Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 43 van de 63 [ 1575 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 63  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

 
Profiel   

Komen die kastjes bij een (jeugd) manege in de buurt vandaan toevallig? Ze lijken erg op de kasten waarin ik héél vroeger mijn spulletjes in deed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 09:08 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Komen die kastjes bij een (jeugd) manege in de buurt vandaan toevallig? Ze lijken erg op de kasten waarin ik héél vroeger mijn spulletjes in deed.

Haha ja ik had ruitje ook al een bericht gestuurd. Ze kwamen mij ook errug bekend voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 09:10 



 
Profiel   

Wij hebben Sussex columbia kippen met kuikens, enorm lieve en rustige kippen. Die van ons dan toch. De kuikens zijn wel herrieschoppers :)).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 09:13 



 
Profiel   

Haha ja beide Fjordjes houden sluit ik ook niet uit, maar was eigenlijk niet de bedoeling!

De kasten komen inderdaad bij een manege uit dezelfde stad vandaan( waar 2 maneges dicht naast elkaar lagen) . Dan weet iedereen die het wil weten waar het over gaat :')


De Kipjes zijn gearriveerd. Het zijn inderdaad Sussex( en dan 2 types, volgens mij de columbia en nog 1? )


Het is ons ook eindelijk gelukt om alle pensionpaarden goed in RVO te hebben, waren er toch nog zeker een stuk of 10 waar dingen mee 'mis' waren. Ik vind het heel erg spannend als pensionstalhouder waar het heen gaat. Stikstof, aantal dieren per hectare o.i.d. . Alles staat nu natuurlijk geregistreerd en dan kunnen ze bij ons ook ineens met een peildatum oid gaan werken.

Ik kan mij niet voorstellen dat wij niet 'aan de beurt komen' na de boeren. Ben zo blij dat wij alle vergunningen ed op orde hebben maar ik kijk wel met argusogen naar de nieuwe ontwikkelingen.

Nouja, niet echt dat jullie daar wat mee kunnen, maar het is gewoon spannend onernemen. We hebben best wat plannen nog en ik denk ook dat je dat moet blijven uitvoeren, maar ik zie ook het ruimte gebrek in NL en de milieuproblematiek...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 19:57 



 
Profiel   

Colombia is zwart/wit gestreepte kraag patroon, basis kleur wit.
Andere is zwart/wit koekoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 20:02 



 
Profiel   

Handig die kipkenners hier! Volgens de verkoper was dit een handig soort! Er was ook nog een grijsblauwe nog iets en een Farfalle(? Volgens mij is dat een pasta :') , klopt vast niet) die hij tipte. Die vond ik ook heel leuk en fluffy maar deze waren de makkelijkste dus voor deze gegaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 20:04 



 
Profiel   

Die colombia kleur vind ik echt zo mooi ! Wil ooit nog zo een paar cochin krieltjes, maar voor nu mag ik er niet meer hebben van mezelf :D

Ik ken niks van regelgeving voor pensionstallen, maar de boeren hier in BE wordt het ook best wel heel moeilijk gemaakt hoor ik vaak.
Als simpel particuliertje heb ik wel een mestbanknummer moeten aanvragen zodat ik en de boer in orde zijn om mest af te voeren. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 10:22 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Komen die kastjes bij een (jeugd) manege in de buurt vandaan toevallig? Ze lijken erg op de kasten waarin ik héél vroeger mijn spulletjes in deed.


ruitje schreef
De kasten komen inderdaad bij een manege uit dezelfde stad vandaan( waar 2 maneges dicht naast elkaar lagen) . Dan weet iedereen die het wil weten waar het over gaat :')


Zag het ook, wat een nostalgie :D denk dat er nog ergens L hartje O in staat gekrast :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 18:24 



 
Profiel   

Grappig dat iedereen die kastjes herkent haha :') !

Ik wist niet dat jij een Belg was Pandora :') ! Grappig dat ik daar nu pas achter kom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 08:35 



 
Profiel   

Holy Moly ! Zwangerschapsdementie ? }> :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 09:11 



 
Profiel   

Even een hele andere update :+

Gisteren hebben we Gymkhana georganiseerd op stal. Ik heb in mijn broek gepiest. Wij hebben dan ook echt een stal met mensen die zich gaan verkleden, bloedfanatiek worden en helemaal los gaan :')

Kijk: dit was een lid van team Madagascar, dat is toch geniaal?

[ img ]



In totaal deden er 32 combinaties mee, sommigen aan de hand, anderen onder het zadel, of gecombineerd. Het was echt super.


Een onderdeel was Pyjamarace: zo snel mogelijk ergens heen, pyjama aantrekken en weer terug :+
[ img ]

[ img ]

De waterrace: met een beker water zo snel mogelijk heen en terug


[ img ]

Bij 2 teams ontstond er wat strijd bij de waterbak en raakte iemand haar paard kwijt :')
[ img ]

Het koekhappen waar verschillende tactieken bij waren, met of zonder paard :+

[ img ]


Het was in principe niet de bedoeling om je hele waterbak mee te nemen, maar kan natuurlijk wel....
[ img ]

Sabbotage...
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 15:16 



 
Profiel   

Hahaha ik heb gesmúld van alle foto's op Facebook, geniaal georganiseerd en uitgevoerd :)) Dat kan ook echt alleen bij jullie op deze manier :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 15:30 



 
Profiel   

En er is werkelijk niemand op het lumineuze idee gekomen om de pony die pyjama aan te trekken?

:=

Indien wel, ga ik ook vast schoon ondergoed pakken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 15:31 



 
Profiel   

Leo schreef
Hahaha ik heb gesmúld van alle foto's op Facebook, geniaal georganiseerd en uitgevoerd :)) Dat kan ook echt alleen bij jullie op deze manier :')

Nou, er zijn meer uber-malloten maar ze lijken wel zeldzamer te worden (helaas).

Ging dat koekhappen wel goed? Ik zou dat dus echt niet durven; dan weet ik namelijk zeker dat ik ook voor koek aangezien wordt door Tante Taart (en Stippel is geen haar beter).
ALS ik al de kans zou krijgen in de buurt van koek te komen.........

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 16:23 



 
Profiel   

@Leo, ja ik kan dan echt genieten van onze stal. Van Z ruiters, tot trekpaarden: Iedereen doet mee. Geniaal :+


@ Rocamor, nee, maar ik schat in dat we hem volgend jaar nog eens organiseren en dat er dan gekkere ideeën bij zitten :')
Tips welkom voor volgend jaar dus :+

Ikke: Er waren een paar paarden die echt vol op de ontbijtkoek afgingen maar ook mensen die gewoon hun paard los lieten ( en die stonden dan op een afstand hun baas te bekijken op een manier van: Deze is gek geworden :') )

Vind het ook zo tof van al die beesten, we bouwen muziek op( stonden 2 boxen bij de bak), er staan parasollen , ze moeten ineens barrelracen, slalommen, op 1 hand gereden worden, krijgen halve bekers water over zich heen en geen een deed raar. Ze doen het allemaal maar, kan dan echt blij zijn met het type klant/paard wat we dan hebben staan ook.

Het ergste waren 2 paarden die niet over de rubber matten wilden waar de snoeren van de boxen onder lagen.

Zo van: Alle gekheid is oke, maar deze vreselijke rubber mat kan ECHT niet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 18:58 



 
Profiel   

Er komen steeds meer foto's op FB. Was dit moment alweer bijna vergeten :')

' Oke mam, trek jij die pyjama maar aan, ga ik alvast dutje doen ' :') )

[ img ]


Oh en onze 1.5 meter prijsuitreiking. Iedereen kreeg een magnum en een zak paardensnoepjes.

[ img ]

En een oorkonde :+


[ img ]


Ponykamp was er niks bij :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 19:13 



 
Profiel   

Ge-wel-dig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 19:15 



 
Profiel   

_O- briljant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 19:18 



 
Profiel   

Oh het klinkt heel herkenbaar :') wij hebben ooit ook van die rare dingen gedaan.

Maar ik lag er ooit zo goed als naast met die bekertjes water. Niks was te gek voor die pony, was al 20 en had alles gedaan en gezien en meerdere kinderen naar hoog niveau gebracht. Maar water???? :n dat rubber het engste vinden klinkt als iets wat die van mij nu zou doen. :+

Geweldige foto's! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 19:35 



 
Profiel   

Wat leuk dat jullie dit soort dingen nog steeds doen. Kwam laatst op mijn computer nog een filmpje tegen van Kur op muziek verkleed bij jullie op stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 20:37 



 
Profiel   

Heerlijk dit ! Superleuke foto's ook :D
Zo fijn dat de hele stal eraan meedoet en er zoveel plezier aan beleeft.

Die pony van team Madagascar is echt prachtig ! :wow: <3 Daar zit vast een hoop tijd en denkwerk in :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 08:41 



 
Profiel   

ruitje schreef
@ Rocamor, nee, maar ik schat in dat we hem volgend jaar nog eens organiseren en dat er dan gekkere ideeën bij zitten :')
Tips welkom voor volgend jaar dus :+


Paardenpyjama :+

Ons uitnodigen (en tevens een zak Tena Lady klaarleggen dan :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 09:35 



 
Profiel   

Oh wat ontzettend cool!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-21 20:38 



 
Profiel   

@Trieneke, de verkleedde kur op muziek doen we ook nog elk jaar!

Mensen stoppen inderdaad een hoop werk er in, dat is echt zo onwijs leuk!

@Mywishmax, gek he dat ze dan sommige dingen helemaal niet eng vinden en andere dingen wel :+

Bedankt voor alle leuke reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 06:26 



 
Profiel   

ruitje schreef
@Trieneke, de verkleedde kur op muziek doen we ook nog elk jaar!

Mensen stoppen inderdaad een hoop werk er in, dat is echt zo onwijs leuk!

@Mywishmax, gek he dat ze dan sommige dingen helemaal niet eng vinden en andere dingen wel :+

Bedankt voor alle leuke reacties!

Je hebt stadspaarden en bospaarden :D

We hebben er eentje die op een boerderij opgegroeid is, die vindt bos en natuur prima maar mensen-dingen zijn minder. Een andere is in een Rotterdams stadspark opgegroeid en die vond het bos hier een onopgeruimde enge griebus :D Mensen-dingen boeien dan weer niet zo.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 15:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 43 van de 63 [ 1575 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 63  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen