Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:16

Ik stond toentertijd op een stal in dezelfde straat maar ook daar is dat nieuws niet naar boven gekomen.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:02

Lieser schreef:
MyWishMax schreef:
Ooit op een stal die ik ken hebben ze na grote wedstrijd met mooi weer en bbq aan de.klanten gevraagd om bij te leggen voor een buitenbak. :') Aangezien de vaders / echtgenoten ook lekker wat op hadden en elkaar opstookten hadden ze een heel groot deel bij elkaar gekregen.

Zoiets hadden ze bij de stal *** ook gedaan. Klanten legden geld in voor een nieuwe binnenbak. De binnenbak kwam er. Vlak daarna kregen alle pensionruiters te horen dat de stal ermee zou stoppen en iedereen weg moest. De ruiters hebben het er nog steeds over -:(-


Dat klopt niet hoor. Dat is bij *** nooit gebeurd en zelfs de binnenbak hebben we langere tijd gehad voordat de stal stopte.

Ik stond er zelf op stal al jaren tot de allerlaatste dag dat het open was :+ Mijn 1e wedstrijd met dit paard was ook daar op stal en toen reden we al in de nieuwe binnenbak los. :+ Dat was 2017. En 2021 december sloot de stal. Niet helemaal netjes om zulke dingen te roepen.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-24 20:47

Ben ik weer!

Het eerste stuk is speciaal voor Ikke, haha nee, geen idee wie dit nog meer boeiend vind, maar we zijn met wat nieuws bezig.

Wij komen slecht aan kwalitatief goed, maar arm hooi, in een specifieke baalmaat. Wij zoeken balen die tussen de 300 en 500 kilo wegen. Op dit moment kunnen we bijna alleen aan zware balen komen.

Hier een 'kleine' ( is dus al een grote baal he, het lijkt nu optisch een kleine haha :') )en grote baal.
Afbeelding

Die grote zijn in het gebruik vreselijk, we sjouwen dat met de hand de box in. Sommige paarden eten 1.5 plak, dan staan we een mega plak uit elkaar te trekken. We zijn stuk aan het einde van de dag :+

Dus bedacht mijn broer 3 weken geleden dit:



Hij was niet tevreden, dus hele ding weer uit elkaar... en dit is versie 2



Hij is nog steeds niet tevreden, dus hij schaaft verder aan zijn uitvinding. Ik zei al voor de grap dat ik vroeger van die battle bots programma's keek en dat hij daar goed aan mee zou kunnen doen :')

Het resultaat is alvast fijn:

Een mooi geschoren zijkantje

Afbeelding

2 halve balen op 1 kar :)
Afbeelding

Nog wat anders leuks is dat onze HBO stagiaire is gestart. Ze is bezig met het maken van 2 enquêtes.

1 over opfok. Er sluiten bij ons in de regio alleen maar opfok bedrijven, er blijft echt niks over. Wij vonden een onderzoek naar wat mensen nou precies zoeken in een opfok boeiend.

En de 2e is een onderzoek onder pensionklanten.

Nu dacht ik eerst, ik deel de enquêtes alvast, dan kunnen jullie schieten. Maar dan zit je al wel in onze gedachtenstroom.

Dus ik stel 'm gewoon zo:

Wat zou jij vinden dat jouw pensionstalhouder aan jou zou moeten vragen in een enquête?

En wat zou er volgens jou in een enquête over opfok moeten staan?

Misschien moet ik er een apart topic over openen hoor, maar tot nu toe haal ik echt heel veel uit de meelezers hier dus misschien kan het zo.

Verder heb ik ontslag genomen bij mijn bijbaan als manager in de zorg. Ein-de-lijk.

Ik trek alle ballen in de lucht houden niet meer zo goed, een jong gezin, eigen bedrijf en manager zijn in loondienst was toch iets teveel. Nog een week.... en dan heb ik rust :')

Nouja, voor zover je rust hebt als pensionstalhouder :+

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:54

MyWishMax schreef:
Dat klopt niet hoor. Dat is bij *** nooit gebeurd en zelfs de binnenbak hebben we langere tijd gehad voordat de stal stopte.

Ik stond er zelf op stal al jaren tot de allerlaatste dag dat het open was :+ Mijn 1e wedstrijd met dit paard was ook daar op stal en toen reden we al in de nieuwe binnenbak los. :+ Dat was 2017. En 2021 december sloot de stal. Niet helemaal netjes om zulke dingen te roepen.


Mijn stalgenoot heeft geholpen met het inzamelen van het geld, ik heb geen reden om haar niet te geloven.

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 21:35

Ik had die zaagmachine al op Instagram gezien! Gaaf joh dat hij dat gewoon zelf kan bedenken en maken. Ik zie een simpele website en een verkoop idee tegemoet. :D

Voor die enquêtes moet je denk ik heel praktisch bij jezelf nagaan wat je als doel wilt hebben. Dus wat het doel gaat zijn voor de enquête over de opfok en wat het doel is voor jullie huidige klanten. Met een concreet doel kun je betere vragen opstellen.

Een inkoppertje is natuurlijk wat mensen zoeken in een opfok, positieve kanten, negatieve aspecten. Misschien gericht op waarom mensen voor een opfok verkiezen of juist andersom en waarom ze nu niet voor een opfok kiezen. Misschien een reeks vragen met een schaal hoe belangrijk mensen iets vinden en daar zaken zetten als gemengde groepen, oudere dieren erbij, ontwormingsbeleid, hulp bij het veulen ABC, etc. Wie weet kun je daarmee peilen hoe belangrijk zaken voor potentiële klanten zijn en (even heel marketing technisch) op welke punten je je dan het beste kunt verkopen.

Voor de enquête onder de pension klanten kun je uiteraard ook vragen naar de positieve en negatieve dingen. Overweeg misschien ook om mensen jullie stal in één zin te beschrijven. Dat soort zaken doen het leuk op internet als je daar wat van verzameld. Wellicht voor de onderlinge samenhorigheid zou je iets kunnen doen met een optioneel blokje waarbij je je favoriete pensionklant/paard kunt nomineren. Dat maakt zo'n enquête wellicht wat ludieker dan alleen maar vragen die direct gericht zijn op de service en accomodatie.

En als laatste hersenspinsel: misschien een (los) onderdeel waarop klanten anoniem iets kunnen neerzetten wat ze eigenlijk altijd al wilde zeggen maar misschien nooit hebben gedurfd. Daar komen misschien niet perse leuke dingen op terug, maar wel dingen die je anders niet zo snel opvangt en die wellicht heel waardevol kunnen zijn. De dingen die misschien onder pensionklanten gaan rond waaien zegmaar.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 21:44

Jouw broer snapt het :j

Maar is een maissnijder niet eenvoudiger?

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 21:48

Ruitje, toch wel heel handig zo'n broer! Scheelt een hoop!
En fijn dat je straks 1 bal minder hoog te houden hebt, heel even aftellen nog.

Qua enquêtes, over de opfok welke leeftijden bij elkaar, of mensen oudere paarden erbij willen als opvoeders, eigenlijk alles wat celebi benoemd dus. :')

Lieser schreef:
MyWishMax schreef:
Dat klopt niet hoor. Dat is bij *** nooit gebeurd en zelfs de binnenbak hebben we langere tijd gehad voordat de stal stopte.

Ik stond er zelf op stal al jaren tot de allerlaatste dag dat het open was :+ Mijn 1e wedstrijd met dit paard was ook daar op stal en toen reden we al in de nieuwe binnenbak los. :+ Dat was 2017. En 2021 december sloot de stal. Niet helemaal netjes om zulke dingen te roepen.

Mijn stalgenoot heeft geholpen met het inzamelen van het geld, ik heb geen reden om haar niet te geloven.


Behalve dat je nu dus ziet van iemand anders die daar gestaan heeft dat hoe jij het hier neergezet hebt absoluut niet klopt. Als er al geld ingezameld is is de stal absoluut niet vlak daarna gestopt. Dus het is alsnog asociaal om het zo neer te zetten en te laten staan, überhaupt de naam zo neer te zetten is niet oke of nodig imo. Het is niet eens een ervaring uit 1e hand, maar een van horen zeggen. Het is nooit vlak erna geweest, hebben sowieso 4 jaar die bak gehad voordat de stal ging sluiten.

pantarhei

Berichten: 9065
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 09:28

Haha, wellicht kan je broer eens met ‘Wortel’ van gedachten wisselen van die andere stal vlak bij jullie dat is ook zo’n uitvinder

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 09:41

ruitje schreef:
Dus ik stel 'm gewoon zo:

Wat zou jij vinden dat jouw pensionstalhouder aan jou zou moeten vragen in een enquête?

En wat zou er volgens jou in een enquête over opfok moeten staan?

Misschien moet ik er een apart topic over openen hoor, maar tot nu toe haal ik echt heel veel uit de meelezers hier dus misschien kan het zo.



Als het kan, zou ik, zoals Celebi ook al aan gaf, kijken of je de enquête anoniem kunt doen. Zo zijn mensen toch vrije in het invullen denk ik.
Geef mensen, buiten je vaste vragen om, ook regelmatig de gelegenheid hun antwoorden dmv een tekstvak uit te leggen oid, dat mis ik vaak bij een enquête, de ruimte voor een toelichting op een bepaald antwoord.

Vragen als "wat kan beter" kunnen uiteraard niet ontbreken, maar neem ook vragen op als "wat gaat al goed" zodat mensen wel ook in de positieve vibe komen/blijven. Anders wordt het misschien zo'n klaag enquête en datis ook niet leuk voor jullie op te lezen.

Ben erg benieuwd naar de enquête hoor! Nu al zin in hahaha





Stond van de week met Milan samen op het erf toen je broer de balen snijder weer wilde gaan proberen. Milan was super nieuwsgierig! En wilde eigenlijk wachten om hem in werking te zien, maar het was al bijna 5 uur, duurde volgens je broer nog wel even voor hij hem had aangesloten enzo en het was best fris, dus zijn toch maar naar huis gegaan.

Nu vraagt ie elke dag of we nog een keer gaan kijken naar "de zaag van de zoon van Cees" :')

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 10:23

Iedereen bedankt voor het meedenken, weer zo handig voor mij! Ik reageer even algemeen hoor:

Wat voor mij het doel van de enquête is onder de klanten: kijken of de visie die ik heb qua aanpassingen aan het bedrijf de komende jaren overeenkomt met wat de klanten vinden dat er beter kan. En andersom: of wat ik de sterke punten vind van het bedrijf ook zo ervaren word.

Dus eigenlijk een stuk bedrijfsblindheid weg halen zeg maar? En dat geld ook voor de opfok eigenlijk: klopt het wat ik denk?

De vragen die Celebi noemt staan er allemaal in haha!

Leuk die ene zin om de stal te omschrijven, die voegen we nog toe denk ik!

Favo klanten zou ik dan weer eng vinden? Ik weet niet waarom? Hoe staat de rest daar in?

Sowieso is allebei anoniem. Ook de stagiaire, die het verwerkt, ziet geen gegevens. En dat is voor mij ook eigenlijk helemaal niet relevant ofzo, ik hoef niet te weten wie wat vind. Ik wil het bedrijf verbeteren, niet ruzie maken met klanten :').

Alles is dus anoniem en er staat inderdaad ook nog ergens de ruimte om aan te vullen, maar dat is volgens mij wel op het einde. Ik zal hem nog eens kritisch nakijken.

Ik ga de vragen en tips betreft de snijder doorgeven aan mijn broer, ik snap daar zelf toch niks van haha :+ . Hij vond het wel al super leuk dat Milan zo geïnteresseerd is, zo waren wij ook vroeger haha. Misschien is Milan een toekomstige pensionstalhouder :D

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:28

Die favo klant is inderdaad op het randje. Maar wel een beetje in lijn met jullie jaarlijkse bloemetjes. Zie al wat voor me dat het paard met de meeste stemmen een bordje bij de stal krijgt met 'leukste paard van stal'. :+

Maar nee die vraag is inderdaad het minst relevant van alles. Succes met de enquêtes. Hopelijk halen jullie er veel uit!

Wat ik trouwens in mijn werkveld veel zie is dat je huidige klanten waardevol zijn, maar de klanten die weg gegaan zijn vaak nog veel waardevoller.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 11:43

Hahaha jij wil gewoon graag de enquête invullen, mag hoor! <3

Nee, ik ken vanuit mijn werk ook een exit vragenlijst( ook anoniem) , heb ik ook al aan zitten denken ja. Vooral omdat dat ( niet altijd, maar vaak wel) de mensen zijn die kritischer durven zijn.

Maargoed, afgelopen week heb ik bijvoorbeeld bijna 4 uur besteed aan het doorlezen van materiaal en het bespreken van zaken over deze enquêtes. En het levert natuurlijk uiteindelijk heel veel op!

Maar ik merk dat ik 100 ideeën heb, maar ook gewoon omkom in het dagelijks werk en mezelf moet doseren.

Anders maal ik de hele dag enquêtes, heb gesprekken met klanten, teken ik nieuwe stallen etc etc :')

Nyaleti

Berichten: 6152
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:46

Stille meelezer: voor je broer; een kuil snijder.
Hij zou het vast kennen, het principe wat hij nu heeft lijkt er erg op. Maar wie weet :)

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:48

Misschien ook interessant om te weten waarom mensen niet voor jullie stal zouden kiezen? Na rondleiding oid. Maar dan moeten die mensen maar net zin hebben om het in tw vullen, want ondanks anoniem zal dat toch sneller te koppelen zijn haha

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:52

Een groepje uitvinders zou niet zo gek zijn! Hier ook zo'n prutser thuis. En óók enorm lang spul dit jaar, loonwerker is vergeten te snijden. Geen hooi, maar voordroog. Nog erger. 20 grote balen :o ....

Wat fijn ruitje, dat je je nu volledig kunt storten op de stal. Ik heb me vaak verbaasd over jouw combinatie van werkzaamheden.

Ik kom nog terug op de vragen voor de opfok. Moet even nadenken, maar heb daar misschien wel iets aan toe te voegen.

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:59

Vragen voor de opfok:
- wat je verwacht van de opfok in de eerste periode na het spenen (direct in een groep, de eerste weken met één ander veulen, ….)
- samenstelling en (maximale) omvang van de groep
- leefruimte, weidegang 24/7 in de zomer, beweging in de winter?
- tot welke leeftijd (soms is het 2,5, dat is voor ons juist een lastige leeftijd om ze naar huis te halen), verplicht castreren hengsten?
- voer; krachtvoer en/of supplementen? Individueel voeren mogelijk?
- behoefte aan contact, willen/krijgen mensen updates, hoe vaak, bezoek altijd mogelijk?
- toezicht en verzorging, wat verwacht je (je ziet bv dat er nu soms ook ‘opvoeding en individuele aandacht’ wordt aangeboden, of dat je de jouwe even uit de groep mag halen)
- iets over de prijzen, opfok is tegenwoordig bijna net zo duur als ‘gewone’ stalling….
- mogelijkheid om je paard te laten staan om zadelmak te maken?
- ontwormbeleid en hoe vaak naar de smid, afspraken over dierenarts

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-24 14:35

@Kendra Super fijn!! Ik zie hier toch alweer 2 dingen in staan die we niet hadden!

@MWM: Ik merk dat vaak in rondleidingen wel denk ik? Vroeger was een rondleiding anders, dan liet ik het bedrijf zien. Tegenwoordig gaat het meestal meer over iemands paard/wensen en of wij dat kunnen bieden. Dan merk je vaak in het gesprek dat wij iets niet kunnen bieden. Maar opzich zou het wel boeiend kunnen zijn, omdat we dan kunnen inschatten als we bijvoorbeeld A of B wel zouden aanbieden: zouden we dan meer mensen aantrekken?

Ik heb trouwens niet de illusie dat we iedereen tevreden kunnen krijgen/iedereen bij ons wil komen staan ofzo hoor :o .

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 16:41

Ja zo bedoel ik het inderdaad. En je hoeft niet iedereen de perfecte stal aan te bieden idd, dat kan helemaal niet. Maar misschien komt er wel iets naar boven wat sowieso een goede optie is?

En vooral of men daar ook voor wil betalen.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 15:32

Beste mensen,

We nodigen u uit om deel te nemen aan onze enquête over de wensen met betrekking tot een opfokstal. Deze enquête richt zich op respondenten van 16 jaar en ouder. U kunt de enquête invullen tot 14 februari. We stellen uw deelname zeer op prijs. Zou u deze enquête willen delen binnen uw sociale kring? Dank voor uw medewerking!

https://www.survio.com/survey/d/P4Y7Z9C1Q2K7B1L6S

Voor wie zich verveeld :')

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:36

14 maart mag ik hopen, het is immers 29 februari nu. :)

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:24

Ben hem aan het invullen voor je. Gelijk even een paar opmerkingen:

Er is een vraag wat het veulen qua aankoop heeft gekost. Wij fokken zelf, dus in principe niks qua aankoop. Heb nu ingevuld wat het dekgeld gekost heeft.

Een andere vraag is wat het doel van het veulen is. De opties zijn recreatie, amateursport of professionele sport. Ik mis hier de optie fokkerij.

Vraag 17 vraagt specifiek naar ruwvoer, maar geeft dan ook de opties hooi + brok of voordroog + brok. Daarnaast staat er veulenbrok, maar voor mij is een specifieke veulenbrok niet per se nodig.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:55

Ik krijg een foutmelding op de link.
Anderen ook, of ligt dat echt aan mij(n verbinding)?

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 17:26

Ik heb ook de dekgelden incl. scannen voeren dus 1000 - 5000 aangegeven. Verder houd ik ze thuis en alles met een piemel wordt normaliter verkocht. ;)

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 09:40

lor1_1984 schreef:
14 maart mag ik hopen, het is immers 29 februari nu. :)



:') goed punt

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 09:40

De rest van de feedback geef ik door aan de stagiaire, bedankt jongens!