Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 33 [ 824 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bemesten, kalken, maaien,... de lente komt in het land!

 
Profiel   

Altijd een leuk gevoel, vandaag de eerste trekkers-meststrooiers bezig gezien.
Ons land ligt laag en nat, we hopen vrijdag uit te kunnen rijden om te bemesten.
Hier verderop waren zelfs 2 tractors het gras wat vorig najaar niet meer gemaaid kon worden, aan het maaien, met de wind en de zon van de komende dagen zal daar wel iets van te maken zijn.

Bij wie wordt wat wanneer gedaan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 19:16 



 
Profiel   

Nu al maaien? Wat vroeg zeg!

Wij zijn aan het wachten op regen om de eerste paardenwei te kunnen mesten. Maar het begint erop te lijken dat we binnenkort moeten gaan sproeien := Bijna niet voor te stellen, zo vroeg in het voorjaar al zo droog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 19:52 



 
Profiel   

Hier zijn we ook aan het wachten om te mesten :D
Kalken is pas in het najaar toch?
Maaien wordt hier helaas non-stop gedaan door de bende hier :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 19:56 



 
Profiel   

Wij hebben zware kleigrond, en 3 weken terug stonden de straten nog blank....

Tegen het weekend geven ze hier regen dus ik denk dat zo goed als alles hier bemest zal zijn voor het weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 19:56 



 
Profiel   

Afgelopen week zijn bij ons de weilanden bemest en ingezaaid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 20:19 



 
Profiel   

Ik zit ook op kleigrond,maar waar het 2 weken geleden nog een zwembad was is het nu al weer kneiterhard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 20:24 



 
Profiel   

wij gelukkig niet,paar dagen geleden heeft het nog wat geregend en dit weekend normaal ook weer wat.
ideaal dus.(alleen de temperatuur is nog wat te laag om het gras echt de lucht in te doen schieten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 20:32 



 

8nnemiek schreef
Nu al maaien? Wat vroeg zeg!

Wij zijn aan het wachten op regen om de eerste paardenwei te kunnen mesten. Maar het begint erop te lijken dat we binnenkort moeten gaan sproeien := Bijna niet voor te stellen, zo vroeg in het voorjaar al zo droog!


Hier is ook al gemaaid :) zowel de stukken weiland om ons heen als onze eigen tuin hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 20:33 



 
Profiel   

Hier ook op kleigrond, mijn "Wellness center" voor modderbaden is rap veranderd in een soort maanlandschap.
Vandaag een groot deel van de opkomende distels en zuring (bedankt provincie, voor het snelgroeiende onkruidzaad op het talud naast mijn weide) vermoord.
:j Bevredigde activiteit.

Het gras groeit als een idioot, er stond zelfs al raar pluimgras in de bloei.
Voorlopig houd ik me bezig met schadebeperking, het planten van (niet geheel legaal verkregen) stekken van wilg, meidoorn en hazelaar op de natste plekken en het pad van de track in aanleg verder zetten.

Alle boeren rondom zijn druk aan het mesten, heerlijke geur vind ik dat, de geur van de lente *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 20:44 



 
Profiel   

Hier om ons heen wordt ook al gemaaid voor stalvoedering en er lopen al genoeg koeien buiten. Wij gaan de paarden aankomende week ook aanweiden, het gras groeit goed met de zon erop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 20:48 



 
Profiel   

Hier laag veengrond. Vanavond is mijn vent de eerste paar vracht wezen uitrijden op het grasland, maar vond het toch nog iets te vochtig dus wacht nog even een paar dagen met de rest.

Bouwland hoef je nog niet te proberen hier want daar staan de plassen nog in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-20 21:23 



 
Profiel   

Kalk helaas te laat mee, maar wil proberen om vrijdag de kunstmest op een deel te krijgen. Andere deel staat hoog genoeg, dat kunnen ze eerst opeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 17:04 



 

Hier rijden de driewielers al weer af en aan, ik ruik naar koeienstront momenteel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 17:15 



 
Profiel   

Ik wacht af of er regen gaat komen, dan wordt de wei eerst nog bemest, dan nog een aantal weken rusten en gaan we opbouwen. De regen die voor aankomend weekend was voorspeld blijft bij ons weg, geen teken van regen de eerste 2 weken zoals het er nu uit ziet, maar goed dan kan maar zo veranderen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 17:17 



 
Profiel   

Mindim schreef
Hier rijden de driewielers al weer af en aan, ik ruik naar koeienstront momenteel :D


Hier reed er vandaag 1 ongeveer 15 meter van mijn slaapkamer. Kwam er net achter dat ik mijn raam nog open had staan... :+ Dus fijne luchten hier in huis, hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 17:40 



 
Profiel   

Setteli schreef
Hier reed er vandaag 1 ongeveer 15 meter van mijn slaapkamer. Kwam er net achter dat ik mijn raam nog open had staan... :+ Dus fijne luchten hier in huis, hahaha

Odeur de country life

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 19:28 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Setteli schreef
Hier reed er vandaag 1 ongeveer 15 meter van mijn slaapkamer. Kwam er net achter dat ik mijn raam nog open had staan... :+ Dus fijne luchten hier in huis, hahaha

Odeur de country life


Ja was lekker thuis aan het werk en zag hem elke keer langs scheuren. Echt leuk, weet ik dat het voorjaar weer begint. Totdat ik bedacht van het raam... Ach ik ruik het nu al niet meer binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 20:24 



 
Profiel   

Pally schreef
Kalk helaas te laat mee, maar wil proberen om vrijdag de kunstmest op een deel te krijgen. Andere deel staat hoog genoeg, dat kunnen ze eerst opeten.



Kan kalk nu echt niet meer? Ik dacht dat maart nog wel kon...
Hier hebben we vandaag doorgezaaid, over een paar weken injecteren en nog spuiten. Vorig jaar te weinig gedaan dus dit jaar groot onderhoud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 20:28 



 
Profiel   

ik wil ook nog kalken. Ga van de week even halen en hop erop. Begin april wil ik dan de kunstmest doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 20:29 



 
Profiel   

Kalken jullie standaard ieder jaar of laat je de bodem testen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 21:25 



 
Profiel   

carika schreef
Pally schreef
Kalk helaas te laat mee, maar wil proberen om vrijdag de kunstmest op een deel te krijgen. Andere deel staat hoog genoeg, dat kunnen ze eerst opeten.



Citaat
Kan kalk nu echt niet meer? Ik dacht dat maart nog wel kon...
Hier hebben we vandaag doorgezaaid, over een paar weken injecteren en nog spuiten. Vorig jaar te weinig gedaan dus dit jaar groot onderhoud./quote]

Kalken en mest gaat niet samen daar moet echt ruime tijd tussen zitten. Ik had het begin februari willen doen, maar het was tot deze week veel te nat. Ik wacht nu tot de herfst. Want deze week gaat hopelijk de mest er op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-20 21:33 



 
Profiel   

Ik wil eigenlijk ook nog kalken. Klein weilandje waar al heeeeel lang paarden en ponys op lopen en die denk ik afgelopen heeeel wat jaren nooit goed onderhouden is. Betreft kleigrond.

2 weken geleden was het nog een voetenbad, nu kneiterhard...

welke kalk wordt aangeraden om te strooien op paardenweide op kleigrond?

Ik heb (nog) geen bodemonderzoek laten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 10:28 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Ik wil eigenlijk ook nog kalken. Klein weilandje waar al heeeeel lang paarden en ponys op lopen en die denk ik afgelopen heeeel wat jaren nooit goed onderhouden is. Betreft kleigrond.

2 weken geleden was het nog een voetenbad, nu kneiterhard...

welke kalk wordt aangeraden om te strooien op paardenweide op kleigrond?

Ik heb (nog) geen bodemonderzoek laten doen.


Korrelkalk zou mijn voorkeur hebben maar welke dat maakt denk ik niet zo veel uit.
Je moet alleen ruim afstand hebben met het bemesten anders heft de werking elkaar op. Dus als je ook wilt bemesten dan wacht met kalken tot het najaar of stel het bemesten uit tot mei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 10:45 



 
Profiel   

Ik krijg hier geen drijfmest op (stuk is niet toegankelijk voor groot materieel). Ligt wel paardenmest nu. Ik wilde wel kunstmest gaan strooien. Maar dat lukt nu toch niet.

Heb bij Welkoop even gekeken, maar daar zie ik vooral gazon korrels. Is dat hetzelfde (voel me blond)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 10:50 



 
Profiel   

Hier is vorig weekend gekalkt, nu wachten op een beetje regen en dan over een paar weken de volgende stappen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 11:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 33 [ 824 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen