Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 180 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183 ... 407  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Ik zou ook steen voor stal doen ivm vegen. Zoveel makkelijker!
Kun je rubberen matten niet via Marktplaats vinden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:40 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik zou ook steen voor stal doen ivm vegen. Zoveel makkelijker!
Kun je rubberen matten niet via Marktplaats vinden?


Ja staan alleen van die doorlaatbare matten op en die wil ik nu juist niet. Vind dat altijd zo stinken.

Ik ga nog eens even bedenken hoe en wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:49 



 
Profiel   

Ja dat is ranzig inderdaad. En gewoon een onderlaag van zand? Ik heb dat ook ooit eens in een schuilstal gehad en dat was eigenlijk wel heel prima. De paarden lagen zacht, in de winter plasten ze er wel meer, maar dan spoten we het na de winter gewoon nat of schepten het in de paddock en zand vanuit de paddock weer in stal. Ideaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:00 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik zou ook steen voor stal doen ivm vegen. Zoveel makkelijker!
Kun je rubberen matten niet via Marktplaats vinden?


Ja eens!

Hier nog heel weinig last van eikels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:04 



 
Profiel   

Eiken dragen in beurt jaren. Dus het ene jaar heel veel en dan één of twee jaar een stuk minder of zelfs bijna niets. Dus het is heel normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:13 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Dank jullie!

IR111 de prijs is hetzelfde per m2 als bij bos, en daar kan ik ook gelijk de roosters bij mee bestellen. Maar deze zijn wel veel dikker. Ik dacht dat ik er wel uit was en t niet veel anders kon _O-

Hmmm ja ik heb een stuk van 3,5 bij 9 tot aan het begin van de wei en in december niet mega veel tijd om alles te regelen. Aan de ene kant denk ik die paddockroosters die verleg ik zo weer en we hebben zat plek waar ik ze ook nog kan gebruiken en aan de andere kant denk ik van tja misschien nu gelijk goed doen. Twijfels twijfels..

Ik zou voor dikkere matten gaan. Als je paarden blootvoets staan; veel beter voor de doorbloeding dan steen of dunne matten.

Malenka schreef
Eiken dragen in beurt jaren. Dus het ene jaar heel veel en dan één of twee jaar een stuk minder of zelfs bijna niets. Dus het is heel normaal.

Oh wat leuk, dat wist ik niet! Raadsel opgelost. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:16 



 
Profiel   

Ir111 heb dr 1 met ijzers en 1 zonder. Ga het nog ff uitzoeken… heb ook de aannemer maar even gevraagd of hij nog iemand weet voor straten van het stukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:39 



 
Profiel   

Is een stukje beton gieten voor de stallen een idee?
Wij hebben nu beton voor de uitloop van stal/binnenbak, dat zat er al. Is voorheen een koeienstal geweest. Dat bevalt eigenlijk wel goed, zitten geen naden tussen en kan je ook makkelijk met een schep of mestvork mest van af halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 11:53 



 
Profiel   

Qua vergunningen, etc. is beton gieten een verandering (want niet zomaar verwijderbaar en er moet een speciale laag onder) Tegels of stelconplaten zijn verwijderbaar en hoeven niks te veranderen aan de ondergrond, scheelt nogal aan wetgeving waar je mee te maken krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:04 



 
Profiel   

O ja dat klopt ook. Niet aan gedacht.
Hier zat het er al ivm oude koeienschuren.
Ik vind het wel makkelijk. Maar je kan het inderdaad niet 1 2 3 weg halen.
We hebben afgelopen zomer een mestput met zo'n betonplaat erop weg laten halen. De graafmachine kon het niet eens tillen, zo zwaar en dik was het. En het was geen kleine machine. :=

Dit is het stuk van de bak naar de paddock.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:13 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Aan de ene kant denk ik die paddockroosters die verleg ik zo weer


Nou, dat is niet zo eenvoudig als het lijkt.

Wij hebben hier 6 jaar geleden 30 m2 paddockroosters gelegd aan het begin van onze weide. Maar die moesten er nu uit, omdat de boel heringericht wordt.

We hebben met de hand de toplaag (paar cm grond met gras) eraf geschept, om beschadiging te voorkomen. Maar de platen weer netjes van elkaar losklikken lukte niet.
De platen zaten natuurlijk nog vol met zand, want je gaat niet al die gaatjes stuk voor stuk leeg peuteren. En daardoor konden we ze niet/moeilijk optillen.
En de verbindingen kregen we ofwel heel moeizaam los, ofwel ze knapten alsnog stuk.
Het was echt niet te doen om zo 30 m2 met de hand eruit te halen.

Uiteindelijk heeft een buurman met machinerie die hele mat opgetild, waardoor hij in delen uit elkaar viel. Daardoor knapten er stukken kapot en is een deel nu niet meer bruikbaar. Een groot deel zijn de verbindingsstukjes af, maar die platen kunnen evt. nog wel hergebruikt worden.

Kortom, later verplaatsen kan maar is niet eenvoudig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:55 



 
Profiel   

MarjaR schreef
MarjanB schreef
Aan de ene kant denk ik die paddockroosters die verleg ik zo weer


Nou, dat is niet zo eenvoudig als het lijkt.

Wij hebben hier 6 jaar geleden 30 m2 paddockroosters gelegd aan het begin van onze weide. Maar die moesten er nu uit, omdat de boel heringericht wordt.

We hebben met de hand de toplaag (paar cm grond met gras) eraf geschept, om beschadiging te voorkomen. Maar de platen weer netjes van elkaar losklikken lukte niet.
De platen zaten natuurlijk nog vol met zand, want je gaat niet al die gaatjes stuk voor stuk leeg peuteren. En daardoor konden we ze niet/moeilijk optillen.
En de verbindingen kregen we ofwel heel moeizaam los, ofwel ze knapten alsnog stuk.
Het was echt niet te doen om zo 30 m2 met de hand eruit te halen.

Uiteindelijk heeft een buurman met machinerie die hele mat opgetild, waardoor hij in delen uit elkaar viel. Daardoor knapten er stukken kapot en is een deel nu niet meer bruikbaar. Een groot deel zijn de verbindingsstukjes af, maar die platen kunnen evt. nog wel hergebruikt worden.

Kortom, later verplaatsen kan maar is niet eenvoudig.


Oh bedankt voor je reactie, dat is idd nog wel goed om rekening mee te houden…

Wat een gedoe zeg al dat soort dingen uitdenken en beslissen wat je wil :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:58 



 
Profiel   

Bij mij ging het verplaatsen wel makkelijk. Maar bij mij hebben de platen maar 1 jaar geleden op een gele zandbodem. Top laag eraf, en losklikken maar. Het zand eruit 'slaan' was zwaar maar ik heb in een middag 25m2 in mijn eentje gedaan. Alle platen kwamen er onbeschadigd uit.

Zal vast anders zijn als ze langer liggen en/of op zwart zand/klei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:07 



 
Profiel   

Het zal vast in een ander/droger seizoen ook beter gaan. Droge grond/droog zand is minder zwaar en laat makkelijker los.
Het was nu niet echt nat, maar natuurlijk ook niet zo droog als midden in de zomer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 13:26 



 
Profiel   

En verschil in platen? Hard kunststof zal eerder afbreken dan bijv de meer rubber achtige platen. In mijn collectie van allerlei 2e hands platen zitten partijen die helemaal heel zijn, en partijen waar wel wat haakjes missen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 16:43 



 
Profiel   

Ik ben vandaag de stroom eens goed gaan checken. Conclusie, het eerste stuk gaat goed, 0,8. Dan veranderd het en wordt het 0,6. En nog verderop, het grootste stuk, is maar 0,4.

Er lekt niets weg via planten etc, ik zie geen beschadigingen of vuil op het draad. De stroomklok is zwaar genoeg.

Ik snap er niks van! :o? Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat ik het weer eens wat moet opspannen maar het is niet zo dat het boogjes hangt ofzo.

Iemand suggesties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:37 



 
Profiel   

hoe oud is je draad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:44 



 
Profiel   

Hoeveel van die aardpennen heb je in de grond? Op een half hectare moesten we er hier al 3 steken

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:50 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
hoe oud is je draad?

nog geen 2 jaar oud (Gallagher), ik hoop echt dat dat het probleem niet is.

1 pen, goed diep, vlak bij de stal waar de stroomklok hangt. Tot een half jaar(?) geleden werkte dat goed. Zou dat later een probleem kunnen worden? En zo ja, wat zijn dan de beste plekken om nieuwe pennen te plaatsen?

We zitten op vrij natte grond, 1,5 ha. Palen en draad etc is gezet door een bedrijf, zij zeiden dat 1 pen op deze plek voldoende zou moeten zijn. Ben er vanuit gegaan dat dat goed zou zijn.

Ik vind het zo gek dat zeg maar 1/10e stuk heel goed is, dan 2/10e minder en dan de overige 7/10e is matig maar wel constant, dan zou je toch verwachten dat er steeds meer weglekt? Bv na 6/10 nóg minder stroom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:06 



 
Profiel   

Misschien gallagher even mailen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:44 



 
Profiel   

Kan je achterhalen op welk punt het minder wordt? Mogelijk toch ergens een lek, kapotte isolator of knik in de kabel.. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:07 



 
Profiel   

Bij elke poort of elke 100m moet je ook de draden onderling van onder naar boven met elkaar verbinden, dan kan stroom ook van de andere kant komen bij een breuk bv. (ook advies gallagher trouwens).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:13 



 
Profiel   

Is je klok sterk genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:42 



 
Profiel   

Hoeveel weerstand (Ohm) heeft je draad? Hoe meer weerstand, hoe minder tik er over blijft. En idd meten waar het minder wordt en of je daar wat ziet qua beschadiging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 22:34 



 
Profiel   

Ethelate schreef
Kan je achterhalen op welk punt het minder wordt? Mogelijk toch ergens een lek, kapotte isolator of knik in de kabel.. :?

Nee, ik heb er vandaag met mijn neus bovenop gestaan en kan dus niets vinden. Het gaat van stabiel 0,8 naar af en toe 0,8 - 0,6 naar stabiel 0,6. Er is dus een stuk waar het wisselend is. Er zitten geen breuken, kniks of haken in.

tamary schreef
Bij elke poort of elke 100m moet je ook de draden onderling van onder naar boven met elkaar verbinden, dan kan stroom ook van de andere kant komen bij een breuk bv. (ook advies gallagher trouwens).

Dat hebben we wel bij de poorten maar niet elke 100 meter. Dat ga ik morgen even doen, is zo gedaan en wie weet helpt het. Top!

belle_boef schreef
Is je klok sterk genoeg?

Ja, we hebben de een Gallagher schrikdraadapparaat M160 (230V-1,6J), die is goed voor 9 km. Als ik heel ruim reken hebben we 3 km staan.

Hilary schreef
Hoeveel weerstand (Ohm) heeft je draad? Hoe meer weerstand, hoe minder tik er over blijft. En idd meten waar het minder wordt en of je daar wat ziet qua beschadiging.

Even opgezocht, weerstand ohm/meter: 0,06. Ik heb echt geen idee of dat veel of weinig is. Kun jij daar wat over zeggen Hilary?

SUPER bedankt allemaal trouwens voor het meedenken! _/-\o_ _/-\o_
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 22:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 180 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183 ... 407  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen