van paarden dan weer zielig :+

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:31

Het was bij ons buiten warmer dan binnen _O-

Maar da's wel een goed idee inderdaad DF! Dat heb ik nog wel liggen :D En z'n staart gewoon even in een emmer warm water hangen.. :j

Fijn dat het nieuwe dak de eerste storm heeft overleefd! :D Ik keek ook met angst en beven naar de bomen hier :oo En 't was gewoon gevaarlijk om onder de eikenbomen door te lopen _O- Die eikels doen nog goed zeer, zeker als ze met zo'n vaart naar beneden komen zetten..

_Tarzan

Berichten: 11155
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:33

Ik vanmorgen een dikke trui aan gedaan, zweet mij kapot :')

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:45

Net was mijn fleecevest al te warm :)

@xXutopiaXx: ik heb 'haren' ervaring met vieze billen en staarten :) Mijn oudje was regelmatig aan de spuitpoep en CM hielp goed tegen 'aankoeken'.

Ik kijk al jaren met een fronsende blik naar de bomen hier langs de weg. Die dingen worden gewoon veel te hoog en ze worden 'scheef' bijgehouden; alleen de laaghangende takken aan de wegkant worden er af gezaagd en sommigen zijn al scheef gaan staan om het uit balans zijn te compenseren.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 11:13

DubbelFun schreef:
@xXutopiaXx: ik heb 'haren' ervaring met vieze billen en staarten :) Mijn oudje was regelmatig aan de spuitpoep en CM hielp goed tegen 'aankoeken'.

:')

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 12:43

Net een lekker ritje gedaan, ze was als een slakje, maar het is dan ook wel erg warm.
En vanmiddag is er weer regen voorspeld, dus het moest maar even.

greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 16:59

Wat een heerlijk dagje... Vandaag even een wandeling door het bos gemaakt met ML. Zo een paar uren gelopen zonder jas, en dan nog had ik het warm. Mijn oude merrie had ik de afgelopen dagen een regendeken op gedaan en vanochtend vergeten af te doen. Had makkelijk gekund met deze temperaturen.. Toch wel beetje weird, zo warm in deze tijd van het jaar... Maar ik klaag even niet...

Mijn kipjes zijn nu ook flink in de rui... Ik vind het wel een lekker idee ook dat ze nu niet in de kou en regen zitten zonder verenpakje... Ik hoop dat het laatste kipje ook zo verstandig is om niet nog langer te wachten. Twee jaar terug had ik er twee die pas in december even al hun veren lieten vallen. Dat was toch zo sneu...

Ben wel blij met mijn nieuwe laag zand in de paddock. Met de stortbuien van afgelopen week gewoon geen plassen en gladde bedoeningen. Zand is ook wat grijzig van kleur, maar tot nu tot wel blij mee. Nu kan het weer paar dagen drogen en zondag staat er weer een plensdag in de planning geloof ik.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:08

Ik zit nu lekker buiten in het zonnetje. Heerlijk.

Ik snap best dat mensen denken als ze aanbellen klopt het verhaal niet, maar dat kun je dan toch een beetje inschatten. Nu hebben ze weer iemand naar mij toegestuurd en die moet betaald worden en ja dat gaat uiteindelijk toch allemaal uit je eigen broekzak.

Haha een jonkie van 30 jaar. Ja ook dat hoor je als je naast je paard loopt. Of kun je er niet meer op bla bla. Ik was aan de kant van de straat al steeds aan het proberen om een haag te planten, maar dat valt nog niet mee aan de sloot. Het meeste heeft het niet overleeft en het andere is na 3 jaar nog maar 50cm hoog. Ik heb er nu wel een druppelslang langs gelegd, dus misschien toch nog weer een poging. Ik ben wel benieuwd wat jullie voor haag hebben als je die hebt. Ik ben rond de bak vooral dingen aan het plaatsen waar ze van mogen eten.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:09

Hier vooral veel liguster, dus een gaashek er voor zodat ze er niet van eten :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:12

Bedankt voor de lieve berichtjes wat betreft Chasey.
Daan en ik hebben besloten het nog een paar dagen aan te kijken. Chasey doet het nu redelijk. Goed is het niet, wordt het ook niet meer. Maar ze komt weer wat in de benen, lijkt wat vrolijker. Heeft schijnbaar een kleine opleving. We gaan het nu per dag bekijken. Kan zomaar zijn dat het morgen weer compleet foute boel is. En hoe ver ga je dan? Dan moeten we de knoop door hakken. Maar dat is moeilijk, dat vond ik ook al met Pablo. Hoe ver ga je? T' beestje doe je er geen plezier mee. Het is dat je zelf nog geen afscheid kan nemen of omdat je je schuldig voelt? Ik vind het een ontzettend zware beslissing, ik ben er nu nog niet helemaal klaar voor. Chasey laat me te veel twijfelen op het moment...
Het nadeel van dieren houden, absoluut. Maar we hebben in ieder geval al 13,5 prachtige jaren gehad.

Vanmiddag voor de bui nog een stukje gefietst met Nick en Marloes. Blikkie en Ossy ook mee. Daarna heeft Marloes nog een sprongetje gemaakt.

Wat een verhalen wat betreft de dierenpolitie, pfff.
Hier gelukkig nog niet meegemaakt.

greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 20:34

ach Chasey... Ik snap zo goed wat je doormaakt...
Ik heb een kleine 2 maanden geleden ook afscheid moeten nemen van mijn lieve kleine zwarte katertje van slechts 14 jaar oud. :( Hij had een kwaadaardig gezwel in zijn bekkie, dus de prognose was duidelijk en dus heel slecht, maar met pijnstilling mocht ik hem mee naar huis nemen; totdat het moment daar zou zijn.

Ik kreeg toen een klein boekje mee van de DA: "zijn we niet te vroeg?", heette het geloof ik.. Heeft me heel goed geholpen. Het idee is inderdaad dat je altijd moet proberen te redeneren vanuit het dier zelf... kan het nog een dierwaardig leven leiden, dus pijnvrij en zelfstandig kunnen eten, drinken, poepen, plassen, bewegen; dat soort zaken...

Toen mijn katje, een paar weken later, zelfs niet meer zijn meest favoriete brokjes ooit wilde eten, hebben we de knoop doorgehakt, ondanks dat hij nog relatief levendig was.. We wilde hem verder lijden en afglijden besparen. Het was super zwaar, voor ons... maar ik herinner hem nu nog als een vrolijk actief katje, zoals hij altijd was...

Veel sterkte en geniet van de mooie momenten die je nu nog hebt...

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 21:11

DubbelFun schreef:
Hier vooral veel liguster, dus een gaashek er voor zodat ze er niet van eten :)


Is dat giftig? Weet ik eigenlijk niet.

Chasey lastig is dat hè!

Ik heb 2 jaar terug mijn shetlander inlaten slapen. Ze was 30. Werd steeds magerder en kreeg last van de vacht ed. Elke keer als ik besloot misschien..... dan leefde ze weer op. Ze stond op een dag slijm te spugen ik en de DA dachten slokdarm verstopping. Dieren arts gaf wat spierontspanners pijnstilling enz. Ze leek er door te komen. 2 dagen later stond ze weer zo. Dat kon ik echt niet meer aan zien. Ik kon toen de DA bellen en we hebben haar er die dag van kunnen verlossen en toch denk ik dan nog, had ik het moeten doen. Ik vond het zo moeilijk dat ze voor de DA kwam leefde en dat ze door mijn besluit er niet meer was. Pfffff Ik weet niet wat ik had gedaan als dat niet was gebeurd. Wetende dat het een goede beslissing was is dat altijd moeilijk. We hebben dat als mens niet in ons al zou je dat soms toch willen. Niet onnodig laten lijden tot het eind. Soms denk ik dat dieren het dan beter hebben dan wij mensen.