Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:16

ruitje schreef:
Of ik heb altijd een verkeerd beeld gehad over merries :')


:+ Misschien even het voorjaar afwachten??

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:36

Ik ben al helemaal blij met de stal, aangezien de mijne degene is met de grootste ego had ik toch ook wel wat zorgen. Zou ze andere bij het eten laten? Zou ze constant iedereen weg jagen? En ondanks dat ze graag regelt wie waar staat valt het me mee. Ze regelt het nog steeds graag, maar er wordt goed gereageerd en dan is het ook gelijk klaar. Zeker gezien ze nu pas zo kort samen staan zal het ( denk ik) alleen nog maar beter gaan. Een nieuwe in de groep kan ook ineens er voor zorgen dat de nu nog 2 groepjes ineens 1 groep zijn, dus wellicht is het ook nog positief dat er nu nog een nieuwe pony bijkomt.
Gister zei iemand heel kloppend dat het echt de ponyclub is zo met deze groep.
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 12:13

@Ellepel, de paddock is volgens mij 30 bij 20.

Op dit moment lijkt het een beetje deze verdeling:

De 4 overdag merries staan bij de ene voerplek.

De 4 dag en nacht merries bij de andere voerplek. En de nieuwe eenling scharrelt daar een beetje tussendoor.

Soms staan ze te soezen in de paddock. Maar eigenlijk word het achterste deel van de paddock nu amper gebruikt. Bij de ruinen is dat ook zo, ze concentreren zich vooral rond de voerplekken.

Die ruimte is bij introducties wel echt belangrijk, dat de nieuwe ' ver genoeg weg' kan zeg maar.

Lenexa weet dat beter, maar volgens mij is de 'beurt' die iedereen heeft in de zomer 45 min en in de winter 1 uur? Wij doen het 'grote' werk en wat op vaste tijden moet gebeuren. Dus je bent als klant 1 x in de 10 dagen 1 uur aan de beurt, maar dat kun je wel op elk moment van de dag doen. Dat leek ons het meest prettig :o

We zijn nog wel aan het kijken naar de binnenruiven, want we horen nu al signalen dat die niet fijn te vullen zijn. Dus Kaitlyn: daar is de volgende bestelling al weer bijna :+ .

Nee gekkigheid, er kwamen bij mij op de 2e dag klanten met wat opties tot verbetering, toen zei ik wel: geef ons even een week of 2 om überhaupt alles even af te maken( en weer tijd te hebben om eens rustig op het toilet te zitten, gewoon omdat we geen deadline meer hebben) en dan gaan we echt even kijken naar wat beter kan :D

@Kendra, goed punt, goed punt :')

@Lenexa het is inderdaad echt een ponyclub, deze groep is echt homogener dan de ruinengroep, qua rassen, karakters en voerbehoeftes. Ben benieuwd of we daar nog veel verschil in gaan zien. Wel mooi om zo 2 groepen te hebben die je kunt vergelijken.
Die van jou doet het echt goed hoor, ze valt me echt alles mee haha :D ! Leuk dat jij hier als eigenaar ook kan posten. Zien mensen het ook van de andere kant :)

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:40

Zou jij het voor 1 van je eigen paarden ook overwegen, Ruitje? Als je even niet over het voerbeleid nadenkt, want dat lijkt me vrij lastig als je zoveel verschillende behoeftes hebt haha, maar stel je hebt alle ruimte en geld. Zou je dan nog een groep willen waar die van jou in kan/kunnen?

Leuk om een eigenaar te zien! Hoe is het nu met de leiderrol bij de merries? Is het nog de haflinger, of is de tinker al wat meer bezig zoals jij dacht?

Rocamor

Berichten: 10852
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:47

Het valt me wel op dat het in de merriegroep inderdaad voornamelijk de ponys zijn. Was er geen vraag vanuit de "rijpaarden"-eigenaren? Beetje rotwoord...

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:51

@ ruitje Ik heb mijn beurt nog niet gehad, dus ik weet het niet exact maar ik begreep dat je wel ongeveer een uur bezig bent. En dat de ruiven inderdaad niet handig zijn om te vullen. Maar het schema wat is gemaakt houdt wel rekening met je voorkeursdagen en dagen dat je echt niet kunt. Dus dan is een uur op 10 dagen echt wel oké.
Verder valt ze mijn ook alles mee, bedoel ze is nog steeds bazig maar wel in een vorm wat prima acceptabel is binnen paardengedrag volgens mij.

@mywishmax, de haflinger is van mij. Ik zie haar alleen als ik er ben en dan is ze altijd al iets claimeriger als ik er ben, maar ik denk dat ze van haar groepje het wel bepaald. Al luistert de Welsh Cob niet altijd, die is iets meer op zichzelf en denkt volgens mij wel eens 'zoek het even uit nu'. Van het andere groepje mag de bonte tinker prima mee eten als Roxy erbij staat, die hebben ooit bijna twee jaar geleden al een winter samen gestaan. Maar als ze met zijn 3en komen van de andere groep moet ze weg. Dus dat is nog niet beslist volgens mij, maar wellicht als ik er niet ben dat ze toch net iets anders laat zien. Roxy houdt sowieso graag andere paarden, behalve haar vriendinnen, bij mij weg.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 16:40

@ MywishMax, onze koersdravers vallen inderdaad af vanwege het voerbeleid.

Mijn recreatieruin misschien in de toekomst. Hij heeft nooit in groepen gestaan en sloeg in het begin alles uit zijn buurt. Hij word steeds socialer dus ik sluit niet uit dat ik hem er in zet als dat nog bijtrekt.

Heb ook meegeboden( maar niks gekocht) voor een jaarling afgelopen maand, die had ik er ook ingezet.

Nadeel is alleen dat ik er dan als 'groepsgenoot' en als ' staleigenaar' in sta, ik wil bijvoorbeeld niet in groepsapps en dat word dan wel lastig :o .

Klinkt een beetje gek maar ik ben heel erg blij met onze eigen stalgang, daar heb ik nog een stukje 'hobby/prive' .

Ik ben er nog niet uit wie de leider is. De Welsh Cob leek op dag 1 onwijs bezig, maar die zondert zich de laatste 2 dagen wat af( zie ik Lenexa ook zeggen) . Nu lijkt inderdaad Roxy weer meer leiderschap te tonen. Maar omdat deze groep zich zo duidelijk splitst is het ook wel wat lastig, het zijn net 2 groepen in 1 stal :') .

Onze pensionstal is ook een beetje een 'vreemde stal' denk ik, voor mij voelt deze loopstal als een heel erg gemiddelde van ons paardenbestand haha :') . Nee, er staan nu denk ik in de individuele stallen verhoudingsgewijs meer rijtypische rassen.

Ik denk, dat het grootste deel van de vraag toch nog ligt in reguliere stalling. Hoe graag Bokt soms ook wil dat dat niet zo is :+ .

En.... wij voeren geen krachtvoer( moet je zelf dan doen) en je hebt in de loopstal een beurt en bij de gewone stalling niet. Ik denk dat een deel die echt pittiger rijden het krachtvoer een ding vinden en degene met een zware baan de beurt.

Joh, ik weet het eigenlijk niet haha :') . Ik vul ook maar wat in eigenlijk :+

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:34

Ik vind het een heel mooi initiatief! Wat leuk dat het zo goed lijkt te gaan.

Om op je bedenkingen in te gaan: persoonlijk zou ik mijn rijpaard hier ook niet zetten. Een pensioenpony dan weer wel. Waarom? (1) meer schrik voor blessures met velen in een relatief kleine ruimte en (2) geen controle meer over voer. De mijne wordt moddervet van onbeperkt hooi maar daarintegen wil ik wel vitaminebrok dagelijks geven en eventueel krachtvoer (dieetkrachtvoer wel bij mij :') ). Dus ik zou gaan voor de reguliere stalling met meer buitentijd voor een rijpaard of wedstrijdpaard. Maar dit is echter mijn persoonlijke mening en ik blijf het nog steeds een machtig mooi project vinden.

De beurt zou ik minder erg vinden omdat ik nu al veel doe bij de paarden. Maar kan me inbeelden dat sommigen dat idd ook wel pittig vinden, zeker in combi met al een relatief hoog stalgeld. (Absoluut geen aanval hierop hoor!)

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 18:59

Oh zo zie ik het ook niet hoor! Ik denk dat de punten die jij opnoemt voor veel mensen zo zijn :)

Het is voor ons ook niet dat we dit als 'het ideale systeem' zien.

Wij hebben nu een aantal verschillende opties en dit is er 1 van. Het is dan aan de eigenaar om te kijken wat het beste bij het paard/je eigen situatie past :)

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 19:39

Ja, ik snap dat het als eigenaar lastig is in een groep. Dat kan je niet helemaal rechttrekken qua taken, want moet jij wel in de app en beurten doen, terwijl je al op stal werkt, haha. Helder :j en die eigen stalgang is ook wel prettig en nodig denk ik ja. Dank je voor de uitleg, vond ik leuk om te weten haha.

Ik zou niet eens zitten met blessures of ruimte, die van mij staat ook in een groep in een kleinere paddock. Maar daarnaast op stal wat zij ook wel erg prettig vindt qua rust. Het krachtvoer krijgt ze 2 keer per dag een handje tot een kwart (ligt er aan wie er voert van stal :+ ) en wij voeren juist nog 1 keer zelf voer met meer energie. Maar ik snap wel dat de vraag er nog niet is, eerst ook eens aankijken hoe het gaat denk ik

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:20

ruitje schreef:
Wij hebben nu een aantal verschillende opties en dit is er 1 van. Het is dan aan de eigenaar om te kijken wat het beste bij het paard/je eigen situatie past :)

Dat denk ik dat één van jullie sterke punten is. Als je verschillende opties aanbiedt ga je ook gemakkelijker heel eerlijk zijn naar de eigenaars toe ivm wat voor dat paard de beste oplossing is. Terwijl stallen die maar 1 oplossing hebben waarschijnlijk die oplossing als het ideale gaan aanprijzen.
Een ander groot pulspunt vind ik jullie grote weides, en dat dicht bij stedelijk gebied.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:07

Ik vind het echt heerlijk om te volgen. Leuk ook om te zien dat jullie eerst een nieuwe ruimte gebruikt hebben. Maar zeker ook je laatste project: als je goed nadenkt kun je ook in bestaande situaties zoiets creëren.
Dat vind ik hoopvol voor alle paarden!

Super leuk. Blijf vooral posten.

Grappig ook dat je zegt dat ze zich concentreren op bepaalde plekken. Wij hebben exacte hetzelfde. Wij hebben 800m2 rijbak + haaks daarop 60m2 paddock. Ze gebruiken van de rijbak 90% van de tijd maar een heel klein stukkie. Alleen om eens te rennen, de zon op te zoeken of de buren te bespioneren lopen ze naar achter.
Oh nee, ze lopen regelmatig helemaal naar achter om daar te mesten en dan weer terug. Kunnen wij lekker ver lopen met mest ruimen }:0

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 19:13

Bedankt weer voor de leuke reacties!

@Polo, bedankt voor je post en leuk dat het herkenbaar is!
Hilarisch dat ze achteraan mesten :') .

@Sclimpre, ik denk dat daar wel veel inzit. Het maakt ons niet uit wat je wil qua concept, naar alles is nu genoeg vraag zeg maar, het is voor ons niet zo dat we 1 concept echt beter vinden of voor 1 concept een enorme wachtlijst en voor anderen niet: Alles loopt even goed zeg maar :) . Dus we kijken gewoon wat past goed bij jou en je paard en dat is prima :)

@Mywishmax, het gaat mij eigenlijk niet zo om de 'taken' hoor, als ik de loopstal in zou gaan zou ik gewoon zeggen app me maar wanneer mijn beurt is en prima.
Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen, maar ik wil gewoon graag soms gewoon net als jullie mijn paard zien als ontspanning.

Een voorbeeld is afgelopen zondag, ging ik alleen even mijn paard buiten zetten maar ondertussen heb ik in 2 uur ongeveer 20 klanten gesproken. Dat gaat dan van een praatje, tot een verzoek van verandering in stalmanagement, tot echt een 'klacht' of gewoon een vraag om advies. Dat vind ik deels echt prima, maar een ander deel van mij, wil net als jullie, gewoon even haar hoofd leeg maken bij haar paard. Je loopt dan met 2 petten op: Ruitje ( eigenlijk als 'klant' )die gewoon bij haar paard wil zijn en Ruitje de pensionstalhouder.

Als ik in de loopstal zou staan, zou ik voor mijn gevoel constant die 2 petten tegelijk ophebben en minder kunnen genieten van mijn paard.

Ik weet niet goed of ik dit goed uitleg :o . Het is niet dramatisch hoor, maar de stukjes van 'mezelf' gewoon in onze eigen stalgang, die koester ik :)


Bij ons gebruiken ze het achtersre deel van de paddock als ze zich willen afzonderen. Ik weet dat ik dit bij de ruinen in het begin ook zag, sommigen zijn de eerste week echt 'moe' van het kuddegedoe/de nieuwigheid. Ik kan het niet goed uitleggen maar de eerste dagen zijn ze hyper, dan kakken sommigen helemaal in en dan word het 'normaal' ofzo :)

Hier zie je de rust nu. Al meerdere keren deze week heb ik de stal ook leeg gezien, dan staat het grootste deel toch te soezen buiten. Vind ik zo leuk, dat ze daar de keuze in hebben.



Deze staan beiden niet zo hoog in rang, lief om te zien dat ze elkaar gevonden hebben en op de vierkante meter eten haha :+

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:16

Ik snap het hoor :j Juist omdat het naast werk ook hobby is en je daarvan wilt genieten zonder dat je toch stiekem aan het werk blijft. Lastig uit te leggen, maar ik begrijp het haha.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:50

Je moet prive en werk scheiden als je een bedrijf met klanten aan huis hebt, anders staan ze nog met hun klachten letterlijk naast je bed (pensionstal die ook daarom gestopt is). Dat eigen stukje terrein is helemaal niet gek, maar juist nodig om je bedrijf goed te kunnen runnen. Met een paard van jezelf in de loopstal gaan staan is daarmee ook niet verstandig, dan kan je beter een 3e maken voor je eigen paarden.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 20:14

Precies dat MyWishMax!

Heb jij ook een pensionstal gehad Tamary?

Wij hebben tegenwoordig vaak onze achterdeur op slot, nadat er inderdaad iemand ineens in de woonkamer stond :+

Maar wil niet dramatisch doen hoor, het is een super toffe baan/way of life en de pluspunten zijn altijd nog groter dan de minpunten

Zoals na de Kur op Muziek een week hier tegen aan kijken <3 . A Baby Unicorn :')
Afbeelding

Of deze foto krijgen van een klant
Afbeelding

Of in de ochtend dit zien

Afbeelding

Ik ben daarnaast nog 3 dagen per week manager in de zorg, daar ben ik ook nooit 'mezelf' voor 100% , hoort bij een verantwoordelijke baan. Maar de dag dat ik bij mijn andere werk helemaal dubbel lig omdat ik een roze shet tegenkom: Die komt nooit.

Of als ik unicorns ga zien op werk, moet ik mij laten opnemen of heb ik teveel wijn op :') . 1 van de 2 :+
Laatst bijgewerkt door ruitje op 15-10-20 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:18

Nee, maar stal waar ik stond gebeurde dit.

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 20:34

ruitje schreef:
Wij hebben tegenwoordig vaak onze achterdeur op slot, nadat er inderdaad iemand ineens in de woonkamer stond :+


Nee joh :oo dat is wel raar opkijken idd :=

Ik kan me het heel goed voorstellen, dat lijkt me heftig aan een stal runnen: je eigen paard-tijd is toch altijd beperkt als je niet oppast. Een eigen stuk waar je gewoon ongestoord je ding kunt doen is op een stal van dat formaat haast essentieel denk ik.


Hahaha die roze shet, fantástisch!!
Al op je laatste opmerking: als ik één ding geleerd heb van werken met onze doelgroep is dat niks me meer verbaast. Dus wie weet. :')

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:55

Ik hoor dat vaak van staleigenaren, over privacy enzo, maar ik heb nog nooit op een stal gestaan waar duidelijke afspraken waren over de communicatie :+

Hebben jullie duidelijke afspraken van hoe mensen kunnen communiceren (liever appen of aanspreken?) en van hoe laat tot hoe laat? Ik kan me voorstellen dat mensen je gewoon aanspreken als ze je zien en dan niet nadenken dat dat natuurlijk je halve dag opslokt als je zoveel paarden hebt staan.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:58

:D Haha herkenbaar, zo lagen wij eens op een vieze zondag middag in bed. En hoorden we opeens in de gang: hallo! Toen wel even in de stal app gezet dat dat niet de bedoeling is...

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:33

Ik vind het wel interessant dat mensen zo maar binnen komen. Dat doe ik echt nooit!
Enige keren dat ik bij het huis ben geweest was om iets af te geven oid, wat ik ook vooraf aangegeven had :Y) .
Hoe krom het soms ook voelt, meestal app ik een vraag zodat er in de eigen tijd en op eigen gekozen moment aandacht aan besteed kan worden. Tenzij de steleigenaar toevallig tegelijkertijd met mij op stal bezig is natuurlijk.

@Ruitje; had je bij de merries nu ook binnen een voerplek gemaakt of dat niet?

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:45

Als je bij ons op stal zomaar naar binnen stapt bij de eigenaren eet de hond je op _O-

Voor gewone dingen app ik ze of spreek ik ze aan als ze op het erf zijn. Bij spoed zijn ze 24/7 bereikbaar.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 19:46

sanne83 schreef:
Ik hoor dat vaak van staleigenaren, over privacy enzo, maar ik heb nog nooit op een stal gestaan waar duidelijke afspraken waren over de communicatie :+

Hebben jullie duidelijke afspraken van hoe mensen kunnen communiceren (liever appen of aanspreken?) en van hoe laat tot hoe laat? Ik kan me voorstellen dat mensen je gewoon aanspreken als ze je zien en dan niet nadenken dat dat natuurlijk je halve dag opslokt als je zoveel paarden hebt staan.


Hahaha ik moest hier best hard om lachen omdat ik mezelf dan in de stalregels zie zetten:
- Gelieve niet ongevraagd via de achterdeur binnen te komen.
-Gelieve mij niet op zondag om 23.00 te FB messengeren over of je mij kan bellen over een spoedding, wat echt geen spoed blijkt te zijn :') .

Dit gebeurd gelukkig heel erg weinig hoor! Na 32 jaar pensionstal maak je gewoon veel mee maar we hebben op dit moment echt een super fijn, bij ons passend, klantenbestand.

Nogmaals, ik wil er eigenlijk niet over klagen, want als iemand niet had gevraagd waarom ik wel of niet in een loopstal zou gaan had ik niet eens op dit onderwerp gekomen. Het is gewoon 'part of the job' , maar het is dus ook aan mij om wat tijd/plek voor mijzelf te reserveren als ik het nodig heb :) .

Als een klant komt vertellen we onderstaande altijd:

Wij hebben een stalapp, die heb ik zo ingesteld dat ik de appjes alleen lees als ik hem open. Dus bij vragen kun je daar naar appen en dan krijg je binnen een dag antwoord( en dat antwoord kan ook zijn: hier moeten we over overleggen, of wij denken daar anders over, of misschien is dit handiger om face 2 face te bespreken, schiet ons even aan op stal) .

Bij spoed: zijn we 24/7 te bellen. Of kun je altijd aanbellen.

Verder spreken mensen je inderdaad gewoon vaak aan op stal en dat is helemaal niet erg. Vaak zijn het ook leuke dingen, het is super leuk om met iemand te sparren over een training, of net nog: Zal ik mijn paard ophogen in krachtvoer?

Wij zijn verder 6 dagen per week buiten van 09.00 tot 17.00, of je kunt aanbellen. Mijn vader fietst daarnaast in de avond nog een ronde over het erf waarbij je hem kunt aanspreken. Daarnaast altijd nog een sluitronde, waarbij we alle paarden nog even bekijken en soms ook nog een klant tegen komen.

Meeste vragen komen op dit moment binnen via de app of tussen 09.00 en 17.00 face 2 face :) . Best acceptabel vind ik.

We hebben inderdaad binnen 1 grote ruif waar er 3 aan kunnen eten en 2 kleinere ruiven voor 1 paard. Maar daar zijn we nog niet over uit, ofdat die handig zijn, ze zijn lastig te vullen :)

Vanochtend dacht ik dat er 1 dood was. Maar 'food is life' dus ik slaap gewoon graag zo dicht mogelijk bij de ruif :')
Afbeelding


En hier de Ijsco die is geadopteerd. Die past er echt super tussen, werd meteen geaccepteerd door de groep :knuffel:
Afbeelding

Zal zo nog wat filmpjes daarvan uploaden.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 20:11

Stap 1:

Ik denk dat de haflinger de leider is op het moment, dus die bij de Ijslander gezet. Ijslander rende 2 rondjes achter Haflinger aan, ineens dacht die ' WTF?' En draaide zich om, heb het eerste stuk niet op film. Was grappig :+



Toen Tinker erbij, die deed letterlijk dit:



En dacht toen:' Oeeehhh, modder! '


Tot zover de spanning :') . Echt, de merries doen het tot nu toe echt 10 x beter dan de ruinen :o .


Eerste stapjes in de kudde. Dit was eigenlijk het heftigste van de dag.



En nu: Ze is geadopteerd door dit pony'tje en 1 van de Connemara's. Stonden binnen een uur met zijn drietjes. ( zie ook de foto boven)


Super super blij mee.

Er is er nog 1 die ik nog niet uit de buitenruif heb zien eten, denk dat die nog niet snapt dat haar hoofd erdoor kan. En de Ijslander is nog niet in de stal geweest( wel zonder de kudde, maar niet nu in de kudde)

Als ze dat beiden gedaan hebben is het wel 'rond' in de groep denk ik. Nu alleen nog afwachten of iedereen er in wil blijven staan, mensen hebben tot de 1e de optie om terug te gaan naar hun eigen stal, dus dat is nog even afwachten :)

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:28

“ Vanochtend dacht ik dat er 1 dood was.”

_O- Zo hebben mijn staleigenaren eens met samen geknepen billen -midden in de nacht- gekeken of mijn merrie het nog wel deed. Merrie die er bij stond bleef maar hinniken, dus zij naar buiten. Jessie lag plat en doodstil, dus ze hadden mij al opgezocht in de telefoon om me te vertellen dat ze dood was. Gelukkig lag Jes gewoon languit te snurken := en riep de andere merrie naar de andere paarden. Het was een enerverende nacht :=