Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 14 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 407  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Ik ga morgen mijn plan nog eens onder de loep nemen :D Hoe breed neem jij je paden hier?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 21:43 



 
Profiel   

Hoe groot zijn de weides? En hoe vaak komen de paarden er op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 21:46 



 
Profiel   

Belker: de pony’s zullen er bij ons 1 max 2 uur op lopen. Puur om te snacken. De weides variëren in grootte.

Sunora: Dit is mijn basisplan om mee te starten, incl. maten. Fase 1 zeg maar :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 21:49 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is mijn stuk. Rood is nu in gebruik. Stuk paddock, onder de bomen met schuilstal. Dit is ongeveer 20x30, bosgrond, met deels wat verhoogd met woudzand. De wei is ongeveer 40x40. Blauw is een stuk wat er mogelijk nog bijkomt, maar tussen deze 2 stukken zit nu wel een draadstaalhek. Het groene stuk is onze grond met huis, vooral bestraat en ook weer met draadstaal omheind.
Mijn paarden, ijslander en freiberger lopen per dag ongeveer 1,5 uur op de wei. Maar het is zo kaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 22:01 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Belker: de pony’s zullen er bij ons 1 max 2 uur op lopen. Puur om te snacken. De weides variëren in grootte.

Sunora: Dit is mijn basisplan om mee te starten, incl. maten. Fase 1 zeg maar :D

[ [url=m/DJOc4B.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zelfs je basisplan ziet er al goed uit :D
Dit is mijn basisplannetje:

[ img ]

Maar ik denk met dat van jou nu te zien toch nog wat te finetunen 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 22:22 



 
Profiel   

Belker: Jij hebt 1 wei? Wij willen wel meerdere kleine weitjes, zodat we er per keer 1 open hebben. Die mogen ze dan 1 of 2 weken kaalgrazen en dan dicht en de volgende open, zodat ze minimaal 4 weken dicht zijn en rust krijgen. Dat is het ideaalplaatje. Misschien dat we de langere weide zelfs nog met strookbegrazing kunnen doen of opsplitsen in 2 kleinere stukjes. En misschien komen ze er ook niet alle 4 op. Beetje afhankelijk hoe ze het doen. De shet is bijvoorbeeld snel bevangen, dus misschien blijft zij wel gewoon op de track zonder wei. Ze krijgen ook voldoende hooi, dus het is echt voor het lekker. We moeten het gaan uitproberen denk ik :j

Sunora: wat is wat?
Leuk is dat hè. Je krijgt zoveel ideeën van andere tekeningen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 22:25 



 
Profiel   

Ik heb nu 1 grote wei en een strook waar de ijsco extra op mag en een klein weidje binnen het blauwe vlak. Die moet nog wel goed omheind worden. We zijn even blut, mede door de verbouwing in het huis. Er zijn dus meer opties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 22:28 



 
Profiel   

Inderdaad, ik heb in mijn hoofd al wat wat is natuurlijk maar jullie zijn daar niet veel mee _O-
2de poging:
[ img ]

3 stukken weide (waar de letter ‘W’ instaat)
De gelige dikke lijn is track/paddock (rechtsonderaan met stal: de bruine rechthoek)
Bovenaan 1 van de weides (de rechtse) zou ik dan een kruidenstrook voorzien.
De donkergroene/lichtgroene lijnen zijn dan hagen en
heggen aan de omheining.
De rondes zijn bomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 22:33 



 
Profiel   

Leuk om weer allerlei plattegronden te zien en hoe iedereen het toch nét iets anders doet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 00:09 



 
Profiel   

Ik word echt super blij en enthousiast als ik jullie ideeën en foto's zie!
In de toekomst hoop ik op mijn eigen plekje maar tot die tijd....wie heeft er ruimte voor 2 paardjes?
Ik kom zelf uit Rheden en een half uur met de auto reizen zou nog te doen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 12:02 



 
Profiel   

Als je merries hebt zou ik eens bij Gioia in Eerbeek kijken. Daar is plek.

Ik wil heel graag iets van een brug maken op de track. Of iets met hoogteverschillen waar ze op kunnen staan. Voor de trail heb ik wel eens een europallet verstevigd met houten planken. Ding was niet te tillen en lag dus in de bak. Maar dat werd op een gegeven moment glad. Zoiets zou ik wel willen, maar wat kan ik dan met of op het hout doen zodat het niet glad wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 18:22 



 
Profiel   

Thnxs Daihyo! Ik heb een merrie en ruin. Ben er wel gaan kijken maar als mijn ruin niet goed in de kudde valt, ondenkbaar ;-) mja kan altijd, dan sta ik weer op straat. Nu zitten ze ook al weer vol hoorde ik vandaag.
Dus tips altijd welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 19:08 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Als je merries hebt zou ik eens bij Gioia in Eerbeek kijken. Daar is plek.

Ik wil heel graag iets van een brug maken op de track. Of iets met hoogteverschillen waar ze op kunnen staan. Voor de trail heb ik wel eens een europallet verstevigd met houten planken. Ding was niet te tillen en lag dus in de bak. Maar dat werd op een gegeven moment glad. Zoiets zou ik wel willen, maar wat kan ik dan met of op het hout doen zodat het niet glad wordt?

Gevulde trekkerband(en), vierkanten spoorbielzen vullen met zand, stapel er een paar op elkaar op een rijtje en je hebt een aardig heuveltje/trapje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 19:43 



 
Profiel   

Ik las net even iets op de vorige pagina over de paden frezen, maar dat zou ik écht afraden. Wij hebben dat ook gedaan eerst (zitten op zandgrond), maar wát een ellende hebben we daarvan gehad zeg, het werd echt één groot blubberbende, zo erg dat ze op een ochtend opgesloten stonden in hun schuilstal omdat ze er niet meer uit konden, ze zakten tot hun knieën weg in de drek. Uiteindelijk hebben we de hele paddock laten keren, dat was een verademing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 20:53 



 
Profiel   

Wij frezen jaarlijks in oktober, al 5 jaar. Het wordt naar mijn ervaring steeds iets minder modderig (voor zover dat het al is), m.n. omdat ze zand uit de paddock de track op lopen en de paden bij ons eigenlijk allemaal wel op de een of andere manier afwateren.
Wij frezen overigens om het gras van de track te krijgen ivm mijn hb’er. Als die grond ons eigendom was, zou ik keren. Minder gedoe, gras groeit minder snel terug. De paddock is gekeerd en eigenlijk altijd droog.

Maar als het eigendom was, had ik meer dingen anders gedaan (en een trekkertje gehad enzo).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 20:57 



 
Profiel   

Oh wat een leuk topic! Ik heb even foto’s gekeken, ik ga nog even een keer alles lezen :D
Wij hebben de paarden ook aan huis en ben voor steeds meer verrijking aan het zorgen, en ga steeds meer richting paddock paradise.

Wij zitten op 2,nog wat hectare waarvan iets minder dan 2 ha denk ik voor de paarden is. We hebben er nu 2 grote en een kleintje lopen en komt binnenkort nog een grote bij. Wij zitten zo:
[ img ]
Het rode is de paddock, blauw is de rijbak en paars zijn mijn 2 weides. Weide 2 is vooral om te hooien, weide 1 is waar ze de zomer doorbrengen. Vanuit de paddock hebben ze toegang tot de inloopstal.
Water hebben ze in de stal, hooi buiten. We hebben nu 3 voerplekken maar daar komt er komende week nog een bij voor het nieuwe paard komt.
We hebben 2 netten zo en eentje wat hoger in de boom achterin de paddock
[ img ]
Hier zie je het voorste stuk, uitkijkend op de stal. Links ligt hier de rijbak. Dit is het uitzicht naar de boom toe:
[ img ]
Hier staat nu de track uitgezet (die niet zichtbaar is op de foto)
Initieel was het plan zo, maar of dit ook uitgevoerd gaat worden zo is nog een tweede :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 22:07 



 
Profiel   

Dat laatste ontwerp vind ik ook erg mooi. Laat ook goed zien dat je niet persé een pad om kleinere weitjee heen hoeft te leggen, maar ook van een groot stuk Paddock wat moois en uitdagend kan maken. Ik ben benieuwd of en hoe je plan uitgevoerd gaat worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 12:06 



 
Profiel   

Nou er komt (voorlopig) in ieder geval geen poel := ik heb al een stuk heg besteld, even kijken hoe dat gaat en dan volgend jaar een volgend stuk. En in het voorjaar de kruiden etc inzaaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 12:24 



 

Heel gaaf Maartje, ben heel benieuwd!

Hier is de poel multifunctioneel, Mo stond er eergisteren bij de harde wind te schuilen _O-
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 12:27 



 
Profiel   

Ik ben bang dat ie hier vooral leeg staat :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 12:31 



 

Hier als het buiten droog is voor nu ook maar zodra het regent komt ie echt vol te staan.
Droog vinden ze hem eigenlijk zelfs leuker want dan rennen ze er constant doorheen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 12:36 



 
Profiel   

Mijn logeerpaaarden stonden hier ook heel veel in de (droge) poel, dan zag je alleen maar een paar oortjes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 13:01 



 
Profiel   

Hier staan ze ook graag in de droge poel, nu hebben we hem meestal gewoon vol staan, maar als we hem even leeg hebben en helemaal laten drogen dan vinden ze het fantastisch om er kuilen in de graven of om er in te rollen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 14:10 



 
Profiel   

Ik vroeg me af of jullie ook beestjes in de poel hebben? Als in larven van insecten en insecten?

Onze poel staat niet droog (behalve tijdens de hitte). En heb hem laatst leeg gepompt. Toen zag ik allerlei gekrioel. Ondanks dat de poel nog maar dik een halfjaar oud is.

Kan dat zomaar met paarden? En als ze ervan drinken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 15:42 



 
Profiel   

Ja. Fantastisch veel leven al zelfs. :D Onze vijver/poel is ook nog maar een half jaar oud. Er zitten torren, schaatsenrijders, libellen, juffers en slakjes in. Allemaal geen probleem. Ik ben er blij mee. Hoe meer leven hoe gezonder het water.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 16:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 14 van de 407 [ 10157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 407  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen