Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 179 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Ik had in het voorjaar voor het eerst een track laten frezen en heb verder ook niets meer eraan gedaan. Maar er is best veel gras teruggegroeid. Mijn pony's (fjord en shetlander) houden het heel kort, maar niet kaal.

Aangezien mijn shet ook chronisch hoefbevangen is wil ik liefst helemaal geen gras.
Het ging sinds dat frezen heel goed, maar de afgelopen weken ging ze toch weer op eieren lopen. Ze heeft nu een poosje relatief veel verplicht in de zandpaddock gestaan en nu is ze er weer doorheen.

Volgend jaar ga ik daarom proberen regelmatig te slepen, in de hoop dat ik daarmee de grond een beetje rul kan houden en gras minder kans krijgt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:44 



 
Profiel   

Ik ben nu al helemaal klaar met de modder. Volgend jaar gaan we de boel aanpakken. Nu komt er geen machine meer omdat zo nat is.
Daarom gezocht naar een redelijke oplossing.
Halve steenschotten. Nu eerst een test van 8 Schotten achter elkaar. Als het bevalt ga ik er binnenkort nog meer bij kopen zodat ik het pad nog langer kan maken.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 19:10 



 
Profiel   

Ow dat is inderdaad wel veel modder…
We hebben ook een deel wat nu al blank staat. Gelukkig makkelijk af te zetten door een stuk pad dicht te doen. De winterpaddock is wel nog mooi droog, de verharding hebben we vandaag schoongeveegd met de schep van de tractor. Ben echt fan van dat ding!
Deze week blijft het nog droog begreep ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:23 



 
Profiel   

Wat het qua modder betreft heb ik de afgelopen jaren zoveel geleerd als het gaat om aantal meters x aantal paarden/pony’s x soort ondergrond x koudbloed/warmbloeden x bijvoeren x samenstelling kudde. Dat het in mijn optiek een optelsom is van deze factoren, je kan hier simpelweg geen eenvoudige mening over geven vind ik..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 02:59 



 
Profiel   

Dames, ik ben op zoek naar: lampen. Hebben jullie tips?

Eisen:

- bouwlamptype om aan de schuilstal op te hangen
- zonne-energie
- manueel aan en uit te zetten (aja want schuilstal, eentje die automatisch aan en uit gaat bij beweging is niet handig met de paarden)
- eentje met een timer is voor mij eigenlijk ook niet handig (zo zijn er veel: branden vanaf uur x standaard x aantal uur) want dan is de batterij leeg als ik erna naar de stal ga.
- goed aantal lumen
- zonnepaneeltje apart te plaatsen, bij voorkeur, zodanig dat ik de lamp net onder de nok kan hangen en het zonnepaneeltje om de hoek in de zon of op het dak kan installeren
- led

Verder ook nog op zoek naar ongeveer datzelfde in ledverlichting maar in slingervorm voor in de stal. Dat geeft megagoed licht. Ik ben bezig met het graven voor effectief elektriciteit naar daar, maar de tijd gaat mij inhalen (doet 'ie nu al).

Hebben jullie tips?
Héél veel lampen zijn met zo'n timersysteem maar ik ga op alle mogelijke uren naar de paarden, ook ivm mijn werk, waardoor ik er echt niets aan heb dat die van 17u tot 18u zou branden en ik kom er pas om 19u aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 05:23 



 
Profiel   

Lastig Neile, snap je wensen maar of het er is..

Gaaf dat de roosters helpen Daihyo!

Hier ook een natte glibberbende op de natte delen maar nog 9 dagen aftellen, dan kunnen ze verhuizen *\o/*
Gister de minitractor en paarden matrassen opgehaald en al vast in de loods gelost.

Zidore, wat je zegt klopt helemaal. En ik weet inmiddels dat mijn paarden heel goed zijn in modder maken :+ op de vorige plek stonden ze per 2 tal buiten, de meeste stonden zo half dood de hele dag rond de hooiruif en die van mij ploegde alles om en maakten er een grote modder bende van. “Jouw paarden bewegen te veel”
:= tja.. denk gezond teken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:02 



 
Profiel   

Super fijn van je roosters Daihyo!

Ohhhhhh Marjo ik snap wat je voelt. Wat een ellende… hier kregen we 33mm op 1 dag. Ook ons zwemparadijs was weer geopend. Maar onze ondergrond blijft wel goed (gestort woudzand): stevig en geen drek. Water blijft erop liggen.
Maar vrolijk word je er niet van…


[ img ]
[ img ]

Hebben gister trouwens een stukje afgeschraapt waardoor het water naar de afvoer loopt. Bak is vandaag voor 3/4 alweer droog. Dat is echt fijn. Dus we gaan straks een geul langs de bak graven die ook weer aansluit op de afvoer en dan gaat ook vanzelf in de toekomst.

Onze paden zijn nog mooi. Dit is 1 van de mooiste stukken. [ img ]

En we hebben een geul gegraven om het water direct naar de afvoer te leiden. Dat hadden we een jaar eerder moeten doen.
[ img ]

Word er echt zo niet blij van. 33mm dat is toch absurd. Hopelijk zet dat niet door de komende tijd.

Wij zijn vandaag ook bezig met het aanleggen van kabels
Voor verlichting. Hebben led lampen gekocht voor in de lantaarnpalen. Maar niet wat jij zoekt Neile dus kan niet helpen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:12 



 
Profiel   

neile schreef
Dames, ik ben op zoek naar: lampen. Hebben jullie tips?

Eisen:

- bouwlamptype om aan de schuilstal op te hangen
- zonne-energie
- manueel aan en uit te zetten (aja want schuilstal, eentje die automatisch aan en uit gaat bij beweging is niet handig met de paarden)
- eentje met een timer is voor mij eigenlijk ook niet handig (zo zijn er veel: branden vanaf uur x standaard x aantal uur) want dan is de batterij leeg als ik erna naar de stal ga.
- goed aantal lumen
- zonnepaneeltje apart te plaatsen, bij voorkeur, zodanig dat ik de lamp net onder de nok kan hangen en het zonnepaneeltje om de hoek in de zon of op het dak kan installeren
- led

Verder ook nog op zoek naar ongeveer datzelfde in ledverlichting maar in slingervorm voor in de stal. Dat geeft megagoed licht. Ik ben bezig met het graven voor effectief elektriciteit naar daar, maar de tijd gaat mij inhalen (doet 'ie nu al).

Hebben jullie tips?
Héél veel lampen zijn met zo'n timersysteem maar ik ga op alle mogelijke uren naar de paarden, ook ivm mijn werk, waardoor ik er echt niets aan heb dat die van 17u tot 18u zou branden en ik kom er pas om 19u aan...

Paar lichtknopjes dus en zonnepaneel + accu. Informeer eens bij camperwinkel, daar gaat veel op 12V.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 10:49 



 
Profiel   

Heeft iemand van jullie Kornoelje in je PP staan? En zo ja, welke Cornus-soort is dat? Ik lees wel dat de rode (cornus sanguineum) giftig zou zijn, anderen zeggen weer dat ze wel eetbaar zijn voor paarden.
Ik vind het altijd mooie struiken en wil nog wat opvulling in mijn perkje en dacht dus aan de Kornoelje.
Maar omdat de paarden er bij kunnen, mag het absoluut niet giftig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:23 



 
Profiel   

Gele kornoelje zou in elk geval voor mensen eetbaar zijn. Vlier zou ook voor paarden giftig zijn, maar hier blijven ze er keurig af, zijn er enkel blij mee als anti vlieg en beschutting. Spul groeit ook snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:32 



 
Profiel   

Voor de bestrating rond de schuilstal en rond de voerplekken, welke maat tegels raden jullie aan/af? Grindtegels op zijn kop, of andere goede tegels aan te raden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:09 



 
Profiel   

Voordeel van grindtegels is dat je er minder nodig hebt, nadeel is dat ze erg zwaar zijn. Ik zou zelf voor stoeptegels gaan.

Wij gebruiken stelconplaten maar dat is duurder en kun je meestal niet zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:18 



 
Profiel   

Stoeptegels/klinkers/e.d. heel goed opsluiten, anders trappen ze de boel scheef en uit elkaar. Grote 40x60 of 50x50 blijven veel beter liggen ook als pony er half op gaat staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:40 



 
Profiel   

Ja er komen sowieso bandjes omheen en dan een rand grindmatten om modder naast het straatwerk te voorkomen.
Alleen nu puzzelen, welke tegels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:36 



 
Profiel   

Wij hadden bij ons vorige huis grind tegels op de kop.
Werkte heel goed en bleven goed liggen!
Die kan je vaak gratis ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:38 



 
Profiel   

Ik heb bij 1 van de voerplaatsen grindtegels op de kop. 50x50cm met opsluitbandjes. Het blijft echt super goed liggen en kostte niks. Maar man, wat zijn die krengen zwaar :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 06:43 



 
Profiel   

Wij hebben kornoelje gezet in de paddock. De paarden eten er niet van. De wilg, Els, hazelaar, linde etc die in hetzelfde rijtje staan eten ze wel. Ik wist niet dat kornoelje mogelijk “slecht” was toen ik het plantte maar volgens mij gaat dat dus wel goed.

Wij hebben onze stoep van klinkers. Ligt nu een jaar. We hebben het wel professioneel laten leggen waarbij de grond goed geegaliseerd is met een grote graafmachine en aangetrild. Als opsluit bandjes hebben we van die grote keien zodat het mooi past bij de rest van onze oprit/stoep. In totaal hebben we zo’n 140m2 laten leggen (poetsplaats en uitloop stal). Ligt nu een jaar en is eigenlijk nog helemaal gaaf. Een heel klein stukje is iets verzakt en als je de waterpas erop zou leggen zou je enige oneffenheid zien maar dat is echt verwaarloosbaar. Overigens ligt bij ons alles op afschot dus water blijft er ook niet op staan.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 08:37 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik heb bij 1 van de voerplaatsen grindtegels op de kop. 50x50cm met opsluitbandjes. Het blijft echt super goed liggen en kostte niks. Maar man, wat zijn die krengen zwaar :+

[ [url=m/w452nK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja zo iets heb ik dus in gedachten.
Maar dat gesjouw.. :+
Denk dat ik iedereen die aanbiedt om te komen helpen vraag om er een paar te leggen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:11 



 
Profiel   

Slim _O-
Wij hebben ze opgehaald, de kar er vlak naast geparkeerd. En ik ben met auto en kar de track op gereden en zo dicht mogelijk bij gezet. Zo was het het minste sjouwen :+
De 60x40 is iets lichter dan de 50x50 overigens. Misschien dat dat nog scheelt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:14 



 
Profiel   

Vraagje :) ik heb net offerte binnen voor rubber puzzel matten voor in de stal en paddockroosters. (Bij Bos) nu vroeg ik me even af, zijn er mensen die goedkopere oplossingen hebben gevonden qua rubber matten in de stal? Verder wil ik voor de deur een stuk met de paddockroosters maken en later een stukje steen er bij naast maken. Of zouden jullie dat juist andersom doen? Steen voor de stal en elders de paddockroosters?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:18 



 
Profiel   

Wij hebben dit jaar opvallend weinig eikels op de track ( dit kun je op 2 manieren lezen :') ). De bomen worden wel echt al kaler maar nauwelijks een eikel te zien terwijl ik vorig jaar delen heb afgezet omdat er zo ontzettend veel viel dat het niet bij te houden was met wegharken.

Hoe is dat bij jullie?

Ik trof net 3 zeer blije paarden aan. Ik werk momenteel met strookbegrazing. Ik heb het draad niet helemaal op orde dus er staat geen stroom op. Dat gaat al 2 maanden goed maar moest natuurlijk een keer fout gaan. Dat was vanmorgen dus, 3 blije gezichten op de grote wei. :D Volgens mij stonden ze er nog niet zo heel lang dus geen man overboord. Het was vooral heel grappig om te zien. :+


Daihyo schreef
Slim _O-
Wij hebben ze opgehaald, de kar er vlak naast geparkeerd. En ik ben met auto en kar de track op gereden en zo dicht mogelijk bij gezet. Zo was het het minste sjouwen :+
De 60x40 is iets lichter dan de 50x50 overigens. Misschien dat dat nog scheelt....

Ja, zo deden wij dat ook. Toch is mijn vent door z'n rug gegaan (maar wij zaten aan >250 tegels...). Die wilde geen tegel meer sjouwen, vandaar de stelconplaten. :')

@MarjanB, ik ga ze hier: bestellen: http://www.stalmatten.eu/index.html . Liggen bij een vriendin van me en het is echt TOP spul. Makkelijk te leggen en héél fijn voor de voeten. Goedkoper volgens mij dan bij Bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:20 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Vraagje :) ik heb net offerte binnen voor rubber puzzel matten voor in de stal en paddockroosters. (Bij Bos) nu vroeg ik me even af, zijn er mensen die goedkopere oplossingen hebben gevonden qua rubber matten in de stal? Verder wil ik voor de deur een stuk met de paddockroosters maken en later een stukje steen er bij naast maken. Of zouden jullie dat juist andersom doen? Steen voor de stal en elders de paddockroosters?


Ik zou voor de stal steen doen, als je bodembedekking in je stal hebt veeg je het dan makkelijk weer naar binnen. Lijkt me lastiger met rubbermatten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:24 



 

Hier ook nog weinig eikels, ook nog vrij groene, volle bomen overigens.
Wel veel kastanjes die ze ook met veel plezier oppeuzelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:24 



 
Profiel   

Henkje schreef
MarjanB schreef
Vraagje :) ik heb net offerte binnen voor rubber puzzel matten voor in de stal en paddockroosters. (Bij Bos) nu vroeg ik me even af, zijn er mensen die goedkopere oplossingen hebben gevonden qua rubber matten in de stal? Verder wil ik voor de deur een stuk met de paddockroosters maken en later een stukje steen er bij naast maken. Of zouden jullie dat juist andersom doen? Steen voor de stal en elders de paddockroosters?


Ik zou voor de stal steen doen, als je bodembedekking in je stal hebt veeg je het dan makkelijk weer naar binnen. Lijkt me lastiger met rubbermatten.

Zou ik ook doen, dan hou je de boel makkelijker netjes. :j

Wij hebben dat nu niet en dat gaan we volgend jaar aanpakken, er komt een luifeltje aan de ingang van de stal en een strook van 2 meter bestrating voor de ingang. Een van onze paarden staat graag in de ingang. Als hij dat blijft doen als de luifel er is komen er ook rubber matten op dat stukje te liggen, veel beter voor de voeten nl.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:26 



 
Profiel   

Dank jullie!

IR111 de prijs is hetzelfde per m2 als bij bos, en daar kan ik ook gelijk de roosters bij mee bestellen. Maar deze zijn wel veel dikker. Ik dacht dat ik er wel uit was en t niet veel anders kon _O-

Hmmm ja ik heb een stuk van 3,5 bij 9 tot aan het begin van de wei en in december niet mega veel tijd om alles te regelen. Aan de ene kant denk ik die paddockroosters die verleg ik zo weer en we hebben zat plek waar ik ze ook nog kan gebruiken en aan de andere kant denk ik van tja misschien nu gelijk goed doen. Twijfels twijfels..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 179 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen