Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 186 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Jeetje wat een prijzen voor een hooinet!! Ik ga even mn skills gebruiken om ze goedkoper te kunnen kopen (zonder “merk”) :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 06:57 



 
Profiel   

Ik gebruik de aanhangwagen netten van de Action, zakje Ty-raps en voor €7,50 een net wat in de bakken 9 maanden mee gaat (en nu wat “optimalisaties” gedaan en hooi zonder takken dus wie weet nu langer) en hangend aan wand al 1,5 jaar prima werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:52 



 
Profiel   

Ik heb o.a. deze hangen: https://equiculinair.nl/winkel/slowfeed ... tra-sterk/
Prima maat, echt heel sterk. En hij wordt wat heen en weer geslingerd :j
En een beetje betaalbaar. De aanhangernetten waren hier zo gesloopt. Niet hufterproof genoeg :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 07:57 



 
Profiel   

WOW. Ik betaal wel geen 70 euro voor een hooinet. No way Joséj!
Ik heb hier Shires hangen en daar ben ik eigenlijk best wel tevreden van, en verder grote netten van Harry's Horse die ook vrij hufterproof zijn. Ik heb nog een lading echt goedkope netjes maar die neem ik niet snel omdat ik ze niet handig vind, er gaten in zitten, ik ze prut vind,...

Ik heb twee echte slowfeeders van Shires en dat is wél een aanrader. Die waren 25 a 30 't stuk en dat zijn echt gewoon zakken. Kan veel in, maas van 2x2 en bij mijn hufters nog geen enkel gaatje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 08:13 



 
Profiel   

Harrys horse gaar hier maar een week of 2 mee. Dan zitten de eerste gaten er al in.

Ik heb deze al 8 jaar ; https://www.minihorseshop.nl/smhn-slowfeeder-hooinet

Gok dat ik er iedere 4 jaar een nieuwe van moet hebben? Dat vind ik best redelijk. Al heb ik 1 editie gehad waar de zijnaad veel sneller van loskwam. Maar de laatste is weer prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:05 



 
Profiel   

Daihyo, die heb ik ook. Hele sterke netten inderdaad. En wat een super leuke foto. Heerlijk koppie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 09:40 



 
Profiel   

Alle andere netten gaan hier zo stuk. Mijn fjord zet zijn gebit erin en rukt ze stuk. Ik vind ze daarom het geld wel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:03 



 
Profiel   

Malenka schreef
Daihyo, die heb ik ook. Hele sterke netten inderdaad. En wat een super leuke foto. Heerlijk koppie.

Ze straalde enige agressie uit richting net. Slingert hem ook echt gewoon rond, kijk maar naar alle hooideeltjes die rondvliegen op de foto. Soms staan ze er met 2. Dan is het net een boksbal _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 11:11 



 
Profiel   

Wij hebben die van paard eerlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:14 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Wij hebben die van paard eerlijk

Die heb ik voor in de frames :j
Ook fijn materiaal. Super sterk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:27 



 
Profiel   

Ik ook van paard eerlijk al is die van mij aan het aftakelen nu en heb en een half jaar. Dus ff mailtje achteraan doen eerdaags. Fijne is dat die geen knopen hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 12:41 



 
Profiel   

Advies gevraagd: mijn paarden staan sinds kort aan huis *\o/* en ik wil het inrichten als paddock paradise met strookbegrazing vanaf de track.
Nu loopt door de helft van het weiland een U vormige heuvel. Deze is 2,5 meter hoog en de bovenkant heeft een breedte van ongeveer 2 meter. De Heuvel staat al 10 jaar en is stevig.
Nu de vraag: zouden jullie de track deels over de heuvel laten lopen?
De kudde bestaat nu uit 3 merries (waarvan 2 drachtig).
Ik hoor graag argumenten waarom je het wel of niet zou doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:49 



 
Profiel   

Absoluut doen. De paarden vinden het hier heerlijk om boven op de uitkijk te staan. En als je wat kunt voeren op de helling dan heb je mooie passieve fysio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 19:53 



 
Profiel   

Ja zeker doen! Alleen maar een leuke afwisseling. Je zou aan 1 kant nog een stuk vlak ernaast kunnen pakken op de track zodat ze kunnen kiezen of ze de heuvel op willen. Maar de meeste paarden vinden het wel leuk om op de uitkijk te staan. Wij hebben ‘m in de wei liggen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:03 



 
Profiel   

Ik zou het ook doen, wel met optie tot ‘omleiding’, dus dat ze zelf kunnen kiezen of je zelf kunt bepalen of de heuvel open of dicht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 20:11 



 
Profiel   

Ja echt doen! De paarden vinden dat zo gaaf!
[ img ]
(OMG mogen we dit weer type weer terug? ;( )

En dit is plaatje van dit weekend
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 07:47 



 
Profiel   

Echt hé? Ik wil geen regen meer. Het zit zo in mijn hoofd, ik vind dit echt vreselijk. Mijn paddock ligt er vreselijk bij en ik word er zo moedeloos van. Ik heb me zo goed mogelijk voorbereid door sloten te graven, het te laten afwateren voor zover ik dat kon, opentrekken, maar die platgetrapte bodem is gewoon echt niet bestand tegen zoveel water. Ik vind het vreselijk. Laat het maar vriezen voor mij. Dan kunnen die paarden tenminste weer rond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 07:57 



 
Profiel   

Ik kan me er alleen maar bij aansluiten. En in het voorjaar laat ik alles meteen een keer lostrekken. En in het najaar weer :+
Wat een water :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:03 



 
Profiel   

Hier zijn de heuvels ook een groot succes. Dus als het kan, doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:08 



 
Profiel   

Ja Daihyo, ik heb daarvoor vorig jaar een tractor aangeschaft om dat te kunnen doen en dat heeft precies NUL zin gehad. Ik word er echt moedeloos van. Ik vind het zo erg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:19 



 

Ik wil deze week ook gewoon skippen eigenlijk. Vind er geen bal aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 08:36 



 
Profiel   

Idd drama weer…… Hier nog wel een groot droog stuk in de paddock, maar de rest is drama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 09:23 



 
Profiel   

De bak hier is zeiknat. Een deel van de track gelukkig wel droog. En voor de stal is het verhard. Maar niks an.

Neili: serieus? Heb je het echt losgetrokken met de trekker? Klinkt niet hoopgevend :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 10:55 



 
Profiel   

Ja tractor gekocht precies daarvoor (ook voor ander boerkeswerk, gelukkig want anders was het wel een heel loze aankoop). Een aantal keer gedaan maar de bodem slaat gewoon heel erg snel terug dicht door de puntbelasting van de paarden zelf. Hier en daar begon er weer gras te groeien en dat heb ik dan ook maar gelaten want graswortels houden de bodem ook wel wat bij elkaar...

Maar in the end: heeft weinig nut gehad. Ik zie geen verschil met vorig jaar toen we de tractor nog niet hadden.

Maar guyyyys: 't is al een zomer rotweer geweest en vorige winter is het best lang droog gebleven. T is gewoon echt een k*t jaar wbt weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 11:35 



 
Profiel   

Ik vind er ook niks aan nu. Onze vijver staat zeker 30cm hoger dan dat hij zou moeten zijn in deze tijd van het jaar. Nog 30cm te gaan en dan stroomt het maaiveld onder....

Overigens zie ik geen probleem in een pad over de heuvel zonder alternatieve platte route. Paarden kunnen prima een kleine helling op lopen. Het is eigenlijk bizar dat het hier zo plat is. Ik heb de indruk dat Roos zich juist mooi evenwichtig heeft ontwikkeld omdat ze elke dag de heuvel op en af gaat zonder belasting. Toen ze hier kwam was ze nog heel onhandig. Maar ze heeft nu een prima balans en heeft zich mooi ontwikkeld. En Nilay blijft ook veel mooier in zijn spieren ondanks dat we helemaal niet trainen. Ik ben daar heel blij mee nu hij min of meer met pensioen is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 12:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 186 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen