Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:10

Dat ziet er heerlijk uit. Nu er paarden in staan heb je ook beter beeld van de verhoudingen

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:11

grappig dat je het over leiderschap hebt terwijl ik gewoon een stel sjaggerijnige merries zie :D

mooie filmpjes,leuk om te zien.
mooie ruimte ook zo.
hebben ze altijd de halsters om?

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 21:24

Haha ja maar de meest chagrijnige is de baas toch :') .

Ik denk dat ik er ook anders naar kijk omdat ik weet hoe ze in de groepen zijn, dus ik zie meteen de leiders van de groepen hun ding gaan doen.

Maar ik ben benieuwd, want die Tinker staat ook altijd hoog in rang en die heb ik alleen nog maar zien eten.

Ik kan mij zo voorstellen dat die over 2 dagen klaar is met eten en zegt: ' Zo, zijn jullie klaar met 't gedoe? Want vanaf nu bepaal ik wat we gaan doen' :+

De halsters ja:

Ik heb er een keer een filmpje van de ruinenloopstal voor weggehaald op een facebookgroep en sindsdien besloten niks meer op die groep te plaatsen want ik werd werkelijkwaar afgemaakt.

Wij hebben 30 jaar, altijd en overal de halsters aan. In de box, in het land en tot nu toe in de loopstal.

We hebben het even over netten gehad over het ruwvoer, als die er over hadden gedaan hadden we voor halsters af gekozen denk ik.

Verder wilden we het eerst aankijken bij de ruinen en we hebben tot nu toe altijd nog meer redenen om ze aan te houden dan af te doen. Misschien draait dat nog en dan doen we ze af, maar voor nu zijn we een aantal keer erg blij geweest dat ze om zaten :)

Dit is weer een van die dingen waarvan ik denk: volgens internet ben ik vreselijk bezig, maar onze praktijk zegt anders :)

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:45

moet je helemaal zelf weten toch of je halster om houdt of niet.
bij ons niet, maar is meer omdat ik er zelf vroeger een nare ervaring mee gehad heb en ze bij elk paard er af haal.

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 23:46

Ja wij gelukkig nog nooit. We hebben nu van de 100 paarden er 2 staan met zo'n klittenbandhalster, omdat de eigenaar dat prettiger vind. De rest van de eigenaren heeft een gewoon halster om zitten :)

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 07:37

Halster om scheelt ook gewoon pak en vang werk, ligt of hangt nergens in de weg.

Grootste voordeel is dat je ze makkelijker en sneller kan pakken met binnen buiten zetten. Zeker?

Gebeurd er iets kwa loslopen uit land springen of wat dan ook ben je ook sneller.

Wel handig dat de introduceren goed is verlopen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:57

Leuk om te zien ! Beetje oren naar achter en zuur lopen doen. Het lijken net merries :D

Een bak werk hebben jullie verzet hoor ! Mag je heel erg trots op zijn +:)+

Rest wel nog een echt k*twerkje zie ik... klinkers leggen ~~}>

Halsters in het land hier ook altijd om. Al 35 jaar :+
Feestboek is nu ook niet meteen een maatstaf of correcte afspiegeling van de werkelijkheid, dus ik zou ook mijn post weggehaald hebben. Maar ik heb geen fb, dat scheelt ook :')

En ik ben jaloers op jullie graszaadhooi. Mooi voer. Zo vind je ze hier niet.

Ootie

Berichten: 521
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: WbD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:14

Wat is het mooi geworden!

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 21:28

Bedankt Ootie!

@Pandora wij zijn ook super tevreden over het hooi!


Ik wilde graag deze nog delen, dit is de box die aan de loopstal grenst. Eigenlijk willen we hier nog een hek opzetten omdat we zoiets hadden van ' 10 buren is misschien niet zo handig voor dit paard'

Maakt het paard niet uit blijkbaar :')

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 01:42

De internet SieluGh of wow dat is echt gevaarlijk lekker laten gaan. Weten vaak niet wat een bedrijf in houdt of zien overal wat.

Jullie mogen weer trots zijn op wat jullie hebben bereikt zo. Paarden zien er super blij uit zo....op wat tijdelijke chaggies na dan maar ja die zien we vast ook in gezellige tijden voorbij komen :D

Marigold

Berichten: 12591
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 02:25

Wauw Ruitje, super gaaf gemaakt zeg en wat een leuke filmpjes en mooi geschreven :)

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:22

Het is echt prachtig geworden. Jullie zullen wel extra trots zijn nu.

Zijn er eigenlijk veel stallen in de randstad die dit op deze manier zo aanbieden?

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 07:52

Hahaha in een loopstal met onbeperkt (?) hooi en nog hooi uit de mond van je buurman proberen te jatten. :')
Lief paard wel, die van mij was ze aangevlogen. :+

Leo

Berichten: 50162
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:25

Wat is het mooi geworden! Echt een op en top luxe!

@Rocamor: nee dit is echt een zeldzaamheid in de Randstad, in ieder geval deze regio. Zeker met alle faciliteiten die De Groene Meer ook biedt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 08:36

Dat filmpje :')
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd denkt die in de stal 8-)
En nog zo vriendelijk zijn om even te stoppen met knabbelen als die andere de hooisprietjes uit zijn mond haalt :=

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 09:10

wat een lief paard, leuk filmpje!

Lys_PPA

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:13

ruitje schreef:
Ik wilde graag deze nog delen, dit is de box die aan de loopstal grenst. Eigenlijk willen we hier nog een hek opzetten omdat we zoiets hadden van ' 10 buren is misschien niet zo handig voor dit paard'

Maakt het paard niet uit blijkbaar :')
[ Video ]


:') :') haha wat een lieverd, gewoon z'n hooi delen..

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 10:20

Afbeelding

Deze site is niet kloppend hoor, ik ken er nog 2 in onze buurt die dit aanbieden en niet op deze kaart staan. Wij zijn 2 sterren omdat het geen paddock paradise is, dat is er naar mijn weten sowieso niet in de buurt? Maar misschien weten bokkers dat wel?

Naar links ligt Den Haag, daar is echt niks wat hier op lijkt.
We hebben op het moment ook veel klanten uit Rotterdam en het Westland. Dat is dus gewoon 45 minuten rijden he...Maar daar is ook bijna niks wat veel buiten aanbied.

Wij hebben een combinatie die je weinig vind: Land en een accomodatie zonder manegeles.

In de buurt zijn er wel ook met een mooie accomodatie, maar 0 land. Dan staan ze 24/7 met 2 paarden in een grote uitloop.

Of er zit wel land bij maar geen binnenbak/eb en vloed buitenbak.

Ik denk, dat elke stal zijn voors en zijn tegens heeft :) . Ook wij hebben nadelen.

Over het filmpje:
Ze hebben inderdaad gewoon onbeperkt hooi, dus deze actie is te hilarisch :+

Zal van de week wat nieuwe filmpjes plaatsen, de groep is mega rustig. Eerlijk: rustiger dan de ruinen groep in de eerste week! Ik denk dat dat komt omdat we de grootste voerplek nu buiten hebben ipv binnen.

Of ik heb altijd een verkeerd beeld gehad over merries :')

De eerste merrie is er al uit trouwens, dus deze week meteen een nieuwe introductie. Bewust voor gekozen dit direct te doen, omdat onze theorie is hoe hechter de groep des te lastiger de introductie.

Ik vind de wisselingen echt het grootste nadeel van dit concept, dat maakt mij in de andere concepten die we aanbieden veel minder uit. Dan ben ik daar helemaal niet mee bezig.

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:30

Heel gaaf hoe het is geworden, en nog toffer hoe je ons in alles meeneemt. Als ik daar in de buurt zou wonen dan wist ik het wel, dan stonden mijn mormels ook bij jullie :j

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:35

Ik ken hier in de buurt inderdaad geen stallen die het combineren. Of 24/7 buiten, maar geen fijne bak, of geen land of of of inderdaad haha. Manegelessen inderdaad ook.

Wat een heerlijk filmpje! En dat rustiger bij de merries zie ik hier juist elk seizoen opnieuw. Even bitchen de 1e dag of dagen en daarna rustig. De ruinen blijven klieren haha.

Jammer dat er al 1 uit is, maar ik zou hetzelfde gevoel hebben. Liever nu een nieuwe erbij dan wanneer het al echt maanden een hechte groep is. Bij ons komen er geen nieuwe meer bij zodra ze in de paddock staan. Alleen in het land wordt er geïntroduceerd.

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 10:41

Ja dat zei je de vorige keer ook, daar ben ik wel hard over aan het denken hoor. Vorig jaar hebben we alleen geïntroduceerd op het land volgens mij( ruinenloopstal hebben we in maart in gebruik genomen, in mei gaat het land erbij) .

We gaan zien hoe het loopt. Die erbij komt is een Ijsje.

Dan staat er in:
2 x een tinker
Fries
Ijslander
Welsh Cob
2 x Connemara
Haflinger

2 pony's waar ik uit mijn hoofd het ras niet van weet,
Ik denk een New Forest en ook iets connemara-igs

De arabier is er uit.

Deze groep is wat koudbloediger dan de ruinengroep :D

@Berdien, bedankt voor je compliment!

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:42

Maar onze paddocks zijn minder groot he? Wij hebben alleen buiten en geen binnen, dus geen risico willen lopen ook omdat we wel hoeken hebben. In het land hebben ze meer ruimte. Dus ik zou het bij jullie wel aandurven, juist omdat je de hoeken afzet en erover nadenkt.

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 10:51

Wat foto's gepikt van een klant haar facebook :D

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Voor ons is het gewoon tot maart zoeken eigenlijk, dan hebben we voor het eerst een heel jaar gedraaid en dan durf ik wel te zeggen dat we het dit soort dingen weten( is introduceren in de winter handig is dan 1 van die vragen)

En dan nog heb ik geleerd in de paarden dat net tegen de tijd dat je denkt dat je alles wel meegenaakt hebt:

Komt er weer iets waar je niet aan gedacht hebt :')

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:57

ben even kwijt hoe groot deze paddock is?
ziet leuk uit zo,lekker kriebelen!
ook een werk om de poep uit het zand te scheppen.
10 stuks produceren flink wat weet ik :j

Kaitlyn

Berichten: 9730
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 10:59

Het ziet er echt zo top uit! Als ik langs ben geweest ga ik dit ook even op onze socials promoten, echt een fijne plek voor paarden zo. :j


ruitje schreef:
Voor ons is het gewoon tot maart zoeken eigenlijk, dan hebben we voor het eerst een heel jaar gedraaid en dan durf ik wel te zeggen dat we het dit soort dingen weten( is introduceren in de winter handig is dan 1 van die vragen)

En dan nog heb ik geleerd in de paarden dat net tegen de tijd dat je denkt dat je alles wel meegenaakt hebt:

Komt er weer iets waar je niet aan gedacht hebt :')



En komen jullie weer met een mooie bestelling O:) :D