Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

(Semi) paddock paradises in Drenthe?

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik was benieuwd welke paddock paradises of semi paddock paradises er in Drenthe bekend zijn? Via de website www.hetnieuwepaardenhouden.nl is er een kleine lijst beschikbaar, echter zullen er vast een heleboel zijn welke niet geregistreerd staan. Degene waar ik het voor zoek heeft geen bokt, de zoekfunctie hier bracht ons ook niet heel veel verder, dus zodoende dit topic. Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 13:09 



 
Profiel   

Niemand die stalling in Drenthe weet in de vorm van Paddock paradises? :\

Tot nu toe hebben we D&R paddock paradise en recreatie gevonden, twee nieuwe die aangelegd gaan worden, Dureza welke gestopt is en daar houdt het dan helaas bij op.

Als er iemand nog wel aanvullingen heeft dan horen we het graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 15:59 



 

Misschien iets specifieker zijn waar in Drenthe je zoekt, als je bjivoorbeeld in Roden woont, dan heb je niets aan suggesties in Meppel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 16:06 



 
Profiel   

Wel particuliere versies al dan niet met 1-2 paarden van anderen er bij, maar die zitten vol of willen geen pensionklanten. Stallingen hier is traditioneel of boer waarbij ze de wei in kunnen vaak. Verder is rondrijden en kijken waar meerdere rassen/maten staan nog wel eens prijs. Of zelfs een kaartje in de supermarkt en mp in de gaten houden.
Daarnaast zal het nu met de nattigheid behelpen zijn en willen velen geen nieuwe dieren ivm onbruikbaar zijn deel terrein en ruimte tekort voor introductie.
Ik heb mijn 2 op eigen semi pp lopen, maar (nu) ook geen ruimte voor extra paard (en ook eigenlijk niet voor niets van pensionstallen weg).
Je zal nog steeds zat mensen vinden die niet adverteren maar waar zeker wat mogelijk is als je het vraagt. Echter als je een paard hebt die problemen heeft op rijk gras of met 24/7 weidegang, dan zal je naar meer standaard stalling moeten kijken. Oudere boer zal daar niet zo makkelijk aan meewerken, die wil de weides groen houden en dus geen kaalgelopen paden/stukken. Beroepsstalhouder heeft er vaak een wat modernere kijk op incl. meer mogelijkheden qua paddocks, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 16:12 



 
Profiel   

Mindim: Nagevraagd, mijn buurvrouw gaat met de auto, maximaal mag het 50 km zijn vanaf het stadscentrum van Groningen.

Klopt, ik ken er zelf altijd best wel wat in mijn directe omgeving, zowel geschikt en minder geschikt, maar er zal ook best wel wat zijn dat geen website heeft. Die van D & R vonden we ook na wat gegoogeld te hebben pas, deze blijken dan alleen een Facebook pagina te hebben maar wel een prachtige grote en officiële locatie.
Het is in ieder geval niet zo eenvoudig als het lijkt om een te vinden die voldoet aan hoe je het in je hoofd hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 16:22 



 
Profiel   

In Grootegast en Doezem heb je PP. Dat is niet in Drenthe, maar Groningen. Binnen de straal.

Op de website van www.hetnieuwepaardenhouden.nl is alles met 3 sterren 24/7 buiten met track. Daar kun je zoeken op de kaart in jouw regio. Er staan ook kleinere plekken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-20 16:47 



 
Profiel   

Amen is een paddock paradise in wording in ieder geval. in de Facebook groep stalling en weidegang drenthe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-20 17:15 



 
Profiel   

In Geesbrug zit er ook eentje voor zover ik weet, is een vrij nieuwe. En tussen Emmen en Assen. (in Equi habitat en pensions op FB)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-20 17:50 



 
Profiel   

Ben je inmiddels al wat wijzer geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 16:21 



 
Profiel   

CoFlo schreef
Ben je inmiddels al wat wijzer geworden?



Ik wel. Het is er namelijk niet -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 17:15 



 
Profiel   

Eens, ze bestaan idd niet. Overal veel te veel nadelen tov de voordelen gevonden. Veel stallen kunnen vaak niet waarmaken wat ze willen voordoen. Zeker als het de bron van inkomsten is, maar net zo goed als het voor de leuk erbij wordt gedaan. Mijn PP heeft me bloed zweet en tranen gekost en het is nog steeds niet 'af' maar voor mij nóóit meer anders dan eigen beheer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 18:38 



 
Profiel   

Ik heb een mini pp achter mijn huis, maar dan voor mijn eigen dieren. Daarom ook niet 'geregistreerd' op een lijst. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 18:40 



 
Profiel   

Hollyleaves schreef
Eens, ze bestaan idd niet. Overal veel te veel nadelen tov de voordelen gevonden. Veel stallen kunnen vaak niet waarmaken wat ze willen voordoen. Zeker als het de bron van inkomsten is, maar net zo goed als het voor de leuk erbij wordt gedaan. Mijn PP heeft me bloed zweet en tranen gekost en het is nog steeds niet 'af' maar voor mij nóóit meer anders dan eigen beheer...


Eigen beheer is voor mij niet te doen als rugpatient. Ik moet echt vol of half pension hebben.

Zelfs een knappe pensionstal met box en overdag buiten met droge voeten is hier niet te vinden -O-
Ik ben inmiddels zover dat ik hierna geen paard meer wil....of mag wil van mijzelf want ik wil geen paard meer in een hok |o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 18:54 



 
Profiel   

Ik zie dat je vlakbij mij zit idd. Norg is nog geen 10 km bij mij vandaan. Hopeloos is het. Het in eigen beheer is idd zwaar. Ik moet er ook veel voor laten en fysiek merk ik het ook wel. Gelukkig ben ik dan nog wel in een positie dat ik de keus heb. Lijkt me heel rot voor je...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 20:28 



 
Profiel   

@Cowgirl; ik zie dat je een fjordenruin hebt, er stond een tijdje wel steeds iets op MP van iemand uit de buurt van Beilen die een Paddock Paradise heeft en waar alleen koudbloedruinen welkom zijn. Misschien iets ver voor jou, maar als het een hele fijne stal is...(dat weet ik dus niet, heb alleen de advertentie gezien)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 20:47 



 
Profiel   

Ik heb een pp, maar ook voor mij is het fysiek erg zwaar dus ik doe geen volpension meer. Ook ben ik voorzichtig met paarden die allerlei speciale dingen nodig hebben. Ik heb deels weidegang en we maken ons eigen ruwvoer en dat is de laatste jaren, sinds we het regelmatig laten analyseren, steeds vrij hoog in suiker.

"Pensionklanten" hebben hoge "eisen" en de vergoeding en hulp die men wenst te bieden weegt voor mij vaak niet meer op tegen de "lasten" voor ons en de kudde van een extra paard en de onrust in de kudde.

Ik heb er dus voor gekozen om mijn lege plekken voorlopig niet meer op te vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 02:03 



 
Profiel   

We zitten in Amen.
Paddock paradise in ontwikkeling. 24/7 buiten met schuilstal, zandpaddock en track om weiland heen. vrijwel onbeperkt ruwvoer. Zomers beperkt weidegang.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 08:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen