Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 02:41

Dat ziet er weer super uit zo. Harde werkers!!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:41

Ik dacht van de week nog zou die stal nu nog niet af zijn ? O:) :D

Leuk om de vorderingen weer te zien !
Wel zo fijn dat het ook allemaal paarden zijn die jullie al kennen. Zeker bij merries geen onbelangrijk detail :')

Citaat:
Ik ga altijd wel goed op adrenaline

~~}> :')

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:09

Ik reageer niet zo vaak, maar vind het wel echt heel erg tof om alle vorderingen zo te volgen! Goed bezig!

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:56

Mooi aan het worden!

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:15

Mooie vooruitgang weer!

Hier helaas vandaag de laatste dag land, dus ik snap jullie haast... was tot afgelopen weekend gewoon nog goed, wat kaal maar alleen bij de ingang zacht. Die paar dagen regen heeft het echt een stuk natter gemaakt. Ze zouden nog wel kunnen blijven staan als er niet een paar zijn die gek doen en het land omploegen.

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 17:35

@ MywishMax, bij ons word het ook echt nat nu. Het zijn inderdaad vooral de renners die het verpesten nu haha. Ze lopen nog wel in het land, maar we voegen geen nieuwe paarden meer toe in de groep en het gaat geen weken meer duren dat ze buiten staan :o

Leuk al die reacties! Soms denk ik, is het niet vrij veel van hetzelfde en wel boeiend genoeg om te volgen maar blijkbaar wel :+

Vandaag de ombouw van de ruif gemaakt. Morgen overkappen we 'm als het goed is. Dan is de buitenruif af. De buitenruif heeft 10 voerplekken :)


Afbeelding

De andere dingen hopen we volgende week af te ronden. Dus hoop dat we de 10e wel klaar zijn, net als met de ruinen stal blijf je daarna natuurlijk nog toevoegen maar er is dan een ' basis ' :)

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:39

Wat een mooie voerhekken zeg! :)) :D

pantarhei

Berichten: 9067
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:00

Mooi

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 18:21

Kaitlyn schreef:
Wat een mooie voerhekken zeg! :)) :D


Haha moet ik nog even reclame maken :')

Wij hebben alles bij NEDLANDIC vandaan. Super tevreden over :D !

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:41

Daar past net zo'n rechthoekige baal in ! :P

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:40

ruitje schreef:
Kaitlyn schreef:
Wat een mooie voerhekken zeg! :)) :D


Haha moet ik nog even reclame maken :')

Wij hebben alles bij NEDLANDIC vandaan. Super tevreden over :D !


*\o/* :')
Vind het vooral zo leuk dat ik met een tekening begonnen ben en vervolgens dit project op bokt tegen kwam en dacht; goh, dat lijkt wel op iets dat ik heb uitgewerkt. Dat kwartje viel pas iets later dat dit het echt was.
Meestal zie je zulke dingen niet terug, dus dat maakt het extra leuk. :D

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 21:15

Ja grappig he, je moet echt eens langs komen!

En er past inderdaad precies een grote baal ruwvoer in.


Well, soms zit het mee en soms zit het tegen :+

Zaterdag gingen we de bielzen drukken voor het lint, hier zie je een stoute biels rechts op de foto :')

Afbeelding

Die besloot namelijk precies door de waterleiding naar de kantine te gaan :+ . Over het algemeen weten we wel goed waar alles ligt, en als je gewoon een paal drukt met spitse punt glijd hij meestal van de leiding af.

Maar nu waren we om 17.00 klaar en kwam iemand zeggen dat er geen water was in de kantine :')

Kan je weer een uur graven en aan het werk. Mijn broer en zijn vrienden zijn echt toppers :o

Je kijkt bij bovenstaande foto uit naar de nieuwe paddock die we nog moeten draineren omdat we nu paddocks kwijt raken aan de groepsstallen. Dat gaan we niet meer redden nu met de tijd, waarschijnlijk moeten we dus extra lopen nog de eerste maand om groepen dan in de middag buiten te zetten :)

Dit is nu de paddock bijna af qua schriklint.

Hier afstandhouders met lint van de binnenbak
Afbeelding

Dode hoek afgezet naast de ingang.
Afbeelding

Hier nog een hoek bij de ingang die we ook hebben afgevlakt met bruine plaat, we hopen echt zo een zo veilige mogelijke stal te creëren :)
Afbeelding


De voerruif schiet ook al op.
Afbeelding

Hier dichterbij in beeld.
Afbeelding

Er moet nog een klein beetje lint geplaatst worden en de binnen ruiven moeten opgehangen.

Ook maken we nu een rek/plaat voor in de ruif. Op die manier komt het ruwvoer 10 cm van de grond af te staan. We denken dat het daardoor buiten beter blijft, anders zijn we bang voor een slechte onderkant, zo kan het water er onder uit.

We willen dan ook nog rondom de ruif straten, inclusief drain naar de naastgelegen put en de ruif aan de zijkant dichtmaken: maar dat gaan we niet meer redden voor hij in gebruik word genomen.

Het land is namelijk echt vre-se-lijk op dit moment.

En dus richten we ons op dit weekend om de stal in gebruik te nemen. De stal is dan veilig, heeft voldoende voerplekken en het afwerken van de ruif doen we dan in de winter :) .

'Balen' zegt mijn perfectionisme.
'Yes, we hebben het toch maar zo goed als gered en als we niet zouden zeggen wat wij nog willen verbeteren ziet verder niemand dat misschien' zegt de realist :')

pantarhei

Berichten: 9067
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:54

Het is echt drama nat nu buiten. Wij gaan morgen naar de paddocks, einde laadtijd 2020. Nog lang gerekt want afgelopen zaterdag al drijfnat
Toch snel gegaan zo’n nieuwe loopstal

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:07

Als het klaar is kom ik zeker langs! :D
Er hangt al tijden een briefje aan 1 van mijn computerschermen dat ik naar jullie moet. :)) :')

Het ziet er echt top uit hoor! Op deze manier zou ik het met mijn paard ook bijna durven. Alleen nadat ik er afgelopen januari op een harde manier achter ben gekomen dat mijn paard zand erg lekker vind zou ik het toch heel eng vinden en bang zijn voor herhaling. :o
Maar dat ligt aan mijn “monster”. :+

tamary

Berichten: 29199
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:31

Mijn eerste reactie, leg dat ruifdak zo dat je er een dakgoot aan kan maken, scheelt zoveel bagger er omheen als je dat water in elk geval goed kan afvoeren en helemaal als je er met zwaar materiaal bij moet kunnen.

Lenexa

Berichten: 606
Geregistreerd: 05-12-18

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:24

*\o/* Roxy heeft geen idee, maar ik weet zeker dat ze niet kan wachten!

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 14:51

@ Pantarei: ja herkenbaar, het is zo nat!

@Kaitlyn, wij merken ook echt dat het niet voor elk paard geschikt is hoor, ook bij ons passen ze er niet allemaal in en het grootste deel van de vraag ligt nog gewoon bij individuele stallen :)

@Tamary, dat is helemaal de afdeling van mijn broer, schat in dat we echt nog een tijd aan het schaven en verbouwen zijn bij beide stallen!

@Lenexa, ben benieuwd hoe ze het vind :D !

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 02:47

Ah dat is balen als het zo mooi ging dat er 1 komt vertellen dat er geen bakkie koffie meer getapt kan worden :D

Wat een zooitje zeikweer is het zo. Niet fijn om nu buiten aan de gang te moeten maar jullie hebben zo wel weer wat kunnen afvinken. Netjes weer!

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 07:48

Ja het weer is echt absurd qua weer, hoop dat het weer droog trekt binnenkort!

Vandaag komen alle paarden naar binnen en nemen we de stal in gebruik. We hebben een carrousel qua boxen vandaag omdat er allemaal paarden schuiven in de stallen die leeg komen i.v.m. de loopstal.

Oja, en hebben we ook nog een verklede kur op muziek gepland staan :+

Ruitje is blij als het 17.00 is en alles goed gegaan is :') . Ik zal vanavond weer wat filmpjes delen, de stal is pas echt een stal als er paarden in staan :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:20

Veel succes ! :D

pantarhei

Berichten: 9067
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:23

Succes

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:28

Jeetje wat een planning... sterkte en ook veel plezier.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:46

Haha, wat een planning :+ heel veel succes vandaag!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:00

Succes!!

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 20:57

Nou, alles is goed gegaan! Bedankt voor het succes wensen :D !

Eerst de 10 merries opgesloten op de paddock, konden ze daar even het eerste gevecht voeren :D . Dat viel eigenlijk alles mee :)
Afbeelding

Het zijn altijd de Stinkers die als eerste het eten ontdekken en vervolgens geen oog meer hebben voor al het kudde-gedrama <3
Afbeelding

Al snel gevolgd door nog wat vriendinnen van een eerdere kudde :)
Afbeelding

Toen de loopstal open gedaan na een paar uur:

Afbeelding

Afbeelding

Dit schimmeltje is de laatste die de stal in is gegaan. Leuk om te zien dat ze er dus allemaal redelijk snel in gingen :)
Afbeelding

Wij zijn nog alles om de stal aan het afwerken, binnen in de groep is alles klaar maar er omheen zijn we nog wel even bezig :)
Afbeelding



Hier de eerste stapjes in de stal, helemaal onderzoekend en voorzichtig. Te lief haha :+



De kudde bestaat eigenlijk uit 4 paarden van de overdag groep, 5 van de dag en nacht groep en 1 nieuwe merrie.

De overdag groep dacht: boei die stal, hier staan wij prima :')



Ik denk dat deze merrie de leider gaat worden, maar ik weet dat dat nog kan schuiven de komende dagen. De zwarte welsh cob was nu in ieder geval aan het bepalen waar iedereen mocht staan :')


De haflinger merrie is ook nog in de race voor het leiderschap, alhoewel zij zich eigenlijk al alle tijd dat ze bij ons staat vooral comfortabel voelt net onder de leider :)


Dit zijn de twee jongste van de groep, beide 2 jaar. De Connemara is nieuw, de Arabier staat al een jaartje bij ons. Ik vond het een hilarisch filmpje, typisch merries dat minachtende geluid op het laatst :')


Ik heb vanmiddag gewoon even een half uur met een klant en mijn moeder zitten kijken naar alle interacties. We waren zo aan het werken de afgelopen weken, voelde zo lekker om gewoon even naar paarden te kijken. Daar word je gewoon weer even blij van :D

We hebben dus als pensionstal dit jaar twee 24/7 buiten/loopstallen opgeleverd van 10 paarden.( 10 ruinen en 10 merries nu )

Dus we hebben de titel van dit topic aardig eer aan gedaan dacht ik zo :D

Ik zal ook van deze stal nog wat filmpjes plaatsen van hoe we het werk( bijv hooi bijvullen en Uitmesten e.d.) doen tzt. Voor nu, vind je mij voorlopig lekker tussen de paarden :D