Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toilet op stal, zonder riool

 
Profiel   

:')
Wie heeft een lumineus idee?
Ik wil graag een toiletje op stal maar we hebben geen riolering.
Ik vind een dixie te heftig qua plaats inname en te aanwezig etc. En ik heb al gedacht aan zo' n camping ding..
Maar hoe hebben andere mensen dat opgelost?
We hebben wel water en elektra op stal. En natuurlijk ruimte om rustig een plasje te kunnen doen...

Hoe doen de mensen zonder riool dat?

Overigens, in de stal gaan zitten wordt m niet. Daar hangen cameras.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 22:13 



 
Profiel   

Ik weet niet waar ze in Nederland te vinden zijn, maar in Scandinavische landen worden vaak composttoiletten gebruikt. Ideale dingen vind ik. Stinken niet, zijn milieuvriendelijk en kunnen overal staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 22:17 



 
Profiel   

Gewoon een outhouse bouwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 22:18 



 
Profiel   

Wij hebben een sceptic tank. Werkt perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 22:21 



 
Profiel   

Simpel compost-toilet. 20L Emmer, vuilniszak er in, paar flinke handen vlas, wcbril er op en klaar (ik heb er een houten ombouw omheen zitten, staat mooier en zit stabiel). Wel na elk bezoek hand vlas er achter aan gooien. Bij vol dichtknopen, nog een zak er omheen en met restafval mee.
Alernatief is begraven (zonder de zak natuurlijk) in een heet werkende composthoop die 2 jaar blijft liggen en daarna de weide op gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 22:21 



 
Profiel   

Een Sanibroyeur misschien? Is wel duur. Dan is zo'n campingding makkelijker. Maar die moet je wel weer gaan legen...
Een composttoilet zou mooi zijn, maar dan moet je wel zeker weten dat mensen er verder niks in gaan gooien.


Laatst bijgewerkt door LindyH op 26-04-20 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 22:25 



 
Profiel   

Misschien een sanibroyeur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 22:25 



 
Profiel   

Je staat in eigen beheer toch?
Dan zou ik toch gewoon lekker in de stal of in de wei gaan plassen. Als je de beelden niet met de hele wereld streamt, who cares?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 22:27 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Je staat in eigen beheer toch?
Dan zou ik toch gewoon lekker in de stal of in de wei gaan plassen. Als je de beelden niet met de hele wereld streamt, who cares?



En poepen dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 22:35 



 
Profiel   

tita schreef
BarbaLala schreef
Je staat in eigen beheer toch?
Dan zou ik toch gewoon lekker in de stal of in de wei gaan plassen. Als je de beelden niet met de hele wereld streamt, who cares?



En poepen dan?


Hoe vaak komt dat voor?

Heb 1x met zeer hoge nood gezeten... Nou billendoekjes en gaan.. :')
Uiteraard de doekjes netjes in een zakje en weggegooid.

Plassen kan toch wel gewoon in de stal of om een hoekje of iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 23:13 



 
Profiel   

[ img ]

Zoiets? :P

Sommige boerderijen hebben nog wel een plank met een gat er in als toilet. Zal je af en toe leeg moeten scheppen, maar over het algemeen hoeft dat niet vaak.

Van urine kan je trouwens wasmiddel maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-20 23:36 



 
Profiel   

BarbaLala schreef
Je staat in eigen beheer toch?
Dan zou ik toch gewoon lekker in de stal of in de wei gaan plassen. Als je de beelden niet met de hele wereld streamt, who cares?


Genoeg mensen die zich daar niet prettig bij voelen. Er staat een camera op je gericht, terwijl je gaat plassen, no thanks. TS vraagt specifiek naar alternatieven. :+

Zelf geen ervaring mee. Vind het niet fris klinken om wasmiddel van urine te maken of het te begraven en dan op het land uit te strooien. Zal vast allemaal goed en milieubewust zijn, maar brrrr.

Een simpel compost toilet zoals tamary heeft geopperd, klinkt best als een uitkomst? :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 00:37 



 
Profiel   

Dankjullie voor de opties! Sanibroyeur is wel interessant! Wel prijzig idd maar je kunt er een volwaardig toilet aan hangen.
Compost toilet is opzich een optie maar dan moeten we daar inderdaad een klein huisje voor bouwen (met verwarming voor in de winter haha).
We hebben een smalle gang van 1 meter breed beschikbaar en een zadelkamer waar onze twee kasten in staan. Ik zou een toilet ruimte kunnen maken aan het eind van de gang. Het mooiste zou zijn als het een verplaatsbaar iets is, maar we kunnen wel iets verzinnen als dat niet mogelijk is.

En ja ik sta ik eigen beheer, maar er komt binnenkort een stalgenoot bij. Het hoeft geen volwaardig luxe toilet te zijn met verwarmde toiletbril haha. Maar iets stabiels waar je goed op kunt zitten en eventueel kunt verplaatsen indien nodig. Maar dat laatste is geen must.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 00:59 



 
Profiel   

Wij hebben een toilet voor de zekerheid en de ene keer dat we hem gebruiken komt hij op de sloot uit. Daar ooit een buis naartoe gelegd. Ik maak het alleen schoon met zachte middeltjes en volgens mij mag het absoluut niet, maarja.. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 06:14 



 
Profiel   

En zo'n toilet voor op de camping?
Gewoon na je plasje leeggooien, maar je kunt wel zitten ..
Ik gebruik op de wei ook altijd de stal, deur dicht en niemand die mij ziet :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 06:32 



 
Profiel   

Ik deed het ook altijd gewoon op stal.
Nu net van stal verhuisd en geen idee eigenlijk of daar een wc is, op stal wordt nu wat lastig want dat is wel heel open :')

Sceptic tank is een optie, alleen niet heel goedkoop. Hebben we thuis ook, want we hebben ook geen riool :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 07:08 



 
Profiel   

Sanibroyeur heb je toch gewoon een afvoer voor nodig? Dat word toch enkel zo fijn gemalen tot hetdoor een smalle buis kan? Ik denk dat een camping toilet handiger is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 07:30 



 
Profiel   

Met stalgenoot wordt het lastiger, maar anders zou ik ook gaan voor een composttoilet. 20L emmer, 1.5 voerschep houtkorrel, laagje gehakseld spul erop, emmertje met zakje voor het wc-papier er naast. Wanneer de emmer halfvol is legen op de mesthoop en naspoelen. Dan blijft het restafval beperkt tot het papier-emmertje. Maar is wel alleen voor plassen een optie, voor mij dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 08:23 



 
Profiel   

Compost toilet. Wij hebben een emmer ( met deksel) onder een stevige plank. In de emmer zit vlas ( maar houtkorrel of zaagsel kan ook). Emmertje ernaast voor gebruikt WC papier en een emmer schoon vlas o.i.d. : Bij de grote boodschap een of meerder scheppen vlas erover, bij de kleine is dat meestal niet nodig. Emmer vol? Dan kan die op de mesthoop.
Overigens kan je ook kant en klare compost wc's kopen. https://altijdvoorbereid.nl/compost-toilet/ maar zelf maken is veel goedkoper en werkt net zo goed https://dezelfvoorzieningsbijbel.blogsp ... innen.html

Wij hebben er dus een buiten en dat komt heel goed uit als we met de paarden bezig zijn. Omdat onze "outhouse" helemaal vrij staat is het bij mooi weer heerlijk om de deur open te laten staan en over de weides uit te kijken ;) :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 08:42 



 
Profiel   

Kan je de camera niet even afdekken en in de stal plassen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 08:43 



 
Profiel   

In Finland gebruikte ik heel vaak een composttoilet. Staat gewoon in een houten schuurtje, onverwarmd. De 'zitting' is van een soort geperst piepschuim, dat voelt zelfs als het koud is niet koud aan. Daar deden we een schepje turfmolm in het toilet na gebruik. Stonk nooit. Geen problemen met vliegen etc. Bevalt gewoon prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 09:03 



 
Profiel   

Ik weet niet maar ik las: Totilas op stal, zonder riool. Vond het al gek en was benieuwd waar dit heen ging :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 09:04 



 
Profiel   

denice schreef
Wij hebben een toilet voor de zekerheid en de ene keer dat we hem gebruiken komt hij op de sloot uit. Daar ooit een buis naartoe gelegd. Ik maak het alleen schoon met zachte middeltjes en volgens mij mag het absoluut niet, maarja.. :o


Kan jou het milieu schelen joh....niks van aantrekken. Misschien toch een composttoilet maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 09:10 



 
Profiel   

Sandyislief schreef
Ik weet niet maar ik las: Totilas op stal, zonder riool. Vond het al gek en was benieuwd waar dit heen ging :')



Je bent een paardenmeisje of je bent het niet hè :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 10:33 



 
Profiel   

Hahaa zeker!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-20 10:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen